שבתשתיות: התחנה הבאה - שדרות.

מצב
הנושא נעול.

down under

New member
לא בדיוק הבנת את דבריי לגבי כפ"ס

הקו הרלבנטי להשוואה הוא הקו לראשון יבנה אשדוד
ובו העלייה הייתה די מהירה. בנוסף במקומות רחוקים מהמרכז כל תשתית חדשה סביר שתנוצל. זה לא שיש עשרות כבישים באיזור שדרות.
לגבי הקו לכפר סבא לא יודע מדוע לא הייתה עליה מהירה בחודשים הראשונים , אתה בטוח שהוא נסע די ריק בהשוואה לאחרי 2-3 שנים?
לא בדיוק הבנת את דבריי לגבי כפ"ס
הקו לכפ"ס, שנחנך בתחילה מתחנת נורדאו (סוקולוב אולי היתה רק בתכנונים. סליחה, היתה גם היתה בתכנונים אבל התחלת הבניה שלה היתה בכלל שנתיים
אחרי שנורדאו כבר תפקדה) באפריל 2003
היה בחודשים הראשונים עם די מעט נוסעים.

אבל, אני מדבר על 2007 למשל, שנה אחרי שסוקולוב נחכנכה (היא נחנכה אי שם בין שלהי 2005 לשלהי 2006, לצערי לא זוכר תאריך מדוייק).
הקו כולו, ובעיקר מנורדאו לת"א היה משופע בנוסעים אבל מסוקולוב, שיותר קרובה להוד"ש, שיותר קרובה לחלקים נרחבים ממרכז ודרום כפ"ס,
היו עדיין פחות נוסעים מאשר מתחנת נורדאו.
מדוע? כי לקח לציבור זמן להפנים את עצם קיומה. למרות שהיא היתה חלק מקו מאוד מצליח, היא עצמה בשנה הראשונה לתפקודה היתה די שוממת.


התכוונתי שלעתים לא רק קו חדש לוקח לו זמן להתרומם אלא גם עם קו ישן תחנה חדשה לוקח לה זמן רב להתרומם.

ובקו מכפ"ס יש שתי תחנות כאלו. סוקולוב וקרית אריה.
לשתיהן לקח הרבה זמן, לקרית אריה לקח הרבה יותר, עד שהציבור החל להשתמש בהן בצורה יותר מאסיבית.

ניקח לדוגמא גם את תחנת פרדס חנה-קיסריה.
גם היא חלק מקו הו הו מאוד מאוד ותיק ומוצלח (מסילת חיפה - ת"א ובעיקר מקטע בנימינה - ת"א) אבל גם לה לקח כמה חודשים טובים
עד שהציבור החל להשתמש בה בכמויות שיש בה כיום.

תחנת שדרות היא כפולה. היא גם תחנה חדשה וגם חלק מקו חדש.
מעניין איך יראה גראף כמות המשתמשים בתחנה זו.
 

alantan

New member
אולי גם כי שירות האוטובוסים מכ"ס לכיוון ת"א

לא בדיוק הבנת את דבריי לגבי כפ"ס
הקו לכפ"ס, שנחנך בתחילה מתחנת נורדאו (סוקולוב אולי היתה רק בתכנונים. סליחה, היתה גם היתה בתכנונים אבל התחלת הבניה שלה היתה בכלל שנתיים
אחרי שנורדאו כבר תפקדה) באפריל 2003
היה בחודשים הראשונים עם די מעט נוסעים.

אבל, אני מדבר על 2007 למשל, שנה אחרי שסוקולוב נחכנכה (היא נחנכה אי שם בין שלהי 2005 לשלהי 2006, לצערי לא זוכר תאריך מדוייק).
הקו כולו, ובעיקר מנורדאו לת"א היה משופע בנוסעים אבל מסוקולוב, שיותר קרובה להוד"ש, שיותר קרובה לחלקים נרחבים ממרכז ודרום כפ"ס,
היו עדיין פחות נוסעים מאשר מתחנת נורדאו.
מדוע? כי לקח לציבור זמן להפנים את עצם קיומה. למרות שהיא היתה חלק מקו מאוד מצליח, היא עצמה בשנה הראשונה לתפקודה היתה די שוממת.


