שבעה הרוגים בתאונת דרכים בדרום

אלי.

New member
שבעה הרוגים בתאונת דרכים בדרום

ארבעה הרוגים יותר מהרוגי הפיגוע אתמול.
 

NIKI4664

New member
פיגועים? תאונות??

ארץ אוכלת יושביה. אין פיגוע אז יש תאונות. ולחשוב איך סגרו היום את הכבישים כדי למנוע פיגועים?!!!1 היהודים עם של תכמנים. ימותו בכל מקרה....
 

thetruth48

New member
היי חביבי לא הוגן

אם זה היה תלוי במישהו מבין המעורבים זה לא היה קורה קשה להגיד את זה על פיגועים
 

אלי.

New member
ראשית - תודה על תגובה עניינית

ומבינה (אם כי לא מצדיקה). זה מצרך נדיר במקומותינו. שנית, כמו שכבר ציינת מעלה, לא ערכתי את ההשוואה של הגורם, אלא של התוצאה - שלושה הרוגים מול שבעה הרוגים. גם אם התאונה הזו תצויין בחדשות הערב (ואני בספק), זה לא יארך יותר מדקה, וחבל. לתגובתך, והפעם אני כן אעשה את ההשוואה: כשאני נוסע על הכביש, ונהג חותך אותי בפראות - בעיני הוא רוצח פוטנציאלי. הוא עושה את זה למרות שהוא יודע שהוא מסכן את הסובבים אותו, ולכן, מבחינתי, הוא עושה את זה במזיד. ברגע שאין אכיפה על דברים שהם לכאורה סתמיים - ישנה היגררות לעברות מסוכנות ומסכנות. בתאונה המדוברת, הנהג היה באמצע עקיפה, כשהתנגש חזיתית עם מכונית אחרת.
 

hreuven2

New member
השואה שמראה על רמה נמוכה

של המשווה ובלי הסברים
 

thetruth48

New member
למה אתה נותן לו ציונים

הוא רק נתן נתון סטטיסטי בנושא הרוגים
 

ezrali

New member
אפשר לעשות!

לתווך הרחוק חייבים לפתח תחבורה ציבורית במדינה. הייתי בהודו ובטורקיה- 2 מדינות שחוקי הנסיעה בהם היא המלצה בלבד והתחבורה הציבורית שם שמה את שלנו בכיס הקטן (ואני לא מדבר (רושם, למעשה) על מדינות מערביות (וגם מזרח אירופאיות). הבעיה שזה השקעה לתווך ארוך ואין ממשלה שתסכים לעשות את זה, זה לא כ``כ ``פופוליסטי`` (פופולרי-פוליטי). עד היום שר הבטחון המיועד מתגאה בפיתוח כבישים בתקופת היותו שר הבינוי והשיכון, זכורים לרעה גם השלטים של בייגלה על כל כביש ``פה נזרקו לטמיון 50 מליון שח`` וכאלה. הרחבת הכבישים לא עזרה לכלום רק הגדילה את מספר המכוניות (וזיהום האויר והתאונות). אין שום סיבה שלא תוכל להגיע מכל מקום לכל מקום בזמן ומחירים סבירים. לתווך הקצר צריך להוריד את גובה הקנסות המשולמים היום ולאכוף את החוק. המשטרה אוכפת בעיקר את החוק של מהירות מופרזת כי את זה קל לה לעשות, מה גם שהגבלת המהירות בארץ לא הגיונית (אולי היתה לפני 500 שנה). הסכום הגבוה של כל קנס גורם לכך שלא דופקים הרבה קנסות, ולכן לא נזהרים, ומי שמקבל קנס הוא שעיר לעזאזל שמשלם בשביל כולם (ומרגיש שהוא נדפק- בצדק). כמו כן זה נדיר שמישהו מקבל קנס בגלל שהוא לא אותת או גלש לנתיב אחר. 90% מהנהגים לא יודעים בכלל באיזה נתיב הם (וגם לא יודעים שאסור לצפור. אסור לעצור סתם באמע הכביש גם אם זה לשניה, הנתיב השמאלי משמש לעקיפה בלבד...). אם הקנסות יהיו הגיוניים יותר יהיה אפשר לאכוף את החוק ורוב האנשים ישלמו רוב הזמן על רוב (או לפחות חלק משמעותי של) העבירות שלהם. (בניגוד לעכשיו- שיש סיכוי קלוש שתתפס, אבל אם נתפסת-אכלת אותה בשביל כולם) השלב הבא- לאחר שתהיה תחבורה ציבורית נורמלית (אוטובוסים רכבות ומוניות) צריך לשנות את המיסוי. לקחת את המסים על נסיעה ולא על קנית המכונית (ע``י כבישי אגרה, העלאת מחירי הדלק...). כדי שאנשים יעדיפו רוב הזמן לנסוע בתחבורה הציבורית הנפלאה. כך יהיו פחות פקקים, פחות תאונות, פחות זיהום אויר, ופחות כסף יזרק על תחזוקת כבישים. זהו בגדול הייתי מפרט יותר על כל דבר, אבל זה יצא לי מספיק ארוך גם ככה;-)
 

