שבוע אחרון בטור דה פראנס, וגם תהייה

שבוע אחרון בטור דה פראנס, וגם תהייה

היום קטע 16, בתאוריה מיועד כקטע האחרון לספרינטרים לפני קטע הסיום בפריז. אבל, חום של 37 מעלות ועלייה קצרה ולא מדורגת שנמצאת כ-18 ק"מ לסיום, עשויים לגרום לתפנית בעלילה. אולי לכיוון של קבוצות שיש להם ספרינטרים מטפסים וחוו עד היום אכזבות בטור, כדוגמת סאנווב (מייקל מתיוס) ובחריין-מרידה (קולברלי), שתהיינה מוכנות לגרור שם את הדבוקה לקצב רצחני שישאיר את הספרינטרים הקלאסיים מאחור.

ותהייה לסיום: בין יתר הדברים שכתב דני אסקרוב בטוויטר שלו אודות נאירו קינטנה, אחרי קטע 15 המרתק, הוא כתב: Unable to communicate. גם אני שמתי לב לחוסר התקשורת המוחלט של קינטנה גם עם יריביו וגם עם חבריו לקבוצה, ולא בפעם הראשונה. התהייה שלי היא: כמה זה משנה? נהוג לחשוב שהפקטורים החשובים אצל הרוכבים זה 1. מה שיש להם ברגליים ובריאות. 2. מה שיש להם בראש. והשאלה הנשאלת היא: עד כמה הפקטור של יכולת תקשורת עם שאר הרוכבים היא משמעותית להשגת תוצאות. האם לרוכב שמתקשר (תקשורת זה גם קללות ותלונות) עם רוכבים אחרים בזמן המרוץ (ואולי בהיותו בן אדם חברותי גם חשוף יותר לנסיונות שכנוע) יש יתרון על רוכב סוציומט שמרוכז בעצמו ולא משתף פעולה עם סביבתו? מה דעתכם?
 

jelloB

New member
אלאפליפ

יש לי הרגשה שאם אלאפליפ יסדק, זה יהיה בפיצוץ גדול כך שקשה לי להסכים עם התחזית.
בדרך כלל בשלב הזה כבר אפשר לנחש מי ינצח, השנה זה באמת בלתי אפשרי. בוכמן שסימנתי לפני הטור כסוס שחור יכנס לדעתי (אני מקווה) לחמישייה הראשונה.
מקווה שפינו יקח, אבל למדנו כבר שאינאוס (סקיי) יודעים איך לסמן מטרה.
 

jelloB

New member
ברנאל

בקטע מספר 15, ברנאל מצא עצמו עם טיבו, טיבו הציע לעבוד ביחד (ולפרק את אלאפליפ ותומאס) וברנאל נתן את תנועת הראש ושמיטת הכתפיים הכל כך מוכרת של... קינטאנה. הדמיון הצחיק אותי. אני חושב שכדאי יהיה לראות את ברנאל רוכב מחוץ לשבלונה המוכרת של סקיי
 

jelloB

New member
קינטאנה

המבע האטום של קינטאנה בהחלט משקף את מצבו מול העולם, זאת היתה ממש בדיחה לראות איך מוביסטאר עובדים מקדימה רק בשביל לפרק את המוביל שלהם (בכל זאת, מספר 1) שמצידו ללא שום דיחוי ניתק מגע עם הדבוקה הראשית. בכלל מוביסטאר עם כל הפירואטים הטקטיים שלהם (ולא רק בטור הזה) מוצאים שוב ושוב את רוכביהם משוללים כל יכולת לבצע את התוכנית. השאלה ששאלתי את עצמי, האם זאת אשמת הרוכבים או שחוסר הקשר מתחיל כבר בין הדי-אסים לבין הרוכבים ואם זה המצב בין המאמנים לבים הרוכבים בוודאי אין זה פלא שגם הרוכבים עצמם לא מתקשרים ביניהם. תוסיף לכך את חוסר הוודאות לגבי מי האיש שלהם בפרונט (למרות שקינטאנה מספר 1), חוסר וודאות מי ממשיך בקבוצה בשנה הבאה ויחסים מתוחים על רקע מנטלי בין הרוכבים ותקבל את כל העיסה המבולגנת הזאת שנקראת מוביסטאר. מצבם מעורפל יהיה גם בשנה הבאה, אנריק מאס מגיע (אובר רייטד לדעתי), שמועות על פוגלסאנג (שלהי הקריירה למרות העונה המעולה), עוזבים קראפאס, קינטנה (לקבוצת פרו קונטי, אולי יאסוף נקודות במירוצים דרג 2), כפי הנראה לנדה (שלא סיפק קצה מהציפיות שתלו בו). בקיצור, אני מגיש מועמדות לניהול מוביסטאר, גם קוף יעשה עבודה טובה יותר.
 