התכוונתי שלעתים לא רק קו חדש לוקח לו זמן להתרומם אלא גם עם קו ישן תחנה חדשה לוקח לה זמן רב להתרומם.

ובקו מכפ"ס יש שתי תחנות כאלו. סוקולוב וקרית אריה.
לשתיהן לקח הרבה זמן, לקרית אריה לקח הרבה יותר, עד שהציבור החל להשתמש בהן בצורה יותר מאסיבית.

ניקח לדוגמא גם את תחנת פרדס חנה-קיסריה.
גם היא חלק מקו הו הו מאוד מאוד ותיק ומוצלח (מסילת חיפה - ת"א ובעיקר מקטע בנימינה - ת"א) אבל גם לה לקח כמה חודשים טובים
עד שהציבור החל להשתמש בה בכמויות שיש בה כיום.

תחנת שדרות היא כפולה. היא גם תחנה חדשה וגם חלק מקו חדש.
מעניין איך יראה גראף כמות המשתמשים בתחנה זו.
אולי גם כי שירות האוטובוסים מכ"ס לכיוון ת"א
ומרכז גוש דן הוא די יעיל והרכבת אינה מהירה יותר באופן משמעותי. לדעתי הנת"צ בז'בוטינסקי וכן זה שבדרך נמיר עוזרים. גם צריך להגיע עד לתחנה בעוד רחוב ויצמן קרוב יותר למרבית תושבי העיר. כמובן שיש פקקים בכביש 4 וכביש 5 אבל זה מתאזן עם זמן ההגעה לתחנה.
 

down under

New member
זה ממש לא מסביר את המצב

אולי גם כי שירות האוטובוסים מכ"ס לכיוון ת"א
ומרכז גוש דן הוא די יעיל והרכבת אינה מהירה יותר באופן משמעותי. לדעתי הנת"צ בז'בוטינסקי וכן זה שבדרך נמיר עוזרים. גם צריך להגיע עד לתחנה בעוד רחוב ויצמן קרוב יותר למרבית תושבי העיר. כמובן שיש פקקים בכביש 4 וכביש 5 אבל זה מתאזן עם זמן ההגעה לתחנה.
זה ממש לא מסביר את המצב
של קו מצליח מנורדאו אבל שנה שלמה מסוקולוב הוא לא מצליח ואחרי השנה הראשונה הוא מצליח גם מסוקולוב.
מה הקשר, למען השם ו/או לכל הרוחות, בין זה לבין שירות האוטובוסים המוצלח?
אם היה קשר הרי כל הקו של הרכבת היה עם מיעוט נוסעים והוא לא כזה.

אני מדבר על תופעה של קו מצליח עם תחנה לא מצליחה אבל רק בהתחלה. אח"כ עם חלוף הזמן גם התחנה הלא מצליחה מתרוממת (ואל בהבט הנדב אבוקסיסי של המלה) והופכת למצליחה.
 

alantan

New member
אולי זה קשור לבניה המסיבית באיזור סוקולוב

זה ממש לא מסביר את המצב
של קו מצליח מנורדאו אבל שנה שלמה מסוקולוב הוא לא מצליח ואחרי השנה הראשונה הוא מצליח גם מסוקולוב.
מה הקשר, למען השם ו/או לכל הרוחות, בין זה לבין שירות האוטובוסים המוצלח?
אם היה קשר הרי כל הקו של הרכבת היה עם מיעוט נוסעים והוא לא כזה.

אני מדבר על תופעה של קו מצליח עם תחנה לא מצליחה אבל רק בהתחלה. אח"כ עם חלוף הזמן גם התחנה הלא מצליחה מתרוממת (ואל בהבט הנדב אבוקסיסי של המלה) והופכת למצליחה.
אולי זה קשור לבניה המסיבית באיזור סוקולוב
בהוד השרון? נבנו שם מספר לא קטן של יחידות דיור שאין להם קישור תחבורתי אוטובוסי איכותי כל כך לתל אביב.
 

down under

New member
אתה באמת כזה קשה הבנה?

