עוד אכזבה (לפחות שלי, אולי הם לא מאוכזבים כי לא היו להם ציפיות) מישראל פרמייר טק אתמול, בקטע 18, בתחילת הקטע היה נראה שיש להם עניין בקטע כשניסו יחד עם קבוצות הספרינטרים האחרות לשלוט בדבוקה ולאפשר לבריחה בת ארבע רוכבים לצאת, בריחה שנראתה ברת שליטה ולא מסוכנת במיוחד. בהמשך שלחו רוכב שירכוב רביעי או חמישי בדבוקה הרודפת, בבחינת הצהרת כוונות שהם מוכנים להשתתף ברדיפה, למרות שבפועל לא ראיתי שעושים זאת (בצדק, אם קבוצות הספרינטרים מתנדבות לעשות את העבודה, כולל קב' האמירויות שאיבדו את אלמיידה שנמצא כחיובי לקורונה). אבל, 40 ק"מ לסיום הבינו קבוצות הספרינטרים שהן בבעיה מול הבריחה והגבירו את הקצב בצורה די פתאומית, שיצרה פיצול בדבוקה (יתכן כי הייתה גם רוח צד באותו זמן) - פיצול שהשאיר את טרק סגפרדו עם החולצה הלבנה ואת ישראל פרמייר טק בחלק האחורי, וכיוון שהקצב נשאר גבוה, לא הצליחו לחזור לדבוקה, שגם היא יצאה מאוכזבת כשלא הצליחה להשיג את הבריחה.
בשני הקטעים ההרריים שנותרו ספק אם דה מרקי יוכל לעשות משהו בבריחה נוכח המאבקים הצפוייים בראשות הדרוג הכללי.
יום שישי - קטע 19 - 178 ק"מ הכוללים טיול בסלובניה. קטע הררי שאלברטו קונטדור צופה שיהיה בעל משמעות רבה יותר בדרוג הכללי לעומת קטע 20 הכולל את הצ'ימה קופי וסיום במרמולדה.
שתי הפסגות המשמעותיות הן בדרגה 1 לקראת הסיום ובדרגה 2 בסיום. הראשונה היא בסלובניה - 10.3 ק"מ בשיפוע ממוצע של 9.1%. לאחריה ירידה ארוכה ומפותלת, ואז רכיבה מישורית של כ-15 בעמק וטיפוס מסיים של 7.3 ק"מ בשיפוע ממוצע של 5.9%. מזג אוויר נאה עם אפשרות לטפטופים בדרך.
נקודת המפתח, לדעתי, תהיה הטיפוס בסלובניה והירידה לעמק. רוכב בדרוג הכללי שיצליח לתפוס פער של כמה שניות בפסגה, יתכן שיוכל למנף זאת בירידה ובמישור אם יהיו לו משתפי פעולה בדמות חבר לקבוצה או סתם רוכב אחר שמנסה לנצח בקטע או להתקדם בדרוג הכללי.
לאחר פרישת אלמיידה, נותרנו רק עם השלישייה: קרפאז, הינדלי ולנדה שמפרידה בינו ובין המוביל 1:03 דקות. הרביעי, ניבאלי הוא כבר בפער של למעלה מ-5 דקות ואמנם הירידה הארוכה והמפותלת היא לפי מידותיו, אבל צריך גם להגיע לפני זה לפסגה יחד עם קראפז ושות' וזה כבר יותר קשה.
אינאוס תרכוב הגנתי ומלאכת ההתקפה תצטרך להיות של בורה ושל בחריין. מן הסתם, שתי הקבוצות הללו תנסנה לשלוח רוכבים לבריחה, כדי שיעזרו בהמשך הקטע למוביל שלהם.
ההימור שלי: קראפז ימשיך לשמור על יתרונו בראש הדירוג ואולי אף יגדיל אותו.