שאני אבין משהו |כוכב|

  • פותח הנושא goldy
  • פורסם בתאריך

goldy

New member
שאני אבין משהו |כוכב|

מצד אחד קראתי באתר הרישמי שהולכים להפיק סרט 11 בסידרה וכבר שכרו צוות. מצד שני אני קורא בקישורים נבחרים שהסידרה מתה. אז כל הרעיון הופסק ע"י החברות המסחריות או שהפסיקו רק את מה שמשודר בטלוויזיה או מה?? http://www.startrek.com/startrek/view/news/article/15891.html
 

oblique

New member
../images/Emo8.gifלזהבה היקרה...

פעם היתה חברת פאראמאונט. הם עדיין קיימים... היתה להם חטיבת טלוויזיה שבין היתר הפיקה את מסע בין כוכבים. לפני כשלושה חודשים חטיבת הטלוויזיה של פאראמאונט חדלה מלהתקיים (יש רק חטיבת טלוויזיה לCBS שזו חברת בת של ויאקום שהיא חברת האם של פאראמאונט ושל CBS) ונשארה רק חטיבת הקולנוע של פאראמאונט. חטיבת הקולנוע של פאראמאונט אכן נמצאת בשלבי פרה-פרודקשן של מסע בין כוכבים 11 (עוד אין שם לסרט רק ידוע שמדובר בקירק וספוק הצעירים באקדמיה - ושאלוהים ישמור אותנו) הסיבה שאין יותר הפקות טלוויזיה של מסע בין כוכבים נובעות מכך שהנשיא של CBS לזלי מונבס החליט שאין עניין במסע בין כוכבים בטלוויזיה יותר. הוא עשה הכל כדי שהסדרה האחרונה (שאכן עד העונה ה4 שלה הייתה סדרה בינונית להפליא) מסע בין כוכבים אנטרפרייז לא תצליח. קנתה אותה רשת כבלים קטנה בשם UPN שלא שודרה בכל רחבי ארה"ב והרשת הנ"ל נהגה להתעלל בשעות השידור של הסדרה לכל אורך 4 עונותיה כך שלא נוצר בסיס מעריצים חדש. יש הטוענים כי הכל היה יד מכוונת להכחדת מסע בין כוכבים. לי אין מושג האם הייתה יד מכוונת אך העובדות הן ש"אנטרפרייז" צברה הכי פחות רייטינג מכל סדרות מסע בין כוכבים. למרות זאת מאבק המעריצים כולל פה בארץ הוא זה שאפשר ל"אנטרפרייז" להגיע ל4 עונות ולא לרדת בתום העונה השלישית מה שאומר שכשטרקים רוצים הם יכולים. (מצד שני כשמנהל רשת רוצה להוריד סדרה גם המעריצים לא תמיד יכולים לבטל את הגזירה) המשך יום נעים זהבה ותיזהרי מהדובים...
 

goldy

New member
אולי נפיק משהו בעצמנו?

איזה פרק, פיילוט, רעיון מקורי במקום לחכות שיפיקו עבורנו? אם לחברה מסחרית בעלת זכויות מלאות על השם יש כוח רצון עלינו להוכיח לה שהרעיון עליו מבוסס מסע בין כוכבים גדול יותר ממנה ושום זכויות על השם לא יצליחו לעצור אותנו
.
 

oblique

New member
ובכן

קיים כזה דבק באינטרנט הם קוראים לעצמם "NEW VOYAGES" ואפילו קימבנו את וולטר קואניג להופעות אורח אצלם אני לא צופה בזה זה לא "מסע בין כוכבים" יש הבדל בין ספרים לבין זה... ספרים שלא לפי הפרקים בסדרות אפשר לבלוע (יצא לי לקרוא כמה כאלה של "הדור הבא") סדרה של חובבים זה פשוט רע... אבל אל תדאגי זהבה... לאחר שהסרט ה11 יכשל כישלון חרוץ פאראמאונט פשוט ימכרו את הזיכיון לחברה אחרת ואז אני מקווה שמישהו בחברה החדשה יתעשת...
 

goldy

New member
"לאחר שהסרט ה11 יכשל כישלון חרוץ.."

