שאלת תמחור

שאלת תמחור

עיינתי באתר "קופיז", והבנתי שבניית סלוגן עולה כ-900 ₪.

כמה קופירייטר פרילאנסר יכול לגבות עבור בניית סלוגן לחברה מוּכרת, בינונית-גדולה, עם מחזור-מכירות שנתי גדול, שלא בהכרח עובדת קבוע עם משרד פרסום?
 

seelinewoman

New member
זה המחיר, והוא זול יחסית

ראיתי פעם דיון על תמחור, ובדרך כלל גובים יותר מאלף, כראוי.
 
אני מסכים לגמרי

לגבי גובה הסכום.

עם כל הכבוד, זה נראה לי זול מאוד - בכ"ז, מדובר בחברה פרטית מבוססת, שנתקלים תדיר בפרסומים שלה ברדיו ובבאנרים.

שאלתי היא איזה סכום נשמע הוגן לדרוש עבור בניית סלוגן ראוי? 3,000? 5,000? יותר? פחות?

נתקלתי באתר בשם adbool. זהו אתר אשר מוצעים בו פרויקטים לקהל הגולשים, המתבקשים לכתוב תסריטים ורעיונות לפרסומות לחברות גדולות, תמורת סכומים הנעים בין 1,500 ל-15,000 ₪.

לאור הנתונים הנ"ל, סלוגן סביב 1,000 ₪, נשמע לא רק זול, אלא מבזה את בעל המקצוע ורחוק מלשקף את המאמץ הכרוך בתחום.
בסופו של דבר, פרסום מוצלח שווה לבית העסק המון.
 

seelinewoman

New member
אין לי מושג, למען האמת

מכיוון שכעצמאית אני מתחילה יחסית, אני מתמחרת זול מדי לניסיון ולכישורים שלי.
אני ותיקה בתחום הכתיבה והעריכה, או מה שקרוי היום ניהול תוכן,
ונתקלת כל הזמן בזילות ביחס הלקוחות שגורמת להוזלה במחיר.
כך שאני לא בטוחה שמחיר משקף זלזול, משום כך.
אני יודעת שאם הייתי מבקשת את המחיר האמיתי שאני שווה, ולפעמים אני עושה זאת, לא הייתי תחרותית.
בעצם, אם להודות באמת, אני אכן לא תחרותית ולצערי אני מקבלת מעט מאוד עבודה.
למותר לציין שמי שפונה אליי מרוצה תמיד מהתוצאות כי אני טובה מאוד,
אבל למדתי להוריד מחירים, ולכן לא תוכל לקשר בין זה לבין האיכות.
אגב, אחת הדרכים שבהן אני לומדת להתחרות זה פשוט למסור דגימות עבודה חינמיות
ללקוח שמבקש ממני שירות, אם הם כבר צולחים את החומה החשדנית של המחירים, ואז הם מבינים מי אני.
אבל עד אז, אני נתקלת באמת באנשים ששואלים את עצמם, כמוך ובצדק, למה כל כך זול, או למה כל כך יקר?
 
מבין אותך

אני מודע לנושא התחרות - תעריף גבוה מידי, עלול לגרום ללקוח פוטנציאלי להירתע ואף לוותר על שירותייך.
תעריף נמוך, מעבר להיותו נוח ללקוח הפוטנציאלי, עלול להתברר כנמוך מידי מבחינת הכנסה ולא לשקף את המאמץ המושקע בעבודה.
 
מניסיוני זה שילוב של מי הלקוח, היקף הקמפיין..

כמובן תחרות בענף, וספציפית מי הקופירייטר והאם מדובר בעבודה חד פעמית, קבועה או על בסיס ריטיינר.
 
מתנצל על העיכוב

תודה על המענה.

מדובר בעבודה חד-פעמית. אולם, הסלוגן אמור ללוות את החברה לטווח ארוך, ולהפוך לחלק בלתי נפרד ממנה.

החברה נוהגת לפרסם את עצמה בעיקר בתשדירים מסוג Testimonial בתחנות הרדיו האיזוריות. לאחרונה שמעתי על חברה מתחרה בתשדיר ברדיו.

מתוך הנחה שהוא אכן משקף את ערכי המותג, וניתן לאזכור מילולי לצד שם החברה בתשדירי רדיו ובטקסט בבאנרים באינטרנט, כמה שווה סלוגן כזה?
 
למעלה