אולי זה קשור לבניה המסיבית באיזור סוקולוב
בהוד השרון? נבנו שם מספר לא קטן של יחידות דיור שאין להם קישור תחבורתי אוטובוסי איכותי כל כך לתל אביב.
אתה באמת כזה קשה הבנה?
לא שמעת על כך שלוקח לציבור זמן להפנים קיומה של תחנה חדשה?
בסוקולוב בשנת 2006, היא שנת פתיחתה של התחנה, לא היו שום שינויים באזור, לא בכפ"ס ולא בהוד"ש.
פשוט מאוד לוקח זמן לגב' זמרובסקי או למר אבוטבול או לדני ולנעמי שכולם אינם חובבי רכבות לקלוט שפתחו תחנה חדשה.

לא כולם חובבי תח"ץ בכלל ורכבות בפרט ולא כולם גולשים בפורום תח"ץ של תפו"ז אנשים או היו קוראים את חדשות הרכבת של חן מלינג.
 

alantan

New member
לא, אני רק עושה את עצמי.

אתה באמת כזה קשה הבנה?
לא שמעת על כך שלוקח לציבור זמן להפנים קיומה של תחנה חדשה?
בסוקולוב בשנת 2006, היא שנת פתיחתה של התחנה, לא היו שום שינויים באזור, לא בכפ"ס ולא בהוד"ש.
פשוט מאוד לוקח זמן לגב' זמרובסקי או למר אבוטבול או לדני ולנעמי שכולם אינם חובבי רכבות לקלוט שפתחו תחנה חדשה.

לא כולם חובבי תח"ץ בכלל ורכבות בפרט ולא כולם גולשים בפורום תח"ץ של תפו"ז אנשים או היו קוראים את חדשות הרכבת של חן מלינג.
לא, אני רק עושה את עצמי.
מתי אוכלסו כל המגדלים של איזור 2000 או איך שלא קוראים לשכונה הזו שבין מגדיאל לכפר סבא?
 

benshap2

New member
בראשון חולון ובת ים כמות העלייה נבלמה ואף

לא חושב שאתה צודק במקרה הזה
כלומר, כפי ששמנו לב, בהרבה מאוד מקרים, ונעזוב לרגע את הקו לחולון בת ים וראשון מערב, לקח די הרבה זמן
לעליה בכמות הנוסעים.
אני קורא לתופעה הזו בשם הפנמת התת מודע הקולקטיבי של הציבור לעצם היות קו מסויים או תחנה מסויימת לאורך קו פעיל ותיק.
למשל בקו מכפ"ס לת"א תחנת פ"ת ק' אריה הוספה 4 שנים אחרי שהקו היה קיים ובשנתיים הראשונות בקושי היו נוסעים בה.
רק בשנתיים האחרונות היתה הכפלה בכמות הנוסעים, מכל מני סיבות.
ניקח גם לדוגמא את תחנת הוד הסבא או כפר השרון (שילכו לעזאזל וגם קיבינימט עם שינויי שמות הערים התכופות לתחנה) סוקולוב.

להבדיל מקרית אריה שמשרתת שכונות ענק חדשות (אם המושבות, הדר המושבות, טיזיבלוך המושבות ושאר שכונות עם מגדלי ענק בני 20 עד 30 קומות
[כן, בפ"ת יש מספר מגדלי מגורים בני 30 קומות])
הרי שליד תחנת סוקולוב לא היה שינוי דמוגרפי קיצוני בשנה וחצי לפתיחתה.
אבל, אכן לקח שנה וחצי של פעילות עד שהיא השיגה בכמות הנוסעים את תחנת נורדאו של כפר השרון/הוד הסבא.
מדוע? פשוט מאוד, לקח הרבה זמן לתת מודע הקולקטיבי (או אם תרצה חכמת ההמונים) של תושבי האזור לקלוט וגם להפנים את עצם קיום התחנה.


