שאנשי העולם היו באים לשמוע חכמת שלמ

דוד1000

New member
שאנשי העולם היו באים לשמוע חכמת שלמ

עי' כוזרי מאמר שני אות ס"ו שאנשי העולם היו באים לשמוע חכמת שלמה להעבירה לאומות העולם- עד להודו, וששורשי כל החכמות וכלליהן הועתקו מישראל אל הכשדים [=הבבלים!] בראשונה, ואח"כ אל פרס ומדי, ואח"כ אל יוון ואח"כ אל רומא! ועי' עוד בכוזרי מאמר שני אות ס"ג שליוונים הגיעה החכמה האלוקית רק אחר שניצחו את הפרסים שקיבלו מהבבלים שקיבלו מזרעו של שם! ועי' ס' "שבילי אמונה" ח' ד"ה דע אתה המעיין, ובס' "תולדות עם עולם" ח"ב מה שמביא מהקדמונים ביתר פירוט, עי' במכתב הארוך באורך את דבריו ואת מסורת קבלת החכמה של או"ה מישראל. ופשוטים הדברים, כי הרי המה המקבלים החכמה האמתית מסיני, כשהאחרים משתמשים בשכל וחושים, עי"ש. אך יהודי המרגיש תמיד נחיתי עִם תורת ה' לעומת חכמות העולם לא יקבל דברים אלה [אף שהגויים עצמם מרגישים הפוך "ואימצו" את מה שהצליחו להשיג מהתנ"ך, וע"ז בנויה מערכת המוסר של הנוצרים- ובצורה עקיפה גם של המוסלמים- להתחיל לקיים דברי ישעיהו בפ"ב: "והלכו עמים רבים ואמרו לכו ונעלה אל הר ה' כו' ויורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו, כי מציון תצא תורה וכו'"],
 

G ove r n or

New member
"שאנשי העולם היו באים לשמוע חכמת

שלמה להעבירה לאומות העולם- עד להודו" אולי יש לך מכתב מאיזה פילוסוף הודי, דוגמת המכתב של רימה/תולעה 1 ? הידעת כי למרות שעל פי התנ"כ, נשא שלמה לנשים את כל בנות מלכי הממלכות השכנות, אף ממלכה שכנה אינה מאזכרת ברשומיה את שלמה? הידעת כי טרם נמצא אבק זנב שמץ פסיק שריד מבית ראשון? מבחינת הארכאולוגיה - כל ספוריך הן מעשיות מיתולוגיות "כל החכמות וכלליהן הועתקו מישראל אל הכשדים [=הבבלים!] בראשונה, ואח"כ אל פרס ומדי, ואח"כ אל יוון ואח"כ אל רומא!" אלא מה, ברור. וכי חשב מישהו אחרת?. דא עקא שאינך יכול כלל להציג ראיה לדבריך, כרגיל 'אף שהגויים עצמם מרגישים הפוך "ואימצו" את מה שהצליחו להשיג מהתנ"ך, וע"ז בנויה מערכת המוסר של הנוצרים- ובצורה עקיפה גם של המוסלמים' אבל אינם רוב אוכלוסי העולם. הסינים, ההינדים והתושבים של האמריקות שלפני המאה ה-15 הסתדרו די טוב בלי המעשיות של המיתולוגיה היהודית... - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)... נ.ב.: נטעים, ההודעה שמורה, _אין_ טעם במחיקתה, חבל על טרחתך!!!
 

amirjak

New member
תגובה

"הידעת כי טרם נמצא אבק זנב שמץ פסיק שריד מבית ראשון?" שטויות, פרט לעובדה שחפירה מעמיקה עוד לא הייתה בהר הבית עצמו, נמצא לאחרונה אותו לוח אבן המתאר את בדק הבית שערך יואש בביהמ"ק ה-1!
 

G ove r n or

New member
amirjackass ידידי,

קרא נא שלש ההודעות להלן: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=129&msgid=12272299 http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=129&msgid=12287736 http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?id=129&msgid=12363063 - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)... נ.ב.: נטעים, ההודעה שמורה, _אין_ טעם במחיקתה, חבל על טרחתך!!!
 

amirjak

New member
תגיד

למה יואש עשה בדק בית אם לא לביהמ"ק??? אם כך ביהמ"ק הראשון היה קיים! נ.ב.:אנא חדל לקרוא לי amirjackass. את ניבולי הפה שלך שמור לעצמך.
 