חמש דקות אחרי שפרמאונט ישחררו עוד סרט כמו נמסיס הם ימצאו את עצמם מוכרים את הזכויות על השם STAR TREK בתישעים אחוזי הנחה, ואני אהיה הראשון בתור לקנות אותו. סרטים וספרים זה חומוס: עושים באהבה, או שלא עושים בכלל. כמה אפקטים בסיגנון פייזר ופיצוצים היו לך ב"מגע ראשון"? כמעט אפס, ובסטארבייס972 מדברים על השינוי הגדול שהוא חולל. בנמסיס כל צופה מנוסה יכול לראות מייד שהשחקן הראשי הוא "הבן של" שבטוח שהוא מוצלח כי סידרו לו את התפקיד הראשי בסרט מותגי.
גם אני קראתי את הכתבה במעריב על NEW VOYAGES; הקבוצה הרצינית ביותר שמפיקה סרטים (אחרי פרמאונט). הם חבורת חובבים עם ציוד חצי מקצועי. אם אתה רוצה משהו יותר טוב מהם חייבים לעשות משהו בעצמנו. התחרות היא לטובת הלקוח - הצופים. בואו נתחיל בקטן. שמישהוא יזרוק רעיון, אפשר מקורי כמו DS9, ונפתח אותו בפורום (מה שיחיה אותו
).
 