נחזור עכשיו לתחנות חולון בת ים ומערב ראשון ואתן לך הסבר מדוע כאן זמן הלימוד היה ממש קצר.
בחודשיים הראשונים בקושי היו נוסעים, ביצעתי מספר נסיעות חובבים וראיתי זאת במו עיני, נסיעות בשעות הלחץ.
אבל אכן אחרי קצת מעל לחודשיים התפוסה עלתה דרמטית.
מה ההסבר? הרי לכאורה זה היה צריך לקחת בין שנה וחצי ל-3 שנים.
ובכן, לדעתי ההסבר הוא במיקומם המרכזי מאוד של התחנות בקו, בעיקר וולפסון, יוספטל וקוממיות.
הן נמצאות על האיילון, היכן שכמעט כל בעלי הפרייבטים נוסעים בו יום יום ללב גוש דן, היכן שחלק קטן מהאוטובוסים נוסע בו ולהרבה
קווי אוטובוס אחרים שרק חוצים את האיילון מכוון חולון לבת ים או ההיפך, הם עבורים בצמוד לתחנות הרכבת.
הדבר גרם לכך שאנשים ראו יום יום תחנת רכבת נבנית להם מול העיניים.
התחנות היו אפילו מוכנות משהו כמו שנה +- לפני פתיחת הקו.

בקרית אריה ובסוקולוב הן די בשום מקום, יחסית. קרית אריה יותר מסוקולוב אבל גם סוקולוב זה כבר הקצה הדרום מערבי של כפ"ס ומחוץ בכלל להוד"ש,
כך שלא המונים עברו לידה יום יום בנסיעתם בפרייבט או אוטובוס או מונית שירות.
ככל שהתחנה יותר ב"טיזיבלוך" הסיכוי להפנמת תת המודע הקולקטיבי של תושבי האזור אותה היא משרתת נמוך יותר, או במלים אחרות, זמן לימוד ארוך יותר.

בשדרות היא לא בתוך העיר וגם לא בצמוד לכניסה הראשית ולכן להערכתי יקח יותר מ-4 חודשים להגיע לשיא, אפילו זמני, בתפוסת הנוסעים שיעלו/ירדו בתחנה הזו.
בראשון חולון ובת ים כמות העלייה נבלמה ואף
נרשמת מגמה הפוכה - וזאת בשל הרכבות שמגיעות מפוצצות (לראשון) ללא אפשרות למקום ישיבה בשעות השיא, והירידה הדרמטית בתדירות הרכבות בבת ים וחולון (40 דקות זה לא זמן הגיוני לחכות לקו פרברי שגם ככה בזבזת זמן להגיע אליו אל מול האוטובוס)
 
נתונים בבקשה

בראשון חולון ובת ים כמות העלייה נבלמה ואף
נרשמת מגמה הפוכה - וזאת בשל הרכבות שמגיעות מפוצצות (לראשון) ללא אפשרות למקום ישיבה בשעות השיא, והירידה הדרמטית בתדירות הרכבות בבת ים וחולון (40 דקות זה לא זמן הגיוני לחכות לקו פרברי שגם ככה בזבזת זמן להגיע אליו אל מול האוטובוס)
נתונים בבקשה
 
אז אתה יכול לצטט מהגרפים הללו

מעלים לפה כל חודש את הגרפים הרלונטיים
לצערי אין לי מושג מאיפה הם מביאים אותם (את הגרפים או האקסלים), אחרת הייתי לוקח משם ומצרף.
אז אתה יכול לצטט מהגרפים הללו
בגלל שיש לך דעה מאוד מובהקת כדאי שתוכיח אותה על ידי הנתונים הללו.
 

benshap2

New member
אם לא הייתי מספיק ברור - אני לא מוצא אותם כרג

אז אתה יכול לצטט מהגרפים הללו
בגלל שיש לך דעה מאוד מובהקת כדאי שתוכיח אותה על ידי הנתונים הללו.
אם לא הייתי מספיק ברור - אני לא מוצא אותם כרג
אני זוכר שהעלו לפה את הגרפים של אוקטובר ופשוט לא מוצא את השרשור.תוכל לעזור לי בבקשה?
 
