שבת אחים גם יחד ?

kspiyut

New member
שבת אחים גם יחד ?

שלום לכולם, הפורום מעניין אותי כי הוא עוסק בשאלה של זהות עצמית ודתית. הגעתי למסקנה שמבחינה דתית אני רוצה להתנהל בצורה שאני עושה דברים לא מתוך כפייה אלא מתוך השלמה. גם לגבי עניינים דתיים. אני קשור עכשיו לפרוייקט שנקרא קהילות שרות http://kehilotsharot.org.il הפרוייקט הזה מביא את נושא פיוטים (שירי קודש), מכלל עדות ישראל, בחזרה אל העם. קבוצות של אנשים מרקעים שונים (נשים וגברים, חילונים מסורתיים ודתיים, צעירים ומבוגרים) באים ללמוד ולשיר פיוטים "מבית סבא" (ולפעמים גם כאלה שלא מבית סבא). יש התעוררות מאוד גדולה בתחום הזה והמון אנשים "מחפשים" זהות וחיבור לשורשים ממקום של חוסר-כפייה, וממקום של חיבור טבעי. מה אתם אומרים על זה?
 

senhadrin

New member
אני אומר,עדיף לך להתחבר לחברי הפורום אנוסים

ולחיות ככופר ,מאשר לעווט ולסלף את התורה וההלכה לצורך סיפוק אישי
 

kspiyut

New member
בכלל לא דיברתי על הנושאים האלה

דיברתי על עשייה מתוך השלמה ומתוך התחברות. לשמור תורה זה לא אומר שצריך להרגיש כל הזמן בכפייה ובחוסר השלמה עם מה שאתה עושה...
 

senhadrin

New member
תורה זה חוקים שניתנו במעמד הר סיני

כמו שאתה מחויב לשמור חוקי המדינה בין כפיה ובין רצון להבדיל גם חוקי התורה חיבים לשמור כהוויתן,אתה לא חושב?
 

kspiyut

New member
שמעת על קיום מצוות מתוך אהבה?

סליחה שאני מזכיר שוב את המילה "התחברות". במקומות מסויימים מחנכים לקיום מצוות לפי מידת הדין - "צריך וזהו, בלי לשאול שאלות". אנחנו נמצאים בדור שבו אנשים שואלים שאלות, בדור שלא מספיק לו מידת הדין, יש הרבה אלטרנטיבות והרבה חופש בחירה למי שבאמת רוצה. ובאמת אנחנו רואים גם תופעות של "יציאה מהדת", גם בקרב הציבור החרדי וגם בקרב הציבור הדתי הכללי. זה קורה הרבה בגלל שאנשים מרגישים שהם באופן מהותם העצמית לא מחוברים לדרך של החינוך לקיום מצוות שאותה קיבלו. ויחד עם זה - יש התחברות והתקרבות לדת (מסורת, מורשת, זהות יהודית וכו') ממקום אחר. ואני מדבר על התקרבות של מאות ואלפי חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים. באופן שלא סותר בכלל את קיום המצוות.
 

עץ שתול

New member
מי שזה מדבר אליו אז סבבה...

אני באופן אישי מתחבר פחות לפיוטים העתיקים בגלל שנראה לי שהם ננכסו ועברו במסורת היהודית (נדפסו בסידורים) יותר בגלל הקשרים והשליטה שהיתה להם בתרבות היהודית, וברבבות השנים עשו אותם לראשונים ומלאכי האל שרוח הקודש בקעה מתוך גרונם. הקיצר, במילים פשוטות יותר אני לא מאמין בטקסטים הללו ובתוכנם. בכללי אני לא חושב שזה חייב להיות קשור לכן אמונה או לא וכו', כי יש הרבה יוצאים ויוצאות שקשה להם להתנתק מהמוזיקה החסידית וכו'. לדעתי זה פשוט ענין של טעם.
 

kspiyut

New member
ברור לגמרי שזה גם קשור להרגלים מוסיקליים

כמו שאמרת - אנשים ממשיכים לאהוב מוסיקה חסידית שגדלים עליה. זה פשוט לא יאמן איך מוסיקה, מכל הז'אנרים, יכולה להמשיך להיות קשורה לבן אדם, ולהזכיר לו חוויות, כמו גם לגרום לו הרגשות שונות. אתה אומר שאתה לא מתחבר לפיוטים העתיקים. תוכל לפרט - האם זה קשור ללחנים שלהם או למילים? או שפשוט הותק שלהם הופך אותם לבלתי-רלוונטיים (אנחנו אוהבים "להתקדם", "להיות מודרניים", "מספיק עם הישן") תודה על ההתייחסות
 
למעלה