שבוע טוב

shellyland

New member
שבוע טוב ../images/Emo185.gif

אז מה היה לנו בסופשבוע? גדי שבת המשיך להדהים אותנו בסקירה המפורטת שלו על חייו, אישיותו ופועלו של המועמד מטעמו (מותר לי להזכיר שמות?) והחליט ללכת על קו יוצא דופן: כפילויות. הוא חושב שאם הוא יתמיד לכתוב בכותרות שלו את אותה המילה פעמיים, זה יביא לו עוד קולות. נו, נראה. אלדרין, כתעמולן מנוסה ומשופשף, מוצא שזה קל ויעיל יותר לתקוף את האוייב מאשר לקדם את המועמדת שלו. כל הכבוד, אלדה. תעמולה אמיתית שמוסיפה עניין ואקשן
גיבה ממשיך במסורת ש"ס שלו, ומנסה ללכת על דילים כבר מעכשיו. שוב - פוליטיקאי אמיתי
והשאר? השאר היו קצת רדומים בשבת, אבל אני בטוחה שיתעוררו היום. את התעמולה של יום ראשון שרשרו לכאן, ובהצלחה לכולם. זה הולך ונהיה יותר ויותר מעניין.
 

נגה...

New member
ולתחילת שבוע... ../images/Emo20.gif

שני אתרי מוסיקה ברזילאים ב- voice midi . תהנו. נגה.
 

גדי שבת

New member
איזה יופי

נהדר. שמעתי כמה דברים שמזמן מזמן לא שמעתי. וגיליתי את הביצוע של מריה בטאניה ל- Detalhes של רוברטו קרלוס.
 

גדי שבת

New member
סיבה מס´ 4 - גיוון מוסיקלי

אחד הדברים היפים בקייטנו הוא הגיוון הרב במוסיקה שלו. קייטנו יכול לכתוב שירים כבדים עמוסי מסרים ורעיונות מוסיקליים מחד, ומאידך לכתוב שירי שטות קלילים. אין כמוהו בשירי אהבה רומנטיים אינטימיים ונוגעים ללב ומצד שני הוא כתב גם שירי קרנבל קופצניים המוניים. הוא כותב שירים שקטים ואיטיים וגם סמבה קצבית וסוחפת. רשימת הסגנונות המוסיקליים בהם עסק ארוכה מדי מכדי שאציין את כולם. רק אזכיר שמלבד סמבה, פוהו, בוסה נובה, פרבו וכל שאר הסגנונות ברזילאים הוא כתב ושר גם רגאיי, רוק, שירי בולרו בסגנון ספרדי, סלסה ועוד ועוד, כאשר הוא מפגין שליטה יוצאת מן הכלל ובעזרת הרגישות הרבה שלו הוא מצליח "להיכנס לראש" של כל סגנון ולשמור על רמה גבוהה של אמינות.
 

גדי שבת

New member
כפילויות, כפילויות

הכפילויות בשמות הפרקים אינם באחריותי. אלו פשוט שמות של שירים של קייטנו. כל פרק נקרא על שמו של שיר שהוקלט בתקופה הנסקרת. מעבר לכך, אני משתדל לבחור בשיר אשר שמו מבטא את התקופה בה עוסק הפרק. רמזתי על כך בסיום הפרק השני. הפרק הבא, השלישי ,נקרא London, London ועוסק כמובן בתקופה בה קייטנו שוהה בלונדון. גם שם הפרק הראשון – Coracau Vagabundo רומז, אם כי אולי במאולץ, על התקופה בה עסק הפרק: השאיפה של קייטנו "לנדוד" אל עבר כיוונים מוסיקליים אחרים. בכל אופן זו השאיפה. אני מקווה שגם המשך אצליח לשמור על אותו קו – אני לא יודע כי הפרקים הבאים עדיין לא נכתבו.
 

shellyland

New member
בוקר (צהריים?) יום שני ../images/Emo188.gif../images/Emo144.gif

בוקר גשום לכולם! אז מה היה לנו אתמול? אהמ... רק גדי שבת, מתמיד כהרגלו. אה, כן - ולמרות הבעות התמיכה שלכם, לקחתי את ההערה של הבטוקדה לתשומת לבי, ולכן אני מבקשת לשרשר את הודעות הבחירות של היום לשרשור הזה ולא לפתוח אחד חדש. נמשיך כך עד שההודעה תפסיק לקפוץ. ושיפסק כבר הגשם!
 

shellyland

New member
הוא פויה ../images/Emo4.gif../images/Emo186.gif../images/Emo188.gif../images/Emo183.gif

לא כיף לי איתו.
 

