שבילים ומסתור כביסה

עירית32

New member
שבילים ומסתור כביסה

שאלתי קצת בנושא שבילים בעבר וכעת מוסיפה תוכניות.

מדובר בבית בהרחבה בקיבוץ, בנייה מרוכזת. בחרנו דגם מתוך אלו שהציע הקבלן ועשינו בו שינויים, כולל הזזת הבית לכיוון קו בניין דרומי על מנת להגדיל חצר צפונית.

הזזת הבית גרמה לבעייה במיקום מסתור הכביסה. לא מפריע לנו שהוא יהיה מול חלון חדר השינה (סביר שיכוסה בוילון ושרוב הזמן יהיה פתוח רק לחריצים בשביל אוויר, הוא לא שם בשביל הנוף, הוא פונה לרחוב ואין ככה פרטיות). בכל זאת העניין מפריע למעצבת. כמו כן, מרגיש לנו שנושא השבילים לא מגובש מספיק.
לא מופיע בשרטוט - רחבת ישיבה - יבוצע דק לאחר סיום הבניה ע"י היזם - התכנון הוא שתהיה יציאה מהסלון וכן מפינת האוכל ותהיה רחבה אחת על שני האזורים, כולל רצועה לאורך קיר המטבח, עליה גם תהיה פינת מנגל שתכלול גם כיור.

הסבר על הבית -
בקומת קרקע - איזור ציבורי, שירותי אורחים מתחת למדרגות
חדר שינה הורים
ממ"ד (לא מהווה חדר שינה)
סטודיו - חדר עבודה שצריך אליו כניסה נפרדת
חדר כביסה

קומה א- שלושת חדרי השינה של הילדים + חדר רחצה + מרפסת גג
סה"כ 194 מ"ר
***אדריכל נוף עדיין לא בתמונה כיוון שהתמונה עדיין לא ברורה מספיק - לא בוצעה עדיין עבודת יועץ האינסטלציה כיוון שעדיין לא חתמנו על השינויים. כך שאנו לא יודעים עדיין מה היקף העבודה שתדרש מאדריכל נוף, כמו כן שינויים בפיתוח המגרש (מבחינת גבהים, מפלסים , מיקום הבית וכיוונו במגרש וכו') לא באים בחשבון בגלל שמדובר בבנייה מרוכזת. כך שהגישה שלנו כרגע היא לעשות את המינימום ההכרחי מבחינת יציקות ודברים שאח"כ יהיה קשה לתקן.





 
אז מה בעצם את שואלת?

אם את מתכוונת לשתף אדריכל נוף בתכנון, ואם את מתכוונת להכניס שינויים במתווה הפיתוח, אז כדאי לשלב אדריכל נוף בהקדם, כדי שתוכלו להגיש את השינויים שלו הלאה.
לגבי השבילים/דק: אם תצרפי תכנית כולל העמדה הבית על המגרש אוכל להתייחס ממש. בינתיים רק אציין:
הכניסה דורשת שיפור, או למעשה כל נושא החזית של המגרש.
לגבי הדק המעוגל - האם אתם צריכים את כל המרחבים הללו? מה לגבי הצללה? אם הדק מעוגל ומעליו מצלה פרגולה מרובעת, זה נראה לא שייך. מצד שני, אם תלכו על פרגולה תואמת לדק, זה גם אולי מייקר את הפרגולה וגם אולי לא יתאים לשאר הפרגולות בבית - צריך לשים לב.
ונושא אחרון לתגובה זו לתשומת לב - הביובים והניקוזים: ניקוז המגרש מתוכנן? (הבית נמוך מרחוב. לא תרצו להציף אותו בחורף), צריך לבדוק איך גבהי השוחות של הביוב מסתדרים אם תכנון הגבהים במגרש, וכמובן שאם אתם משאירים ערוגות צרות בין השבילים, בדיוק מעל לקו הביוב, לא תוכלו לשתול שם צמחים גדולים להסתרה או להצללה. בקיצור - שימו לב.
 
המעוגל הזה

מצטערת, לא אהבתי. אני אוהבת (מאד!) קוים מעוגלים, אבל לא ככה.
ראי כמה שטחים מתים יש לכם, שאפילו צרים מידי בשביל כסא... והחיבור עם ההמשך המרובע לא נעשה כמו שצריך. כאילו מי ששרטט נתן לתוכנה לשרטט עבורו, במקום שהוא ישלוט בקו בעצמו.
&nbsp
חוצמזה, במגרש קטן, לא עושים חלק מעוגל וחלק ישר. אם החלטתם על קו מעוגל בגינה, אז שהכל ידבר באותה שפה. החל מקצה מדרגות הכניסה, הכל צריך לדבר באותה שפה.
&nbsp
שביל כניסה - לא טוב, קודם כל, אין היררכיה בין השביל הראשי לדלת הכניסה, והשבילים המשניים שמסתעפים ממנו. למעשה, מי שעולה במדרגות מובל ישירות לחצר הכביסה שלכם... זה כמובן לא מה שצריך להיות. צריך להיות ברור מה הוא השביל הראשי, ולתת לו את הכבוד המגיע לו. לא יתכן שהשביל המוליך לכביסה יותר רחב ממנו.
&nbsp
החדר עם הכניסה הנוספת הוא משרד/קליניקה?
&nbsp
כמו שכבר אמרתי, וגם אתי כתבה עכשיו - אין שום מניעה לשלב עכשיו מתכנן נוף. די אפשר לנחש איפה יהיו שוחות הביוב
 

