שבת שלום לכולם

שבת שלום לכולם ../images/Emo16.gif ../images/Emo16.gif

המגזין הבריטי Uncut צירף לאחד מגליונותיו בשנה שעברה, שהוקדש לפסיכדליה, דיסק הכולל 18 קטעים פסיכדליים קלאסיים, מתקופת הזוהר של הגל. מכיוון שהועלו כאן שאלות לגבי "מה זה פסיכדליה" בדיוק, אתן להלן סקירה של הדיסק הזה, שיכול להוות פתיח לאלו מכם שאינם מכירים את הז'אנר. 1. Tomorrow – My White Bicycle (1967) להיט ענק ללהקה זו, שלא הצליחה לפרוץ מעבר לגבולות לונדון, מלבד בסינגל זה. השיר נחשב לקלאסיקה בסוגו, וגם זכה לגרסאות כיסוי בשנים הבאות. אנו מוצאים כאן את כל האלמנטים המרכזיים של הפסיכדליה הבריטית, שבמרכזם שבירת המוסכמות המוסיקליות והחברתיות. מבחינה מוסיקלית, ישנה כאן סטיה מהמבנה הקלאסי של שירי פופ או R’n’B, המבוססים על פראזות בלוזיות. השיר עושה שימוש בכלים חדשים, אפקטים (לופים, 'פאז' בגיטרה, צילצולי פעמונים וכד'). גיטריסט הלהקה, סטיב האו (שניגן אח"כ ב-Yes, מושפע כאן קשות בנגינתו מסגנון הנגינה של ג'ף בק, שהיה אולי החשוב בין הגיטריסטים הפסיכדליים, כשניגן עם היארדבירדז. שבירת המוסכמות באה לידי ביטוי גם במילות השיר. בדומה ל-Bike של בארט, זהו שיר מנקודת מבטו של ילד הרוכב על אופניים, ומכייף. לדברי הלהקה (בראיון שנים אחר כך) הם הושפעו מהסצינה ההיפית באמסטרדם (לה היה בסיס פוליטי/אמנותי רציני) , בה אנשים היו נוסעים חופשי על אופניים ברחבי העיר, ואז משאירים אותם לשימושם של אחרים, חינם אין כסף. האידאל של חברה חופשית, הרמונית, היה בבסיס תרבות-הנגד ההיפית, ובבסיס השיר הזה, שכולו אופטימיות, נעורים, פרחים, שמש וחופש. וזאת בניגוד ל"מוסכמות" המרובעות, הנוקשות והשמרניות של ה"מבוגרים". חברי הלהקה מספרים גם שהם הושפעו מנגינתו של נגן הסיטאר ההודי, ראווי שנקר, שהיה כוכב גדול במערב באותה תקופה. אלמנטים של המוסיקה ההודית היו, כמובן, חלק בלתי נפרד מהפסיכדליה הבריטית, במיוחד בהשפעת הביטלס (אבל לא רק). אגב, מתופף הלהקה, Twink, ניגן שנים אחר כך בלהקתו קצרת-המועד של סיד בארט, Stars. Tomorrow והפלויד היו חלק מאותה סצינה פסיכדלית בלונדון, והיו מיודדים זה עם זה. את השיר ניתן למצוא באלבומה של הלהקה, באותו השם. זה היה גם האלבום היחיד שלה. 2. Syd Barrett – Octopus מעניין מדוע בחרו עורכי הדיסק דווקא בשיר זה, שנכלל באלבום הסולו הראשון של בארט, The Madcap Laughs. אולי משום שלא הצליחו להשיג את שיריו