לדעתי זו לא מגמה ברורה

אם לא הייתי מספיק ברור - אני לא מוצא אותם כרג
אני זוכר שהעלו לפה את הגרפים של אוקטובר ופשוט לא מוצא את השרשור.תוכל לעזור לי בבקשה?
לדעתי זו לא מגמה ברורה
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=171954222#171957381
בשנה ומשהו האחרונות אין מגמה ברורה בקו , הירידה הלא משמעותית בכמות הנוסעים היא לדעתי לא חלק ממגמה תמידית.
אגב את הנתונים של לוז לפי שנים מצאתי תוך חיפוש דרך גוגל.
אשמח לראות הוכחה למגמה שלילית שתמשך שנים בקו.
 

benshap2

New member
אני ממתין לנתונים של אוקטובר

לדעתי זו לא מגמה ברורה
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=394&messageid=171954222#171957381
בשנה ומשהו האחרונות אין מגמה ברורה בקו , הירידה הלא משמעותית בכמות הנוסעים היא לדעתי לא חלק ממגמה תמידית.
אגב את הנתונים של לוז לפי שנים מצאתי תוך חיפוש דרך גוגל.
אשמח לראות הוכחה למגמה שלילית שתמשך שנים בקו.
אני ממתין לנתונים של אוקטובר
החודש הראשון ה"מלא" מאז נפתח הקו לאשקלון.
צריך להשוות אותו מול מאי-יוני
 

מיכי 10

Member
נהדר. מעניין אותי אם הבן שלי קשור לחבר'ה האלה

מאבק על מחיר הנסיעה

עוד קצת מהזירה המקומית: לאלון דוידי, ראש העירייה הנבחר של שדרות, נודע על מחירי הנסיעה הצפויים בקו, או ליתר דיוק: על שיעורם שיישמר ביחס לנסיעה באוטובוס, כפי שהוא קיים בקטע אשקלון-ת"א החדש (קו ראשל"צ מערב). דוידי שמע, לא מצא חן בעיניו, החליט לפעול וכעת נותר לראות מה תהיה תוצאת פעולתו.
וביני לבין עצמי אני תוהה: אם הרק"ל והמטרונית נפתחים עם נסיעות חינם, מדוע שתושבי שדרות לא יזכו לפחות במחיר היכרות במהלך החודשים הראשונים להפעלת הקו?
אימוץ ההצעה גם יגדיל את אטרקטיביות הקו וגם יתרום לאימוץ דפוס נסיעה ברכבת.

בתמונה: בחניון התחנה. בקרוב עם ה"רגליים" בקרקע.
נהדר. מעניין אותי אם הבן שלי קשור לחבר'ה האלה
שבתמונה.

אתעניין היום.
 
"שיעורים שיישמר ביחס לנסיעה באוטובוס" -

מאבק על מחיר הנסיעה

עוד קצת מהזירה המקומית: לאלון דוידי, ראש העירייה הנבחר של שדרות, נודע על מחירי הנסיעה הצפויים בקו, או ליתר דיוק: על שיעורם שיישמר ביחס לנסיעה באוטובוס, כפי שהוא קיים בקטע אשקלון-ת"א החדש (קו ראשל"צ מערב). דוידי שמע, לא מצא חן בעיניו, החליט לפעול וכעת נותר לראות מה תהיה תוצאת פעולתו.
וביני לבין עצמי אני תוהה: אם הרק"ל והמטרונית נפתחים עם נסיעות חינם, מדוע שתושבי שדרות לא יזכו לפחות במחיר היכרות במהלך החודשים הראשונים להפעלת הקו?
אימוץ ההצעה גם יגדיל את אטרקטיביות הקו וגם יתרום לאימוץ דפוס נסיעה ברכבת.

בתמונה: בחניון התחנה. בקרוב עם ה"רגליים" בקרקע.
"שיעורים שיישמר ביחס לנסיעה באוטובוס" -
האם הכוונה היא שהמחיר יהיה יקר יותר מנסיעה באוטובוס? לא כל כך הבנתי למה התכוונת ואשמח להסבר ולמספרים, אם יש ברשותך.
 

