שבוע טוב...לכל חברי הפורום הנכבד

שבוע טוב...לכל חברי הפורום הנכבד

הזה. התחלתם כבר הכנות לפסח? לדעתי החג הזה הוא הזדמנות נפלאה "לנקות" את השטח, לערוך בדק בית אמיתי, לנפות את המיותר, ולהתחדש ולהתחדש ולהתחדש.... איך אתם מרגישים לקראת החג? מה לכם הוא עושה?
 
יש הנאה בטיקסיות שלפני החג. לא

מטעמי דת אלא מטעמי מנהגים. אני אוהבת לנקות בלי קשר לפסח אבל הכל מתרענן ומתחדש (כמו שאמרת), גם ראש השנה עושה לי שימחה בלב ועוד יותר מפסח.
 
לי יש "סיוטים" מהילדות....

שם ניקינו כל פיסת אבק.... דפקנו את כל הספריות זה היה סוג של מבצע שאינו נגמר לא התחברתי אז לצורך האובססיבי הזה.... היום אני מכיר בחשיבות הניקוי. מאוד. גם ההשפעה האנרגטית של זה עלי ידועה לי ומוכרת אבל אני צריך כנראה להשתחרר קצת מהלחץ של הילדות (שהייתה די מזמן האמת) ולהתחבר לזה ממקום אחר כנראה כיף לךשאת עושה את זה בכיף בריאות ואושר
 
אין כמו לנקות את כל השטח

יותר התכוונתי במובן הפנימי שלנו ולא הפיזי הזדמנות לצאת מעבדות לחרות שחרות לדעתי היא ערך עליון וחשוב מאוד
 
מעבדות לחרות

בחג הפסח לפני 4 שנים באתי לחג אצל הורי בגליל בלי הבחור שהיה חבר שלי 4 שנים ואז כל ענין יציאה לחרות היתה במקום והחלטתי לעזוב אותו חודש אחרי בחג העצמאות , כמה סמלי השמות של החגים - עברתי לגור בגליל, עזבתי את החבר ויצאתי לחרות ועצמאות
 

enatti

New member
חרות

צריך הרבה כוחות נפש כדי לצאת לחרות, הרבה תעוזה ונכונות להתנסות גם במשעולים חדשים. אני פוגשת הרבה אנשים, שגם ללא התרוץ של משכנתה וילדים נחנקים רק מהמחשבה של לנסות משהו אחר. ענת
 
תעתועים-

יפה ענת.... כמה שזה נכון... על זה כתב ריצ'רד בך בתעתועים (ILLUSIONS) ואני לא מצטט כי אני לא מוצא את הספר... "איך תזהה אדם שאינו מחיוב למי שהוא באמת - אם הוא אומר שאינו יכול לעשות זאת משל המחויבויות שלו" ויש לזכור את האימרה המסיימת את הספר "כל מה שנאמר בספר זה עלול להיות לא נכון"... בעניין זה למדתי היום אצל רבי גפני על הלחישה האלוהית. שהלחישה האלוהית מתחלקת לשניים. האחת - לחישה שכל אחד יכול לשמוע והיא כנראה נכונה לכולם, אבל ישנה את הלחישה המיוחדת שאותה אף אחד אינו יכול לשמוע זולתך. ואפרופו יציאת מצרים. ישנומדרש שאומר שבני ישראל בכלל לא רצו לצאת ממצרים. נכון שהיה קשה והם קיטרו אבל בסך הכל היה להם טוב הם עבדו כמו חמורים. לא היתה שבת לא היה חופש. אבל הם עבדו למען מטרה מסוימת. היה יעד. לבנות את הפרמידות. זה לא היה סתם פרויקט בניה בראשון לציון זה היה לקחת חלק בפרויקט אלוהי כביכול והחרות האמיתית היתה להם מאוד קשה להשגה כיוון שהם היו מכורים לעבודה צרכיהם סופקו להם ("זכרנו את הדגה אשר היתה במצרים" התלוננו בני ישראל במדבר למשה) ולכן אנחנו מזכירים את יציאת מצרים בקידוש של שבת כי בשבת אנחנו מפסיקים את השיעבוד הזה של הוורקוהוליקיות השיעבוד הזה לא נגמר אז השיעבוד הזה נמצא גם אצלי
 

enatti

New member
שיעבוד מרצון

וואללה, הארת את עיניי, הרי זו ממש התמכרות... התמכרות זה נושא מעניין. מה אתה חושב עליו? ענת
 