EBow

New member
על מה אתה מדבר - רבתי

"כמה אפקטים בסיגנון פייזר ופיצוצים היו לך ב"מגע ראשון"? כמעט אפס" על מה אתה מדבר? First Contact היה הסרט הכי עמוס האפקטים שהיה בכל סדרת הסרטים של סטאר טרק. סצינת הקרב בתחילתו הייתה, אם אני לא טועה, סצינת האפקטים הכי ארוכה בדברי ימי סטאר טרק שאי פעם נראתה על המסך. בעת זמן הפצתו, הוא גם היה הסרט עתיר התקציב ביותר שאי פעם הופק במסגרת זיכיון מסע בין כוכבים. הסיבה (המוצדקת לחלוטין) שבגינה סטארבייס מדברים על השינוי שהוא חולל היא העובדה שזה היה גם הסרט הראשון שעלילתו פנתה לקהל הרחב כמו גם לציבור האוהדים של הסדרה מכל הרמות. הסרט הזה גם היה קריטי להסטוריה של מסע בין-כוכבים ואני מקווה שאין צורך להסביר למה. הוא גם היה הסרט הראשון שכולו ממוקד בצוות של הדור הבא. חסרות סיבות? הוא גם היה הסרט שהכי הצליח בקופות. ובכלל, מה הקשר של First Contact להפקת סדרות חובבים? "בנמסיס כל צופה מנוסה יכול לראות מייד שהשחקן הראשי הוא "הבן של" שבטוח שהוא מוצלח כי סידרו לו את התפקיד הראשי בסרט מותגי." על מה לאלף עזאזלים אתה מדבר?! על איזה שחקן ראשי אתה מדבר? טום הארדי? הבן של מי הוא, בדיוק? ובכלל, איך צופה יכול "לראות" שמישהו הוא "הבן של" בלי להכיר את סיפור הרקע שלו, שבמקרה הזה לא קיים בכלל? סרט מותגי? עוד לפני שנמסיס יצא לאקרנים יכל כל מי שהיה מעורב בהפקה לדעת שזה הולך להיות פלופ אדיר. הסרט הרי יצא בדיוק באותו זמן ש"שר הטבעות - שני הצריחים" יצא לאקרנים והיה ברור כשמש שהאחרון יקרע את הקופות וישאיר את נמסיס הרחק באבק. אז כמה בדיוק שווה סרט כזה מבחינת יוקרתו של השחקן הראשי? האם זה קידם את הקריירה שלו באופן משמעותי? לא, הוא עדיין ממשיך לשחק בסרטים צנועי-תקציב ובסרטי טלוויזיה. זה לא שמאז נמסיס הוא קיבל עשרות הצעות לשחק בכל שובר קופות אפשרי שהוליווד הפיקה. "הם חבורת חובבים עם ציוד חצי מקצועי. אם אתה רוצה משהו יותר טוב מהם חייבים לעשות משהו בעצמנו." באמת? יש לך ציוד? אפילו חצי מקצועי? ידע ב-CGI? שחקנים שיעבדו בחינם? אנשי סאונד? צלמים? תאורנים? יש לך בכלל מושג קלוש כמה השקעה צריך כדי להגיע לרמה שלהם, שלא לדבר על להפיק משהו יותר טוב? בלי קשר לרמת הסדרה הזו ולעד כמה המעריצים מחשיבים אותה ראויה לצפייה או לא, אף אחד לא מכחיש שמדובר במאמצים אדירים והקרבות גדולות מצד חברי ההפקה שלה, כדי להעלות אותה. אתה גורם לזה להישמע כמו כאילו מדובר בשניים-שלושה חבר'ה שמחרבשים איזה דגם ב-3D Studio ומצלמים את עצמם על רקע של קרטונים שאחותם צבעה בשיעור מלאכה. זה הרבה יותר מזה. זה לא פראמאונט, אבל זה הרבה יותר ממה שמישהו עם השקפה חסרת פרופורציה כמוך יכול להשיג. "בואו נתחיל בקטן. שמישהוא יזרוק רעיון, אפשר מקורי כמו DS9, ונפתח אותו בפורום" אם עד עכשיו קשקשת, לפחות עכשיו אתה מתחיל לדבר בהיגיון. פיתוח רעיונות הוא הדבר הכי יצירתי שאפשר לעשות בפורום ובמקרים רבים הרעיונות הללו קורמים עור וגידים. השאלה היא לאיזה כיוון אתה חושב שאפשר לפתח אותו. לפני שאתה בכלל מדבר על סדרה מצולמת, בין אם יש בה אפקטים או לא - שזו הנקודה הכי פחות משמעותית בתהליך יצירתה של סדרה, תהא היא מד"ב או אופרת סבון - אתה חייב לקבוע איזשהו תווך, איזשהו מדיום שדרכו תעביר את המסר שלך. זה יכול להיות סיפור בהמשכים שמקומו יהיה בפורום, קומיקס שמישהו יפרסם באיזה בלוג, מגזין ייחודי (או ניוזלטר במייל) לסיפורי חובבים על סטאר טרק, הצגה שממחיזה את הסיפורים האלה ואולי ביום מן הימים כשהדבר יצבור מספיק תאוצה ויתחילו לזרום מממנים, יהיה אפשר להפיק מזה סדרה מצולמת. אי אפשר להתחיל לבנות בניין מהגג, נכון? אז בא ygeva והציע את הרעיון של הצגה, שאני חושב שזה הרבה יותר פרקטי. אז אני למשל מודיע שאם אשמע רעיון מעניין לתסריט ממישהו (או אעלה בראשי אחד כזה בעצמי), אקח ברצון חלק בהפקה כזו, שאיננה גרנדיוזית ומחייבת כמו סדרה מצולמת. יכול להיות שאני טועה. יכול להיות שיש לך תקציב, אנשים, ציוד, ניסיון וסטים כדי להרים הפקה כזו. משום מה, יש לי תחושה שאם היו לך את כל אלה, היית טורח לומר לנו את זה בתחילת השרשור. עד אז, אני מציע, באמת מתוך רצון טוב, שתנחת ותתחיל לחשוב במושגים מעשיים יותר.
 

