שביתת אזהרה ביום חמישי 22.07

עופר D

New member
שביתת אזהרה ביום חמישי 22.07

תודה לכולם: בבלוג שלי, בפורום התמיכה ובפורות הבלוגיה, על ההארות והעידוד. נראה שיש תמיכה כמעט גורפת במהלך. הסתבר שתחושת התסכול משותפת לכולנו, וכנראה שכולנו חשים שלא ממש כנים איתנו ומתחשבים בחלקנו פה בתפוז. אני לא אגיב אישית לכל תגובה, כי כפי שהבנתם זה חלק מהתסכול בעניין. ובכ"ז, שני עניינים עלו שראויים להתייחסות: 1. טענה שזה מעט מדי ולא ישפיע – יש היגיון בטענה שיום שביתה הוא קצר טווח ולא יפגע בכיסם של הבכירים ובכך יצמצם את האפקטיביות של המהלך. אבל כדאי לזכור, שמה שאנו רוצים הוא לא לפגוע אלא להשפיע. ומכיוון שכולנו רוצים בטובת העניין, המטרה המרכזית של המהלך היא העברת המסר שרצוי להתייחס אלינו ולטענותינו ברצינות ראוייה. ולדעתי, זה יעביר את המסר. ואם לא – תמיד אפשר להחריף את המהלך. 2. טענה שזמן ההתארגנות קצר – זה נכון, אבל מצד שני לעיתים יש להגיב מהר. אחרת יכול כל העניין להתמסמס ולהיסחב. ובכדי שהזמן הקצר לא יהיה בעוכרינו יותר מדי, יש לפעול נכון ובמתואם. ומכיוון שאני התחלתי בכל הבלגן, לקחתי על עצמי את האירגון של איך לבצע. אז מה לעשות: ביום רביעי, בתור רשומה אחרונה שלפני השביתה, יש להעלות רשומה בנוסח המוצע, או ברוח הדברים (מוזמנים להעתיק ולהעלות ישירות אצלכם), שכותרתה: שביתת אזהרה בבלוגיה בתוכן ההודעה יש לכתוב (שוב, מוזמנים להעתיק, ובבלוג אצלי זה גם מעוצב): ביום חמישי, 22/07/2010 תיערך שביתת אזהרה של הבלוגרים בתפוז. ביום זה: לא מעלים רשומות חדשות ביום חמישי ה-22/07 לא מגיבים על רשומות שהועלו ע"י אחרים ביום חמישי ה-22/07 (ביום השביתה אין מניעה לגלוש, לקרוא תכנים ישנים ולהגיב עליהם) הסבר קצר על מה ולמה –רשימת התקלות הארוכה, יחד עם חוסר טיפול נאות והתייחסות לא מספקת של הנהלת התפוז הבכירה גרמו לתסכול רב שהוליד את יוזמת השביתה הזו. המטרות – המטרה לא לפגוע בתפוז, לא במפרסמים ולא באף אחד, אלא להעביר מסר על חומרת התקלות וההתייחסות הראוייה לה אנו מצפים. שלפני שמשנים דברים יקחו בחשבות תקלות, יפעלו לבדיקה מעמיקה ויסודית לפני, ויתנו דגש קודם על פתרון רשימת התקלות לפני שינוי והוספת אלמנטים פרסומיים. הפצת המסר – לקרוא לכל מי שקורא ומנוי שלכם להעלות רשומה זהה בתוכן, ביום רביעי, ולהזמין להצטרף לשביתה ביום חמישי, בהנחיות הנ"ל. יש לסגור את הרשומה לתגובות. אם חשוב, לתקשר במסרים. כולל להעביר את המסר למי מחבריכם שמעלה רשומה או תגובה מחוסר ידיעה. המטרה היא שכמו בשרביטים, הרשומה עם התוכן הזהה תעבור מהר הלאה בין המנויים השונים ורבים ידעו על ההשביתה בזמן. מקווה שהשביתה תוכתר בהצלחה, לא תעלינה רשומות חדשות, והנהלת התפוז יתעשתו ויפעלו בנחישות וברצינות לטיפול בבעיות. ומסר מפה לבצלאל ולהנהלת הקהילות – זה בפירוש לא מהלך שנועד לפגוע במי מכם. להבנתנו, אתם פה בין הפטיש לסדן, רוצים במלוא הכנות בהצלחת הבלוגיה ועושים מאמצים כנים שכך יהיה. אבל חלק מהמהלכים כנראה שלא תלוי בכם, ואולי אף מונחת עליכם, ואתם נאלצים לא פעם לנסות להגן על מה שגם בעיניכם לא נכון (לוקח את הרשות לפרשן את מה שבין השורות שלכם). להבנתי, המטרות שלנו כאן משותפות, ויסייעו להכניס שפיות וחדוות יצירה בבלוגיה, לרווחתנו ולרווחתכם. אז שוב – תודה על הכל, ותקווה להבנה ולעזרה בהעברת המסר הלאה, למעלה בצנרת. ומזמין כאן את מנכ"ל התפוז, דן חן, להגיב לעניינים אישית וברצינות הראוייה. זה היה נכון לעשות כבר מזמן, ולהתייצב מול כולם עם הסברים. ומי שיכול, מוזמן להעביר לו את המסר.
 