מתקופת הפלויד, שהם בוודאי מגלמים את הפסיכדליה יותר מאשר ההפקה ה"רזה" בשיר זה. הרבה דברים קורים בשיר הזה, בעירבובייה. ישנן פרשנויות רבות למילות השיר, שנכתבו כאשר מצבו של סיד כבר התדרדר. לכאורה, יש כאן נסיון למעין "זרם תודעה" – כתיבת כל מה שהלך לו בראש באותו רגע, אולי בהשפעת הסופר ג'יימס ג'ויס, שאת כתיבתו סיד אהב. החוקרים, שעברו ועוברים על הטקסט עם זכוכית מגדלת, מצאו כאן בין היתר התייחסות לבילוי בלונה פארק (רכיבה על סחרחרת עם סוסים, היא ה"תמנון"), התייחסות לספרות ילדים אנגלית קלאסית (עליזה בארץ הפלאות, פו הדוב), למחזה "הנרי הרביעי" (כמדומני) של שייקספיר (קראתי ניתוח משכנע לעניין זה, אבל אני לא זוכרת כרגע איפה, ומה בדיוק נאמר שם. נדמה לי שזה הסתמך על Huff the Talbot), למוות (the madcap laughed at the man on the border), ועוד. הקשיבו איך סיד שר את המילים Isn’t it good to be lost in the wood... כאילו הוא יודע סוד השמור עמו, והוא רק רומז עליו לנו. 3. The Move – I Can Hear the Grass Grow (1967) המוב היו להקה מבירמינגהם (תקנו אותי וכו') בהנהגת רוי ווד, אחד מכותבי השירים המוכשרים ביותר שפעלו בתקופה זו, שלצערי לא זוכה כיום להערכה המגיעה לו. ווד הושפע בעיקר מהביטלס, וכתב שירים מלודיים מאוד, קצביים, עם hooks קליטים ומעולים. בהנהגתו, היתה ללהקה שורת להיטים גדולים במצעדים הבריטיים (כמדומני שהם לא הצליחו בארה"ב). I can hear the grass grow הוא אחד מהם: שוב – פרחים, פרפרים, קשתות בענן. יש כאן התייחסות כמעט-גלויה לסמים – grass, rainbows וכו'. המוב הפכו, לאחר כמה שנים, ל-Electric Light Orchestra. ווד פרש מהרכב זה, שהפך בלעדיו לאחד ההרכבים המצליחים ביותר (מבחינה מסחרית) בשנות השבעים. הוא פצח בקריירת סולו (גם בתור הרכב בשם Wizzard), והיו לו כמה להיטים גדולים בתחילת שנות השבעים. מאז, הוא הוריד פרופיל – וחבל. מדובר באדם מוכשר מאוד. (אגב, יש לו השפעה גדולה על כתיבתו של גראנט הארט, במיוחד באלבומו האחרון, Good News for Modern Man). את השיר הנדון ניתן למצוא בקלות באוספים של הלהקה, ואוספי שנות השישים. כ"כ, עפ"י Uncut, חברי הלהקה עסוקים בשנים האחרונות בחיפוש ואיסוף מאסטרים אבודים של שיריהם, אותם הם מתעתדים להוציא באנתולוגיה מקיפה, בעתיד הלא-רחוק. 4. Nirvana – Rainbow Chaser (1968) לא הלהקה מסיאטל, כמובן. זהו צמד בריטי מליגה ב', שאני לא יודעת עליו ממש הרבה, חוץ מזה שהם היו היפים. השיר הוא מלודי, קצבי, פשוט, עם עיבוד תזמורתי עשיר (בהשפעת הביטלס, מן הסתם) ועם המוטיבים הרגילים: קשתות-בענן, אהבה וכד'. 