G ove r n or

New member
amirjackass ידידי, אפן הסקת המסקנות

שלך הוא יחודי ומבדח מאין כמוהו. האם הבנת את שהסברתי? אני שונא להשקיע בכתיבת הסברים יפים, רק על מנת להיווכח שדברי נפלו על אזנים ערלות. על סמך מה אתה שואל רטורית 'למה יואש עשה בדק בית אם לא לביהמ"ק?' על סמך ספר מלכים, או על סמך הכתובית? ספר מלכים מדגים שמוש _נכון_ במלה "בדק" - יחזקו את בדק הבית. הכתובית מדגימה שמוש _לא_ נכון במלה בדק - ואעש את בדק הבית. בכתובית מצויות עוד שתי בעיות לשוניות המחשידות אותה, ובשלב זה אוטנטיותה עדיין בספק. 'אם כך ביהמ"ק הראשון היה קיים!' חה, חה, חה. הגיון ברזל. הנה, על משקל זה, אני יכול להוכיח שניתנה תורה בסיני: למי הביא משה תורה בסיני, אם לא לעם ישראל??? אם כך, ניתנה תורה בסיני לעם ישראל!!! ראש כרוביניו... נ.ב.: אכנה אותך בכל כנוי, כטוב בעיני, ואתה תסכין עם זה... - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)... נ.ב.: נטעים, ההודעה שמורה, _אין_ טעם במחיקתה, חבל על טרחתך!!!
 

erez zon

New member
amir,צר לי,עבדו עליך............/images/Emo4.gif

זהו אינו ממצא מבית ראשון.Governor הביא לך מספיק ראיות לכך.
 

amirjak

New member
כיצד תוכל לקרוא

למה ש governor הביא לי כראיות???? הוא בסך הכל הציג בפנינו מס' משפטים שיש בהם להחשיד וזהו. כבר הוכח בבדיקה מדעית שכתובת יואש הינה מתקופת בית ראשון. פרט לכך עקב השליטה הפלסטינית של הוואקף בהר הבית טרם נערכה חפירה משמעותית במקום בו סבורים כי היה ביהמ"ק ה-1, אי לכך לא אני יכול לומר שביהמ"ק היה קיים (פרט לכתובת יואש שאני מודה שהיא חשודה) ולא governor יכול לומר שביהמ"ק לא היה קיים. וכפי שgovernor תמיד אומר (בתרגום חופשי לעברית) חוסר ראיות אינם ראיות לחוסר. נ.ב: אם כבר הגענו לנושא הזה אפנה אתכם לאתר הבא ההרס הארכיאולוגי בהר הבית
 

G ove r n or

New member
נכון הוא כי אמרתי

Absence of Evidence in not necessarily evidence for absence. זה ברור לכל. בשום אפן אין אפשרות להסיק מכך משהו חיובי, אחרת נהיה במצב של הבדיחה המפורסמת: מנין לנו שהפרעונים ידעו להשתמש באלחוט? אנו למדים זאת מכך שלא מצאנו חוטי טלפון בפירמידות. אם נחזור לכתובית, אזי מה שנקבע בשלב זה במכון הגאולוגי הוא שגיל התחמוצות המצפות את הכתובית הוא בין 2400 ל- 2200 שנה (התחמוצות החלו להיווצר מרגע הכסוי בעפר, היינו ברגע כלשהו מ-400 ועד 200 לפנה"ס). יהואש מלך, כידוע, מ- 835 לפנה"ס ועד 796 לפנה"ס. הגיאולוגים גם מצאו טפות מיקרוסקופיות של זהב בחריצי האותיות (שניתן להציע הסבר למציאותן בכך שאולי הלוח היה מוצב בין קשוטי זהב במבנה שעלה באש. _אולי_). הלוח עדיין חיב להבדק במעבדות עצמאיות אחרות, כמקובל במחקר. הכתובית עושה שמוש בבטויים שלא היו קיימים במאה ה-9 לפנה"ס. זהו. זה מה שאני יודע. נמתין לעוד ידיעות. אם האוטנטיות של כתובית זו תתאמת (_אם_), יהיה זה האשוש החוץ-מקראי _הראשון_ לקיום בית ראשון. שאל ארכאולוגים מקצועיים, ולא את נויגרשל. האתר אותו אתה מאזכר _אינו_ אתר של מכון מחקר אוניברסיטאי לארכאולוגיה, אלא של קב' נאמני הר-הבית, בראשות גרשון סולומון... - - אתם יודעים היטב בעמקי לבכם שאמונתכם חיה על זמן שאול. שום תשובה למסתרי הטבע אינה מצויה בין הדפים של כתבי-הקודש, וככל שהמדע מציג רגלו בתחומים נוספים - מנושל הבורא שלכם ונדחק מהם, וסופו שישאר רק במחוזות אימטריאליים (immaterial, מונח מוצלח במיוחד עקב העקיצה הגלומה בכפל המשמעות)... נ.ב.: נטעים, ההודעה שמורה, _אין_ טעם במחיקתה, חבל על טרחתך!!!
 

