שלב 1
אני אגיב על הדברים בסדר כרונולגי כפי שהוצגו בהודעה של שותפיי מלמעלה. מסע בין כוכבים כיום היא על סף פשיטת רגל רוחנית, לדעתי, ולאו דווקא עלילתית / תרבותית. התרבות של המב"כ קיים. המעריצים חיים ובועטים,וכסף- יש. רעיונות לעלילה לסרט לא חסר. מה שחסר כיום זאת השראה, כזאת שפעמה בימים של הדור הבא ולאחר מכן חלל עמוק 9. ניתן היה לראות שלכל סדרה היה כיוון מסויים והרוח של "החלל האינסופי" אכן הורגשה בדור הבא, או העלילה המורכבת של חלל עמוק 9 שבנתה לנו פירמידה של תככים, פוליטקות וצעדים טקטיים, עד שהגיע הפרק "Call to the Arms" וקשר לנו את כל הקצוות שנרקמו בשלוש העונות שקדמו לו בארבעים וחמש דקות. הסרטים עצמם המשיכו את המסורת של מב"כ, החל מדורות שהביא לנו הצופים למסך את מה שכל כך רצינו לראות - שיתוף הפעולה בין שני הקפטנים האגדיים של האנטרפרייז על רקע עלילה אתית (מסע להצלת כוכב, מאבק בנבל הניצחי, קרבות דרמטיים) מה שסגר בעצם את סידרת הדור הבא בקול תרועה גדולה. לאחר מכן מגע ראשון והמרד שנישארו נאמנים לרוח הטרק (ג'ונתן פרקס מספר שהוא הפיק את המרד באופן הרבה יותר קלאסי ורגוע כי מגע ראשון יצר לנו בעצם סרט אפל ומדכא במעט). ואז הגיעה אלנו העונה השנייה של אנטרפרייז שגרמה לנזק עצום. אם בעונה הראשונה יחלנו לראות את ברית כדור הארץ בתחילת דרכה, נצני הפדרציה והמהלכים שהובילו יותר מאוחר לעיצוב עולם הטרק כפי שהוא מוכר לנו כיום, העונה השנייה שברה כל קו עלילתי כלשהו, הביאה לנו פרקים בינוניים והורידה את מב"כ לקרשים. כן, היו פה ושם פרקים גאונים, כמו "Shadow of Pjem" בו ממשיכים את העימות בין הוולקנים לאנדורים, מה שמוביל מאוחר יותר לטרילוגית הוולקנים בעונה הרביעית (אגב, הפרק מתרחש על הכוכב קורידיאן, שמאוחר יותר בעונה הרביעית משתתף בשיחות להקמת הפדרציה, אבל מצטרף בעצם רק בתוקפתו של קירק, בדרך לבייבל 1. נשמע מוכר? שם לראשונה פגשנו את הטיילרטים והאנדורים... פרק שבעצם פותח לנו הרבה קצוות חדשים). האסון המשיך בצורת נמסיס, סרט אדיוטי לכל דעה, שגם העלילה (שיבוט של פיקארד) וגם הקטע הטכני (קפטן, נגמרו לנו הפייזרים) מגוכחים לכל ספק. הסרט הביא את מב"כ לקרשים, וזוהי נקודת השפל הנמוכה ביותר בסידרה לדורותיה. עונה שלישית ורביעית לבית אנטרפרייז שבאו אחריה ניסו להרים חזרה את מב"כ. הם היו טובות ומעניינות, ופה ראינו את הסתירה המוחלטת בין ארצ'ר, שמוכן להתפשר על העקרונות שלו כדי להצליח במשימתו (כולל גניבה של כור עיוות חלל) לבין ג'ינווי, שגם ברגעים הכי קשים, העדיפה למות על כל צוותה מאשר לאבד את העקרונות שלה ("The Void"). אכן התפתחות מדהימה. אבל זה לא עזר, וUPN החליטה שמב"כ צריכה ללכת לבית אבות. אז תחילה הם שמו אותה בשעות לא הגיוניות לסדרה מובילה בתחום המד"ב, ואז אחרי שנוכחו לראות שיש מעריצים והם רוצים עונה רביעית, הם פשוט הורידו את הכפפות והורידו אותה. לא משנה ריטיינג, דעת קהל או מקוריות. הם החליטו לעצב את דעת הקהל האמריקאית וכך היה. זהו לחלק ראשון של דבריי. בחלק הבא אני אדבר על הסרט החדש, ועל הפקת מקור ישראלית - איך אנחנו עושים את זה. עכשיו, אם תסלחו לי - אני חייב לרוץ.