ygeva

New member
שלב 1

אני אגיב על הדברים בסדר כרונולגי כפי שהוצגו בהודעה של שותפיי מלמעלה. מסע בין כוכבים כיום היא על סף פשיטת רגל רוחנית, לדעתי, ולאו דווקא עלילתית / תרבותית. התרבות של המב"כ קיים. המעריצים חיים ובועטים,וכסף- יש. רעיונות לעלילה לסרט לא חסר. מה שחסר כיום זאת השראה, כזאת שפעמה בימים של הדור הבא ולאחר מכן חלל עמוק 9. ניתן היה לראות שלכל סדרה היה כיוון מסויים והרוח של "החלל האינסופי" אכן הורגשה בדור הבא, או העלילה המורכבת של חלל עמוק 9 שבנתה לנו פירמידה של תככים, פוליטקות וצעדים טקטיים, עד שהגיע הפרק "Call to the Arms" וקשר לנו את כל הקצוות שנרקמו בשלוש העונות שקדמו לו בארבעים וחמש דקות. הסרטים עצמם המשיכו את המסורת של מב"כ, החל מדורות שהביא לנו הצופים למסך את מה שכל כך רצינו לראות - שיתוף הפעולה בין שני הקפטנים האגדיים של האנטרפרייז על רקע עלילה אתית (מסע להצלת כוכב, מאבק בנבל הניצחי, קרבות דרמטיים) מה שסגר בעצם את סידרת הדור הבא בקול תרועה גדולה. לאחר מכן מגע ראשון והמרד שנישארו נאמנים לרוח הטרק (ג'ונתן פרקס מספר שהוא הפיק את המרד באופן הרבה יותר קלאסי ורגוע כי מגע ראשון יצר לנו בעצם סרט אפל ומדכא במעט). ואז הגיעה אלנו העונה השנייה של אנטרפרייז שגרמה לנזק עצום. אם בעונה הראשונה יחלנו לראות את ברית כדור הארץ בתחילת דרכה, נצני הפדרציה והמהלכים שהובילו יותר מאוחר לעיצוב עולם הטרק כפי שהוא מוכר לנו כיום, העונה השנייה שברה כל קו עלילתי כלשהו, הביאה לנו פרקים בינוניים והורידה את מב"כ לקרשים. כן, היו פה ושם פרקים גאונים, כמו "Shadow of Pjem" בו ממשיכים את העימות בין הוולקנים לאנדורים, מה שמוביל מאוחר יותר לטרילוגית הוולקנים בעונה הרביעית (אגב, הפרק מתרחש על הכוכב קורידיאן, שמאוחר יותר בעונה הרביעית משתתף בשיחות להקמת הפדרציה, אבל מצטרף בעצם רק בתוקפתו של קירק, בדרך לבייבל 1. נשמע מוכר? שם לראשונה פגשנו את הטיילרטים והאנדורים... פרק שבעצם פותח לנו הרבה קצוות חדשים). האסון המשיך בצורת נמסיס, סרט אדיוטי לכל דעה, שגם העלילה (שיבוט של פיקארד) וגם הקטע הטכני (קפטן, נגמרו לנו הפייזרים) מגוכחים לכל ספק. הסרט הביא את מב"כ לקרשים, וזוהי נקודת השפל הנמוכה ביותר בסידרה לדורותיה. עונה שלישית ורביעית לבית אנטרפרייז שבאו אחריה ניסו להרים חזרה את מב"כ. הם היו טובות ומעניינות, ופה ראינו את הסתירה המוחלטת בין ארצ'ר, שמוכן להתפשר על העקרונות שלו כדי להצליח במשימתו (כולל גניבה של כור עיוות חלל) לבין ג'ינווי, שגם ברגעים הכי קשים, העדיפה למות על כל צוותה מאשר לאבד את העקרונות שלה ("The Void"). אכן התפתחות מדהימה. אבל זה לא עזר, וUPN החליטה שמב"כ צריכה ללכת לבית אבות. אז תחילה הם שמו אותה בשעות לא הגיוניות לסדרה מובילה בתחום המד"ב, ואז אחרי שנוכחו לראות שיש מעריצים והם רוצים עונה רביעית, הם פשוט הורידו את הכפפות והורידו אותה. לא משנה ריטיינג, דעת קהל או מקוריות. הם החליטו לעצב את דעת הקהל האמריקאית וכך היה. זהו לחלק ראשון של דבריי. בחלק הבא אני אדבר על הסרט החדש, ועל הפקת מקור ישראלית - איך אנחנו עושים את זה. עכשיו, אם תסלחו לי - אני חייב לרוץ.
 