amirjak

New member
בקשר לאזכור שלי

הוא אינו בא לדבר על הנושא של ראיות אלא על ההרס הארכיאולוגי שמתרחש שם יום יום, תסכים עימי שדבר כזה צריך להיפסק מיד! לא יעלה על הדעת כיצד מדינה יהודית מאפשר לקודש הקודשים שלה לההרס..
 

amirjak

New member
תיקון

מאפשר = מאפשרת (זה מה שקורה כשכותבים מהר בלי להסתכל)
 

G ove r n or

New member
הממשלה של 1967 החמיצה הזדמנות

לשנות את הסטאטוס של הר-הבית. משה דין יעץ ללוי אשכול לא לשנות דבר, אלא להמשיך לנהוג כמו על פי החק המנדטורי. דבר המלך במועצתו, 1924, ענין "המקומות הקדושים" קבע כי בתי דין בארץ-ישראל לא ידונו בעניני מקומות קדושים. ענינים אלה יוכרעו בלונדון. הערבים היו כה המומים מיד אחרי מלחמת ששת הימים, עד כי כל החלטה אחרת היתה מתקבלת ללא התנגדות. החלטתו של דין היתה החמצה לדורות. זו גם הסבה שהמצעד הראשון לאחר מלחמת ששת הימים עבר במזרח העיר. הסכמי רודוס 1949 _אסרו_ על ישראל להכניס טנקים לחלק העיר המערבי שהיה ברבונותה. לוי אשכול, בהברקה, החליט כי המצעד שכלל טנקים יעבור במזרח העיר ובכך _לא_ יופרו הסכמי רודוס...
 