meital G

New member
היי עופר,

לא יודעת אם יצא לנו להכיר. שמי מיטל ואני מנהלת את מחלקת הקהילות בתפוז. פרסמתי לפני מספר רגעים הודעה בה פירטתי את הסיבות שהובילו לתקלות החריפות בימים האחרונים והסברתי שאנו מטפלים בעומסים ובבעיות בכל הכלים העומדים לרשותנו לרבות באמצעות הוספת שרתים, מה שאמור להקל על הגלישה באתר ולהפחית את התקלות בו. מעבר לזה אני לא ארחיב כדי לא לחזור על המילים שלי. אני מקווה שאתה יודע שהתסכול לגמרי משותף. אני מאמינה ומקווה שביום-יומיים הקרובים ההבטחות יהפכו למציאות.
 

עופר D

New member
שלום מיטל

אכן יצא לנו להכיר בתחילת המשבר עם המעברונים, כשהסכמנו (בערך) שראוי היה להסיר אותם זמנית עד לפתרון התקלות. אני גם מודה לך, ולבצלאל על המאמצים הכנים שאתם עושים, ואני בטוח שהתסכול שלכם לא פחות משלי, אם לא יותר. אתם באמת פה בין הפטיש לסדן, וזה לא פשוט לכל עובד בארגון. אבל יש לי הרגשה שגם אתם לא באמת מדווחים בכל התהליכים, וגם לכם "מוכרים" שהעניין בטיפול ומשתפר, ובראש סדר העדיפויות. רק שאני, לצערי, נוטה שלא להאמין. קודם כל, פרסומות חדשות עולות תדיר, כך שהדגש הוא לא על אחזקה ותיקון אתא על המשך פיתוח. אירגונים עוצרים פיתוח כשיש משבר, ונראה לי שההכרה בעובדה טרם חילחלה באמת לדרגים המחליטים. רק אתמול עלה הפיצ'ר של הספרייט, ואני מתקשה לנתק בין הדברים. וממילא, השביתה הזו תפחית את העומסים, אז אולי באמת יהיה יותק קל גם לטפל. כי כעת, אוסף הצרות פשוט בלתי סביר ומקלקל את כל החוויה. (כל תגובה עולה אחרי כ-5-3 דקות. נסי ליצור ותהגיב כך). חוצמזה, אם זה באמת בראש מעייני התפוז, ולמרות בכירותך המובנך, ועם כל הכבוד לה, היה מקום למנכל התפוז לבוא ולהסביר את העניין בסוג של שאלות ותשובות פה. רק שנראה שזה לא באמת בראש מעייניו. הוא גם שומר על צותים טכניים שבמקום לסייע בפתרון התקלות, כולל ותיקות בנות שנים, הוא שומר צוותים להמצאה ופיתוח שטויות פרסומיות חדשות שפוגעות בסוף בנו, בתפוז ובמפרסמים. ובכל זאת, יפה שבאת. ובכל זאת, את הקמפיין הזה של השביתה לא נראה שנכון לעצור. מקווה להצלחה גורפת שתסייע גם לך להעביר את המסרים הנכונים מעלה. ערב טוב, עופר
 