goldy

New member
חדל אש!!!../images/Emo140.gif

למה יש לי הרגשה שכבר עברתה את השלב של "אל המטרה שלפניכם, בזמנכם החופשי..." אם אפשר להרגע? תודה. 1) האפקטים זה הדבר האחרון שמעניין אותי. מה שבאמת מעניין אותי זה התוכן, הדיאלוגים. כשקראתי "עמוס אפקטים" באמת ניזכרתי בסצנה שהיתה לפיקארד עם השחורה בחדר ההולוגרמה וכמובן שהיו עוד כמו החזרה לעבר, אתה יודע כל אחד זוכר את מה שהכי התחבר אליו. 2) אני אוהב סרטים מהסיבה העיקרית שהם נחשבים, לפחות לפרוטוקול, פרוייקט חד פעמי ולכן משקיעים בהם יותר מאשר הצגה(??) בפרט וטלוויזיה בכלל. לכן אני מכוון לזה. לא רמזתי לרגע שאני מזלזל, אלא התכוונתי לכך ש"יחסתי ל..." הם חובבנים/חצי מקצועיים. 3) אני לא מתחבר לנמסיס (מודה שראיתי אותו רק בכבלים) כי: 1) הוא חשוך. החייזרים שם רגישים לאור? זבש"ם. 2) ברגע האמת השחקן הראשי זנח את המשימה לה התכונן כל חייו. א) זה מאכזב. ב) כבר ראיתי פעם משהו בסיגנון הזה - אני מתחבר למקוריות. 4) "שחקן חובבן". הכוונה היא שהפוזות שבהן הוא ישב וחשב נראו לי מזוייפות משהו. 5) את יום השיגור במגע ראשון צילמו באור יום, בעוד נמסיס צולם בעיקר בחושך. לא יודע מה איתך אני מתחבר יותר לאור.
6) אני חשבתי, בשיא הרצינות, שאחרי שיהיה לנו איזה משהו בפורום ניפגש (מחוץ לאינטרנט) ונפיק אותו. אחרי הודעתך אני מבין שהשיא שאתה מוכן אליו זו הצגה ומה שאתה באמת רוצה זה סיפור בהמשכים ועדיף קומיקס |אכזבה|. שנאמר "אם אתה רוצה שמשהו יעשה כנדרש עלייך לעשותו בעצמך". "סטארבייס מדברים על השינוי שהוא חולל היא העובדה שזה היה גם הסרט הראשון שעלילתו פנתה לקהל הרחב כמו גם לציבור האוהדים של הסדרה מכל הרמות. הסרט הזה גם היה קריטי להסטוריה של מסע בין-כוכבים" ועל זה אף אפקט לא יכול להתעלות. אפקט יכול רק *להוסיף*. 7) יש לי ידע שנצבר במשך מספר שנים בהפקה לטלוויזיה (מתאים לרוב האנשים ברוב המקרים): אני יודע לצלם לטלוויזיה, לערוך לטלוויזיה וכתבתי לא מעט תסריטים במגוון נושאים. לא חייבים מייד לצלם בHD ולערוך בAUTODESK על מחשב מיוחד שעולה מאה אלף שקלים לפחות. אתה יודע, בעריכת אוף-ליין עורכים באיכות נמוכה ובאון ליין באיכות מלאה וזה בדיוק מה שרציתי לעשות: קודם לעשות סקיצה, משהו ראשוני, ואח"כ לראות איפה אפשר לשפר. אני בטוח שגם פראמאונט עושים יותר מטייק אחד. יש לי רצון. זה בטוח. יש לי ניסיון בהפקה לטלוויזיה. גם זה בטוח. עכשיו אני חייב שיתוף פעולה: אם בידע, כדי שיהיה סרט ולא תוכנית טלוויזיה, אם בציוד כדי שהכוונות הטובות לא ילכו לאיבוד ואם בשחקנים כדי שלא אגמור כמו פרוייקט גמר של סטודנט לקולנוע.
 