5. Tyrannosaurus Rex – Once Upon the Seas of Abyssinia (1969) טירנוזאורוס רקס – הם שינו את השם אח"כ ל"טי-רקס" - היו בעצם להקת הליווי של כותב שירים וכוכב פופ ענק בבריטניה, בשם מארק בולאן. עיקר פרסומו של בולאן היה בשנות השבעים, אך את הקריירה שלו הוא התחיל כחקיין של סיד בארט, בסוף שנות השישים (הוא אף התחתן עם ג'ון צ'יילד, שתיפקדה על תקן מזכירתם של מנהלי הפלויד המקוריים, אך היתה למעשה המנהלת-בפועל של הלהקה). שיריו הראשונים של בולאן, לפני עידן הגלאם, היו whimsy טיפוסיים, ועסקו בעולמות פנטסטיים וחלומיים, בהם מסתובבים חדי-קרן ויצורים מוזרים אחרים, ושירי אהבה רומנטיים. השיר הנדון אינו כבר פסיכדליה, אלא עומד על הגבול שבין הפסיכדליה לגלאם, מבחינה מוסיקלית. 6. The Spencer Davis Group – Time Seller (1968) להקת ספנסר דייויס היתה במקורה הרכב R’n’B אנגלי מצליח באמצע שנות השישים. סוד ההצלחה שלהם היה סולנם הצעיר (אז בן 16), סטיבי ווינווד. ללהקה היו מספר להיטים גדולים שכולכם שמעתם בוודאי – I’m a man, Keep on Running וכו'. ווינווד עזב את הלהקה בשנת 67 והקים את טראפיק, ושאר קורותיו מצויות בספר דברי הימים. בינתיים, המשיך ההרכב בלעדיו, אבל זה לא היה אותו הדבר. השיר הכלול באוסף הוקלט לאחר שווינווד עזב. יש בו עיבוד תזמורתי עשיר, ומילים מעין-פילוסופיות על אדם המוכר זמן, על עננים, הזמן החולף, קיץ, ציפורים, ושאר ירקות. זה מה שקורה בהשפעת סמים מסויימים: אנשים חושבים שהם גם מסוגלים להבין את סודות היקום, וגם לכתוב על זה שירים קוהרנטיים. הם טועים. את השיר ניתן למצוא גם בהדפסה המחודשת של האלבום באותו השם, שיצאה לפני מספר שנים. 7. Kevin Ayers – Clarence in Wonderland (1970) איירס היה חבר ב-Soft Machine, אחת מהלהקות הפסיכדליות המובילות בלונדון בשנת 1967, יחד עם הפלויד ו-Tomorrow. הוא היה גם חבר של סיד בארט. הוא עזב את ה-Soft Machine בשנת 1968, ופתח בקריירת סולו ארוכה, שנמשכת עד היום. בשנות השבעים, הוא היה בין הדמויות הבולטות בסצינה של קנטרברי. השיר הנכלל באוסף, אינו פסיכדלי כלל. יתכן שכמו במקרה של Octopus, לא הצליחו העורכים להשיג שירים של ה-Soft Machine ולכן הסתפקו בו. בשיר יש השפעות של מוסיקה מהאיים הקאריביים.
 
