שבת שלום ומבורך לכולם<שאלה בעניין שבת שנשאלה>

שבת שלום ומבורך לכולם<שאלה בעניין שבת שנשאלה>

הבשורה על-פי מתי פרק יב בן האדם הוא אדון השבת (מרקוס ב' 28-23;לוקס ו' 5-1) 1 בְּאוֹתָהּ הָעֵת עָבַר יֵשׁוּעַ בְּשַׁבָּת בִּשְׂדֵה קָמָה; תַּלְמִידָיו הָיוּ רְעֵבִים וְהֵחֵלּוּ לִקְטֹף שִׁבֳּלִים וְלֶאֱכֹל. 2 רָאוּ זֹאת הַפְּרוּשִׁים וְאָמְרוּ לוֹ: "הִנֵּה תַּלְמִידֶיךָ עוֹשִׂים מַה שֶּׁאָסוּר לַעֲשׂוֹת בְּשַׁבָּת." 3 הֵשִׁיב לָהֶם: "הַאִם לֹא קְרָאתֶם מַה שֶּׁעָשָׂה דָּוִד כַּאֲשֶׁר רָעַב הוּא וְהָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר אִתּוֹ?(שמואל א', כא' ב'-ז') 4 הֲרֵי נִכְנַס לְבֵית הָאֱלֹהִים וְאָכַל אֶת לֶחֶם הַפָּנִים שֶׁלֹּא הָיָה מֻתָּר לוֹ וְלַאֲנָשָׁיו לֶאֱכֹל כִּי אִם לַכֹּהֲנִים בִּלְבַד.(ויקרא כד' ה'-ט') 5 הַאִם לֹא קְרָאתֶם בַּתּוֹרָה כִּי בְּשַׁבָּתוֹת מְחַלְּלִים הַכֹּהֲנִים אֶת הַשַּׁבָּת בַּמִּקְדָּשׁ וְאֵין עֲלֵיהֶם אַשְׁמָה?(במדבר כח' ט') 6 וַאֲנִי אוֹמֵר לָכֶם שֶׁגָּדוֹל מִן הַמִּקְדָּשׁ נִמְצָא כָּאן. 7 אַךְ אִלּוּ יְדַעְתֶּם מַה מַּשְׁמַע 'חֶסֶד חָפַצְתִּי וְלֹא-זֶבַח',(הושע ו' ו') לֹא הֱיִיתֶם מַרְשִׁיעִים אֶת הַנְּקִיִּים, 8 שֶׁהֲרֵי בֶּן-הָאָדָם הוּא אֲדוֹן הַשַּׁבָּת."(שמות טז' כט') שאלה נשאלתי שאלה ע"י בחור חרדי . הרי אם ישוע הולך לפי התורה והוא אומר שהוא הולך לפי התורה אז גם אנחנו צריכים ללכת לפי מה שכתוב בתורה ולא לפי מה שאנחנו רוצים. אותו בחור רוצה לדעת , למה אנחנו לא חייבים לשמור שבת כמו שכתוב בתורה . ז"א, הרי כתוב בתורה [דברים פרק ה' פסוק יא'] שָׁמוֹר אֶת-יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ כַּאֲשֶׁר צִוְּךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ [יב] שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד וְעָשִׂיתָ כָל-מְלַאכְתֶּךָ [יג] וְיוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבָּת לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ לֹא תַעֲשֶׂה כָל-מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ-וּבִתֶּךָ וְעַבְדְּךָ-וַאֲמָתֶךָ וְשׁוֹרְךָ וַחֲמֹרְךָ וְכָל-בְּהֶמְתֶּךָ וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ לְמַעַן יָנוּחַ עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ כָּמוֹךָ [יד] וְזָכַרְתָּ כִּי-עֶבֶד הָיִיתָ בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם וַיֹּצִאֲךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ מִשָּׁם בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרֹעַ נְטוּיָה עַל-כֵּן צִוְּךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לַעֲשׂוֹת אֶת-יוֹם הַשַּׁבָּת׃ וכן כתוב בספר שמות פרק כ' פסוק [ז] זָכוֹר אֶת-יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ [ח] שֵׁשֶׁת יָמִים תַּעֲבֹד וְעָשִׂיתָ כָל-מְלַאכְתֶּךָ [ט] וְיוֹם הַשְּׁבִיעִי שַׁבָּת לַיהוָה אֱלֹהֶיךָ לֹא תַעֲשֶׂה כָל-מְלָאכָה אַתָּה וּבִנְךָ-וּבִתֶּךָ עַבְדְּךָ וַאֲמָתְךָ וּבְהֶמְתֶּךָ וְגֵרְךָ אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ [י] כִּי שֵׁשֶׁת-יָמִים עָשָׂה יְהוָה אֶת-הַשָּׁמַיִם וְאֶת-הָאָרֶץ אֶת-הַיָּם וְאֶת-כָּל-אֲשֶׁר-בָּם וַיָּנַח בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי עַל-כֵּן בֵּרַךְ יְהוָה אֶת-יוֹם הַשַּׁבָּת וַיְקַדְּשֵׁהוּ׃ אז אם כך, אנחנו צריכים לשמור את השבת ולא לחלל אותו. אז למה אנחנו המשיחיים לא שומרים שבת ? ובכלל מה אומר המשפט בן האדם הוא אדון השבת? יחזקאל בברכת שבת שלום ומבורך לכולם בשם ישוע המשיח
 

lion 7

New member
האם באמת האל נח ביום השביעי?

/tapuzforum/images/emo13.gifהרי הוא הכל יכול , אינסופי ואין לו זמנים מסוימים בכדי לדעת עליו לעומק , מה שיודעים שהוא נמצא בראשית ואין לו סוף , גם חוכמתו ואצלו יום אחד כאלף שנים ואלף שנה כיום ,הוא הורה לעם לשבות ביום השביעי ,לנוח לא לעשות שום מלאכה זאת היתה רמז להבא ,ליום שבוא יבוא המשיח ויבהיר מדוע הורה לעם ה` לא לקדש את יום האל זה , וכשריפה אנשים דוקא בשבת היתה עליו ביקורת קשה מצד חכמי הכתובים , הרי הם ידעו מה צריך ומה לא לגבי יום זה אולם דברים חשובים יותר הם ויתרו עליהם כמו רחמנות ,הלב הקשה של בני אדם גורם להם לצית לחוקי תנועה ,תהיה חכם ואל תהיה צודק ,זאת אחת הססמאות בחוקי תנועה , ה` הורה אל תעשו זה וזו כי אותו עם היה עדין לא בשל להכנס לעומק , הם בקושי האמינו ,אף גם המקרה של נסיון הכחדתם ועשיית עם אחר מזרע משה, בשיחת האל עם משה ,היא גם לדעת שהאל הוא גם מנסה לראות מה מידת אהבת בין השיחה , האל שלנו מביא בברית החדשה אופי אחר הבהרה למה שהיה סוד בתורה , רחמנות זה שם המשחק , ומה שלא הובן הבהיר האל ישוע המשיח מלת אלוהים ,האל נהיה ביננו ומבקש להבהיר את מה שהיה ומה יהיה , שבת היא הצעד הבא למנוחה בעולם הבא לנצח במלכות שהתחילה בנו ברוח הקדש
 

lion 7

New member
מי שחושב שאלוהים הוא רק ספר הוראות

טועה , הרי ביאת ישוע לנו היא בתכלס שיהיה לנו חיים טובים , ולא להעמיס עוד מצוות ותרי`ג מצוות שאף אחד קיים , לא , הרי ישוע האלוהים בכבודו ובעצמו אומר :חברה אתם עדיין לא קולטים כאן את המסר , הרי הדייגים ועניי הארץ העיוורים , המצורעים ,הנבזים , הגויים , ומה לא הבינו את המסר , זה מה שהיה ועכשיו ויהיה , אני הקמתי את חוק השבת ואני מקיים את מה שהוריתי לכם , עכשיו שתקבלו רוחי רוח הקדש תבינו מה היה ומה יהיה והרוח זה יבהיר והוא בוחן את עומק האדם ומבדיל בין רוחות שלא נראים בעין ,וגם בוחן עומק אלוהים , כצעד להבנת הרוח זה במובנים ארציים ,אתם חייבים לדעת שמפרות רוח זו היא האהבה , אם תאהבו על פי סטנדרטים שמיימים לא ארציים תבינו הכל , גם השבת גם 9 הדברות ועב. אלילים ,זו באמת הברית החדשה בין האל לבני אדם ,כתוב בירמיהו ל`ג ואעשה ברית חדשה עם בני אנוש .. עכשיו זה חלק מההבהרה על ידי ה` ישוע לדברים שכתב בעבר ומבהיר להם משמעותם ..
 
נניח שזה רמז להבא

אבל מה קשור המנוחה של השבת לבואו של ישוע ממה אנחנו נחים בישוע .. לא מובן וגם הוא דיבר בצורה די נוקשה לגבי השבת ופירט עליה בצורה יסודית מעשית ואז פתאום הוא לא רוצה שבת? ולא ברור "האדם הוא האדון לשבת" לא ברור מזאת אומרת ומה צריך לעשות עם זה עוד לא ברור "שבת לקודשו"
 

lion 7

New member
בעבר השבת היה לפי השמים

יום נחס ואסור לעשות בו שום פעילויות , המצוה או הדיבר מצוה בתכלס לנוח בשבת , זה היום השביעי שבו נח האל , האם האל היה צריך לנוח ? זה רמז להבא , ביאת ישוע היא בתכלס השבת של המנוחה הסופית ממה שהיה , ושבת זו היא כניסה לארץ המובטחת העתידית שנרש בעתיד , הצדיקים ירשו את הארץ, ויחיו בה לנצח (ישעיהו) , ישוע הוא השלים את מלאכת האל מלאכתו עצמו , על הצלב הוא אמר תם , תם ונשלם , אין צורך בעוד תורה או ברית חדשה אחרת אין צרוך שיבוא להשלים , ראה בראשית מה נאמר ונח אלוהים מכל מעשיו , הרי כאן הרמז החבוי , נח , וישוע הוא שבת מנוחתנו , לא כקללה כמו שעשו השמים או להוסיף עוד פרמטרים נוקשיים כמו שהיה בימי בית שני , כמו שהקצינו עד שויתרו על ההגנה מפני אויביהם (1 מכביים 2 : 39 - 41 ) , אלא להבין שיום המשלים את הבריאה דרך ישוע (שאמר תם) שמשלים את המלאכה בסוף .
 
למעלה