לשאלותיך -
א. 96% אחוזים זה מכל שטחי יש``ע, בלי קשר לאוסלו א`, אוסלו ב` או מדריד. ב. עד לפני שלושה חודשים ערביי ישראל, שהם פלשתינאים לכל דבר (ואני מניח שאין בינינו ויכוח על כך) התנהגו למופת. כך אני מצפה שינהג בי מי שרוצה שאתן לו משהו בתמורה לפיסת נייר והבל פה, כלומר ערביי השטחים. תזכורת - כך נהגו ערביי השטחים עד פרוץ האינתיפאדה הראשונה. ג. לפני פרוץ האינתיפאדה לא חשבנו להחזיר שום דבר (ובכלל למה להחזיר ? הרי זה של ירדן ...), אבל חשבנו גם חשבנו על אוטונומיה, שאם תקח את הגדרתה דאז (שלטון עצמי והתנהלות עצמאית, בשטחים רציפים בעלי אוכלוסיה ערבית בלבד, ללא צבא וללא משטרה חמושה), תבין שזה כמעט כמעט זהה למה שמוצע להם היום, רק שהיום קוראים לזה מדינה. להזכירך - היום מדברים על נשק קל בלבד, עם טיסות חופשי של חה``א הישראלי מעל. זה כמעט זהה. ההבדל הוא ברצח היומיומי של הרוצים ``שלום``. ד. כשהיה חוק (ואף קונסנזוס) נגד משא ומתן עם אש``ף, החוק התייחס אך ורק לרוצחים הנקלים שאיתם עושים היום ``שלום``. במקביל להיות חוק זה, התקיימו, כאמור, שיחות לגבי אוטונומיה, והן התקיימו מול שלישיה מאד מכובדת - פייסל חוסייני, חנאן עשראווי וסאיב עריקאת. לפי מיטב ידיעתנו, שלושת האישים הללו מעולם לא טבחו ביהודים ולא שילחו טובחים לעשות זאת, והיחס אליהם היה בהתאם. לפיכך, המצב הוא לא ביצה ותרנגולת. החל מנקודת זמן מסויימת, היה רצון כן מצד האוכלוסייה היהודית (לא אגיד כולה, אבל בטח רובה) להגיע למצב שבו ערביי השטחים (לא ערפאת ולא ג`ורג` חבש) מקבלים זכויות מסויימות, וחיים בשגרה ברוכה שלא מפריעה ליהודים בשגרה שלהם, ואולי אף מפרה אותה הדדית (קניות בקלקיליה, פועלי בניין בישראל). לדעתי, גם בצד השני היה רצון מקביל, מצד רוב האוכלוסייה, אבל אז באה האינתיפאדה הראשונה, וכל השאר הסטוריה.