אלי.

New member
לדעתי, הבעיה מתחילה ונגמרת בהרתעה

מצלמה פשוטה מעל כל צומת מרומזר, והשתת קנס מכובד של כמה מאות שקלים על מי שמבצע את העבירה ה``רגילה`` של כניסה לצומת בצהוב (עם כיונון כזה או אחר) - והבעיה הזו נפתרת צ`יק-צ`אק. ברגע שנפתרה הבעיה הזו, אפשר להתחיל לאכוף את הדברים האחרים - חיתוך מכוניות בפראות, עצירה איפה שאסור, חניה כפולה, עקיפת התור ב ``דרך בורמה``, וכל היתר שאנחנו נתקלים בהם בכל רגע בכביש. ההשקעה בכבישים היא לא רלוונטית, כאשר מי שנוהג עליהם לא עושה את הדברים הבסיסיים כראוי. אז מה, פתחת משרד תווך ? :cool:
 

אלוני.

New member
אין עניין

המשטרה עסוקה בלגזור קופון מהמהירות, עימדים מאחורי שיח כמו גנב בלילה ותופסים ``עבריינים`` במקומות ובנושאים הפחות חשובים.
 

ezrali

New member
יש חידה חדשה!!

תיווכתי בין 2 בעיות שלדעתך הן שונות, אבל אני חושב שבעית הצפיפות בכבישים גורמת לחוסר סבלנות ובעקיפין לרוב בעיות התנועה. חוץ מזה שהתנגשויות של רכבות ושל אוטובוסים הרבה יותר נדירות (למרות שגם יותר קטלניות). אני גם חושב שהקנסות הגבוהים זה התעללות לא מוצדקת, אי-אפשר להתמקד רק בבעיה אחת של הנהגים (מהירות/חציה באור צהוב). חייבים להתייחס להכל. קנס קטן וקנס גדול יתנו את (כמעט) אותה ההרתאה, אם תהיה אכיפה יותר מסיבית, אבל קנס גדול גורם למרמור ועצבים וכוס-אמא של כל המדינה. אני לא חושב שאנשים ישתוקקו לקבל קנס קטן יותר, אבל הם יתעצבנו פחות. קנס גדול גורר חוסר אכיפה (כמו היום). מי שנתפס היום זה בגלל מזל רע. כולם עוברים עבירות תנועה - פשוט מי שעובר יותר צריך לשלם יותר ושזה לא יהיה תלוי במזל. וכשאנשים יקשרו בין העבירות שלהם לקנסות וידעו שיש סיכוי טוב לקבל קנס על כל עבירה, הם יזהרו מלעשות עבירות. ויהיו פחות ממורמרים. לדעתי צריך לחנך פה יותר על דרך החיוב ולא על דרך השלילה (עברת עבירה - חבל לך על הזמן). לעשות יותר תשדירי שירות שמתריעים מעבירות נפוצות (איך לנהוג בככר, אסור לעבור בין נתיבים בצומת...). אפשר לתת גם ``פרס`` לנהגים אדיבים - לרשום את המספר שלהם ואם הם יעברו עבירה קלה (חוסר איתות, למשל) אז להתחשב בהם. אני פשוט יוצא מנקודת הנחה שכולם עושים (ויעשו) עבירות, אבל צריך למזער את הנזק (כמות העבירות) כמה שיותר .
 
למעלה