בועז ל

New member
כן; זו הכוונה איליה. למרות שאין ברשותי סכומים

"שיעורים שיישמר ביחס לנסיעה באוטובוס" -
האם הכוונה היא שהמחיר יהיה יקר יותר מנסיעה באוטובוס? לא כל כך הבנתי למה התכוונת ואשמח להסבר ולמספרים, אם יש ברשותך.
כן; זו הכוונה איליה. למרות שאין ברשותי סכומים
מדויקים אומר כללית כי לראש העירייה נודע שעתיד להתקיים פער לא סביר בין מחיר הנסיעה ברכבת לבין זה של האוטובוס ולכן החליט לפעול בנושא.
 

olli3

New member
מנהל
וזה היה ידוע מראש, המכרז של מטרופולין

"שיעורים שיישמר ביחס לנסיעה באוטובוס" -
האם הכוונה היא שהמחיר יהיה יקר יותר מנסיעה באוטובוס? לא כל כך הבנתי למה התכוונת ואשמח להסבר ולמספרים, אם יש ברשותך.
וזה היה ידוע מראש, המכרז של מטרופולין
הראשון היה מכרז על הוזלת המחיר וכך גם המכרז על קווי הנגב המערבי שזכתה בו אגד תעבורה.

כך שגם בקווים 351/353/378 של מטרופולין לת"א וגם בקו 379 של אגד תעבורה לת"א, המחיר הוזל כמעט בחצי.

מחיר הנסיעה באגד תעבורה משדרות (צומת ניר עם, הכניסה לשדרות) לת"א (קו 379) עומד על 20.10 ש"ח.

מחיר הנסיעה במטרופולין משדרות לת"א (קווים 351/353/378) עומד על 18.40 ש"ח.

לעומת זאת, מחיר הנסיעה ברכבת מאשקלון לת"א עומד על 25.50 ש"ח. כך שנראה לי שתמחרו את קו שדרות-ת"א בעלות של 30 ש"ח.

אבל בוא נסתכל קצת יותר קדימה, נכון להיום מחיר הנסיעה מבאר שבע לת"א עומד על 30 ש"ח לנסיעה. מאשקלון, אמרנו, 25.50 ש"ח. משדרות? כנראה סביב ה30. אבל מה יהיה מנתיבות? מאופקים? 35,40 ש"ח? כל זה כמובן כשבאר שבע עומדת על 30 ש"ח לת"א (וגם לנתב"ג).
 
זה בקו המהיר לתל אביב

וזה היה ידוע מראש, המכרז של מטרופולין
הראשון היה מכרז על הוזלת המחיר וכך גם המכרז על קווי הנגב המערבי שזכתה בו אגד תעבורה.

כך שגם בקווים 351/353/378 של מטרופולין לת"א וגם בקו 379 של אגד תעבורה לת"א, המחיר הוזל כמעט בחצי.

מחיר הנסיעה באגד תעבורה משדרות (צומת ניר עם, הכניסה לשדרות) לת"א (קו 379) עומד על 20.10 ש"ח.

מחיר הנסיעה במטרופולין משדרות לת"א (קווים 351/353/378) עומד על 18.40 ש"ח.

לעומת זאת, מחיר הנסיעה ברכבת מאשקלון לת"א עומד על 25.50 ש"ח. כך שנראה לי שתמחרו את קו שדרות-ת"א בעלות של 30 ש"ח.

אבל בוא נסתכל קצת יותר קדימה, נכון להיום מחיר הנסיעה מבאר שבע לת"א עומד על 30 ש"ח לנסיעה. מאשקלון, אמרנו, 25.50 ש"ח. משדרות? כנראה סביב ה30. אבל מה יהיה מנתיבות? מאופקים? 35,40 ש"ח? כל זה כמובן כשבאר שבע עומדת על 30 ש"ח לת"א (וגם לנתב"ג).
זה בקו המהיר לתל אביב
הגיוני שנסיעה מבאר שבע לתל אביב בקו המערבי שיותר ארוך עם יותר תחנות תעלה 40~ שקלים יותר מהקו המהיר.
 

olli3

New member
מנהל
למה? נסיעה מאשקלון לת"א מתבצעת בשני מסלולים

זה בקו המהיר לתל אביב
הגיוני שנסיעה מבאר שבע לתל אביב בקו המערבי שיותר ארוך עם יותר תחנות תעלה 40~ שקלים יותר מהקו המהיר.
למה? נסיעה מאשקלון לת"א מתבצעת בשני מסלולים
ומחיר הנסיעה בין אשקלון לת"א - זהה. כך גם בין אשדוד לת"א. בעבר אף היה פער המחירים לתחנות הביניים (מאשקלון ליבנה לראשון לציון מערב למשל אל מול ראשון לציון הראשונים), אבל זה תוקן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה