שאלת שמן מנוע + בולמים גמורים

ספייק ®

New member
שאלת שמן מנוע + בולמים גמורים

ידוע לי באופנועים הפועלים על 4 פעימות, כאשר מחליפים את סוג שמן המנוע - חובה להחליף גם כן את פילטר השמן. האם הדבר תקף גם בקטנועי 50 סעמ"ק 2 פעימות? או שאפשר למלא כל פעם סוג אחר ... (או שבכלל אין פילטר שמן ב-2 פעימות) בהרואיזם 50 שלי הבולמים גמורים. טוטאלי. למה? למה הוא עמד 6 שנים, השמן בבולמים כנראה הפך למימי מדי, הגומיות במחזירי השמן התייבשו ונפרצו ועוד השד יודע מה. השאלה שלי היא: האם ניתן באיזושהי דרך פשוטה וזולה לשפץ את הבולמים (אחורי + קדמי) או שהברירה היחידה הינה החלפה (יקר מדי ולא בא בחשבון). אין לי עניין להשקיע בקטנוע הזה יותר מדי, גם ככה המחירון שלו הוא בערך רבע מביטוח החובה, פשוט מעצבנים אותי כל פעם מחדש הדרכים המשובשות ברחבי העיר ותהיתי אם ניתן לעשות משהו סביר כדי למתן את הבעיה. אם אי אפשר אז אי אפשר אבל לפחות אני שואל ... ספייק.
 

ספייק ®

New member
מק../images/Emo78.gif. תודה על היחס ../images/Emo4.gif

(צריך טקסט בשביל להקפיץ)
 

Dr XR

New member
נו שיהיה...

אני בד"כ לא כותב בפורום זה אלא רק קורא, אבל שאלה טכנית היא כמו לחם... במנוע שתי פעימות אין פילטר שמן. מערכת השימון בשתי פעימות עובדת בצורה אחרת ממה שאתה מכיר בארבע פעימות: עם הדלק מערבבים שמן (מיוחד ל 2 פעימות) ביחס של 2% בד"כ. ישנם כלים עם מיקסר שעושה פעולה זו וישנם כלים שהערבוב ידני. בקרבורטור תערובת הדלק-שמן מתערבבת עם אויר ביחס הרגיל (1:16 תקני), ומשם התערובת כולה (דלק-שמן-אויר) עוברת לבית גל הארכובה, שם השמן שבתערובת משמן את החלקים הנעים, ומשם התערובת עולה לפתח היניקה בדופן הצילינדר. השמן נשרף בתא השריפה וזו הסיבה שמנועי שתי פעימות נעשנים עשן לבן-כחלחל. לא מומלץ לערבב בין סוגי שמנים. עדיף להיצמד לסוג שמן אחד. לשימון התמסורת (גיר רגיל או וריאטור) משתמשים בשמן אחר בעל צמיגות גבוהה יחסית לשמן מנוע 4 פעימות. לשאלתך השניה: שיפוץ הבולמים יצרוך פירוק, ניקוי, החלפת שמן והחלפת מחזירי שמן (ומחזירי אבק בטלסקופים - אם קיימים). בטח לא זול כל העסק. בדוק בשניים - שלושה מוסכים ובקש הצעת מחיר.
 

ספייק ®

New member
../images/Emo24.gifתודה אבל ... ../images/Emo39.gif

אם אין פילטר שמן (האמת היא שחשדתי בכך
) אז מדוע לא מומלץ לערבב סוגי שמנים? כאילו ... once התחלתי למלא סוג X, אני חייב להישאר איתו כל החיים?!
ומה קורה אם מפסיקים לייצר אותו ...
לגבי שיפוץ הבולמים. כמה לדעתך זה "לא זול"? האם זה דבר שניתן לעשות אותו עצמאית? או שפשוט להזמין חדש מהחברה ... זה לפעמים גובל בבטיחות רכיבה בסיסית. תודה, ספייקי.
 

Dr XR

New member
אז ככה:

אין קשר בין עצם קיום הפילטר לסוג השמן שאתה ממלא. תפקיד הפילטר לסנן את השמן מלכלוך ושבבי מנוע. בתחתית מיכל השמן של מנועי 2 פעימות קיים בד"כ מסנן מרשת ללכלוך גס, לא משהו רציני. לא מומלץ לערבב שמנים מפני שלכל שמן מכל חברה יש בד"כ את התרכובת שלו ויכול להיות ששתי תרכובות מעורבבות לא יעשו את העבודה כמו שצריך. אם החלטת להחליף סוג שמן פשוט תדאג לגמור את המיכל הקיים עד הסוף, ואז למלא בשמן החדש. זה לא חתונה קתולית, אפשר להחליף סוג שמן... כמה זה לא זול? וואללה לא יודע. הערכה גסה מאוד: טלסקופים: שמן - 100 ש"ח, חלקים 100-150 ש"ח, עבודה 200-300 ש"ח. שיפוץ בולם אחורי - חלקים + עבודה לפחות 500 ש"ח סתם הערכה גסה ויכול להיות שאני טועה בגדול!! תבדוק במוסך היבואן, ואח"כ תבדוק במוסכי קטנועים (שיתנו לך הצעה נמוכה יותר מן הסתם) לעשות לבד - לדעתי רק עם נסיון קודם או עם ידי זהב + ספר מכונאי של הכלי. לא הייתי מזמין חדש מהחברה, כדאי לבדור אצל "צור" בסלמה אם מחזיק בולמים כאלה. בכל אופן לדעתי עדיף לשפץ.
 
ספייקי...

ננסה לעזור עוד קצת... למרות שלא מומלץ, כדרך קבע, להחליף סוגי שמנים, הרי שאין בעיה לעשות זאת פעם אחת. אם יש לך נורית שמן שנדלקת שחסר שמן, פשוט סע עם השמן החדש איתך, עד שתדלק הנורה המורה על מחסור בשמן, ואז מלא את השמן "החדש" שלך. ראוי לציין שכבר נתקלתי בשמני שתי פעימות שבפרוש מצהירים שאין לערבבם עם שמנים אחרים (ואלו בד"כ שמנים יקרים מאד ואיכותיים מאד) ומשום מה אני משער שלא זה השמן שספייקי משתמש בו. נכון ? אני מהמר על שמן חצי סינטטי (סילקוליין ? מוטול ?) ובמקרה הזה, אין בעיה לערבבם. לגבי הבולם, שיפוץ, במקרה של קטנוע, יעלה כמו בולם חדש בד"כ. נסה למצוא קטנועים עם בולם זהה, וחפש מפירוק אחד במצב טוב. בהצלחה.
 
למעלה