התמכרות=אנטי רצון=נדר

התמכרות בעיני זה אחד הדברים המלווים אותי, ונראה לי את כל בני האנוש. יש ספר של אריך פרום, פסיכולוג מדורו של פרויד (תלמידו לדעתי) שנקרא - המנוס מחופש. מסתבר לפי התזה שלו, שלכאורה כולנו רוצים חופש אך למעשה אנחנו גם פוחדים ממנו ולכן בורחים ממנו. בשעבוד יש סוג של וודאות. בכלא יש לך שגרת יום. אתה יכול לקטר עליה, אבל עושים לך סדר ביום. זה קצת כמו הדילמה של ההורים המודרנים עם הילדים שלהם. מצד אחד רוצים לתת חופש, מצד שני רואים שכשאין גבולות הילדים מבולבלים. ההתמכרות היא סוג של הגבלת החופש. הגבלת הרצון. אנחנו יכולים להתמכר לדברים טובים - אויר צח ! אה מה מה - אם אני מתמכר לאויר צח, זאת אומרת שאני מגביל את עצמי מאוד. אם אני מתמכר, זאת אומרת שאני שם את הדבר אליו התמכרתי בראש סדר העדיפות שלי. התמכרות = דבר מקבע. עכשיו כל שאר הדברים צריכים לחוג סביב ההתמכרות שש\לי. אני פעם הייתי מכור לקולה. מכור אמיתי. הייתי חוטף כאבי בטן אם לא היתה קולה בסביבה. אז זה ממש שיעבד אותי. כי לפני שהייתי חוזר מהעבודה הייתי חייב לעבור ולקנות קולה. שום דבר אחר. זאת אומרת החופש שלי הוגבל. תאמרי אנחנו מכורים לאוכל. זה נכון. אבל אוכל זו הגדרה רחבה, והיא גם נובעת באופן מאוד ישיר מרצון שלנו לחיות. למה מחובר הצורך שלי בקולה. ברוך השם כבר לא... אגב ביהדות יש דילמה אמיתי ביחס לנדר. לכאורה, האדם נודר לעשות מצווה. נראה כמו דבר חיובי, לא ? בפועל, כל יום כיפור אנחנו אומרים את התפילה שכולם מכירים - כל נדרי. שמשמעותה - הפרת כל הנדרים. ולמה ? הרי אולי נדרתי למשהו מעולה. צדקה למשל. הבעייה בנדר היא שהיא מגבילה את חופש הפעולה שלי. היא "יושבת" על הרצון החופשי שלי. אם אני ח\מחוייב לעשות דבר מה בגלל נדר, זה לא בא ממקום של רצון, הכרה, בכאן ועכשיו. זה נובע מתוך מחויבות של כאן ועכשיו שאיננו עוד. וזה ההבדל בין מחויבות לנדר, או להתמכרות אני מחויב למסגרת הנישואין שהתחייבתי אליה לא מתוך נדר. אלא מתוך הכרה שהדרך שלי לממש את הרצון שלי חייבת לבוא דרך התחייבות אבל ההתחייבות הזו נובעת ישירות מהרצון שלי ואני חופשי לבחון את הרצון שלי בכל רגע ולבחור במחויבות שלי כל רגע לחדש אותה כל יום אבל אם אני מכור לנישואים שלי אז אין סיכוי שאבחן באמת את הרצון שלי כי יש כעת משהו שהוא יותר חזק מהרצון שלי, וזו ההתמכרות. הנדר. לכן נדר אינו נתפש ביהדות כדבר חיובי בהכרח גם מי שנודר צריך להביא איזה קורבן למיטב זכרוני למשל - אני הגעתי למסקנה שקפה זה סם ממכר שמטרתו שיעבוד וורקוהוליקיות לכן אפשר למצא בכל פינת עבודה במשרד "שמכבד את עצמו" פינת קפה עם איזו מכונה מצ'וכללת מה הרעיון ? במקום שאדם אחרי ארוחת צבהרים יקשיב לגופו ויאמר - אני עייף. אני צריך מנוחה לפני שאני ממשיך לעבוד שהרי זה מה שהגוף שלו צועק, אז הוא אומר לעצמו - אני צריך לעבוד (בדגש על הצריך ולא על הרוצה) ואז הוא לוגם קפה, שבעצם עושה "מעקף" לצקה של הגוף. בום. עכשיו יש לי כוח לעבוד עוד כמה שעות. יופי !!! אני מגביר את התפוקה. על חשבון מה ? על חשבון גופי. עוד דוגמא. אדם אינו מסוגל לקום בבוקר לעבודה. הוא זקוק לקפה. מה בעצם הגוף סיפר לו ? שאולי הוא צריך שינוי בעבודה, שאולי יש לו איזושהי בעייה עם העבודה, שבעצם הוא צריך מנוחה. אבל לא. הוא לא יקשיב לגופו. הוא יקח קפה וילך לפרמידה. סליחה. למשרד. היה לי קטע, כשהתחלתי לטפל בגופי כיאות. הדוקר הסיני שלי אחרי כמה טיפולים שאל אותי תגיד, אתה שותה הרבה קפה ? נזכרתי במכונת הקפה אצלי במשרד ואמרתי - לא משהו, בערך 5 הפוכים ועוד כמה אספרסו (הייתה מכונה מעולה) הוא היה מזועזע. עברתי לתה ירוק. אחרי שנה בערך, הייתי צריך לעשות משהו בעבודה והייתי עייף נורא. אז עןד לא הייתי במודעות של היום, הלכתי לפינת הקפה, לקחתי אספרסו קצר ונמוך (אויש אני מת על הריח !!!!) ולגמתי שלוק קטנטן. מה שקרה לי היה שנכנסתי לרעידות כאלה בכל הגוף. פשוט ראיתי מה זו ההשפעה של הקפה על מערכת העצבים. מעניין מה יש לאלישוע לומר על הקשר בין צריכת קפה מוגברת ופרקינסון. חייב להיות קשר כי שניהם עובדים על פעילות יתר של המערכת העצבית. לא ? תודה על שאלתך ענת..... כנראה שהייתי צריך לכתוב הרבה ואפשרת לי בשאלתך !!!!
 
