***שבוע טוב לכם,,,,שאלה.

בני33

New member
***שבוע טוב לכם,,,,שאלה.

מה אומרת הקבלה, או נאמר ביהדות. על,,,הקריאה בכך=יד? ויותר מכך;על אפשרות של סימן ה''מגן-דוד'' הטבוע בה?
 
שבוע טוב, תשובה

מצד אחד בזוהר יש פרוט מאוד גדול של חכמת כף היד והפרצוף, שאני לא יודע כמה אנשים היום באמת מתמצאים ומשתמשים בזה, ומצד שני ביהדות מתייחסים לזה כפי שכתוב בתלמוד: "במופלא ממך אל תדרוש ובמכוסה ממך אל תחקור, במה שהורשית התבונן, אין לך עסק בנסתרות (חגיגה י"ג, א). וכן בתורה: "תמים תהיה עם ה' אלהיך" (שופטים י"ח י"ג). לכן יש חשיבות על פי היהדות מי הוא הקורא בכף היד, ולאיזה מטרה.
 

בני33

New member
תודה לך,,ובכל זאת?

מי הוא היכול כן לקרוא זאת? והמטרה? להבין זאת.להבין את המשמעות לסימן.. מה יותר פשוט מכך? יום טוב.
 
לגבי הסימן

לא שמעתי על סימן של מגן דוד בכף היד, וגם אינני מספיק בקי בחכמת כף היד לצערי, כדי לענות לשאלתך.
 

בני33

New member
יהודי פשוט,אני לבטח סבור,שכן יש בקבלה,,,

הסבר לתופעה הזו. ואינך צריך להיות בקי בכך. כמנהל הפורום הזה;קבלה בראי היהדות. לבטח יודע אתה היכן כן יש אפשרות להבין זאת ערב טוב.
 

EastGirl83

New member
מה שמוביל אותי לשאלה... ../images/Emo268.gif

אם אסור לחקור אז למה יש לאדם את האמצעים לקרוא את הסימנים? הרבה אומרים שאברהם היה האסטרולוג הראשון, הרבה נעזרו בחלומות, מבחינתי התנ"ך מעורר השראה רוחנית. כן להתמקד ברוחניות, כן לקרוא את הסימנים, כן להקשיב לרחשי הלב ולאינטואיציות. אז למה לא להתעסק? נכון שיש "נביאי שקר", אבל אדם ששואל, הוא אדם שמתעורר אצלו משהו. מחשבות לא נוצרות סתם, לכל מחשבה יש גרעין שמקורו מתוך האמונה. אם השאיפה היא לקרוא בין הפרקים, ועל אחת כמה וכמה בין השורות, ולהבין את המסר... למה בתקופת חז"ל אסרו את העניין?
 
ננסה לענות לך בסיעתא דשמיא

יש ביהדות ובקבלה הרבה דברים שהתורה אמרה עליהם: "לא תלמד לעשות" (דברים י"ח), וחז"ל דרשו עליהם בתלמוד: "לא תלמד לעשות אבל את למד להבין ולהורות" (שבת עה, ר"ה כד, סנהדרין סח), כך שללמוד את הדברים האלה מותר וצריך, אך לעסוק בהם לא התירו, או לא לכל אחד ולכל מטרה. ומספרים על תלמיד של הבעל שם-טוב (ויש שמספרים זאת על תלמיד של שלמה המלך) ששמע שרבו בקי בשיחת החיות והאילנות והפציר בו שילמדו את זה, והבעל שם-טוב דחה אותו מספר פעמים בטוענה שזה לא עבור כל אחד, עד שמרוב שהתלמיד הפציר ברבו הוא כבר לא עמד בכך ולימד אותו את התורה הזו אחרי הזהרות רבות. לאחר מספר ימים שמע אותו תלמיד מחיות השדה שגנבים עומדים לפרוץ לביתו, מיד הזעיק את המשטרה לביתו וביחד תפשו את הגנבים, ואותו תלמיד שמח מאוד על שלמד את שפת החיות. כמה ימים לאחר מכן נסע אותו תלמיד בכרכרה שלו ושמע את הדקלים בשדרה אומרים שביתו של החסיד שנוסע פה עומד להישרף בדקות הקרובות, מיד סיבב אותו חסיד את הכרכרה ודהר לביתו ומנע את השרפה שרק התחילה להתלקח, ושמח מאוד שהוא יודע את שפת האילנות. לאחר עוד כמה ימים שמע אותו תלמיד את עופות השמיים שאומרים שאותו חסיד שהולך פה בדרך עומד להיפטר מהעולם עוד 3 ימים. נבהל התלמיד מאוד ורץ לרבו הבעל שם-טוב ושפך את מר נפשו על הבשורה המרה, ושאל את מורו למה הוא צריך למות מגיל כזה צעיר? ענה לו רבו, שבשל מעשיך מגלגול קודם נגזר עליו למות בגיל צעיר, אבל מפני שבגלגול זה הוא היית צדיק, אז הקב"ה רצה לפטור אותך מזה, ושלח לו משהו קטן של גנבה בביתך שהצער שלה תכפר על המיתה ואתה תלך לחיים טובים ולשלום, אבל אתה מנעת זאת, לאחר מכן הקב"ה שלך לך צער אחר בדמות השרפה בביתך שיכפר עליך, אבל שוב מנעת זאת, אז לכן בסוף הגזרה עליך לא התבטלה. המוסר השכל של הסיפור הזה הוא, שכל דבר שקורה לנו פה ואנו חווים אותו יש לו תפקיד וסיבה, ולפעמים כאשר אנו חוקרים את הנסתרות ובמופלא מאיתנו כדי להיות יותר חכמים מהבורא, אז אנו אולי מונעים משהו מסוים לא נעים, אך בזה אנו עלולים לגרום למשהו הרבה יותר גדול לעצמינו. לכן אמרו חז"ל: "תמים תהיה עם ה' אלהיך".
 