עירית32

New member
תודה על התגובה

המעוגל- הסברתי בתגובה לאתי את המניעים, השרטוט בעייתי, אני יודעת, אבל לא מבינה לגבי שטחים מתים - הכוונה לרצועה ליד קיר פינת אוכל - מטבח ? אין כוונה להעמיד שם כיסא
, רציתי מעבר מיציאת פינת האוכל לכיוון פינת המנגל (שלא תהיה המרובע הזה, אלא תיצמד לקיר המטבח), וגם לכיוון רחבות הישיבה (שלכל אחת מהן יש ייעוד שונה). בכל מקרה, מאחר שהוחלט שאזור זה לא יהיה ביציקה, עדיין התכנון שלו לא גמור ופתוח לשינויים (ולא בטוח בכלל שיהיה מעוגל..). מבחינת החוץ - רצוי להתייחס לתוכנית הראשונה שהעליתי, זו שכוללת את המגרש, יש שם שינוי בשבילים.
לגבי השביל - חשבנו לעשות את השביל הראשי ברוחב 1.5 מ', ואת המשניים 1.2 מ', זה בסדר? לא בטוחה אם את השביל שהולך לכיוון רחבת הכביסה (מיועד למעבר של הילדים עם האופניים שלהם) לעשות רצוף מקיר הבית עד לקיר החניה (שהיא גבוהה מהמגרש), או לקטוע אם רצועת גינון (כן, יכנסו שם רק סביונים...), לשם יצירת היררכיה.

בחדר עם הכניסה הנפרדת - סטודיו ללימודי תפירה
 

עירית32

New member
תודה אתי

מה אני שואלת? שואלת האם יש לכם רעיון לגבי מסתור הכביסה? אני לא יודעת אם מותר להזיז אותו מחוץ לקו בנין (מניחה שגובהו אינו על 180 ס"מ), לא יודעת אם חייב בהיתר, שאלות אלו הפניתי גם לאדריכל. שואלת לגבי השביל - האם יש בו בעיתיות, טעות?
אנחנו לא בטוחים שנוכל לשלב אדריכל נוף, עדיין לא קיבלנו תוכניות אינסטלציה וניקוזים כדי שנדע אם יש טעויות שצריך לתקן ע"י אדריכל נוף, והתקציב גם קצת משפיע, ומתוך הבנה שלא יהיו שינויים בפיתוח המגרש, אנחנו חושבים שאפשר להתעכב קצת עם ההחלטה הזו. אם נראה שיש טעויות בתכנון ניקוזים ואינסטלציות נפנה לאיש מקצוע. מצד שני אנחנו צריכים להחליט בימים אלו לגבי שביל הכניסה, ואולי גם מסתור הכביסה (אלא אם לא חייב בהיתר), כדי שאנשי המקצוע השונים (אדריכל, קונסטרוקטור, יועץ אינסטלציה) יוכלו לסיים את עבודתם כדי להגיש בקשות להיתר.

לגבי שבילים /דק - צירפתי תוכנית העמדה - התוכנית הראשונה... התוכנית השניה שמצורפת היא לפני שינויים שעשינו בשבילים וברחבת חוץ, כך שמעדיפה התייחסות אל השבילים כפי שמופיעים בתוכנית הראשונה שכוללת מגרש. כשאת אומרת שהכניסה דורשת שיפור - לאיזו תוכנית התייחסת?

לגבי הדק המעוגל - לא יודעת אם יהיה מעוגל, זה רעיון שעלה כי רציתי להצר בנקודות מסוימות את הרצועה שמסביב למטבח ולהרחיב במקומות אחרים (בהתאם לפונקציות שרציתי ממקומות אלו) והחיבור המעוגל נראה יותר טוב מאשר זיגזגים. לגבי הגודל, מרחבים, כפי שאמרת - אילו מידות (רוחב -בעיקר נחוץ לי) מומלצות עבור רחבת ישיבה המיועדת לאכילה בחוץ, לעיתים מספר רב של אנשים?
לגבי פרגולה - מסתבר שכל מה שהקבלן מתכוון לתת זה שני עמודים... אנו נוותר עליהם והפרגולה תתוכנן בהתאם לרחבת הישיבה והצורך (מדובר בצד הצפוני של הבית, ככה שלא בטוחה בצורך..).
לגבי ניקוזים וביובים - משיחה עם המהנדס של החברה הקבלנית (לא הקונסטרוקטור של הבית) - צריך להיות תכנון של יועץ האינסטלציה, יבוצע לאחר שנחתום על השינויים.
 