קפה לפרקים. קפה טוב לקפה והאדם

קפה הוא צמח בעל השפעה עזה וישירה על מערכת העצבים המרכזית. השפעתו כה עמוקה עד כי ניתן לומר שחלקים רבים מהאוכלוסיה מנוהלים על פי הרצון שלו. למעשה ניתן לראות שכבות אוכלוסיה גדולות שלמעשה ניתן לשייכם למחנה הקפאיני על כל המשתמע מכך ( ויש מחנות רבים מספור). המאפיין את הקפאין הוא רגישות מוגזמת לכל מיני עיניינים כמו כאב, רעש, מגע, ריחות. הוא חי ברמה אקוטית ומתישה. הוא ער וחושיו מחודדים מידי. הוא נעשה רגשן, כעסן, תנועותיו מהירות וקצרות. אין בו סבלנות ומתקשה לקבל ביקורת או התנגדות לדעתו. הוא יריב על דברים כגון אלה. פשוט כי אין ביכולתו לשאת אותם. נקודה מאוד מעניינת ומיוחדת שיצאה בנסיון ההומיאופתי היא שבעיתות של שמחה והתלהבות רגשית הוא עלול לקרוס. כנראה שמערכת העצבים שלו אינה מסוגל להתרומם מעבר לסף מסויים. הוא מלא מחשבות ורעיונות יצירתיים, הוא זריז בביצועיו ומצפה מכולם להיות כאלה. נקודה מעניינת היא שיש לו חילופי מצבים קיצוניים כמו בוכה וצוחק חליפות ובקלות, שמח ועצוב. הוא נוטה להבהל בקלות ובגלל היותו בעל אופי אקוטי ( גועש ) הוא נוטה להתקפי חרדה. הוא לא נעים, מאשים, מתלונן ולא סובל כשמחמיאים לו. יש לו רעד גופני כזה הגורם לדברים ליפול לו מהידיים. הכי היה רוצה זה לישון או סתם להתכרבל לו במיטה ( מה שסובביו היו מאוד רוצים שיקרה
). מאוד מעניין שכצמח הוא מאוד עמיד ואינו נתקף במחלות רבות וכמעט שאין לו אוייבים. זה מעיד שהוא אינו נותן את עצמו בקלות. יש לו כוח חיים חזק ושתלטן. לכן הומיאופתים מתריאים מפניו. בנוגע לפרקינסון - מחלת עצבים מוטורית. יש כל מיני סברות על מקורה, התנהגותה וכו' אבל הכל ברמה המדעית ומבנה ומיקום התאים האחראיים על יצור ושיווק הדופמין ההורמון האחראי לגירוי העצבים המוטוריים. ברעיון פרקינסון זהו מצב שבו הגוף מפוצל בתפקודו. הוא חסר החלטיות לחלוטין. הוא תקוע על מצב של "כן-לא" תמידי ואקוטי. אין בגוף רצון אחד אלא התפצלות של אינספור רצונות. היד אינה בטוחה אם ברצונה להחזיק או להרפות כמעט בו זמנית. כמה מאיתנו היו במצב פרקינסוני, האם להשאר או ללכת, לקום או לשבת, להושיט או לקחת. יכול היה להיות מעניין לראות, לו היו עורכים ראיונות הומיאופתיים לצרכים סטטיסטיים, בכדי להראות שכל חולי הפרקינסון, או לרבים מהם היתה דילמה מהסוג הזה. איך ניראת קבוצה שחיה על פי תפיסת עולם וביטויים פרקינסוניים. כוח הרצון הפיזי ניטל.
 

enatti

New member
מכור הוא מכור הוא מכור

מתוך ספרו של דודו בוסי "פרא אציל" "המים רותחים בקומקום, אני מכין לעצמי קפה שחור, שלוש כפיות גדושות וארבע טבליות של סוכרזית. מכור הוא מכור הוא מכור. תמיד מחליף סם בסם. והכל במנות יתר..."
 