חלק ב'

8. The Smoke – My Friend Jack (1967) אחד מהלהיטים הפסיכדליים הגדולים של שנת 1967. השיר מדבר, בעצם, על LSD: My friend Jack eats sugarlumps... (נהגו לקחת LSD בתוך קוביות סוכר). השיר מזכיר שירים של ה"מי" באותה תקופה, או שירי גראז' אמריקאיים, אבל הדגש כאן הוא על האלמנטים הפסיכדליים: הסמים, ה-reverb הכבד בשיר, הלחן המלודי, אווירת הבטחון העצמי והפתיחות. יופי של שיר. ככה צריכות גיטרות להשמע!! את השיר ניתן למצוא באוספי פסיכדליה (כמו זה, למשל) ובאוספים של הלהקה. 9. The Hollies – King Midas in Reverse (1967) ההוליז היו אחת מלהקות הפופ האנגליות המצליחות ביותר בשנות השישים. ללהקה היתה שרשרת ארוכה של להיטים במצעדי הפזמונים. אף כי לא כתבו אותם בעצמם, אלא נסמכו על כותבי שירים מקצועיים, הם ידעו לבחור חומר מעולה, ורבים משירי הלהקה הם קלאסיקות: Look Through Any Window; Bus Stop; Stop, Stop, Stop ועוד רבים רבים אחרים. ההרמוניות הקוליות של ההוליז היו אחד מסממני ההיכר של הפופ האנגלי של אותה תקופה. בחנויות ניתן להשיג בקלות את האוסף המקיף של שיריהם שיצא לפני כמה שנים, במחיר סביר, והוא מומלץ ביותר לכולכם. אי אפשר ממש לפספס עם הלהקה הזו – כמעט כל שיר היה פנינה. הלהקה הקליטה מעט חומר שהיה על גבול הפסיכדליה, בין השאר השיר המצויין הזה. יש בו לחן מורכב, מלודי, עם עיבוד תזמורתי עשיר וטקסט "מורכב" יחסית לשירי הפופ שנהגו להקליט רק זמן קצר לפני כן. 10. The Nice – the thoughts of Emerlist Davjack (1967) להקה שנודעה כאחת מחלוצות הרוק האמנותי והפרוג, בסוף שנות השישים. כמו להקות רבות באותה תקופה, הנייס עשו את המעבר מפסיכדליה למוסיקה בעלת תבנית יותר חופשית (וגם יותר יומרנית, ופחות מעניינת, לטעמי). השיר הנ"ל הוא שיר הנושא מאלבומם הראשון של הנייס, משנת 1967, שהיה עדיין אלבום פסיכדלי למהדרין. אגב, Emerlist Davjack זה שמות חברי הלהקה: אמרסון, או'ליסט, ג'קסון ודייויסון. קית' אמרסון, הקלידן, יתפרסם אח"כ במסגרת אמרסון, לייק ופאלמר. 11. The Crazy World of Arthur Brown – Spontaneous Apple Creation (1967) הפסיכדליה האנגלית בשיאה. ארתור בראון היה יותר תופעה תאטרלית, קרקס של אדם אחד (למרות שהיתה לו להקת ליווי) ופחות אמן ומוסיקאי. את פרסומו הוא קנה במועדוני הפסיכדליה הלונדוניים, שם הופיע יחד עם הלהקות הידועות (כולל הפלויד). הוא היה עולה לבמה עם תחפושת רעשנית ומעין כתר מברזל, אותו היה מעלה באש במהלך ההופעה. להיטו הגדול – והידוע ביותר עד היום – הנו Fire, שכולכם מן הסתם שמעתם לפחות פעם אחת. (ואם לא, זה יקרה בעוד זמן לא רב). Spontaneous Apple Creation מגלם את כל הבלגן, היצירתיות, הרעש והכיפיות של הפסיכדליה הבריטית: טקסט סוריאליסטי, פנטסטי, הומוריסטי, המדובר (לא מושר) על רקע התחרעות כללית (בה הקלידן, קית' אמרסון, לוקח תפקיד ראשי). נהדר. 12. The Small Faces – Green Circles (1967). ה"פנים הקטנות" היו אחת הלהקות החשובות ביותר באנגליה באמצע/סוף שנות השישים. תקצר היריעה מלפרט את כל תולדותיהם ומעלליהם (אלא אם