elkanakohn

New member
קינטנה הוא אינדיאני מדרום אמריקה

האינדיאנים ידועים בכך שהם יכולים לשמור על מבע אטום ולא להביע רגשות.
פקיד שומה משועמם הוא מופת של עליזות בהשוואה לאינדיאני שמדבר עם גרינגו.
יכול להיות שהיה איזה תאקל וקינטנה נאטם בתגובה.
 
קטע 18 - למה לא תקפו בגליבייה ומה לגבי קטע 19.

השאלה הבולטת ביותר לקראת סיום הקטע ה-18 היום הייתה: מדוע לא תקפו מועמדי הדרוג הכללי אחד את השני ובמיוחד את המוביל, אלאפיליפ? האפשרות הראשונה, וכנראה גם הקרובה ביותר למציאות, היא שהם בעצמם היו על הקצה. לגבי טיבו פינו, כמעט בטוח שזה המצב, כי הוא רוכב התקפי וגם חייב לתקוף כדי לנסות ולסגור את הפער מול אלאפיליפ ורוכבי אינאוס. לגבי תומאס, כנראה שגם אצלו המצב היה דומה, כי ראינו שהוא נאלץ לתקוף רק כשראה שברנאל מתרחק ומעמדו כמוביל הקבוצה מתערער, וגם ההתקפה שלו (תומאס) התאיידה אחרי כמה מאות מטרים. קרוייסוויק ובוכמן המשיכו בטקטיקה ההגנתית שלהם ואולי, גם אצלם, זה מה שיש להם בתרמיל ולא מדובר על טקטיקה אלא על יכולת. על רקע זה שאנו רואים שכרגע, רק ברנאל מסוגל לתקוף בהרים (ואולי פינו אם תופס יום טוב), נשאלת השאלה: איך יתנהל קטע 19?

מזג האוויר: תחזית לוואל דיזר שנמצאת בעמק שבין שני מעברי ההרים שיכריעו את הקטע, היא של טמפרטורות נוחות, אבל סיכוי טוב לגשם, דבר שעשוי להשפיע על הרכיבה במורדות. הטיפוס המרכזי הוא לקול דה ל'איזראן המהווה את הנקודה הגבוהה ביותר בטור, 2,758 מטר. השיפועים בטיפוס הארוך הם משתנים, אבל השלושת הקילומטרים האחרונים בטיפוס זה הם המשמעותיים ביותר כי הם בשיפוע חזק שמעודד התקפות. אם מישהו יתקוף הוא יהיה חייב לדעת מראש שיהיה לו עם מי לשתף פעולה בהמשך, כי מהפסגה עד לתחילת הטיפוס המסיים לטין, יש 28 ק"מ של ירידה שרובה לא תלולה. גם בטיפוס לאתר הסקי של טין, המהווה את קו הסיום, שלושת הק"מ האחרונים הם תלולים. לכן, על רקע מה שראינו היום, ההימור שלי למחר הוא שמוביסטאר ימשיכו לנסות לערער את המרוץ עם התקפה של מישהו מהמובילים שלהם (זה חשוב גם לתחרות הקבוצתית בה הם מובילים בבטחה), בעוד ששאר המובילים ישמרו את אבק השריפה המועט שנשאר ל-3 הק"מ האחרונים של הטין. האם ברנל יתקוף? בתסריט רגיל הוא ישחק את הפועל הנאמן וימתין לשבת. אם תהיה הזדמנות שבה יש הצדקה טקטית, הוא לא יהסס לתקוף.
 

