שאלת תם בקשר לדוושות

NTesla

New member
שאלת תם בקשר לדוושות

שלום,

אם השאלה מפגרת, אני מתנצל מראש.
אחרי הרבה שנות רכישה על אפני כביש עם דוושות רגילות, רכשתי אפני כביש יד שניה עם דוושות בעלי קליפסים לחיבור לנעלי רכיבה.
מדובר באופני Merida Ride 91 ובדוושות Shimano SPD.

האם זהו חיבור אוניברסלי, וכל נעל רכיבה תתאים לקליפסים, או שיש כמה סטנדרטים שונים, ואני זקוק לנעליים מסויימות?

תודה רבה לעוזרים
 

ItsikH

Member
לא הנעל אלא הקליט
כל סטנדרט פדלים מגיע עם קליטיםתואמים שאותם מרכיבים על הנעל.
 

NTesla

New member
תודה רבה על התשובה ...

סליחה על השימוש השגוי במונחים.

שאלות המשך,
1. זה אומר שאם קיבלתי את האופניים ללא קליטים, אז עלי לרכוש נעלי רכיבה (מכל סוג שהוא), ובונסף קליטים שתואמים לדוושות שלי. נכון?
2. יש בכלל אפשרות לרכוש קליטים בלבד ללא רכישת דוושות חדשות?
3. איך קוראים לקליטים באנגלית?
 

ItsikH

Member
אפשר לקנות קליטים בלבד. הקליטים מתבלים הרבה יותר מהר
מהדוושות ולכן בהכרח זמינים בנפרד.
SPD זה סטנדרט של שטח דווקא ולכן הנעליים גם צריכות להיות נעלי שטח. כדאי לשקול החלפה לפדלים כביש ואז לקנות נעלי כביש [הפדלים כשנקנים מגיעים עם זוג קליטים] - אבל לשיקולך, היתרון המשמעותי של SPD+נעלי שטח שאפשר ללכת עליהם בנוחות יחסית - בנעלי כביש מאוד לא נוח ללכת.
cleat
https://en.wikipedia.org/wiki/Shimano_Pedaling_Dynamics
ובכביש
https://www.rei.com/media/product/710073
 

NTesla

New member
שוב תודה על התשובה המלאה והמושקעת

קליט בא מאנגלית כמו שהוא.... משעשע, הייתי בטוח שזה תרגום ונובע מזה שהם נקלטים בדוושה.

בדקתי שוב את הדגם המדוייק של הדוושה, (SPD נאמר לי בע"פ), ומדובר ב- Shimano PD-M515
אני אשקול לבצע את ההחלפה שהצעת.
 

יזהר BiBi

New member
ממליץ לא להחליף

אפשר לחבר את הקליטים גם לנעלי כביש והיתרון של הפדלים הוא שחרור מהיר וקל והכי חשוב זה פשוט לרכב בלי סוף ואחרי שנה תחליט עם לשפר או להמשיך והכי חשוב להנות ברכיבה כי המכניקה זה שטויות
בנפלא
 

steiff

New member
החיבור לנעל זהה בכל הסוגים

כולל נעלי כביש ונעלי שטח. החיבור תמיד נעשה בשני ברגים בהם מחברים את הקליט לנעל.
החיבור של הקליט לפדל - מצריך התאמה בין הקליט לפדל. פדלים SPD של שימנו מצריכים קליטים מתאימים של שימנו דגם 51 או 56. יש יצרנים אחרים של פדלים שמשתמשים בקליטים אחרים שמותאמים לפדלים שלהם. ויש לשימנו גם סדרת פדלים וקליטים יעודיים לכביש. היחוד שלהם הוא שהם מאפשרים פחות תנועה של הנעל מול הפדל ובכך מגדילים את יעילות הדיווש. נעלי כביש גם תהיינה לרוב בעלות סוליה קשיחה שמיועדת להעברה טובה יותר של הכוח מהרגל לנעל וממנה לפדל.
אבל - בכל הנעליים וכל סוגי הקליטים - החיבור לנעל נעשה באתה צורה באמצעות אותם שני ברגים.

אם יש באופניים פדלים דגם 515 תצטרך עבורם קליטים דגם 51 או 56 (ההבדלים ביניהם הם בקלות וזווית השחרור, אבל את זה אפשר לכוון גם על הפדל עצמו). אם אתה לא מתחרה אבל רוצה ליהנות מהיעילות המשופרת של רכיבה ״מחוברת״ - פדל ״שטח״ כמו 515 יעשה עבודה מצויינת. אצלי יש פדל שטח על אופני הכביש פשוט כי אני לא רוצה להחזיק נעליים שונות - יש לי SPD גם בכביש וגם בשטח ואני משתמש באותן נעליים עם אותם קליטים לשלושת הזוגות.

כשתרצה להגיע לפודיום - יהיה לך כדאי להשקיע בנעלי כביש קשיחות ופדלים וקליטים יעודיים.
 
למעלה