שבוע אחרון בוואלטה

קטע 15 שהסתיים אתמול בטיפוס הארוך מאוד אל סיירה נוודה הראה לנו מספר נקודות.
1. כלום לא סגור במרוץ. כמו בחלק גדול ממהדורות הוואלטה - המרוץ פתוח עד היום הלפני האחרון שכולל חמישה טיפוסים מדורגים. הקטע האחרון הוא ברחובות מדריד (סטייל פריז בטור). אתמול ראינו עוד לקיחת זמן מאוונופול והתחזקות של אנריק מאס, כשרוגליץ' ממשיך להראות כושר גבוה. מסוכן להתנבא על מנצח במרוץ.
2. חמישה מתוך שמונת המדורגים ראשונים הם רוכבים בקטגוריה של "רוכב צעיר". לחלקם זהו גרנד טור ראשון או שני. זה עשוי לגרום לרכיבה לא תמיד "רציונלית", אבל תמיד מעניינת עבורנו הצופים.
3. רמקו אוונופול וקוויקסטפ ממשיכים ברכיבה הבלתי-קונבנציונלית שלהם. אין להם קבוצה כזאת מרשימה (נשארו 6 מ-8 רוכבים שזינקו) לתמיכה במוביל שלהם. במקום להתמקד במשימות מיוחדות שמתעוררות בזמן המרוץ הם לוקחים על עצמם את הובלת הדבוקה בחלקים מתים מהמרוץ, כמו לדוגמא ברדיפה אחרי הבריחה אתמול, בזמן שהימצאותו של ארנסמן (שגם ניצח אתמול בקטע) בבריחה מסכנת דווקא קבוצות אחרות. במקום לתת לקבוצות אלו להוביל את המרדף הן לוקחות אותו על עצמן.
גם אוונופול נגוע באותה מחלה. רוכב קדימה בקטעי הטיפוס במקום לעקוב אחרי רוגליץ' שהוא הטוען לכתר. זה מראה על ביטחון עצמי רב ועל הגישה של: אני רוכב בקצב שמתאים לי והיתר יעשו מה שהם רוצים. לדעתי, זו גישה מנותקת. תוצאות מרוצי אופניים נקבעות לעיתים על חוט השערה. כל שניה קובעת וכל קלוריה חשובה. בנוסף, קריאת מצבם של הרוכבים האחרים ותקשורת איתם (לאו דווקא המתחרים, אלא שותפי דרך) חשובה לא פחות. יכול להיות שרוכב על כמו אוונופול יכול התעלם מכל הנושאים הללו במרוצים חד-יומיים או במרוצי קטעים קצרים, אבל בגרנד-טורים, גישה כזו יכולה לעלות ביוקר.
4. אנריק מאס ומוביסטאר שמרו עד עכשיו על פרופיל נמוך. הם הקבוצה שנשארה עם הכי הרבה רוכבים מבין קבוצות שלושת המובילים (7 רוכבים, לעומת יומבו וקוויקסטפ עם 6 רוכבים). לדעתי הם שומרים את אבק השריפה לשבוע האחרון. יכול להיות שיתברר שאבק השריפה הוא פג תוקף (עיין ערך ואלוורדה), אבל לנסות לתקוף ולהכין מלכודות הם ינסו.
 

elsanto

Member
עיין ערך ולוורדה בפג תוקף...
כן ללא ספק ניסוח די מדויק.
ולוורדה כמראה צריך את קינטנה לידו כתמריץ....
 

elsanto

Member
הנפילה של.רוגליץ שגרמה לנטישת הוולטה מזכירה במידה מבוחמת את ההתרסקות בפלניצה .
רוגליץ בשנינ המקרים לא הפעיל את הראש.
 

elsanto

Member
136 רוכבים בלבד יצאו לקטע 18 באקסורמדורה .
ג'אי ווין התרסק ונלקח בטמבולנס בתחילת הקטע .
אנריק מאס רוברט ג'סינג ואוונפול היו השורדים האחרונים .
האמת לא כוחות...
הקטע 19 היום קטע קצר בפרובינצית טולדו כבר קרוב מאד למדריד ,
לא נראה שיש למאס כלים או קבוצה שעלולים להדאיג את אוונפול שצריך לשרוד רק עוד
קטע אחד בודד.
 
למעלה