שבתשתיות - שבת של חידות A1

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
חידה מס' 4

שבתשתיות - שבת של חידות A1
שבתשתיות של השבוע ייערך במתכונת מעט שונה, אך לא פחות עצלנית (
) מזו של השבוע שעבר - תצלומי אוויר, זוכרים?
את האשמה לכך יש להטיל על מנהלת A1, שהחליטה להעביר אותי טירונות נוספת ומפרכת בקטעים ב' ג' ו-ד' של הפרויקט. אז לאחר שנשמתי אוויר צח של מנהרות מתובל בחלקיקי אבק ( לידיעת הגולש מוקול2: בפירוש לא החלקיקים האלוהיים
), טיפסתי על ג'בלאות, טבלתי בבוץ סמיך וקיפצתי דקות ארוכות בנסיעה ברכב שטח, מצאתי לעצמי קצת זמן ליהנות גם ממזג האוויר הקריר של חודש יולי.

לפני שנצא לאתרי העבודה, אני דורש מאנדי הסבר וזיהוי על דגם 'האוטובוס של אנדי' שבתמונה - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
חידה מס' 4
שוב חידה קלה שבאמצעותה נקבל מידע על התקדמות הפרויקט.
היכן צולמה תמנה זו ומה מייצג הסימון?
 

בועז ל

New member
פתרון + דו"ח כרייה

חידה מס' 4
שוב חידה קלה שבאמצעותה נקבל מידע על התקדמות הפרויקט.
היכן צולמה תמנה זו ומה מייצג הסימון?
פתרון + דו"ח כרייה
הסימון שבתמונה נמצא במנהרה מס' 4, באזור הכרייה המתחיל מגינות סחרוב. 620 מ' נכרו עד כה מצד זה. כזכור, כרייתה של מנהרה 4 מתבצעת לשני הכיוונים גם ממנהרת הגישה בליפתא (ולאחרונה, גם ממנהרת המילוט מס' 4) שם נכרו כ-550 מ' נוספים - אורך הכולל בתוכו גם את ה"מכנסון" הצפוני המוליך לרציף התחנה.
בפורטל המזרחי של מנהרה מס' 3 הגיע מרחק הכרייה ל-190 מ' בקירוב.
 

בועז ל

New member
חידה מס' 5 - חידת זיהוי קלילה

שבתשתיות - שבת של חידות A1
שבתשתיות של השבוע ייערך במתכונת מעט שונה, אך לא פחות עצלנית (
) מזו של השבוע שעבר - תצלומי אוויר, זוכרים?
את האשמה לכך יש להטיל על מנהלת A1, שהחליטה להעביר אותי טירונות נוספת ומפרכת בקטעים ב' ג' ו-ד' של הפרויקט. אז לאחר שנשמתי אוויר צח של מנהרות מתובל בחלקיקי אבק ( לידיעת הגולש מוקול2: בפירוש לא החלקיקים האלוהיים
), טיפסתי על ג'בלאות, טבלתי בבוץ סמיך וקיפצתי דקות ארוכות בנסיעה ברכב שטח, מצאתי לעצמי קצת זמן ליהנות גם ממזג האוויר הקריר של חודש יולי.

לפני שנצא לאתרי העבודה, אני דורש מאנדי הסבר וזיהוי על דגם 'האוטובוס של אנדי' שבתמונה - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
חידה מס' 5 - חידת זיהוי קלילה
קלילה, כמובן, למי שעוקב אחר שרשורי התשתיות. מה מצולם בתמונה?
 

בועז ל

New member
פתרון: מנהרת חילוץ מס' 2, שבדומה למנהרת

חידה מס' 5 - חידת זיהוי קלילה
קלילה, כמובן, למי שעוקב אחר שרשורי התשתיות. מה מצולם בתמונה?
פתרון: מנהרת חילוץ מס' 2, שבדומה למנהרת
החילוץ מס' 1, נכרית אף היא מתוך מנהרה מס' 4.
 

בועז ל

New member
חידה מס' 6 - מה מצולם בתמונה?

