באשר לפניה למעבדה או לחנות
תלוי אם מדובר ביבוא ישיר דרך ״שפע״ או ביבוא אפור של החנות ישירות מחו׳ל.
יבוא דרך היבואן הרשמי - מאפשר לך לפנות, עם תיעוד מסמכי הרכישה, ישירות למעבדה המקומית של היבואן הרשמי. תוכל גם לפנות דרך החנות שתפנה אותך לשפע (או תשלח את העדשה לתיקון במעבדה של שפע).
יבוא דרך יבואן אפור - תצטרך לפנות לחנות שתשלח את העדשה למעבדה מקומית (אם יש להם הסדר) או למעבדה בחו׳ל.
על שאלות 2 ו-3 קשה לענות. אם הנזק היחיד הוא לזכוכית - ניתן להחליף אותה בשלמותה ולאחר כיול תקבל עדשה ״כמו חדשה״. זה כמובן בהנחה שיש במעבדה את הכלים והידע לבצע את ההחלפה והכיול. מצד שני - יכול להיות שהנזק הוא מעבר לזכוכית בלבד. לא מן הנמנע שנגרם נזק גם לחלקים אחרים - מסילות, אטמים. זה כבר מייקר את עלות התיקון ומפחית את הסיכוי להשמשה מלאה לגמרי של העדשה. אל תשכח שעל מנת שהזכוכית תישבר העדשה צריכה לחטוף ״בומבה״ רצינית. לזכוכית אין את התכונות האלסטיות והפלסטיות של שאר חומרי המבנה של העדשה, ויש מצב שהזכוכית נשברה ובמקביל חלקי המתכת והפלסטיק שסביבה התעוותו וניזוקו.
הסיכון המינימלי מבחינתך יהיה לשלוח את העדשה לבדיקה ולבקש הצעת מחיר לתיקון. רוב המעבדות לא יחייבו עבור הבדיקה אם תחליט לקבל את ההצעה ולתקן את העדשה, אבל אם הצעת המחיר לתיקון תהיה גבוהה מדי - תוכל לוותר על התיקון ותצטרך לשלם עבור הבדיקה.
המשוואה די ברורה:
ההוצאה המירבית = קניה של עדשה חדשה + עלות בדיקה.
ההוצאה המינימלית = בדיקה (כלולה במחיר) ותיקון.