EBow

New member
--->

אני לא מכוון, לא יורה ובעיקר לא מתכוון לפגוע באף אחד, בטח שלא אישית, בטח שלא מישהו שאני לא מכיר. עמך הסליחה אם נפגעת. 1. כשכתבתי "עמוס אפקטים" התכוונתי לסצינת הקרב בין ספינות Starfleet לבין ספינת הבורג. הסצינה בסיפון ההולוגרמה איננה כלל לדעתי דוגמה מייצגת לאפקטים של הסרט. אבל זו לא הנקודה. כנראה קיבלת איכשהו את הרושם שאני רואה באפקטים דבר שעושה את הסרט, למרות שרשמתי במפורש בהמשך שאפקטים הם הנקודה הכי פחות משמעותית בתהליך יצירת סדרה. אז אני חוזר ומדגיש - אפקטים אינם פונקציה עבורי לגבי ערכה של יצירה קולנועית/טלויזיונית. עיקר המטרה שלי בהודעה הקודמת הייתה להעמיד דברים על דיוקם משום שניכר לפי ההודעה שלך שאינך בקיא בפרטים. 2. נכון. לכן אי אפשר להשוות ואני גם לא משווה בין הפקות של פאראמאונט, ובפרט הסרטים לבין הפקות חובבים. מדובר בשני סטנדרטים שונים לגמרי. אני, דרך אגב, אוהב סרטים מהסיבה שלפי דעתי הם מייצגים מדיום נפלא להעברת מסרים. אבל זה רק אני. 3+4+5. אני לא רואה טעם בכלל להיכנס להערכות אישיות על נמסיס ו-First Contact. זה לא רלוונטי לדיון על האם צריך או לא צריך להרים הפקה מצולמת על מסע בין-כוכבים ואיך צריך לבצע אותה. רק אציין שצילום סרטים באווירה "חשוכה" הוא טכניקה מאוד שמישה בדברי ימי הקולנוע. כבר היו לא מעט סרטים מוצלחים מאוד הן מסחרית והן אמנותית שיישמו את הטכניקה הזו. אני חושב שבתור אדם עם ניסיון עשיר בצילום, בעריכה ובעשייה קולנועית אתה צריך להיות מודע לזה, שלא לדבר על להבין בזה, כך שלסיכום אין שום רע עקרוני בסרט "חשוך", כל עוד האלמנטים האחרים שבו לא מורידים מערכו (משחק, בימוי וכו'). 6. אתה מכניס לי מילים לפה. מעולם לא אמרתי שהשיא שאליו אני מוכן להגיע זו הצגה וזה גם לא השתמע מהדברים שלי. טענתי שאם נרצה להגיע לחומר מצולם איכותי הצגה בימתית צריכה להיות תחנה בדרך. בנוסף אתה אומר שמה שאני באמת רוצה זה סיפור בהמשכים ועדיף קומיקס. שוב הבלים. מה שאמרתי הוא שגם סיפור בהמשכים וגם קומיקס הינם פורמטים סבירים להעלאת יצירות בתקציב נמוך עד סביר ובהשקעה מינימלית. כדי להעלות סיפורים או קומיקס לרשת כל מה שנדרש הוא יצירתיות בכתיבה וידע בסיסי בשימוש במחשב. יצירתיות, לא חסרה. גם ידע בסיסי במחשב לא. צר לי שהתאכזבת מהדברים שלא אמרתי. הפתרון - חזור בך מהסעיף הזה והבן שלא לכך התכוונתי. בדיוק כמו שאמרתי שאשמח לקחת חלק בהצגה, בהחלט אשמח לקחת חלק בהפקה של סרט או פרק טלווזיוני/אינטרנטי בפורמט כלשהו. למעשה, אני אשמח לעשות את האחרון יותר אפילו מהראשון, בתנאי שאדע שיש לכך תמיכה רצינית מהאנשים האחרים בקהילה, כלומר, יש תקציב מסוים, יש היענות, יש זמן ויש ידע. אני בכוונה לא מוסיף את הפרט "רעיונות" כי כאלה אני בטוח שיש בלי סוף. 7. אם יש לך את כל הידע והניסיון הזה, מדוע לא ציינת את זה קודם? מדוע לא פתחת את ההודעה הראשונה שלך בניסוח של משהו כמו: "יש לי רעיון להרים הפקת חובבים מצולמת של מסע בין-כוכבים. אני מודע לכך שצריך ציוד, ידע בצילום, ידע בעריכה, ידע בהפקה וידע בכתיבת תסריט כדי להרים פרוייקט כזה ויש לי את כולם. כדי להראות שאני רציני, הנה דוגמה לתסריט/סינופסיס לתסריט שכתבתי [לינק כאן]. מי איתי?" אני בטוח שאם היית מתנסח ככה או בצורה דומה, ובהנחה שמה שרשמתי הוא לפחות בערך הכוונה שלך, היית מקבל תגובות אחרות לגמרי מאנשים כולל ממני - תגובות נלהבות. נכון לעכשיו, הניסוחים שלך אינם נשמעים, לפחות לי, כמו ניסוחים של איש מקצוע בתחום שמעוניין להרים פרוייקט, אלא יותר כמו ניסוחים של מישהו שזורק רעיונות מופרכים בלי יכולת לבצע אותם. אם אתה טוען שזה לא ככה ושיש לך את כל הכלים כדי לבצע, תן לנו דוגמה. תן לנו לינק לפרוייקט שעשית כדי לראות את הפרשנות שלך לגבי איך פאנדום מצולם של סטאר טרק צריך להיראות.
 