תשובות

1. הכניסה לבית: זו קבלת הפנים של מי שמגיע הביתה - אורחים או בני בית. הכניסה שלכם בנויה לחלוטין: חניה ומדרגות לצידה. אין מקום לשתול אפילו צמח אחד לנשמה.2. מפלסים: בין הרחוב למגרש מפריד קיר תמך ואז מפלס הגינה. גם כאן אין מקום לשתול צמחים, בטח לא גדולים שיתנו הרגשה טובה בכניסה לבית.3. מסתור הכביסה עומד במקום בעייתי מבחינת החנייה. ואם במסתור עסקינן: למה כזה גדול? ולאופנים של הילדים אולי תקדישו מקום עם יכולת נעילה בחניה? אופציה לגבי מסתור הכביסה - להזיז אותו עוד אל מתחת לחלון חדר השינה. זאת אם מדובר במתקן תליה נמוך. במצב כזה, אפשר להרחיב שם את הרחבה לרחבה בה תוכלי לשבת עם התלמידות להפסקת קפה. זאת בהנחה שהכל יהיה מסודר בצורה אסטטית.4. שביל כניסה לבית: אם אפשר לשנות את הסידור הפנימי בחדר העבודה ( בחוג התפירה שהייתי בו המורה בנתה שולחנות סביב הקירות ועליהם הניחה את המכונות) הרי שהייתי שמה את דלת הכניסה לסטודיו במקום החלון, ובמקום הדלת - חלון. כך ישתנה מעט מהלך השביל בכניסה ויהיה נאה יותר.5. מה יש ממזרח? נוף פתוח? אולי כדאי להעביר את רחבת הישיבה מזרחה ולהחזיר את הבית מעט צפונה. זה יפתור לך את נושא הכניסהואם עוסקים בהזיות, אפשר להזיז את החניה לפינה הצפונית לטובת כניסה פנויה יותר?
 

עירית32

New member
תודה

אני חיה היום ברחוב שבנוי דומה - חניות גבוהות מהבתים ולצידן מדרגות שיורדות אל הבית והמגרש - גם ישנה גדר בין החניה לחלק התחתון של המגרש, מה שגורם לתחושה שהכניסה מתחילה רק עם הירידה במדרגות (ולזרים לחשוב שהם יכולים לחנות לנו בחניה
) . צמחיה יהיה ניתן לשתול, והגודל יהיה בהתאם למקום, לאורך השביל אחרי המדרגות. עצים אכן יהיה ניתן למקם רק אחרי הכניסה אבל לפחות יראו אותם מהכניסה. כל שינוי של מיקום וגודל החניה, מפלסים וכד' לא ניתן לעשות, הכל חלק מפיתוח חוץ של כל ההרחבה.
כיוונים - מזרח נוף פתוח, צפון - שצ"פ של כ-6 מטרים ואחריו שכן, דרום- שכן, מערב- רחוב.
נשקול את מיקום רחבת הישיבה בצד המזרחי, רק שנשאר שם פחות משלושה מטרים עד לקצה המגרש, כך שלא יהיה כמעט, אם בכלל מקום לשתילה בין הרחבה לגבול המגרש.
 

toffi77

New member
קיר הדף לממ"ד

אני שואל בכלליות כדי להבין משהו:
אני לא רואה כאן קיר הדף מול הממ"ד - איך הג"א מאשרים את הממ"ד, מה החוקים שהתוכנית עומדת בהם? (אני מניח שהתוכנית המקורית עוברת הג"א, נכון?)
 

עירית32

New member
קשה לי לענות על זה

כיוון שמדובר בדגמים של בנייה מרוכזת, לא היינו מעורבים בתכנון, אני מקווה שאכן עומד בדרישות הג"א, לא יודעת אם נבדק, יודעת שלא הגשו בקשות להיתר בניה.
 

בינא

Member
בתוכנית חכמה, לא צריך קיר מגן דלת ממ"ד...

תוכנית חכמה = תכנון שלוקח בחשבון מראש את דרישות הג"א, תקנון ה-ת.ב.ע., דרישות הרשות המקומית וכמובן סדרי העדיפויות של הלקוחות.
כשיש מהלך מדרגות המפריד בין קיר חיצוני לדלת הממ"ד, לא צריך קיר מגן.
כאשר מתכננים שדלת הממ"ד תיפתח לתוך מבואה שהיא חלק מהריבוע הממוגן, לא צריך קיר מגן דלת ממ"ד.
התוכנית הזאת תעבור את הג"א בלי בעיות.
 
למעלה