כביש יוליוס סימון החדש + נמל התעופה חיפה החדש + נמל המפרץ
החדש (נמל ימי).
מהפיכת התשתיות בישראל משנה את חיפה לחלוטין.
נמל התעופה חיפה החדש:
הנמל לא יפונה אלא הוא כרגע עובר תהליכי שינוי משמעותיים במסגרת מהפיכת השמיים הפתוחים של ישראל ומהפיכת נמלי התעופה החדשים בעקבותיה (סגירת שדה דב בת"א, סגירת שדה התעופה הרצליה, פתיחת רמון בערבה ותכנון רמת דוד בעמק יזרעאל).
לפני כ-3 חודשים, נפתחה בנמל התעופה-חיפה חנות דיוטי פרי בשל הכמות החריגה של הטיסות הבי"ל שיש בו למדינות אגן הים התיכון.
המסלול של נמל התעופה יוארך בקרוב מאד בכ-300 מ' נוספים לכיוון הים כדי לאפשר למטוסים יותר גדולים (בעלי 120 נוסעים) להשתמש בו. זה יהיה אורכו הסופי של המסלול.
הממשלה ביטלה את תוכניתה המקורית להאריך את המסלול ממש לתוך הים (תוספת של 600 מ') ולשלבו במבנה הימי של נמל המפרץ החדש.
הממשלה החליטה שהמסלול יוארך רק ב-300 מ' וששאר השטח מסוף המסלול ועד לים ישמש כרצועת תשתיות, מעל ומתחת לאדמה, לנמל המפרץ החדש של ישראל (נמל ימי) שמוקם כרגע ממש על החוף שבהמשך המסלול.
נמל המפרץ החדש:
במסגרת רפורמת הנמלים של מדינת ישראל, מוקמים כרגע נמל המפרץ החדש בחיפה ונמל הדרום החדש באשדוד.
נמל המפרץ הוא נמל אדיר מימדים שמוקם כרגע בתוך הים. הוא יחובר לתשתיות הקיימות בחיפה ע"י מסילות רכבת חדשות ממנו שיתחברו למסילות החוף ולמסילת העמק, ע"י כביש יוליוס סימון המשודרג שיתחבר לכביש 75 באמצעות שני גשרים מעל לכביש 22 (עוקף הקריות) וע"י מנהרה תת-קרקעית שתכיל תשתיות חשמל, תקשורת וצינורות להובלת חומרים מזהמים.
כביש יוליוס סימון החדש:
כרגע, הכביש מפריע להארכת מסלול המטוסים לכיוון חוף הים כי הוא תוחם את הקצה הצפוני שלו. לכן קטע הכביש הזה, שעובר לרוחב המסלול, ישוקע ויעבור במנהרה שתהיה מתחת להארכת 300 המטרים החדשים של המסלול.
הכביש ישודרג, יורחב, יוארך צפונה לתוך נמל המפרץ החדש ודרומה אל כביש 75 שימשיך אותו. לצורך ההארכה דרומה, ייבנו בשבילו שני גשרים מעל לכביש 22 (כביש עוקף הקריות). כבר השנה, העבודות על הכביש יתחילו.