מישהו/מישהי מכם יקחו את זה על עצמם). הסיפור בקיצור: הם התחילו כלהקת "מוד", תת-תרבות ממנה צמחו גם ה"מי". כמו כולם, גם הם התפתחו לכיוונים שונים מאשר שורשיהם ב-R’n’B, ופיתחו צליל ייחודי משלהם. הם לא היו ממש להקה פסיכדלית, אבל היתה לפסיכדליה השפעה עליהם. הם התפרקו ברעש בסוף שנות השישים, אבל לכל חברי הלהקה היתה השפעה ארוכת-טווח על הרוק הבריטי. סטיב מאריוט, כותב השירים העיקרי, היה לטעמי אחד מהטובים שבכותבי השירים האנגליים בכל הזמנים, וחבל שהוא לא זכה לכבוד המגיע לו, בחייו. רובכם בוודאי שמעתם לפחות שיר אחד של ה"פנים הקטנות", Itchycoo Park הנהדר, משיאי הפסיכדליה בכלל. אני ממליצה בחום לחפש אוספים של שיריהם הגדולים, לפחות, ועוד יותר מכך את אלבומם הגדול, Ogden’s Nut Gone Flake. את השיר המצויין Green Circles ניתן למצוא באלבום השני שלהם, ששמו כשם הלהקה. 13. The Purple Gang – Granny Takes A Trip (1967) להיט ענק בבריטניה בשנת 1967. השיר אינו בסגנון פסיכדלי, אבל הלהקה היתה חלק מהסצינה הפסיכדלית בלונדון, ומכאן השיוך. אישית, אני לא סובלת את השיר הזה, שלכאורה מדבר על זקנה החולמת להיות כוכבת בהוליווד, אבל מצליח להשחיל את המילה trip לתוכו. למעשה, שם השיר לקוח משמו של בוטיק (יעני, חנות בגדים) שהיה אחד ממרכזי התרבות הפסיכדלית בלונדון (או שמא זה היה ההפך, והבוטיק נקרא על שם השיר??). בכל אופן, מוסיקאים רבים נהגו לקנות שם בגדים, בין השאר גם הפלוידים שלנו. הלהקה גם הופקה ע"י המפיק ג'ו בויד, שהפיק גם את הסינגל הראשון של הפלוידים, והיה מבעלי המועדון UFO, אחד מהמועדונים הפסיכדליים המובילים. את השיר ניתן למצוא כיום באוספים, בעיקר של שירים פסיכדליים מהתקופה, כמו האוסף הזה. 14. Dantalion’s Chariot – Madman Running Through the Fields (1967) שיר ידוע ומצויין. כמו ה-Small Faces, גם השיר הזה הוא חוליה מקשרת בין ה-R’n’B הבריטי, לבין הפופ הפסיכדלי: שיר מלודי, קצבי, עם אפקטים (הד, לופים, שינויי מקצב באמצע השיר ושבירת המבנה הקלאסי של שיר פופ/רוק) עם עיסוק בשבירת מוסכמות (המטורף רץ בשדות..), וחיפוש (או חיטוט) עצמי. אם הייתי צריכה לבחור שיר אחד, המייצג את הפסיכדליה, הייתי בוחרת בשיר הזה. אגב, בין חברי הלהקה היה גם אנדי סאמרס, שהתפרסם עשור לאחר מכן עם The Police, להקתו של סטינג (לא שזו המלצה...). 15. Status Quo – Make Hay in the Sun (1968). סטטוס קוו הם אחת הלהקות הוותיקות והאהובות ביותר בבריטניה, מזה 40 שנים. הקוו הם מושא לאהבת ההמונים, כפי שהם מושא ללעג הביקורת, הרואה אותם כלהקה בינונית (ולמטה מזה). הלהקה שימשה כאחד המודלים לספיינאל טאפ, בזמנם: להקת R’n’b כושלת, שהופכת ללהקה פסיכדלית כושלת (צריך לראות את הסרט כדי להבין, ולראות את קווי הדמיון). לקוו היו כמה להיטים פסיכדליים – או יותר נכון פופ-פסיכדליה (כמו ההוליז למעלה) – שהמפורסם ביניהם הוא Pictures of Matchstick Men. השיר לעיל, Make Hay in the Sun, הוא לטעמי טוב מ-Pictures. זהו שיר פופ עם אפקטים פסיכדליים. שיר חביב, לא יותר מזה, וטיפוסי לתקופה.
 