גדי שבת

New member
פרק שלישי - London, London

החודשים הראשונים של שנת 1969 עוברים על קייטנו במאסר, תחילה בכלא ומאוחר יותר במעצר בית. בזמן שהותו במעצר בית משלים קייטנו את הסקיצות לאלבומו הבא, שיוצא לאור רק כאשר הוא מגיע ללונדון. עטיפת האלבום, חסר השם, לבנה לגמרי (בדומה לאלבום הלבן של הביטלס) ,כאשר רק חתימתו של קייטנו מופיעה על העטיפה. היתה זו עטיפה חריגה ולא מקובלת בשוק התקליטים הברזילאי, שבו נהוג בדרך לעצב עטיפות הכוללים תצלומים של האמנים. הסיבה לעטיפה יוצאת דופן זו היא פשוט שקייטנו לא רצה להצטלם כשראשו מגולח. השיר הטוב ביותר באלבום הזה, לדעתי מהשירים הטובים ביותר שלו, הוא Nao Identificado - בו משתלבים השירה רגועה והעדינה של קייטנו עם עיבוד רוקי-פסיכדלי והשתוללות של גיטרה חשמלית ובס. במהלך הגלות בלונדון, שומר קייטנו על קשר רציף עם ברזיל. הוא מפרסם מאמרים בעיתונות הברזילאית ושולח שירים לברזיל. בין היתר מבצעים את שיריו, הנשלחים מלונדון, גם מריה בטאניה, אליס רג´ינה ורוברטו קרלוס. אחד השירים המוכרים שנכתבו בלונדון נקרא "לונדון, לונדון", שמבצעת גל קוסטה. קייטנו עצמו מקליט את השיר לאלבום הבא שלו, שלדעת רבים (ואני בתוכם) הוא מהטובים ביותר שלו. האלבום, גם הוא חסר שם (כמה מפתיע), הוא אלבום קשה, כואב, עצוב, העוסק רובו ככולו בנושאים כמו בדידות וגעגועים. האלבום כולל לראשונה שישה שירים באנגלית ביניהם "לונדון לונדון" ו"מריה בטאניה". מבין השירים בפורטוגזית בולטת גרסת הכיסוי לשיר ישן של לואיז גונזגה - Asa Branca (בוצע גם על ידי מריסה מונטה). גם הבחירה בשיר זה אינו מקרי, שכן גם הוא עוסק בגעגועים, בניתוק ובדידות. כך הופך האלבום הזה של קייטנו לאלבום קונספט שכל שיריו מתמקדים בנושא אחד – הגלות בלונדון, הגעגועים לברזיל והניתוק ממולדתו. במקביל, קייטנו הופך לסמל וזוכה למעמד מיתי. איגרות הגעגועים מקייטנו נוגעות לליבם של ההמונים והציפייה לשובו עצומה. רוברטו קרלוס וג´ורג´ בן כותבים עליו שירים (ג´ורג´ בן מגדיל לעשות ואף מזכיר את שמו של קייטנו באחד מהשירים). בפברואר 1972 חוזרים קייטנו וז´ילברטו ז´יל לברזיל לצמיתות. הם מופיעים ומקליטים יחד, קייטנו מוציא את האלבום Transa ולקראת סוף השנה הוא חובר לשיקו בוארקה למספר הופעות מרגשות, שתועדו על גבי אלבום ההופעה. ההופעות של שיקו וקייטנו ריגשו במיוחד לאור השמועות (ואולי יותר משמועות) על היריבות ביניהם בתקופת הטרופיקליה. שיקו הסתייג מעט מהטרופיקליסטיים והם הציגו את שיקו כאנטי תזה למגמותיהם. קייטנו בשלב זה הוא כוכב ענק בברזיל. יחד עם זאת, קייטנו מבהיר פעם נוספת שההצלחה המסחרית ואהבת הקהל אינם השיקולים העיקריים ביצירתו. עם חזרתו לברזיל, ויותר מכך בשנים הקרובות, ידהים קייטנו פעם נוספת את ברזיל בסדרת אלבומים מורכבים, לעיתים פרובוקטיביים, אוונגרדיים, שלא יובנו על ידי הקהל ולכן גם יתקלו בקשיים מסחריים. ובפרק הבא: Voce Nao Entende Nada
 

Baiano

New member
מריסה - סקירה

מריסה מונטשי - זמרת, מלחינה, כותבת שירים וגיטריסטית, נחשבת כבר שנים לדיווה של המוסיקה הברזילאית. מלאת חיים, חסרת זמן, קוסמופוליטית, ומה לא נאמר עליה. מריסה היא הזמרת הברזילאית הנמכרת ביותר וזאת באמצעות רפרטואר מרשים הכולל סגנון ומקצבי רוק, מלודיות קליטות ונגיעות של ג´אז ובוסה-נובה. בפה אחד מסכימים המקרים והקהל שמריסה היא התופעה המרשימה ביותר במוזיקה הברזילאית בשנים האחרונות - ועוד היד נטוייה. מריסה נולדה ב1967 בריו דה ז´ניירו, גדלה לאחר תקופת הבוסה-נובה במוזיקה הברזילאית, כאשר המוזיקה היתה בעיקרה פחות ג´אז ויותר מוכוונת פופ ובלדות, מוזיקה המוכרת יותר כMPB (מוזיקה פופולרית ברזילאית). בגיל 14, כשלראשונה החלה לחלום על קריירה מוזיקלית, היא הושראה מדיוות האופרה מריסה כאלאד והאגדות הברזילאיות כמו ז´ואאון ז´ילברטו, נרה ליאון ומריה בטניה. היא החלה לגלות זמרי ג´אז אמריקאים כאלה פיצ´ג´ארלד, שרה וואגן ובילי הולידיי, אך האובססייה שלה עם אריות (לא החיה - שיר אופרה...) ניצחה לבסוף, ובגיל 18 היא נסעה (במימון עצמי) לאיטליה ללמוד שירה קלאסית. כאשר שהתה בחו"ל, היא היתה מסוגלת לראות מבחוץ את ההשגים התרבותיים של מולדתה, ברזיל, וכך לכוון מחדש את דרכיה על מנת ליצור מוזיקה פופולרית ברזילאית. למרות השפעה מצד סולניות גדולות כגל קוסטה ואליס רג´ינה המנוחה, שעמם חלקה דמיון בסגנון. מריסה ללא ספק משדרת סגנון מוגדר, מאוד מוערך ובהחלט אישי, ובשנת 1989 יוצאת באלבומה הראשון (MM) שהופך ללהיט מיידי בברזיל. טעמה המלוקט ושימושה במגוון הרכיבים ממחסן המוזיקה הברזילאית, נקלטים גם בצפון אמריקה על ידי המבקרים והמוזיקאים. אחד ממעריציה הגדולים, גיטריסט ניו-יורקי בשם ארטו לינדסי, לקח על עצמו את תפקיד מורה הדרך ועזר למריסה לעצב רצף של אלבומים מורעפי-שבחים בינלאומיים: Mais בשנת 1991, Rose and Charcoal בשנת 1994 (בברזיל נקרא Verde Anil Amarelo Cor De Rosa E Carvao ), האלבום Great Noise בשנת 1996 (בברזיל - Barulinho Bom ) היה הפתיח לקהל העולמי עם Beija Eu ו- Ainda Lembro . הפרוייקט האחרון בו השתתפה בשנת 2002 חיבר בינה לבין 2 יוצרים ואומנים גדולים בברזיל: קרליניוס בראון וארנלדו אנטונס. מריסה עבדה בעבר פעמים רבות עם כל אחד מהם בנפרד אך בפרוייקט זה אשר נקרא Tribalistas החיבור המשולש גרם לפיצוץ של כישרון והרמוניה והוציא תקליט שהוא ככולו יצירת מופת אחת גדולה, ובברזיל נחטף מהחנויות עם צאתו. סיבובי הופעות תכופים לארה"ב ומדינות אחרות העצימו את המוניטין שלה כאחת הזמרות הכי מחשמלות, מבריקות ומבטיחות מבחינה אומנותית שיצאו מיבשת דרום אמריקה בכלל ומברזיל בפרט.
 

eldarinn

New member
חן חן הצלת אותי ממלתעות הקאיטן

מפאת חוסר זמן לא יכולתי ללקט תעמולה בעצמי
רק תיקון קל: BEIJA EU ו AINDA LEMBRO זה מ MAIS. (מה שכמובן רק מצדיק את הצמיחה המטאורית שכן ההצלחה העולמית היא כבר מהאלבום השני ולא הרביעי). בקיצור תצביעו מריסה.
 

Baiano

New member
Barulinho Bom - הסבר

האלבום מורכב משני דיסקים - הקלטות אולפן והופעה חיה. בהופעה החיה ישנם שירים מתקליטים קודמים ובינהם Beija Eu ו- Ainda Lembro שאכן יצאו לראשונה בדיסק Mais. הכוונה היתה שהדיסק Barulinho Bom אשר יצא לא רק בברזיל הביא את השירים לחשיפה בינלאומית. יותר ברור עכשיו? וחוץ מזה - לא הצלתי אותך - אם לא שמת לב מריסה היא של כולם ולמען כולם...
 

גדי שבת

New member
יפה ומעניין

שמח שכתבת ובהחלט מוסיף להיכרות עם מריסה. בכלל, אחת ההצדקות לפורום הזה, לדעתי, הוא בהיותו המקום היחיד ברשת בו ניתן לקבל אינפורמציה בעברית (נכון, או שאני טועה?), לכן אני משתדל לכתוב כאן ומאוד שמח לקרוא. תמשיך עם זה. לגבי מריסה - בטוח שאני חייב לקנות כבר את Tribalistas, שעדיין לא שמעתי אבל נשמע מאוד מבטיח. בהזדמנות הקרובה אעשה זאת. ועוד משהו לזכותה של מריסה (אלדרין, אתה רואה - לא מדובר ב"מלתעות" של ממש). נדמה לי שנדיר למצוא בברזיל מוסיקאית של ממש, כזו שכותבת ומלחינה. לא מצליח להיזכר באף אחת מהזמרות הגדולות של ברזיל (אולי ריטה לי) שכתבה מוסיקה או טקסטים. תמיד הן הסתמכו על שירים שכתבו להם גברים. זו באמת שאלה מעניינת, למה לא הופיעה - לפחות לא עד שנות התשעים - יוצרת ברזילאית, מוסיקאית של ממש. מריסה מונטה בהחלט יוצאת דופן מבחינה זו. הייתי שמח שיתקנו אותי, אם טעיתי באבחנה. בעצם כשאני חושב את על זה, זה מאפיין גם את הארץ ובמידה מסוימת גם מקומות אחרים בעולם. אבל בכל זאת, בברזיל זה אולי קצת יותר בולט.
 

גדי שבת

New member
אבל מספיק התלקקויות

נראה שחזרנו למערכת הבחירות, אז תרשה לי לסכם בקצרה. ספרתי אלבום אחד, ועוד אחד ועוד אחד, ועוד אחד שחציו בהופעה ועוד אחד (משותף עם אחרים). מה קיבלנו ארבעה- ארבעה וחצי אלבומים. זה בסדר גמור והם בדרך כלל טובים. אבל הגדולה של מוסיקאי נבחנת לאורך זמן. באופן טבעי קשה לשמור על רמה אחידה לאורך כל כך הרבה שנים. ישנם רבים, בברזיל ובכלל, שנהנו מפרקי זמן בהם היו "גדולים מהחיים", אבל לאורך זמן לא הצליחו לשמור על אותה רמה. מוסיקאים רבים שהדהימו את העולם בזמנם, יצרו במשך השנים דברים בינוניים להחריד. אנו רואים רבים מהמיתוסים של שנות השישים והשבעים, שבמשך הזמן חלה נסיגה ביכולתם - לפעמים סתם תקופות בצורת ממושכות, לעיתים ניסיונות כושלים לשחזר את העבר ולפעמים פשוט הקסם פג. אחד הדברים המופלאים בקייטנו, ולדעתי יוצאי דופן גם בהשוואה לבני דורו בעולם, הוא היכולת להתחדש ולהוציא אלבומים מעולים לאורך כמעט ארבעים שנה. קייטנו הוא מהבודדים בעולם, לדעתי, שפעיל כל כך הרבה שנים והוציא כל כך הרבה אלבומים טובים, עד ימינו אנו. אם כי למען ההגינות, אני מודה שגם לו היו נפילות במשך השנים. אם תרצו, זו סיבה נוספת (הפסקתי לספור) להצביע קייטנו.
 

eldarinn

New member
הי הי הי בוא לא ניסחף

אמנם לקאיטנו עשרות אלבומים, אבל תתחיל לנפנף הופעות חיות (בערך 25%), הומאג´ים למיניהם (פדריקו וגיולייטה, אלבום נהדר, אבל שום דבר לא חדש, פרנדה מיניה וכו´) - עוד 25%, כל מיני אלבומי בי-סיידס, נסיונות ואלבומים משעממים (כן לא חסרים כאלה), פסקולים עם 8 שירים שהם אותו דבר בשינוי תו אחד (LUZ DE TIETA, ORFEO) והצלחות שנשארו בפרנמבוקה בהייה ואולי אפילו שם לא בקיצור נשארת עם 8-10 אלבומים, טובים, משובחים וכו´....על קריירה של 40 שנה?? איפה היית עד היום, בגלות?
למריסה מונטשי 5 אלבומים משל עצמה ואלבום נוסף משותף אבל ללא ספק עם מיטב השפעתה, על קריירה של כ-15 שנה וגם זה בהגזמה. 5 אלבומים שכל אחד מהם ללא יוצא מהכלל הצלחה מסחררת, בול פגיעה מיסודו. כמו שכבר אמרתי היד עוד נטויה אז בוא לא נשחק על הנסיון כאן. MM בקלפי כבר אמרתי?
 