meital G

New member
למרות שיצא לנו להתכתב בעבר

כנראה זה לא לווה בהכרות מעמיקה - בנושאים מהסוג הזה אי אפשר לחרטט אותי. אני ובצלאל מעודכנים בכל התהליכים וההתרחשויות. כאשר קראתי את ההודעות בפורום הבלוגיה ביממה האחרונה הרגשתי צורך לפתוח את הדברים ולהסביר לכם את הסיבות והגורמים לתקלות מהן אנו סובלים בימים האחרונים, אופן הפעולה ואת מאחורי הקלעים של "זה בטיפול" ביממות האחרונים התקלות המשתקות בראש סדר העדיפויות - הן של המנכ"ל, הן של צוות הקהילות והן של צוות המתכנתים. הנ"ל עובדים על הנושא סביב השעון (כולל ברגעים אלו ממש). אני ביקשתי להתייחס ולהגיב לדברים בנושא הנ"ל על גבי הפורום ולכן יש פה "רק" את התייחסותי. אבל המסר הועבר מעלה מעלה. כפי שכתבתי בהודעה הקודמת, אתמול התחלנו ביישום חלק מרכזי בשדרוג הבלוגיה, אשר אמור להסתיים בתוך מספר ימים ולשפר בצורה ניכרת את הגלישה באתר. תודה
 

עופר D

New member
יודעת, מיטל

אני מעריך את התגייסותך. באמת, וללא ציניות. גם מעריך שאת באמת מאמינה שאותך "אי אפשר לחרטט". רק מה לעשות, כמה שנות ניסיון חיין הפכו אותי לספקן, וגם אותי קצת קשה לחרטט. אני לא מאשים אותך כמובן במיסיון לחרטט אותי, או אותנו כאן, אבל אם מישהו אומר שכל המאמצים נעשים כדי לקדם את תיקון התקלות, ובה בעת עולה פיצ'ר פרסומי חדש, אני נוטה להאמין שמישהו בכ"ז מחרטט פה משהו. אז כדי שלא נצא כאן מטילים איזה רפש, הייתי ממליץ גם לך לבדוק עם מקורותייך מה קורה. יש לי רושם (מבוסס על לא מעט ניסיון חיים) שתופתעי. אבל ברור שאנילגמרי שותף לרצונך ותקוותך שתוך מספר ימים העניין ישתפר. אז אולי הרעיון של כמה חברים פה, לשביתה ארוכה יותר מיממה, יתבצע דה-פקטו, ונתראה בניחותא אחרי הסופש עם מערכת משדרגה ותקינה. ואולי על הדרך יטופלו גם בגים ישנים ומטרידים. תודה ובהצלחה
 

