שאלת שבילי אופניים - כן כן , זה חצי Off ובכל זאת

rubber duck

New member
שאלת שבילי אופניים - כן כן , זה חצי Off ובכל זאת

במסגרת המדיניות האישית שלי להעדיף שעת רכיבה על שעה בפקק
עלה הרעיון להגיע לעבודה באופניים
המרחק אינו בעייתי
גם רוב הדרך
אלא שבכל זאת צריך לגשר איכשהוא מאיזור קניון איילון להרצליה פיתוח
ביצעתי את הנסיעה הזו כמה פעמים בעבר
המעבר מרחוב משנה סנה דרך רמת השרון להרצליה ומשם דרך מחלף שבעת הכוכבים
אינו סימפטי בעליל ( עם אופני כביש )

אופציה ב הייתה לרכוב דרך פארק הירקון לקו החוף
ולצאת דרך יוניצמן
ושם לבצע מעבר רגלי של כביש החוף ( כביש 2 ) ולעבור לשוליים שבו ולרכוב עליהם ( הרכיבה על השוליים אינה בעייתית אך לחצות אותם זה כבר סיפור אחר לגמרי )

האם מישהו יודע מה קורה עם השביל שאמור להוביל מאיזור מנדרין הרצליה פיתוח )

אודה לרעיונות

שרון
 

mrgrin

New member
אפשרי

קיים שביל אופניים חדש יחסית שמביא אותך עד לכביש 2
משם - 200 מטר גרבל עד לגשר של הסינימה סיטי
משם - להשאר בצד המערבי של הכביש. אפשר לרכב על השוליים (אמנם נגד כיוון התנועה אבל במקרה הזה יש קטע כביש ישן שסלול מעבר למעקה הבטיחות) או להמשיך בדרך הכורכר.

https://www.strava.com/segments/3564800

 

ItsikH

Member
מוסיף
ראשית הדרך הזו מוכרת כבר זמן רב ומומלצת, החלק החדש היחיד הוא בקרבת גלילות ממש, בעיקר החלק בשכונה הנבנית במקום הקאנטרי הישן.
אבל כיוון שבגישה מהקניון מדובר, יש דרך קצרה יותר, גם אם הרבה פחות "מושקעת" מבחינת התשתית:
לרוב אורך פנחס רוזן יש שביל אופניים, אבל חלקי ומחייב זהירות ותשומת לב. מהפיל עד הכפר הירוק אין שבילים ואכן זהו קטע מסוכן, בפרט הכפר הירוק עצמו. מיד אחריו שמאלה - יש גישה ל-8200, בזמני היה עפר, היום איני יודע מה מצבה. ממנה הכביש סלול עד הרב המכר - המלצתי לחצות בגשר הולכי הרגל ולהמשיך בדרך שציינת, כי כביש 2 בקטע הקצר מהרב מכר לסירה נטול שוליים לחלוטין ומסוכן ביותר.
 

mrgrin

New member
מהכפר הירוק עד הסינימה סיטי, דרך 8200 סלול ואפילו יש

שביל אופניים חדש לאורך חלק מהדרך.
בשעות הבוקר באמצע השבוע הגישה לכפר הירוק עמוסה.
אם לא מחפשים את הדרך הקצרה ביותר (למרות שההבדל ממילא לא גדול), עדיף לטעמי לרכוב דרך פארק הירקון - תל ברוך -ושביל גלילות ממערב לכביש 2.
לא תהיה הרוכב היחיד שם ...
 

jekyll1

New member
הקטע לאורך כביש 2

הקטע מחיבור הכביש של המרינה לכביש 2 עד האנדרטה לחללי האטובוס קצת בוצי לאחר הגשם. לא משהו כבד אבל קיים. אופני שטח עוברות ללא בעיה. כביש לא. מדובר על כ- 200-300 מטר בלבד. בסך הכל אפשר לרכב עד הרצליה ללא שום בעיה. אכן מצב העומס בכבישים בגוש דן הוגדר על ידי גלובס לפני כמה ימים כמחדל לאומי. מה שכן בבנינים החדשים שנבנים כעת יש הנחיה של הרשויות לחניית אופנים לכל דירה . אולי יהיה כאן נחמד פעם.
 

mrgrin

New member
בקטע הזה אפשר לרכוב על האספלט מעבר (ממערב) למעקה הבטיחות

סך הכל - אפשרי עם אופני כביש כולל להשאר עם גלגלים נקיים מבוץ.
העצה הטובה ביותר - לנסות פעם אחת את הדרך הזאת, לנסות פעם שנייה דרך 8200 ולהחליט מה עדיף לך....
בהצלחה
 

ItsikH

Member
בדקתי הבוקר, תוצאות
  • המעבר דרך השכונה החדשה מגיע ממש עד לגבול ת"א, נותר רק קטע של כ-200מ לפי גוגל.
  • עדיף על חציית הגשרון להולכי רגל, כי מהרב מכר לסירה בצד המזרחי של כביש 2 אין שול כלל ומסוכן אימים, להמשיך נגד התנועה בשול סלול רוב הדרך עד פיתוח, ושם לעקוף דרך פיתוח עד לסירה.
 

rubber duck

New member
סיכום ניסוי

יצאתי הבוקר לסיבוב מפארק הירקון לכיוון הרצליה

המסלול בו בחרתי הוא המסלול הקלאסי ( לטעמי )
7 תחנות - נמל תל אביב - מלון מנדרין

ושביל לבן שמוביל משם לכיוון הרצליה פיתוח
השביל רכיב ( לא בימי גשם )
מסלול נחמד למדי
עם אופני כביש נטולי כל שיכוך וצמיגי 23
במקום אחד בחרתי קו שגוי מה שהוביל לעצירה וחזרה של 20 מטרים
מעבר לכך רכיב למדי

בקיץ אני לא בטוח שיהיה רכיב ( ברגע שיהפוך לממש חולי )

בתקווה שעד אז ישלימו את הקמת השביל שאמור היה להיות פעיל כבר לפני שנה )

בקיצור כרגע יש פתרון לא רע

שרון
 

mrgrin

New member
לפי התיאור שלך רכבת בדרך העפר על המצוק שקרובה לים

זאת גם אפשרות.
הבעייה בקיץ היא פחות החול ויותר המכוניות והגיפים שטסים בה - מעלים אבק ומעיפים אבנים
הדרך שצמודה לכביש 2 אפשרית כל השנה - בלי בוץ ובלי חול ןרובה על אספלט
בכיוון מהרצליה לתל אביב - היא עדיפה (לטעמי בשני הכיוונים)
 

rubber duck

New member
זה אכן השביל

לדעתי כרגע זו האופציה הכי טובה
סביר שמאצע האביב יהיה פחות נוח
זו גם הסיבה שבודק עוד אפשרויות

אני שוקל גם שילדת סייקלו ( רק שזה לוותר על שילדת הBasso Zero המהממת שלי )

שרון
 

mrgrin

New member
נסה דרך הכחול במקום האדום ותוכל להשאר עם אופני הכביש



 
למעלה