goldy

New member
מהו הידע שלך בתחום ההפקה?

יש לך ניסיון בצילום/עריכה? כתיבה/בימוי?
 

EBow

New member
--->

אין לי ידע כזה. כל שיש לי הוא רצון ומוטיבציה להשתתף בפרוייקט מסוג זה.
 

ygeva

New member
שלב 2

ובו נדבר על לאיפה הפקת מקור כזאת צריכה ללכת. ברור לנו שהפקה בסדר גודל של פרנמאונט לא נוכל להרים בכוחות עצמנו, אין לנו אפילו שבריר מהציוד והתפאורה המשמשת אותם שם. מה עומד לרשותנו בעצם? מצלמה ביתית, כמה סטים של תלבושות מהסדרה, תיק איפור, כמה צעצועים, מחשב והרבה מוטיבציה. הדבר הראשון שאנחנו צריכים לשקול הוא האוטנטיות. סדרה לא תראה מקורית מספיק או משכנעת דייה ללא התפאורה והסיטואציה המתאימה. נקודה. כדי ליצור הפקה משכנעת מספיק, בין אם על הבמה ובין אם מצולמת, נהיה זקוקים לתפאורה (למשל, רפליקה של גשר הפיקוד) ומחשב לכל האפקטים הויזואלים או לצורך העריכה הגרפית של אתר הצילום. תפאורה, כמה שזה נשמע מפתיע, לא קשה להרים, דוגמה לכך יכלנו לראות בעולמות ובאיקון, שם הרמנו תפאורת רקע של מב"כ שנראתה משכנעת לחלוטין. עדיין יש לי בבית כמה מחלקי התפאורה הללו. לצורך כך, ניתן להתייעץ ולהעזר באנשים הנכונים בקהילה, כגון ברק ברודו, ליאת הר גיל ושרון שמעוני ע"מ לעצב את הקונסולות, המסכים ושאר הצעוצעים הנדרשים לבנות תפאורה. לדעתי, זה החלק הקשה מכל, ואחרי שנתגבר עליו נוכל להתחיל לחשוב בצורה קצת יותר רצינית. עריכה גרפית מצריכה מחשב חזק ואנשים כמו תומר שלו או טל מילר מהמועדון שיכולים ומסוגלים לשבת שעות מול המחשב ולערוך את כל הקטעים הויזואלים הנדרשים. שחקנים עם כשרון ניתן למצוא בשפע בקרב המעריצים, ולדוגמה צוות הפילקים הנודע אני די בטוח שישמח לתרום את חלקו או רעיונות משלהם. הרשימה הזאת יכולה להמשך ע"ג עמודים. אבל זוהי רק ההתחלה. כמובן, אני אשמח לקחת חלק, אבל נא לקחת בחשבון שאני כרגע בקנדה ואחזור לארץ רק לקראת אוקטובר. אבל זה לא משנה את העובדה שאם אנחנו אוספים את בעלי הכישורים המתאימים כבר עכשיו ניתן לקחת את זה כבר מכאן. רעיונות?
 

oblique

New member
רעיונות?

