נכון
במאמר הגדול שתרגמתי מ-Mojo על הקלטות החומה, מתוארת הדינמיקה של כתיבה, הלחנה והקלטה שהיתה בלהקה באותה תקופה: ווטרס הביא ללהקה דמואים של השירים, עם 'שלדים' של מילים ומנגינה. האקורדים הבסיסיים ברוב השירים היו שלו. בחלקם, האקורדים היו של גילמור (למשל, Comfortably Numb), ואף של בוב אזרין (ב-The Trial). ווטרס לא אמר להם איך לנגן בדיוק: זה התפקיד של הנגנים בלהקה לעשות את מה שהם יודעים לעשות, בכלי שלהם, על הצד הטוב ביותר, שזה כולל להתאים את הליווי המוסיקלי לאקורדים שניתנו להם. זו אחת הסיבות שווטרס כעס, לדבריו, על רייט: כי רייט לא השתתף מספיק בפיתוח הנגינה בקלידים באלבום, כפי שווטרס ציפה ממנו. הדינמיקה היתה שונה בשנים הראשונות לאחר עזיבתו של בארט, כאשר כל הציפיה היתה שכל אחד מחברי הלהקה יתרון שירים משלו. מכאן הסיפור של אומהגומה: לכל אחד מחברי הלהקה ניתן חצי-צד של אלבום לעשות בו כרצונו, וכל אחד מהם כתב שירים לגמרי בנפרד. (גילמור אפילו מספר שהוא התקשה בכתיבת מילים לקטעים שלו (the Narrow Way), ופנה בשלב מסויים לווטרס שיעזור לו בכתיבת המילים, אך ווטרס סרב). בסביבות Zabriskie Point-Meddle ואפילו DSOTM, העבודה על האלבומים היתה פחות או יותר דמוקרטית, כאשר כל אחד מחברי הלהקה הביא רעיונות מקוריים, למרבית הקטעים שהם הקליטו. לכן ברבים מהקטעים יש קרדיטים ליותר מאדם אחד. עם הזמן, ווטרס לקח נתח הולך וגדל של כתיבת השירים. לדבריו, משום שהאחרים היו עצלנים ו/או לא מוכשרים מספיק. לדברי האחרים, בגלל שהוא שתלטן, ולא נתן להם ליצור. בחרו את הגירסה העדיפה עליכם.