פנומן 72

New member
../images/Emo41.gif מיותר

בוא נעמיד דברים על דיוקם, או אם אתה רוצה - בוא נפתח את זה. קודם כל באגים. יש באגים. פורום התמיכה מוצף בגולשים שמשוכנעים שהם הראשונים להיתקל בבאג מסוים. השאלה היא האם כולנו חושבים שאין התייחסות מצד אנשי התמיכה לבעיות ? אז אפשר להתווכח האם הם עובדים בקדחתנות או בעצלתיים, האם הם מאתרים את הבאגים או שזה ייקח זמן. אבל אי אפשר להכחיש על כך שהם מודעים לבעיות. כן אפשר לומר שהתגובות הלאקוניות שלהם מרגיזות אבל זה סיפור אחר. בנוגע לספרייט - טעות של תפוז שנובעת כנראה מאי בדיקה מוקדמת של השלכות. ראו שזה אפיק חדש ומעניין לפרסום ורצו עם זה. אם יסירו או לא, זה לא בשליטת אף אחד. מקסימום תתקינו AdBlocker כמו שהציע "תושב חוץ" במאמרו האחרון וזהו. להתנגח עם הפלטפורמה החינמית זה מיותר ומי כמוני יודע את זה. אף אחד לא מוחזק פה בכח ומעבר להצגת הבעיות ולקוות שיתוקנו אין שום טעם בלעורר מהומות ושביתות - זה לא ישיג את מטרתו. אגב, סתם לשם הפרוטוקול, אני נתקל בהמון המון תקלות, החל מהודעות בפורומים שאני שולח והם מגיעים לעמוד התנצלות המודיע לי שההודעה שלי נשלחה לתהומות הסייברספייס לעולמים, ועד לבאג האחרון שכתבתי תגובות במספר פוסטים שהודיע לי שההודעה נקלטה אבל בפועל ההודעה לא עלתה. ונמאס לי להתריע על תקלות כי אני מסיק שאני לא הראשון שנתקל בתופעה. זה בערך כמו שתראה שריפה שמשתוללת במרכז העיר כבר שעה ואתה חושב שאתה תהיה הראשון לדווח למכבי-אש. אז זהו שאתה לא. יירצו יתקנו - לא יירצו לא יתקנו. מה אתה ודומיך מועילים כשהם מנסים לטלטל את המערכת ?
 

meital G

New member
אז הערכה הדדית יש בנינו...

גם אני מעריכה את הצעדים שלך והמאמצים שלך אני לא רואה בהם איזשהו ניסיון לפגוע בנו או בבלוגיה , ומבינה שהם מגיעים ממקום אמיתי של תסכול ולצידו רצון טוב ואכפתיות למערכת ולבלוגרים בהודעות האחרונות המטרה שלי אינה למנוע את השביתה.תחליט אשר תחליט, מבחינתי העיקר הוא הדיאלוג בנינו. אני מעריכה את ניסיון החיים ותחושות הבטן שלך אבל גם חשוב לי שתכבד את הכנות והיושרה שלי. בתור מנהלת מחלקת הקהילות אני חלק מהנהלת תפוז ושותפה לעדכונים השוטפים ומקבלת מידע ממקור ראשון על הנעשה בכל הנוגע לתקלות באתר. את המידע שקיבלתי אני ובצלאל ניסינו להעביר לכם מעל גבי הפורום באופן מלא, כנה ושקוף כמיטב יכולתנו. בימים הקרובים נרגיש את השיפורים באים לידי ביטוי מבחינה טכנית - ואני מקווה שיחד איתם יבוא גם השיפור בתחושות שלכם.
 

anguly

New member
נראה לי שהשביתה מתחילה דהפקטו היום

הכל כל כך תקוע שבמילא אי אפשר לכתוב רשומות חדשות - בטח לא כאלה עם תמונות. להגיב זה סיוט - אז גם על זה ויתרתי. אני הולכת לקרוא מאמרים - נראה לי יותר מועיל. נפגש ביום ראשון אולי אז הגולשים ירגעו מהמשולש של מיכל אמדורסקי, תפוז ירגע מהפרסומות המחרפנות שלו ובא לציון גואל. סלאמת וסופ"ש נעים!
 

seymore butts

New member
נראה שבתפוז פתחו בהשבתת מגן

ברוב המקרים שניסיתי לא הצלחתי בכלל להגיע לבלוגים.
 
למעלה