שבתשתיות - שבת של חידות A1
שבתשתיות של השבוע ייערך במתכונת מעט שונה, אך לא פחות עצלנית (
) מזו של השבוע שעבר - תצלומי אוויר, זוכרים?
את האשמה לכך יש להטיל על מנהלת A1, שהחליטה להעביר אותי טירונות נוספת ומפרכת בקטעים ב' ג' ו-ד' של הפרויקט. אז לאחר שנשמתי אוויר צח של מנהרות מתובל בחלקיקי אבק ( לידיעת הגולש מוקול2: בפירוש לא החלקיקים האלוהיים
), טיפסתי על ג'בלאות, טבלתי בבוץ סמיך וקיפצתי דקות ארוכות בנסיעה ברכב שטח, מצאתי לעצמי קצת זמן ליהנות גם ממזג האוויר הקריר של חודש יולי.

לפני שנצא לאתרי העבודה, אני דורש מאנדי הסבר וזיהוי על דגם 'האוטובוס של אנדי' שבתמונה - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
חידה מס' 6 - מה מצולם בתמונה?
גם זו לא אמורה להיות חידה קשה מדי.
 

בועז ל

New member
חידה מס' 7 - היכן צולמה התמונה ומה מייצג

שבתשתיות - שבת של חידות A1
שבתשתיות של השבוע ייערך במתכונת מעט שונה, אך לא פחות עצלנית (
) מזו של השבוע שעבר - תצלומי אוויר, זוכרים?
את האשמה לכך יש להטיל על מנהלת A1, שהחליטה להעביר אותי טירונות נוספת ומפרכת בקטעים ב' ג' ו-ד' של הפרויקט. אז לאחר שנשמתי אוויר צח של מנהרות מתובל בחלקיקי אבק ( לידיעת הגולש מוקול2: בפירוש לא החלקיקים האלוהיים
), טיפסתי על ג'בלאות, טבלתי בבוץ סמיך וקיפצתי דקות ארוכות בנסיעה ברכב שטח, מצאתי לעצמי קצת זמן ליהנות גם ממזג האוויר הקריר של חודש יולי.

לפני שנצא לאתרי העבודה, אני דורש מאנדי הסבר וזיהוי על דגם 'האוטובוס של אנדי' שבתמונה - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
חידה מס' 7 - היכן צולמה התמונה ומה מייצג
הסימון?
 

בועז ל

New member
גשר 8

שבתשתיות - שבת של חידות A1
שבתשתיות של השבוע ייערך במתכונת מעט שונה, אך לא פחות עצלנית (
) מזו של השבוע שעבר - תצלומי אוויר, זוכרים?
את האשמה לכך יש להטיל על מנהלת A1, שהחליטה להעביר אותי טירונות נוספת ומפרכת בקטעים ב' ג' ו-ד' של הפרויקט. אז לאחר שנשמתי אוויר צח של מנהרות מתובל בחלקיקי אבק ( לידיעת הגולש מוקול2: בפירוש לא החלקיקים האלוהיים
), טיפסתי על ג'בלאות, טבלתי בבוץ סמיך וקיפצתי דקות ארוכות בנסיעה ברכב שטח, מצאתי לעצמי קצת זמן ליהנות גם ממזג האוויר הקריר של חודש יולי.

לפני שנצא לאתרי העבודה, אני דורש מאנדי הסבר וזיהוי על דגם 'האוטובוס של אנדי' שבתמונה - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
גשר 8
תם פרק החידות. בזמן שאתם פותרים את החידות בהצלחה, אצרף מספר תמונות מהפרויקט. נפתח בגשר 8 בו הושלמה יציקת המקטע האחרון והחסר של הגשר הדרומי. בכך ניתן לומר שלמעשה הושלם גשר 8, למרות מספר פלטות גישה שעדיין נותרו ליציקה על הגשר הדרומי.
 
האם החשש מפגיעה בנחל יתלה היה מוצדק?

גשר 8
תם פרק החידות. בזמן שאתם פותרים את החידות בהצלחה, אצרף מספר תמונות מהפרויקט. נפתח בגשר 8 בו הושלמה יציקת המקטע האחרון והחסר של הגשר הדרומי. בכך ניתן לומר שלמעשה הושלם גשר 8, למרות מספר פלטות גישה שעדיין נותרו ליציקה על הגשר הדרומי.
האם החשש מפגיעה בנחל יתלה היה מוצדק?
עכשו אחרי שסיימו את הגשר , האם מה שהירוקים אמרו נכון?
האם נפגע הנחל?
או שבגללם עבדו בזהירות יתר ואחרת היו פוגעים בנחל ובסביבתו.
 

בועז ל

New member
זו שאלה שהתשובה עליה אינה מסתכמת בכן או לא.