שלי, אני לא פרשן מוסמך, אבל...

לשלי ערב טוב אני לא פרשן מוסמך של אלדרין כמובן...אבל נראה לי שכוונתו לאלבומים שאומנים מוציאים אותם "כבדרך אגב", למשל, אלבום שהוקלט בהופעה חיה - ההשקעה לא בשביל האלבום אלא בשביל ההופעה, או למשל אלבומי אוסף וכו´, בקיצור - לא מסוג האלבומים שמסתגרים באולפן חודשים בשביל להקליט וכד´. ובקשר לבחירות - צר לי, אני לא מצליח להתמודד עם המומחים פה.. אני רק יכול לומר שטעמי האישי הוא בערך כך: זמר - ג´ילברטו ג´יל זמרת - גל קוסטה להקה - (שעדיין לא ראיתי שמדברים עליה בפורום המוכבד הזה וזה מאוד תמוה בעיני...רביעיית אם סי (ואגב, ברשותי אלבום אוסף של הרבעייה הנפלאה הזו, שאיני יודע הרבה עליה...ובו הן מארחות מן ה"שופרא דשופרא" של הזמר הברזילאי, למשל: גי´לברטו ג´יל, גל קוסטה, וינישוס ועוד). נעם. אז - בהצלחה לכולם. נעם
 

shellyland

New member
נועם ../images/Emo24.gif

איזה כיף לראות אותך שוב! לאן נעלמת? חסרת לנו בשבועיים האחרונים.
 
לשלי - תודה על תשומת הלב

לשלי היקרה שלום רב לא , לא נעלמתי בשבועיים האחרונים, אני ממשיך להיכנס לפורום הזה פעם ביומיים ולקרוא על מה שמתחדש אבל...פעם למדו אותי כי " כשגדולים מדברים - קטנים שותקים" ומה לעשות, אני, ליד הידע של גדי, אלדרין ואחרים מרגיש מה זה קטן...וכמו שכתבתי בהודעתי הקודמת - אין לי את רוחב הידע בשביל "להריץ" מועמד.. אני מחפש את דרכי בין חנויות הדיסקים, כדי להכיר קצת יותר... ( ומה באמת דעתך על רביעיית אם סי?) אגב, שלי, לפי כרטיס הביקור שלך, את פעילה גם בפורום חוק ומשפט בתפוז האומנם? מכיוון שאני עו"ד במקצועי, אשמח לדעת מה יש לך לומר גם בנושאים אלה שבת שלום נעם.
 

shellyland

New member
האמת

גם אני מרגישה קטנה ליד אלדרי וגדי. הידע שלהם בהחלט מרשים ואני בולעת כל מילה שהם כותבים בשקיקה. פשוט תענוג. אבל באותה שקיקה אני בולעת גם את ההודעות של אלה שלא ממש מכירים, ששואלים, שמתעניינים, ובעיקר אלה שרק החלו להשחפף למוזיקה הנפלאה הזאת ומשתפים אותנו בהתרגשות. לגבי אם סי, יש לי רק דיסק אחד שלהם, שקיבלתי פעם. לומר את האמת - לא הרשים אותי אז במיוחד והשארתי אותו אצל אמא שליבבית. מכיוון שאני בדרך אליה עכשיו, אני אאזין לו שוב ואכתוב את דעתי. בעקבות המלצותיכם בפורום הזמנתי גם את שני הדיסקים של טריבלישטאש והם עושים דרכם לארץ ברגעים אלו ממש. יצא לי גם להאזים לכמה מהשירים שלהם. חלקם אהבתי מאוד וחלקם קצת שיעממו אותי באיזו שטחיות מוזיקלית שהיתה בהם. אבל אני לא רוצה לכתוב שום דבר מחייב עד שלא אאזין לדיסקים המלאים. לגבי פורום חוק ומשפט, אני מדי פעם מתייעצת איתם לגבי סוגיות משפטיות שעולות אצלי בעבודה (בעיקר בתוחמים של דיני עבודה), לא יותר. הפורומים שאני באמת מרגישה בהם בבית הם תרבות עברית, מוזיקה עברית ואפי היקרה. מדי פעם גם מבקרת בפורום-האח-החורג שלנו, פורום ספרדית.
 
למעלה