EastGirl83

New member
../images/Emo140.gif../images/Emo51.gif ועוד משהו...

אני מתחברת לעובדה שכל דבר שקורה לנו פה יש לו תפקיד וסיבה כלשהי בעולם הזה. בגלל זה אני דוגלת במשפט "לחיות את ההוווה - יש סיבה לכל דבר, אין מקריות בעולם", במיוחד שזה מקשר אותי לתפיסתו של האדם וכיצד הוא מחליט, אבל קודם כל בוחר, לראות, לבדוק ולבחוון אירועים, מעשים וכו', שמתרחשים במהלך החיים שלו. אבל הנקודה הזו, מובילה אותי לעוד מחשבה, האם היום, עדיין יש הגבלה בלימודי רוחניות, קבלה? משום שעל פי ההיסטוריה, הייתה תקופה מסויימת, שאסרו ללמוד את הלימודים האלו. למה אסרו את הלמידה? ואם היום יש יותר פתיחות, מה הוביל לשינוי בחברה? משום שעל פי התשובה שלך, התעוררות יצר הלמידה, נבעה מגורם מסויים, והלמידה עצמה, יכולה לרומם ולפתח את האדם מבחינה רוחנית.
 
תשובה ב"ה

היום מותר ללמוד רוחניות ועל קבלה ומושגים מהקבלה וספרי ההקדמות לקבלה וספרי חסידות לכל אחד כולל לא שומרי מצוות, אבל לא ע"י כל אחד, אלה רק ע"י רבנים יראי שמיים ששומרים מצוות קלה כבחמורה ובקיאים בכל חלקי התורה בנוסף לחכמת הקבלה שהיא רק חלק מפרד"ס התורה, ואם מפרידים אותה משאר התורה והמצוות אז זה כבר לא קבלה, אלה המצאה חדשה מהרהורי ליבו של המלמד הזה. לגבי לימוד ספרי הקבלה עצמה, היינו זוהר, כתבי האר"י, תלמוד עשר ספירות של בעל הסולם וכו', זה מיועד רק לגברים שומרי מצוות שלומדים בנוסף את שאר חלקי התורה. לגבי הסיבה לכך שהקבלה וסודות התורה היו אסורים בלימוד בתקופות הקודמות למעט ליחידי סגולה, אז יש לזה שני פרושים, אחד על פי הסוד שהרב אשלג מסביר זאת באורכה בהקדמה לספר הזוהר אות סא', בעניין ההופכיות שבין אורות וכלים המובנת רק ליודעי ח"ן. והשני על פי הפשט, והוא שהיה אסור ללמוד את סודות התורה לצורך הבחירה החופשית, שהיא יכולה להתקיים במלואה רק כאשר הנבראים נמצאים בהסתר מהאמת המוחלטת, ואז יש לנו אפשרות לבחירה חופשית מלאה, ולכן הזוהר קורא לעולם שלנו במצבו היום של ההסתרה- עלמא דשיקרא (עולם השקר) ולקבלה- סודות התורה ותורת האמת. והסיבה שהיום כן מותר כבר ללמוד את הסודות האלה היא מאחר ואנו ממש בסוף התהליך ובפתח הגאולה, וכבר אין את הזמן והפריבילגיה לעבודה ארוכה בהנהגה של הסתרה ובחירה חופשית, ולכן ע"י לימוד הקבלה וסודות התורה (מהאדם הנכון) אפשר לגלות ולהבין יותר מהר את התכלית שלנו פה בזה העולם, ואת הדרך היחידה והמהירה להגיע אליה, שהיא העבודה בתורה ומצוות לשמה ביחד עם לימוד הקבלה, כפי שכותבים לנו כל המקובלים בספרי הקבלה.
 