האם החשש מפגיעה בנחל יתלה היה מוצדק?
עכשו אחרי שסיימו את הגשר , האם מה שהירוקים אמרו נכון?
האם נפגע הנחל?
או שבגללם עבדו בזהירות יתר ואחרת היו פוגעים בנחל ובסביבתו.
זו שאלה שהתשובה עליה אינה מסתכמת בכן או לא.
ראשית, לאור ניסיון העבר ובמיוחד בקו המשודרג, החשש של הירוקים אכן היה מוצדק. סביר להניח, שלולא הרעש התקשורתי שהקימו הירוקים סביב נחל יתלה, התמונות שהיינו רואים היום מהנחל היו שונות לגמרי. להזכירך, ועדת סדן שלחה את גשר 8 לתכנון מחדש בעקבות פניית החלה"ט ובכדי למזער את הנזק הסביבתי.
אני חייב לציין בסיפוק רב כי הקבלן המבצע, "שפיר הנדסה", לא רק שסייע לרכבת בתכנונו מחדש של הגשר אלא גם 'עבד בפינצטה' בסביבת הקניון והוואדי. אזכיר כי העבודה הזהירה והמתחשבת של "שפיר" זכתה לשבחים מפי נציג החלה"ט באזור, אברהם שקד.

עם זאת, אני סבור שהחלה"ט שגתה כאשר ריכזה את המאבק התקשורתי דווקא סביב הנחל ולא סביב עמק הארזים. לטעמי, שיווק המאבק סביב מקום מוכר וסמוך לירושלים היה אפקטיבי יותר מאשר מאבק סביב נחל שלא רבים הכירוהו עד פרוץ המאבק. ואכן, הפגיעה שיוצרים ניצבי גשר 10 + פורטלי מנהרות 3A ו-4 חמורות בהרבה מהפגיעה של הפורטל המערבי של מנהרה מס' 3 בנחל יתלה. הנזק הסביבתי לעמק הארזים מוחשי ויידרשו כספים רבים (ואכן, הוקצו לשם כך עשרות מלש"ח) ע"מ לשקם את העמק. לשם האיזון, אוסיף כי החלופה שהציעו הארגונים הירוקים לא כללה בתוכה את עמק הארזים בשל האילוץ ההנדסי שיצרה תחנת האומה, כך שמאבק עבור העמק וביטול גשר 10 היה למעשה מאבק לביטול הפרויקט וגם הירוקים הבינו שמדובר בצעד אחד רחוק מדי.
 

easylivin

New member
ההבדל הגדול בין נחל יתלה לעמק הארזים הוא

זו שאלה שהתשובה עליה אינה מסתכמת בכן או לא.
ראשית, לאור ניסיון העבר ובמיוחד בקו המשודרג, החשש של הירוקים אכן היה מוצדק. סביר להניח, שלולא הרעש התקשורתי שהקימו הירוקים סביב נחל יתלה, התמונות שהיינו רואים היום מהנחל היו שונות לגמרי. להזכירך, ועדת סדן שלחה את גשר 8 לתכנון מחדש בעקבות פניית החלה"ט ובכדי למזער את הנזק הסביבתי.
אני חייב לציין בסיפוק רב כי הקבלן המבצע, "שפיר הנדסה", לא רק שסייע לרכבת בתכנונו מחדש של הגשר אלא גם 'עבד בפינצטה' בסביבת הקניון והוואדי. אזכיר כי העבודה הזהירה והמתחשבת של "שפיר" זכתה לשבחים מפי נציג החלה"ט באזור, אברהם שקד.

עם זאת, אני סבור שהחלה"ט שגתה כאשר ריכזה את המאבק התקשורתי דווקא סביב הנחל ולא סביב עמק הארזים. לטעמי, שיווק המאבק סביב מקום מוכר וסמוך לירושלים היה אפקטיבי יותר מאשר מאבק סביב נחל שלא רבים הכירוהו עד פרוץ המאבק. ואכן, הפגיעה שיוצרים ניצבי גשר 10 + פורטלי מנהרות 3A ו-4 חמורות בהרבה מהפגיעה של הפורטל המערבי של מנהרה מס' 3 בנחל יתלה. הנזק הסביבתי לעמק הארזים מוחשי ויידרשו כספים רבים (ואכן, הוקצו לשם כך עשרות מלש"ח) ע"מ לשקם את העמק. לשם האיזון, אוסיף כי החלופה שהציעו הארגונים הירוקים לא כללה בתוכה את עמק הארזים בשל האילוץ ההנדסי שיצרה תחנת האומה, כך שמאבק עבור העמק וביטול גשר 10 היה למעשה מאבק לביטול הפרויקט וגם הירוקים הבינו שמדובר בצעד אחד רחוק מדי.
ההבדל הגדול בין נחל יתלה לעמק הארזים הוא
שבנחל יתלה ניתן היה באופן תיאורטי להעביר את המסילה מתחת לקרקע, בעוד שבעמק הארזים לא קיימת ולא יכולה להתקיים שום אפשרות כזו. מכאן שהמאבק היה סביב נחל יתלה. העבודות "בפינצטה", תכנון מחדש של הגשר והשיקום הנופי - כל מהווה למעשה "עצם" שנזרקה לכיוונה של החלה"ט, כי בנושא המאבק שלה (למען העברת המסילה במהרה) היא כידוע הפסידה. גם אם הייתה מנצחת, מה שהיה דורש לשלוח את הקו כולו לתכנון מחדש, אז עדיין בעמק הארזים היה קם גשר, במתכונת ובתוואי זהה לזה הנוכחי.
 

בועז ל

New member
נכון. הגשר בעמק הארזים לא ניתן לביטול והוא

ההבדל הגדול בין נחל יתלה לעמק הארזים הוא
שבנחל יתלה ניתן היה באופן תיאורטי להעביר את המסילה מתחת לקרקע, בעוד שבעמק הארזים לא קיימת ולא יכולה להתקיים שום אפשרות כזו. מכאן שהמאבק היה סביב נחל יתלה. העבודות "בפינצטה", תכנון מחדש של הגשר והשיקום הנופי - כל מהווה למעשה "עצם" שנזרקה לכיוונה של החלה"ט, כי בנושא המאבק שלה (למען העברת המסילה במהרה) היא כידוע הפסידה. גם אם הייתה מנצחת, מה שהיה דורש לשלוח את הקו כולו לתכנון מחדש, אז עדיין בעמק הארזים היה קם גשר, במתכונת ובתוואי זהה לזה הנוכחי.
נכון. הגשר בעמק הארזים לא ניתן לביטול והוא
שכתבתי ביחס ל"אילוץ ההנדסי".
 
תמיד מרגיזה אותי העובדה שלא הרסו את ליפתא עד

נכון. הגשר בעמק הארזים לא ניתן לביטול והוא
שכתבתי ביחס ל"אילוץ ההנדסי".
תמיד מרגיזה אותי העובדה שלא הרסו את ליפתא עד
עד היסוד, מיד לאחר 1948. היה צורך למחוק את כל שרידי הכפר העויין הזה ולבנות במהירות רובע אומנים או מבני מגורים חדישים על כל השטח וזאת כדי שכל הארחי-פארחי שברחו משם ב-48' לא יוכלו לחזור לכפר ולא יוכלו לדבר על כך בכלל. כפרים אחרים באזור שער הגיא נמחקו אחרי 67' עד היסוד וגם שרידייהם פונו לטובת פרוייקטים ישראליים. חלק גדול מהשטח שוחרר בשנת 67 ומחיקת שרידי הכפרים הערביים היתה נכונה ומועילה למנוע קולות הבארברים.
 


תמיד מרגיזה אותי העובדה שלא הרסו את ליפתא עד
עד היסוד, מיד לאחר 1948. היה צורך למחוק את כל שרידי הכפר העויין הזה ולבנות במהירות רובע אומנים או מבני מגורים חדישים על כל השטח וזאת כדי שכל הארחי-פארחי שברחו משם ב-48' לא יוכלו לחזור לכפר ולא יוכלו לדבר על כך בכלל. כפרים אחרים באזור שער הגיא נמחקו אחרי 67' עד היסוד וגם שרידייהם פונו לטובת פרוייקטים ישראליים. חלק גדול מהשטח שוחרר בשנת 67 ומחיקת שרידי הכפרים הערביים היתה נכונה ומועילה למנוע קולות הבארברים.

המעיין היה הופך לנכס פרטי, עצי הסברס נעקרים, השזיפים היו נעלמים ומה עם שמורת טבע למחששים?!
 
מעיין מיותר וטיפשי. אסור להשאיר ז


המעיין היה הופך לנכס פרטי, עצי הסברס נעקרים, השזיפים היו נעלמים ומה עם שמורת טבע למחששים?!
מעיין מיותר וטיפשי. אסור להשאיר ז
זכר מליפתא כדי שהערבושים שברחו משם ב48 ביוזמתם לא יוכלו לטעון לעולם על בעלות.
 
לי המעיין לא מיותר ואני נהנה להשתכשך מדי פעם

מעיין מיותר וטיפשי. אסור להשאיר ז
זכר מליפתא כדי שהערבושים שברחו משם ב48 ביוזמתם לא יוכלו לטעון לעולם על בעלות.
לי המעיין לא מיותר ואני נהנה להשתכשך מדי פעם
לא נראה לי שחרישת ליפתא תוכל למנוע מאי מי טענת בעלות.
אגב, הכפר ליפתא מתועד בכמה וכמה סקרי שטח, כך שהריסה לא תועיל מאומה.
 
כיום זה כבר מאוחר מדי לצערי. הבנייה המאסיבית

לי המעיין לא מיותר ואני נהנה להשתכשך מדי פעם
לא נראה לי שחרישת ליפתא תוכל למנוע מאי מי טענת בעלות.
אגב, הכפר ליפתא מתועד בכמה וכמה סקרי שטח, כך שהריסה לא תועיל מאומה.
כיום זה כבר מאוחר מדי לצערי. הבנייה המאסיבית
על אדמות ליפתא חשובה כדי שלתושבי הכפר שברחו ממנו ב-48' לא יהיה לאן לחזור. הם ברחו מהכפר ביוזמתם ואי לכך אין להם יותר שום זכות על הבתים שנותרו או על הקרקע. רובם ברחו לרמאללה דרך הודאיות ומקצתם לכפר עין-כרם. הם הקימו "כפר" חדש בפאתי העיר יריחו בשנת 1949 וצאצאייהם עדיין מתגוררים בחלקם במחנות פליטים ביריחו, מהמעט שעוד נותר מהם. הם דורשים את זכות השיבה לפי סעיף מס' 194 אך הם כבר לא יקבלו מאיתנו דבר. קיימת תכנית לבניה רוויה ומאסיבית בליפתא שתשים סוף לטענות של הבורחים אחת ולתמיד. יום טוב. חייב לזוז.
 

easylivin

New member
* ואני רואה שבעצם ניסחתי במילים אחרות

ההבדל הגדול בין נחל יתלה לעמק הארזים הוא
שבנחל יתלה ניתן היה באופן תיאורטי להעביר את המסילה מתחת לקרקע, בעוד שבעמק הארזים לא קיימת ולא יכולה להתקיים שום אפשרות כזו. מכאן שהמאבק היה סביב נחל יתלה. העבודות "בפינצטה", תכנון מחדש של הגשר והשיקום הנופי - כל מהווה למעשה "עצם" שנזרקה לכיוונה של החלה"ט, כי בנושא המאבק שלה (למען העברת המסילה במהרה) היא כידוע הפסידה. גם אם הייתה מנצחת, מה שהיה דורש לשלוח את הקו כולו לתכנון מחדש, אז עדיין בעמק הארזים היה קם גשר, במתכונת ובתוואי זהה לזה הנוכחי.
* ואני רואה שבעצם ניסחתי במילים אחרות
בדיוק את מה שכתבת...
 
וגם שבעמק הארזים כבר יש תשתיות

ההבדל הגדול בין נחל יתלה לעמק הארזים הוא
שבנחל יתלה ניתן היה באופן תיאורטי להעביר את המסילה מתחת לקרקע, בעוד שבעמק הארזים לא קיימת ולא יכולה להתקיים שום אפשרות כזו. מכאן שהמאבק היה סביב נחל יתלה. העבודות "בפינצטה", תכנון מחדש של הגשר והשיקום הנופי - כל מהווה למעשה "עצם" שנזרקה לכיוונה של החלה"ט, כי בנושא המאבק שלה (למען העברת המסילה במהרה) היא כידוע הפסידה. גם אם הייתה מנצחת, מה שהיה דורש לשלוח את הקו כולו לתכנון מחדש, אז עדיין בעמק הארזים היה קם גשר, במתכונת ובתוואי זהה לזה הנוכחי.
וגם שבעמק הארזים כבר יש תשתיות
דרך שעוברת בעמק כביש 9 ועוד...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה