שבת שלום, כאבי ראש בהריון

odeia

New member
שבת שלום, כאבי ראש בהריון

אני אשה שסובלת מכאבי ראש מידי פעם, בחיי הרגילים, ללא הריון. כעט כשאני בהריון, עם היסטוריה של הריון קודם של כאבי ראש ולחץ דם גבוה - איך יודעים אם כאבי הראש הם בגלל לחץ דם גבוה, בגלל שלא שתיתי מספיק או כי הם נמצאים כמו לפני ההריון? דבר נוסף, כמה ליטרים שתיה זה מספיק בהריון? אשמח לקבל עיצות איך לגרום לי לשתות יותר, כי אני לא מצליחה להביא את עצמי לשתות מספיק, ככה נראה לי.
 
תשובה

אין דרך טובה לדעת האם כאבי ראש הם ´רגילים´ או כאלו שבאים במקביל ליתר לחץ דם ורעלת. יש לכן לבדוק לחץ דם באופן שגרתי ובמיוחד במצב של כאב ראש חוזר. כמות השתייה אצל אישה בהריון צריכה להיות לא פחות מליטר, כמובן תלוי בפעילות ובתנאי האקלים. שתייה מוחתת אכן יכולה לגרום לכאבי ראש ויתכן אף לצירים מוקדמים. ליטר זה כ 6-8 כוסות ליום, על זה צריך להקפיד ומצוא דרכים להפוך זאת להרגל.
 

odeia

New member
שבת שלום ותודה על התשובה, אני רוצה

לחדד את השאלה - אני מגיעה אולי ל-2 ליטר ביום. בהריון הקודם לא הספיקו 4 ליטר ובביה"ח אמרו לי שמינימום 6 ליטר. האם באמת צריך לשתות כל כך הרבה? איך אפשר? אשמח לדעת מה המלצתך לכמויות השתיה, בחורף ובקיץ. כאשר החורף זה תחילת ההריון והקיץ הוא סוף ההריון.
 

nightroll

New member
מותר להדחף?

יש קורלציה גבוהה בין שינויים הורמונליים לבין מיגרנות, וככלל נשים סובלות ממיגרנות יותר מגברים. אישית אני סובלת ממגרנה כל חודש, כשלושה ימים לפני קבלת המחזור. בהריון אני סובלת ממגרנות קשות ביוחד בשליש הראשון ובתחילת השליש השני, ומיד לאחר הלידה לסירוגין לתקופה של עד חודשיים, כל זה קשור מאוד לשינויים ההורמונליים.
 
למעלה