שבוע לבד בדאבלין או בלפאסט

smile2life

New member
שבוע לבד בדאבלין או בלפאסט

;יש למישהו מושג לגבי עלויות? ומקומות לשהות שם? חוץ מפאבים להעביר את היום..... האם יש עוד מקומות ששווה לראות?
 
דבלין...

יש את המבשלות של גינס, שאני אישית לא עשיתי שם סיור, אבל רק לעבור ליד ולהריח את הריח המשכר של הגינס....בהחלט ריח מזמין. מה עוד? יש את ה- Trinity College, שיש שם ספרייה ענקית, וגם מצוי בה הספר Book Of Kells (לא בטוחה בקשר לאיות), יש את כנסיית פטריק הקדוש שזאת אחת הכנסיות הכי יפות שראיתי (ולא ראיתי כאלה הרבה, אז יש לקחת זאת בערבון מוגבל). אפשר פשוט ללכת למרכז המידע הראשי לתיירים (סורי, לא זוכרת באיזה רחוב) ושם אפשר למצוא מידע נרחב לגבי סיורים, מקומות והופעות שוות בעיר ובאזור בכלל. אם יש אפשרות, מומלץ לצאת ליום אחד או אפילו יותר מהעיר דבלין לאזור Wicklow - אזור מדהים, מעולה לטיול רגלי או על אופניים אם את/ה בעניין. תכל'ס, אין הרבה מה לעשות בעיר דבלין עצמה. 2-3 ימים מספיקים שם בהחלט. לגבי מקום לינה - אני שהיתי באכסנייה בשם Isaacs Hostel, אפשר לקרוא ביקורת שכתבתי על האכסניה הזאת פה. אבל כדאי לקחת בחשבון שזה היה לפני כמעט 4 שנים.
 

smile2life

New member
../images/Emo203.gif../images/Emo51.gif ../images/Emo203.gif עוד עצות../images/Emo35.gif

 
בקשר לבלפאסט

לא כדאי להיות שם לבד, חוץ מזה שאין מה לעשות שם. עיר אפורה ומשעממת לטעמי, העימותים הפוליטיים מרחפים באויר וממש לא סימפטי שם, גם לא בפאבים. עדיף דבלין.
 

anat135

New member
חזרתי מאירלנד לפני שבועיים

אירלנד מדהימה ודבלין מאוד מאוד קח בחשבון שדבלין יקרה אנחנו ישנו בבאד אנד ברקפסט שעולה לזוג כ80 יורו וזה לא יקר בכלל שם הכל נורא יקר השתיה זולה יש המון מקומות לטייל בהם, הכל במרכז העיר.כשאתה מגיע לאזור המרכז הכל פשוט יש את הטרינטי קולג' (8 יורו כניסה לאדם) ויש את הגרפטון סטריט לקניות וכו יש את מבשלת הגינס במזרח העיר אחלה של מקום (14 יורו כניסה לאדם!!!!,לא זול בכלל ) דבלין מדהימה,אבל אני לא הייתי מציעה להישאר רק בדבלין גם אם אתה לבד ואין לך רכב יש המון סיורים שיוצאים לדבלין באוטובוס למגוון רחב של מקומות באזור עוצרי נשימה חבל להיות שבוע בדבלין אני בחורה שאוהבת עיר ,פאבים ורעש..ועדין נמאס דיי מהר
 
עצה:

אצל סוכנת הנסיעות תנסה להוציא כרטיס סטודנט בין לאומי. מוזיל כניסה בהרבה מקומות, לפעמים באופן משמעותי.
 

smile2life

New member
מכיר את הטריק אך מאחר ואני סטודנט כבר שנים

לא רלוונטי
 

thesheep

New member
לא סטודנט אתה מתכוון :) בכל מקרה:

לא כדאי להוציא כרטיס סטודנט, הוא עולה יותר מסכום ההנחות שמקבלים, מה גם שלפעמים נותנים הנחות למי שיש לו תעודת סטודנט של אוניברסיטה. לגבי בלפאסט - לא הייתי שם אבל ממש לא התלהבתי מכל איזור הצפון ובטח לא מהעובדה שהכל שם בפאונד. לפי מה שמספרים זו סתם עיר אפורה ולא כיפית במיוחד. הדבר היחיד שכן כדאי לעשות שם הוא סיור מודרך באיזורי המלחמה. לגבי דאבלין - אז כמו שעמיתי ציינו - יקר. יקר מאד. דאבלין היא לא אירלנד ובכלל לא מייצגת אותה. בדבאלין יצא לי לישון בכמה הוסטלים, כולם היו קקה יחסית לאירלנד כולה, אבל Four Courts ו Avalon House הם הכי סבירים לדעתי. לא לישון במלברו האוס, ולא בליטון ליין. הם זוועתיים. הבנתי גם שIsacs נמצא ליד תחנת האוטובוס המרכזית, או הרכבת, כך שאי אפשר לישון שם. סתם נקודה למחשבה. מקומות לראות: מפעל גינס הוא נחמד אבל יקר מאד, מפעל ג'יימסון פחות יקר ויש מבחן טעימות למי שרוצה (אני אף פעם לא פספסתי...), יש את מוזיאון השעווה שהוא נחמד יש את הגנים הבוטניים שהם חינם אבל רק למי שאוהב, פאורסקורטס מדרום(?) לדבלין מאד מרשימים ואפשר לקחת אליהם אוטובוס. יש גם מוזיאון תמונות לאומיות שהוא קצת קטן אבל חינם, ויכול להיות ששיפצו אותו מאז שהייתי. לפעמים יש מופעי רחוב מסודרים עם מחירים לא בשמיים אז שווה לרחרח לפני, זה שווה הרבה יותר מכל הTourist Attractions שיש. נדמה לי שיש פאב קטן בדבלין, בלי הרבה תיירים, שנקרא: The Celts או משהו בסגנון, אמור להיות ליד העמוד הגדול (יש רק אחד כזה). שווה גם לראות את Temple Bar לפחות פעם אחת למרות שהוא מאד תיירותי. באופן כללי, אם רוצים בגדים אפשר ללכת לPenny's שהם הכי זולים שיש עם סחורה סבירה, וDunnes. לאוכל - Tesco's הכי זולים אבל לא תמיד מוצאים אותם, וDunnes יחסית סבירים.
 

smile2life

New member
רציתי לכתוב איני

בכל מקרה הנסיעה בוטלה - אז כבר לא רלוונטי - תודה לכל מי שהעיץ עצה?
 

guyavhuji

New member
אגב, לגבי האוכל -

זולים יחסית, ובפיזור הכי טוב - Supervalu.
 

guyavhuji

New member
פיזור. נפיצות. פריסה.

TESCO וגם DUNNES נמצאים בד"כ רק במקומות מרכזיים יחסית, ו- Supervalu אפשר למצוא גם במקומות קטנים יותר.
 

thesheep

New member
אבל

לא הבנתי אם זה שיש לו פיזור גדול גם אומר שיש לו טווח מחירים סביר...
 

guyavhuji

New member
אין קשר בין הדברים.

המחירים הם סבירים, ואף קרובים לאלו של TESCO (לפחות בדברים הזולים), אלא שלעומת TESCO שסה"כ אין בהרבה מאד מקומות (נכון ללפני שנתיים), Supervalu יש בכל חור כמעט. עם כבר מדברים על Tesco ושות', אחרי הכל אנחנו בפורום על תרבות אירית, לפני שנתיים שמעתי ברדיו באירלנד דיון על השפעת Tesco על תרבות הצריכה, ועל הפגיעה במרכזי הערים ובעסקים הקטנים. משיחותי עם אנשים שם הבנתי שהדרך שלהם למכור במחירים כל-כך נמוכים היא ע"י השתלטות על נתח ענק מהשוק שמאפשר להם לנצל מגדלים ויצרנים. מה עמדתכם בעניין?
 

יוליקה

Member
מנהל
ברשותכם, יש לי שאלה

אני גימלאית. ממקום העבודה שלי מארגנים נסיעה לאירלנד וסקוטלנד. אני אוהבת מאד מוסיקה אירית שאתהבתי בה כשראיתי בפעם הראשונה את להקת "ריבר דנס", מאז אני מחפשת כל דבר הנישמע כמו אירי... כמובן שהנופים, ההווי והשפה המיוחדת מאד מושכים אותי. כיון שאין לי מושג איך טסים לאירלנד ישירות מישראל ואף על פי שאני מעדיפה תמיד לנסוע לחו"ל לבד ולא עם קבוצה, אני מוכנה הפעם להתפתות ולנסוע עם הקבוצה מהעבודה. עלות הנסיעה ל- 9 ימים (8 לילות) לאירלנד וסקוטלנד כולל מלון על בסיס ארוחת בוקר - כולל אוטובוס לטיול היא 6000 ש"ח לנוסע בחדר זוגי. האם יש פה מישהו עם נסיון שיכול לומר לי אם העלות הזאת סבירה? תודה מראש.
 
למעלה