חלק ג'

16. The Pink Fairies – Never Never Land כפי שאפשר להווכח משם הלהקה (פיות וורודות) ושם השיר ("ארץ לעולם לא", מהספר "פיטר פן"), הפסיכדליה הבריטית עסקה רבות בסיפרות ילדים אנגלית ובפנטסיה, בהשפעתו של סיד בארט. אך בעוד סיד עסק בדימויים אלו כמטפורה לנפש (נפשו שלו, בעיקר), אמנים אחרים לקחו את הדימויים האלו כפשוטם. לעיתים התוצאה היתה חמודה, ולעיתים מביכה. אבל זה, ללא ספק, היה מסממני התקופה, שבה הועלו הנעורים על הנס, תוך דחיית הבגרות והאחריות. גם בשיר זה, העיבוד הוא עשיר, עם סיטאר ברקע, כמדומני, חלילים, פעמונים ושאר כלים משונים. לפייריז, יש לציין, היתה אג'נדה פוליטית, אותה לקחו בהשאלה מההיפים האמריקאים, אבל בניגוד לאלה, המחאה ה"אנרכיסטית" לכאורה של הפייריז התבטאה בדרישה לעישון גראס חופשי, ובכלל להיות "חופשיים" מ"הממסד המרובע", כמאמר אותם ימים. שלושת אלבומיהם הראשונים של הפייריז יצאו בהדפסה מחודשת לא מזמן (השיר הנ"ל לקוח מאלבומם הראשון). 17. The Executives – Ginza Strip (1967) שיר על מראות העיר טוקיו, מסתבר. כל זאת, בעטיפת פופ-פסיכדליה, עם סיטאר, חלילים, פעמונים וכד'. אני לא יודעת כלום על הלהקה. נדמה לי שהיתה להקת נאו-מוד בשם זהה, בסוף שנות השבעים, אבל זו בוודאי לא אותה להקה... 18. Donovan – Atlantis (1969). שיר מאוחר של דונובן, משנת 1969. זה כבר לא פסיכדליה, אבל דונובן הוא ללא ספק מחלוצי הפסיכדליה הבריטית, וזו כנראה הסיבה שהוא נכלל באוסף. תולדותיו של דונובן הן ארוכות ומפותלות. עד היום, למרבית ההפתעה, לא נכתבה עליו ביוגרפיה, וגם לא זכור לי מאמר רציני עליו איפשהו בעתונות המוסיקה (שמא פיספסתי??). זה לא רק מפתיע, זה אפילו מדהים, כי דונובן היה אחת מהדמויות המרכזיות במוסיקה של שנות השישים. חשיבותו היא יותר תרבותית מאשר מוסיקלית. הוא הכיר את כולם, ועבד עם כולם. וזה אומר כולם. דונובן התחיל את הקריירה שלו בשנת 1965, כחקיין של בוב דילן, אך בסוף אותה שנה – לאחר שני אלבומים וכמה להיטים בסגנון הפולק – הוא החל להיות מושפע קשות מהפסיכדליה האמריקאית של החוף המערבי, אותה חווה בעת ביקור בקליפורניה. שני האלבומים הבאים שלו והלהיטים שכתב באותה תקופה – Sunshine Superman, Mellow Yellow וכו' – הם משיאי הפסיכדליה הבריטית, לטעמי, ומומלצים בכל חום בפני עצמם (האלבומים הם כשם הלהיטים האמורים). כמו כולם, דונובן החל להתרחק מהפסיכדליה בשנת 1968. הוא אימץ קו רוקיסטי יותר "קשה", ע"י שיתוף פעולה עם מוסיקאי רוק מובילים (ג'ף בק, ג'ון פול ג'ונס ואחרים; הוא עצמו מעולם לא ניגן בגיטרה חשמלית, רק אקוסטית), במהלכו הקליט כמה אלבומים, ביניהם Barabajagal, מתוכו לקוח השיר הנ"ל, אטלנטיס, שהיה גם להיט ברדיו בשנת 1969. הקריירה שלו הסתיימה, בעצם, שנה לאחר מכן, בנסיבות שנויות במחלוקת. דונובן המשיך להקליט אלבומים, שלא זכו להצלחה או להתייחסות, ולמעשה הוא פעיל עד היום, אך ללא הדים לפועלו. "אטלנטיס" עוסק באחד התחומים האהובים על ההיפים: אגדות ומיתוסים, כאן בהשפעת רעיונות ניו אייג'יים. השיר מספר על אחד ממיתוסים אלו, על העיר/אי אטלנטיס, שלכאורה היה קיים בעת הקדומה, אך שקע למצולות הים, ועמו אבד הידע שאצרו החכמים הקדמונים. המיתוס הניו אייג'י הזה מגלם דחייה של התרבות המערבית הנוכחית, וכמיהה למקום טוב יותר, לחברה טובה ומתקדמת יותר. Way down, below the ocean, where I wanna be. למרות המילים השטותיות, השיר הוא טוב מבחינה מוסיקלית. ומה המלצותיכם שלכם? נשמח לשמוע.
 

flowerboy69

New member
נכון!

יש לי את הדיסק הזה מהמגזין אני לא אהבתי אבל המגזין היה נחמד
 

Shakty

New member
לטעמי הפליליסט מפספס ובגדול

יכול להיות שזה בגלל עניין הROYALTIES כפי שציינת לאורך הסקירה לגבי כמה מהשירים. מי שרוצה סקירה של פנינים פסיכדליות בריטיות מוזמן לאוסף המשולש הפנומנלי שנקרא באופן לא תמוה : The Great British Psychedelic Trip שיצא תחת ליבל הREISSUES המדהים SEE FOR MILES . לינק לAMG לדיסק הראשון
 

flowerboy69

New member
לא חושב כך

לדעתי זה בכלל סתם דיסק לא שווה אבל הוא נותן טעימה כללית של הסגנון ובכלל הכי שווה זו הקופסא של חברת ארבסט(harvest) שהרי רוב הפסיכודליה הייתה אצלם...
 

Shakty

New member
לא הבנתי לאיזה אוסף כתבת לא שווה

לזה שציף ציינה או מה שאני כתבתי ?
 

flowerboy69

New member
לזה מהמגזין

לא אהבתי שם כלום חוץ מסיד כמובן וכמו שאמרתי מה שכדאי זה הקופסא של harvest
 
וגם כאן, היה נחמד

אם היית נותן את רשימת השירים, ומסביר מדוע אתה מעדיף את הקופסה הזו. אגב, את הדיסק עליו נתתי סקירה בחרתי פשוט כי זה מה שהיה לי מתחת ליד; לא חיפשתי בהכרח את האוסף הפסיכדלי האולטימטיבי - לגבי הנ"ל יש ויהיו חילוקי דעות. :)
 

flowerboy69

New member
ברור

פשוט קשה לעשות רשימה של 5 דיסקים...אבל יש שם את כל מי שהוביל את העסק-טוב-לפחות הרבה מהם...
 
נשמע טוב

אבל לא תוכל לשכנע אותנו שזה האוסף העדיף, ללא שאנו יודעים במי ובמה מדובר, ויכולים להביע גם את דעתנו, נכון?
 

flowerboy69

New member
ממש לא

אני לא חושב שזה אוסף מי יודע מה מוצלח מבחינת מוזיקה אבל הוא העדיף בגלל הספר המדהים שבו-בצורת עיתון עם מידע ותמונות של הלהקות ההקלטות והתקופה וכל האלבומים
 

flowerboy69

New member
אני לא בבית כרגע

יש שם 5 דיסקים בתוך ספר מפואר על התקופה והאומנים ששם-בינהם סיד בארט ופינק.
 

NIR Y

New member
וואו איזה כייף

לדעת שיש עוד כול כך הרבה מוסיקה טובה לשמוע. תודה ציף על המאמר היה ממש כייף לקרוא
 
:) קבלי...

ח"ח עצבני ביותר על ההשקעה. למרות שאני לא מכיר אף להקה מהנ"ל נהניתי מהכתיבה. שבת שלום מגבול הצפון.
 
במיוחד..

"כולכם בטח שמעתם אותו" - בטח, ברור. למה את לא מבקרת מוסיקה, תרבות באחד העיתונים/מגזינים!? או שאת כן, מי יודע
 
למעלה