התמכרות לאוכל והומאופתיה

הי דניאל כתבת שאוכל זו התמכרות אני כל חיי סגדתי לאוכל, אפילו ניהלתי את פורום ביקורת מסעדות של תפוז האחים שלי היו עושים חיקויים שלי של מה קורה כשאני מגיעה להורי ורואה שולחן ערוך לארוחה ואיך אני מתלהבת מזה כאילו לא ראיתי אוכל בחיים שלי ואחר כך כשבלוטת התריס שלי התחרפנה אז אכלתי 24 שעות ביממה, כי פעילות יתר של בלוטת התריס גורמת לרעב קשה מנשוא שקיים 24 שעות אגרתי כמויות של מזון והסתובבתי עם סנביצים בתיק ואז הטיפול ההומאופתי גאל אותי מהיסורים, עד כדי כך שנעשתי טבעונית כי כל כך התחזקתי שהרעב לא שלט בי ולא התשוקות למזון ובקלות ויתרתי על מזונות שבעיני לא מוסריים (חיות ) ונהפכתי בקלות טבעונית וכל השליטה הזו בזכות ההומאופתיה
 
וואו רויטל תודה על השיתוף !!!

גם אני מתקשה לאכול חיות. למרות שכשאני עושה מרק עוף אז אני עושה איזו מדיטציה כזו ואני מבקש סליחה מהעוף על היחס הלא מכבד שבני האדם נותנים לו. ועד שאני לא מרגיש שהעוף (בכלל ולא הספציפי הזה) מאפשר לי אני ממשיך להזרים אור אלי. ואז אני מבקש שלמרות הכל יתן לי את המיטב. אבל קשה קשה לי לראות בשר ולאכול. שיהיה ליל מנוחה, ותודה שוב !!!! דניאל
 
דניאל אני שמחה לשמוע שגם אתה

לא בעד אכילת חיות אם היית יודע כמה אהבתי לאכול עוף (תרנגולות) זה היה אחד הדברים האהובים עלי אבל אני חושבת שלא רק התרנגולת סובלת ומתענה אלא גם הגוף שלנו סובל מלאכול משהוא שעברו עליו עינויים והוא מלא אנרגיות שליליות לפני הרבה שנים קראתי איפשהוא שלפני שאנו אוכלים אז כדי שנחשוב מאיפה האוכל הגיע לצלחת וזה כולל מזון תעשייתי שהעובדים של המפעל שייצר אותם עוברים ממש עבדות - אני היתי 3 שנים מזכירה במפעל מזון ישראלי גדול מאוד וראיתי איזה ניצול עובדים ואיזה עוולות קורים שם - ומזון כזה אינני רוצה לאכול
 
התמכרות = אנטי הוויה (תוספת)

ועוד תוספת. ביהדות שאני מכיר (ואינה קשורה כל כך למאה שערים) יש ערך גדול להוויה. להווה. כשאלוהים נגלה למשה בסנה, הוא אומר לו לומר לבני ישראל כי "אהיה שלחני אליכם". היכולת להיות. אהיה סוג של הווה שמאפשר גם עתיד. חווה = חוויה = הוויה. זהו קשור גם לאלמנט הנשי. תודעת המגל. ההוויה. לחיות את הרגע לפי הרגע. ההתמכרות אינה קשורה להוויה בעודה קשורה לעבר. אני הווה את הצורך שלו אני משועבד ברגע זה. אני לא באמת חי את הרגע. ליל מנוחה
 
טעות הדפסה - תודעת המעגל...

דהיינו. יש שתי תודעות - הצד הנשי וגברי. הגברי הוא זה שרוצה לפרוץ קדימה כל הזמן (קו=זרע), לעומת תודעת המעגל הנשי (עיגול=ביצית) שהווה אתהרגע... כמו שדברנו על היכולת "הנשית" להריון, להמתנה,לתהליך היכולת "הגברית" שאין לה סבלנות, היא לא יכולה לחכות ולתת לתהליךבאמת להגיע היא ממוקדת מטרה... אבל זה אתה בטח בכיר את תודעת המעגל....דברנו על זה אצלך פעם שיהיה יום טוףףףףף אני יוצא עם הילדים לישון בלילה בבנאיאס ... יש לנו מחר חתונה בטבריה, אז אני מנצל את ההזדמנות... שיהיה אחלה יום לכולנו ביייי דניאל
 
למעלה