EastGirl83

New member
ואיך יודעים מיהו האדם הנכון?

(אולי אני נשמעת קצת נודניקית, אבל זה פשוט מסקרן..) נגיד אדם בחר ללמוד קבלה, והוא הולך לרב על מנת להתפתח וללמוד מבחינה רוחנית. אבל כל אדם, נמצא בדרגה רוחנית אחרת, כל אחד יכול לפרש את הסיפור בצורה אחרת, על פי נקודת מבטו. איך יודעים שפונים למדריך הנכון ומקבלים אינפורמציה שתוכל להעשיר את הידע של האדם המבקש לדעת?
 
מורה לקבלה שאפשר ללכת לאורו

(את ממש לא נשמעת נודניקית וזה בדיוק מהות הפורום) ראשית אדם שמפרש את הקבלה לפי מבטו זה כבר סימן שצריך להתרחק ממנו. שנית, סודות התורה זה משהו שקיבלנו מבורא העולם כחלק מפרד"ס התורה במעמד הר סיני, והיא הועברה מדור לדור בעל פה עד שרשב"י קיבל רשות מהשמים לכתוב אותם בתמצות גדול בזוהר על פי מה שנמסר לו משה רבינו ואליהו הנביא שהיו מתגלים אליו במערה, והאר"י הקדוש קיבל רשות מהשמיים להרחיב את היריעה של הסודות הכתובים כפי שהוא עשה בכתביו, על פי מה שנמסר לו ע"י אליהו הנביא שהיה לומד איתו יום יום, ולאחר מכן הרמח"ל והבעל שם טוב שוב הרחיבו את היריעה וההבנה בסודות התורה שוב על פי מה שנמסר להם ע"י אליהו הנביא ומגידים שהיו לומדים איתם בקביעות, עד בעל הסולם שקיבל רשות ושליחות מהבורא עצמו להרחיב את ההבנה בסודות התורה ולהכין את הדור ללימוד הקבלה וסודות התורה שיהיה בביאת המשיח, כפי שהוא העיד על עצמו בחיזיון של "התגלות הנבואית" של הבורא אליו, שמופיעה בכתב ידו בתחילת הספר 'הסולם' על חייו. וחוץ מגדולי ישראל האלה (שהיו קודם כל ענקים בשאר חלקי התורה ושמירת המצוות ורק אחרי זה מקובלים) אין רשות לאף אדם להוסיף על פי מבטו והרהורי ליבו שום אות או רעיון כזה או אחר, מלבד מה שכתוב בדיוק בספרי הקבלה ושאר חלקי התורה שהתקבלו מהבורא עצמו בהר סיני, ושהורשה להיכתב לאורך הדורות על פי מה שנמסר ע"י שליחיו האמיתיים - נשמות משה רבינו אליהו הנביא ושאר נשמות הצדיקים המגידים שליחי עליון. מספר דרכים וסימנים למציאת מורה לקבלה ראוי היום בדורנו: א. להכניס לגוגל באינטרנט את השם של אותו מורה קבלה והארגון שהוא עומד בראשו ביחד עם המילים "כת" ו"שרלטן", ולוודאות שלא עולה שם קופת שרצים ושאין באותו אדם רבב. ב. לוודא שמדובר באדם שומר מצוות ירא שמיים שבקי בכל חלקי התורה, נאמן למקורות ולא אומר דברים שמנוגדים לתורה וחז"ל. ג. לוודא שמדובר במלמד קבלה שמקובל על רוב המקובלים והרבנים החשובים של הדור. ד. לשאול על אותו אדם אנשים ותיקים בלימוד הקבלה בעלי ניסיון כגון הפורום הזה. ה. לראות את הרשימה של המקומות המומלצים ללימוד הקבלה חסידות ויהדות פה בפורום. בהצלחה.
 
למעלה