שבוע טוב

רוני13

New member
שבוע טוב../images/Emo178.gif

טוב אחרי שעברתי על איסור מהתורה(אסור לחרוש בשביעית...
) בשביל הבגרות מחר לתנ"ך,ובמיוחד אחרי פעולת ערב שבת עם אותו אבא משבועות חזתרי עם שאלה מפרשת השבוע! פרשת בהעלתך,במדבר פרק י"א:פס' א-ג' מספרים לנו על חטא המתאוננים ולאחר מכן מסופר סיפור אחר על חטא המתאווים,לכאורה. שאלותיי הן: ע"פ הפשט בלבד למה דווקא פה משה החליט להתייאש ולא בשאר המקרים שבני ישראל רצו משהו? (זאת השאלה שדווקא כן הגעתי לפתרון,אז אם מישהו צריך רמז רק תבקשו) ולשאלות שעדיין יש מחלוקת לגביהן: שוב ע"פ הפשט בלבד(טוב נו פה אתם יכולים לצרף מפרשים אבל במידה) ב)מה בעצם היה חטאם של העם,האם נתינת הבשר הייתה עונש? אם כן על מה? ב)אם ה' רצה להביא להם בשר חודש למה הוא הרג את המתאוים ביום הראשון של נתינת הבשר? ג)האם היו פה כמה חטאים וכמה עונשים? אם כן פרטו מה הם? זה רק חלק מהשאלות שעלו בשבת,ולפי הפשט הנושא הזה ממש סבוך,מה גם שיש שם משחק מילים יפה עם ההגדרות של "מחנה","אוהל" ו"משפחה"-אבל בשביל זה צריכים חדות ממש טובה ואני לא אקשה עליכם. שבוע טוב
 

yaakii

New member
איזה שוס!../images/Emo2.gif

גם לי יש כל מיני שאלות על פשט החומר לבגרות. חיכתי לרגע בו אוכל להעלותן לפורום. אז הנה: 1. יהושע, סוף פרק ז'- משפחתו של עכן נסקלה עמו? למה מצויין שרק הוא נסקל? 2. יהושע פרק ט', פסוק י"ד-לגבי הגבעונים שהערימו על יהושע ובנ"י: כתוב על בנ"י:"ויקחו האנשים מצידם ואת פי ה' לא שאלו" מה זה אומר "לקחת מצידם"? הם טעמו מהלחם העבש? 3.יהושע פרק ט, פסוק אחרון-"ויתנם יהושע ביום ההוא חוטבי עצים ושואבי מים לעדה ולמזח ה' עד היום ..." - "ולמזבח ה'"? מותר למישהו שהוא לא לוי? 4.שמש בגבעון...וכתוב שלא היה לפני או אחרי משהו כזה. מה עם קריעת ים סוף? נראה לי יותר מיוחד, לא יודע למה.. תודה! תשובות לשאלותייך: לגבי השאלה הראשונה-הקש ששבר את גב הגמל, פשוט..לא?\ א) צורת הבקשה+היה להם בהמות שבו טוב!!!
 

רוני13

New member
אממ...

1)לא יודע. 2)לא יודע. 3)זאת לא עבודת הקודש הם רק מספקים את חומרי הגלם,לענ"ד זה מותר. 4)לא הייתה עצירה מוחלטת של כדו"א,ועצירת הזמן-זה משהו בלתי נתפס. לא,אני אביא רמז:ניתן לעשות השוואה פשוטה מאוד בין פס' א'-ג' לבין פס ד' ולהגיע לתשובה של השאלה הראשונה.
 

gushnick

New member
בקשר ל-4

לא היה כיום ההוא לפניו ואחריו לשמוע ה' בקול איש. בקריעת ים סוף זה לא קרה.
 

yaakii

New member
והמחתות עם קרח ומשה והאש עם אליהו והפוסחים על

2 הסעיפים..?
 

gushnick

New member
לא אמרתי שלא היה.

אמרתי שלא היה כל כך גדול. בעצם לא אני אמרתי - התנ"ך אמר... עכשיו רק צריך למצוא מה מיוחד ביהושע. התשובה הכי מוכרת והגיונית היא שביהושע לא היה צורך בנס, וכל כולו היה כדי להראות שה' שמע לבקשת יהושע. בכל מקום אחר היה בזה עניין וצורך.
 

yaakii

New member
נו-איך הייתה הבגרות?

שלי הייתה די טובה, אבל כבר עכשיו אני יודע על כ-4 נקודות שירדו לי./tapuzforum/images/emo10.gif
 

רוני13

New member
היה מעולה../images/Emo13.gif

טעות פה,טעות שם אבל לא דברים רציניים-בסה"כ המגן יהרוס לי.
 

pilpelmemule

New member
סבבה../images/Emo45.gif

עשיתי בגרות כללית :) יצאתי בהרגשה טובה.. ואני גם יודעת שהמגן בהחלט יגן עליי (100 או יהההה)
 
למעלה