אני חושב שפארודיה על מסע בין כוכבים יש לה יותר סיכוי להצליח החברה הפינלנדים האלה עשו עבודה משגעת! בכל מקרה אם רוצים קול למחשבים של החללית בהפקה שלנו אני מוכן להתנדב... וגם להיות REDSHIRT או חייזר אבל עם משקפיים (אין עדשות מגע למספר שלי -9.5 וצילינדר 2.5) בכל מקרה אם אתם רוצים פארודיה אני כבר אחשוב על משהו... (צץ לי עכשיו בראש רס"ר מצה"ל נזרק לעתיד מב"כי שכזה ועקב דמיונו הפיזי לאדמירל שהחליט שהוא עושה ניתוח לשינוי מין ופורש באמצע מלחמה בוחרים בו כמחליף ואז מתחיל קמפיין מלחמתי הזוי) ואם משהו לא פארודי רק לא להתערב בעלילה קיימת של מב"כ. אפשר לעשות על יקום מראה (כל שהוא לאו דווקא יקום "המראה") אפשר למצוא שם של ספינת חלל שנעלמה ולהפיק כביכול את ההפקה שלנו כמתרחשת בספינת החלל הזו. כל דבר שלא יפגע בקו העלילה הרשמי של מב"כ. מצטער אבל כזה דבר אני לא מסוגל לראות (בניגוד לספרים כפי שציינתי. בהודעה קודם לכן)
 

goldy

New member
תחשבו מחוץ לקופסא!../images/Emo189.gif

אתם לוקחים את העלילה שאתם מכירים ופשוט נותנים לה גירסה שונה. אני חושב על משהו שונה לחלוטין! משהו חדש! עדיין גזעים רק בלי פדרציה ו\או בני אדם. מה אתם מחפשים ב"מסע בין כוכבים": חלל? גזעים חדשים? ספינות? מי אמר שחייבים לשמור אמונים למה שמגיע מארה"ב? בואו נעשה משהו ישראלי: סטארטקי ומקורי משלנו. אני מתכוון לגשר פיקוד חדש (עזבו אתכם מהדוגמא של שניים נוהגים, מאחוריהם המפקד לצידו שני עוזריו ועוד כמה מסביבם עם מסכים) וגם לשיטות חשיבה חדשות (הפרקים נראים כמו ההווה בעתיד, בואו נעשה ההפך - נביא את העתיד להווה בשפה המובנת לכל) וכמובן שבעיברית!! חידוש משמעותי לכל הדעות. הינה רעיון מקורי: אנחנו בישראל שבעתיד (עיזבו אתכם מההווה והפוליטיקה) ואנחנו מדברים על איך פותרים סיכסוכים ומחלוקות בחברה הישראלית, איך האנושות על כדור הארץ חושבת - מהם החידושים בתחום יחסי האנוש וכו'. בשביל זה לא צריך תפאורה מסובכת, איפור מיוחד או אפקטים (כבדים). מה דעתכם?
 

Bajoran Priest

New member
הממ.. זה יפה, אבל...

נראה לי שמרוב חשיבה חדשה זה כבר לא מסע בין כוכבים. שזה, אגב, לא בהכרח רע- עולם המדע הבדיוני התקיים הרבה לפני מסע בין כוכבים, ויתקיים מן הסתם גם אחרי (למעשה, הוא כבר מתקיים אחרי).
 

goldy

New member
זה מסע בריבוע!../images/Emo222.gif

להלן ההוכחה מתוך starbase972: רייקר (לקוקרן): "זהו אחד הרגעים החשובים בהיסטוריה האנושית, דוקטור, אתה תזכה ליצור מגע ראשון עם גזע חייזרי, ואחרי שתעשה כן, הכל מתחיל להשתנות." לפורג': "התיאוריות שלך על הנעת העל-חלל מאפשרות לבנות צי חלליות. המין האנושי יתחיל לחקור את הגלקסיה." טרוי: "זה יאחד את המין האנושי בצורה שאיש לא חשב שהיא אפשרית, כשהם מבינים שהם לא לבד ביקום. עוני, מחלות, מלחמה – הכל יעלם ב-50 השנים הבאות." אני מסכים איתך שלכל אחד יש זכות לראות את מסע בין כוכבים איך שהוא רוצה - ללא חובה לקבל את דעתה של פראמאונט ו\או מי מטעמה כתורה מסיניי.
 
למעלה