jelloB

New member
תוכנית משולשת

אני חושב שבשלב הזה יש את הטקטיקה היומית והיא בעיקר בנוייה על תגובה לפעולות ואונס התוכנית היומית ההתחלתית לתנאי המירוץ, ויש את המבט על שלושת הימים בכללותם. כנראה שפינו ירצה לתקוף ביום האחרון ובעלייה האחרונה למרות הסיכון שבפעולת הכל או כלום. קרוזוויק בעיקר מגיב למרות כוח האש שברשותו, לא חושב שאני מבין מתי הוא יבין שהוא חייב לפעול ומאסיבית. בוכמן עדיין מתבסם בהישגו עד כה (וראוי ביותר), אני חושב שיש לו חלום פודיום אבל קיים סיכון שפעולה לא אחראית תקדם את קוונטנה, לנדה, וולורדה על חשבונו. בסופו של דבר, צריך להסתכל על שלושת הימים כמקשה אחת, עשר שניות שתרוויח היום אולי יעלו לך עשרים מחר
 

quant1

New member
סוף קטע 20: ברנאל שמר על החולצה הצהובה. מה דעתך?

מה דעתך, ברנאל היה לוקח את החולצה הצהובה גם ללא ההפסקה במרוץ בקטע 19?
 

quant1

New member
אם כריס פרום היה משתתף,אולי אינאוס היו לוקחים את כל הפודיום?

 
המפסיד הגדול מהפסקת הקטע הוא גריינט תומאס

נאמר שאלאפיליפ היה מצמצם פערים בירידה מהפסגה בה הופסק המרוץ, והיה סוגר דקה מהפער שנפתח עליו. ואז בסוף הירידה, בוואל דיזר, המרוחקת כ-12 ק"מ מתחילת העלייה לטין, היו מתגבשות שתי קבוצות:
1. אגאן ברנאל וסיימון ייטס מובילים בפער של דקה אחת.
2. אלאפיליפ (שהפועל שלו, אנריק מאס, הגיע לפסגה 2.5 דקות אחריו ולכן לא היה מצליח לחזור אל אדוניו), דה פלוס וקרייסווייק, תומאס ווט פולס, בוכמן ומולברגר, ניבאלי וקרוזו, אוראן, לנדה וואלוורדה, ברגיל וריצ'י פורט.
12 הק"מ הללו, עד תחילת העליה האחרונה הם חלקם מישור וחלקם ירידה נוספת. מה שהיה קורה זה שאלאפיליפ היה נאלץ לעבוד מקדימה עבור כל החבורה הזאת והקבוצות שיש להם פועל (דה פלוס, מולברגר וקרוזו) היו שולחות אותם לעזרה דיפלומטית מדי פעם. כלומר, מבין המועמדים בדרוג הכללי בחלק הביניים הזה, מי שהיה עובד קשה זה ברנאל ואלאפיליפ.
עכשיו אנחנו מגיעים לעליה האחרונה לטין של 7 ק"מ. קשה לנחש מה היה קורה בעליה הזאת, אבל קרוב לוודאי שאלאפיליפ לא היה מצליח להרוויח בה זמן מול ברנאל ותומאס ואולי אפילו היה מפסיד זמן נוסף. ברנאל גם כן היה עייף והיה מפסיד זמן כלשהו והמרוויח הגדול היה תומאס שלא נאלץ לעבוד בכלל. קשה לי אבל לראות את תומאס עובר את ברנאל בעלייה הזאת וכזכור, ברנאל הקדים את תומאס ב-5 שניות לפני תחילת קטע 19. צריך לזכור גם שתומאס היה מנוע מלבצע פעולות התקפיות בשלב זה (כי אז הוא רודף אחרי בן קבוצתו) והיה נאלץ לחכות להתקפות של רוכבים אחרים ולנסות להצמד אליהן.
 

jelloB

New member
אם...

נראה שכן, בשבוע האחרון הוא היה ראש מעל כולם, אולי למעט פינו ששני הסטייגים שלו באלפים נרכבו עם פציעה.
 
למעלה