הנהנה

New member
על נס פורים

נס הפורים - שואה שסוכלה כיצד נקבע החג? רעיונות לחג צימוקי פורים חג כהלכתו - מצוות החג ולוח-הזמנים מצוות עם טעם - מתכונים לחג --------------------------------------------------------------------------------מהות החג -------------------------------------------------------------------------------- שואה שסוכלה בפורים אנו שמחים על הנס הגדול שאירע לאבותינו בימי אחשוורוש, כפי שמספרת לנו בפרוטרוט "מגילת אסתר". מדובר בתקופת-הביניים בין בית-המקדש הראשון לשני, לפני 2,358 שנה (בשנת ג'תד,356 לפני ספירת הנוצרים). המלך אחשורוש שלט על רוב העולם - "מהודו ועד כוש, שבע ועשרים ומאה מדינה", והעם היהודי כולו חי תחת מלכותו. המן הרשע, שהיה הבכיר בין שרי המלך, זמם להשמיד את היהודים - "מנער ועד זקן, טף ונשים, ביום אחד". וכך מתארת בפנינו המגילה את מזימת המן: "ויאמר המן למלך אחשורוש: ישנו עם אחד, מפוזר ומפורד בין העמים בכל מדינות מלכותך, ודתיהם שונות מכל עם, ואת דתי המלך אינם עושים, ולמלך אין שוה להניחם" (פרק ג' פסוק ח') "ויסר המלך את טבעתו מעל ידו ויתנה להמן בן המדתא צורר היהודים" (פסוק ט') ויקראו סופרי המלך .. ויכתב ככל אשר ציוה המן - אל אחשדרפני המלך ואל הפחות אשר על מדינה ומדינה ואל שרי עם ועם, מדינה ומדינה ככתבה, ועם ועם כלשונו, בשם המלך אחשורוש, נכתב ונחתם בטבעת המלך". "ונשלוח ספרים ביד הרצים אל כל מדינות המלך, להשמיד להרוג ולאבד את כל היהודים, מנער ועד זקן טף ונשים ביום אחד, בשלושה-עשר לחודש שנים עשר הוא חודש אדר, ושללם לבוז". (פסוקים י"ב-י"ג) היתה זו הגזירה הקשה ביותר נגד העם היהודי מאז ומעולם. המן ביקש להכחיד ביום אחד עם שלם, למרות היותו מפוזר "בכל מדינות המלך". מצמרר אפילו לדמיין את אשר עשוי היה להתרחש. לבסוף, כידוע, ארע הנס הגדול. אשתו של המלך, אסתר המלכה, הזמינה את המלך ואת המן למסיבה קטנה. במהלך המסיבה ביקש המלך לדעת מה הביא את אסתר לקיים את המסיבה, ובאהבתו אליה הבטיח לה עד חצי המלכות. בשלב זה גילתה אסתר בפני המלך את סודה כי הינה בת לעם היהודי, וכי על-פי הגזירה "נמכרנו אני ועמי להשמיד להרוג ולאבד". מיד חזר בו המלך מהגזירה אשר גזר, "ונהפוך הוא אשר ישלטו היהודים המה בשונאיהם". את המן ובניו תלו על העץ, ומרדכי היהודי, שהיה מנהיגו הרוחני של העם באותה תקופה, נתמנה למשנה למלך אחשורוש. "וכל שרי המדינות והאחשדרפנים והפחות ועושי המלאכה אשר למלך מנשאים את היהודים כי נפל פחד מרדכי עליהם". לזכר הנס הזה חוגגים היהודים את ימי הפורים "לעשות אותם ימי משתה ושמחה ומשלוח מנות איש לרעהו ומתנות לאביונים". מאחר ובפורים היה נס הצלתו הפיזית של עם ישראל, תוקנו המצוות של אכילת, שתייה, משלוח מנות, שהם ביטויים גשמיים, האומרים כאילו: הרינו קיימים, אוכלים, שותים ושמחים. כמו-כן מתנות לאביונים, אשר באות להוכיח כי חלק מעצם קיומנו הוא הדאגה לזלות. שמחת הפורים היא גם מעין הפגנה כלפי יורשיו של המן, ממשיכי דרכו שבכל הדורות. מתי וכיצד נקבע החג? המועד המדוייק שבו אירע סיפור המגילה, על-פי מסורת ישראל, הוא לפני 2358 שנים (בשנת ג'תד,356 לפני ספירת הנוצרים). מדובר בתקופת-הביניים בין בית-המקדש הראשון לשני. הסמכות היהודית העליונה היתה 'כנסת הגדולה', הסנהדרין. מרדכי היהודי היה אחד מחבריה, ומהבולטים שבהם. נוסף על כך, היה מעורה בחיים המדיניים והציבוריים. ידוע לנו שהוא נמנה עם שרי החצר של מלכות פרס ומדי והיה "יושב בשער המלך". היו כמה מחברי הסנהדרין שלא הסכימו עם דרכו של מרדכי. הם סברו שחברי הסנהדרין צריכים לעסוק בתורה בלבד, ללא עסקנות ציבורית. אולם רוב חברי הסנהדרין הלכו בדרכו של מרדכי, ולצד ההתעמקות בלימוד התורה, פסיקת ההלכה ומלאכת השיפוט, עסקו גם בצורכי- ציבור. שיקולים אלה הצדיקו את עצמם ואיפשרו את הצלת עם-ישראל מגזירת ההשמדה. את קביעתו של פורים כיום-טוב לדורות, אנו פוגשים לראשונה במגילה עצמה: "ויכתוב מרדכי... וישלח ספרים אל כל היהודים... לקיים עליהם, להיות עושים את יום ארבעה-עשר לחודש אדר ואת יום חמישה-עשר בו בכל שנה ושנה... ימי משתה ושמחה ומשלוח מנות איש לרעהו ומתנות לאביונים... על-כן, קראו לימים האלה פורים, על שם הפור". תהליך קבלתו של פורים וקביעתו כחג לדורות, היה מורכב. חז"ל שקלו גם את החשש מתגובת העולם הלא-יהודי. היו גם שיקולים הלכתיים - האם ניתן להוסיף חג, האם יש סמכות לעשות זאת. אולם בסופו של דבר נוצר רוב ברור שתמך בהוספת פורים לחגי ישראל. עם הזמן נעשה פורים חלק בלתי-נפרד מחגי ישראל, עד שבתלמוד אנו מוצאים את רבי יהושע בן קרחה משווה בין גאולת פורים לגאולת מצרים, ומסיק שנס ההצלה של פורים גדול מגאולת מצרים! על השתרשותו של החג, יכולה להעיד העובדה שמצוותיו ודיניו הצריכו לייחד לו מסכת מיוחדת בתלמוד, מסכת מגילה. לימים, בימי הגאונים, חוברה גם תפילה מיוחדת לפורים, המוכרת לנו כתפילת "ועל הניסים". הרמב"ם כותב על פורים: "ואף-על-פי שכל זיכרון הצרות ייבטל (בימות המשיח), שנאמר: 'כי נשכחו כל הצרות הראשונות וכי נסתרו מעיני' - ימי הפורים לא ייבטלו".
 
למעלה