שבת שלום../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif
לשמירת וזכירת יום השבת ישנם מספר סיבות מאד חשובות ומהותיות. אחת הסיבות היא לזכור שאלוהים ברא את העולם בשישה ימים, ושבת מכל מלאכתו ביום השביעי - זהו יום השבת. וזיכרון למעשה בראשית - לבריאתו של אלוהים בשישה ימים אנו זוכרים ושומרים את יום השבת. כמו כן, יום השבת נאמר בתורה, שהוא אות לעם ישראל - ובזכירת יום השבת עם ישראל מזכיר את הבריתות שאלוהים כרת עימו. כמו כן ואולי זאת הנקודה החשובה ביותר - נאמר שהתורה היא צל הדברים העתידיים. כלומר התורה מעידה על משהו עתידי שיגיע, שהוא הדבר האמיתי, והוא המשיח. המשיח הוא הדבר האמיתי, והתורה בצילה של הדבר האמיתי, כצילו של המשיח - מעידה על המשיח. המשיח הוא השבת האמיתית. בו אנו מוצאים מנוחה ישוע המשיח אמר בספר מתי בפרק י"א: 27-29 : בּוֹאוּ אֵלַי כָּל הָעֲמֵלִים וְהָעֲמוּסִים וַאֲנִי אַמְצִיא לָכֶם מְנוּחָה. קְחוּ עֲלֵיכֶם אֶת עֻלִּי וְלִמְדוּ מִמֶּנִּי, כִּי עָנָו אֲנִי וּנְמוּךְ רוּחַ;תִּמְצְאוּ מַרְגּוֹעַ לְנַפְשׁוֹתֵיכֶם, כִּי עֻלִּי נָעִים וְקַל מַשָּׂאִי. בישוע המשיח אנחנו יכולים לנוח מכל משאותינו, אנחנו יכולים לנוח מכל מעשינו, מכל מחשבה שבמעשינו אנו יכולים להצדיק את עצמנו. ישוע הושיע אותנו והצדיק אותנו בדמו היקר, ואין עוד שום מעשה שאנו יכולים לעשות שיצדיק אותנו לפניו. אנחנו כבר צדיקים - המאמנים בשמו - לפני אלוהים, נפתחה לנו הדלת, להיכנס אל קודש הקודשים תמיד, בכל רגע ובכל מקום, ולהתחבר עם אלוהי השמים. אנחנו לא צריכים ולא יכולים למעשה לעשות דבר, שיגרום לנו להיות יותר צדיקים בעיניו. אין מעשה שיכול להושיע אותנו. רק האמונה בישוע המשיח ובמה שהוא השיג עבורנו על הצלב, מצדיקה אותנו לפני אלוהים, וכך אנו יכולים לשבות מכל מלאכתנו ולשבת לרגליו של ישוע המשיח במלכות האלוהים. כאן ועכשיו. ואין כל מעשה שעלינו לעשות שיצדיק אותנו לפני אלוהים, לא הנחת תפילין, לא נתינת מעשרות ותרומות וגם לא שמירת שבת. ועם זאת - כיוון שיום השבת הוא יום זיכרון למעשה בראשית, ומכיוון שאנחנו עובדים ולומדים במהלך כל ימות השבוע, אנחנו זקוקים כולנו ליום אחד בשבוע, בו אנו שובתים מכל מלאכתנו, ומתרפקים על אלוהים. שבת שלום.
לשמירת וזכירת יום השבת ישנם מספר סיבות מאד חשובות ומהותיות. אחת הסיבות היא לזכור שאלוהים ברא את העולם בשישה ימים, ושבת מכל מלאכתו ביום השביעי - זהו יום השבת. וזיכרון למעשה בראשית - לבריאתו של אלוהים בשישה ימים אנו זוכרים ושומרים את יום השבת. כמו כן, יום השבת נאמר בתורה, שהוא אות לעם ישראל - ובזכירת יום השבת עם ישראל מזכיר את הבריתות שאלוהים כרת עימו. כמו כן ואולי זאת הנקודה החשובה ביותר - נאמר שהתורה היא צל הדברים העתידיים. כלומר התורה מעידה על משהו עתידי שיגיע, שהוא הדבר האמיתי, והוא המשיח. המשיח הוא הדבר האמיתי, והתורה בצילה של הדבר האמיתי, כצילו של המשיח - מעידה על המשיח. המשיח הוא השבת האמיתית. בו אנו מוצאים מנוחה ישוע המשיח אמר בספר מתי בפרק י"א: 27-29 : בּוֹאוּ אֵלַי כָּל הָעֲמֵלִים וְהָעֲמוּסִים וַאֲנִי אַמְצִיא לָכֶם מְנוּחָה. קְחוּ עֲלֵיכֶם אֶת עֻלִּי וְלִמְדוּ מִמֶּנִּי, כִּי עָנָו אֲנִי וּנְמוּךְ רוּחַ;תִּמְצְאוּ מַרְגּוֹעַ לְנַפְשׁוֹתֵיכֶם, כִּי עֻלִּי נָעִים וְקַל מַשָּׂאִי. בישוע המשיח אנחנו יכולים לנוח מכל משאותינו, אנחנו יכולים לנוח מכל מעשינו, מכל מחשבה שבמעשינו אנו יכולים להצדיק את עצמנו. ישוע הושיע אותנו והצדיק אותנו בדמו היקר, ואין עוד שום מעשה שאנו יכולים לעשות שיצדיק אותנו לפניו. אנחנו כבר צדיקים - המאמנים בשמו - לפני אלוהים, נפתחה לנו הדלת, להיכנס אל קודש הקודשים תמיד, בכל רגע ובכל מקום, ולהתחבר עם אלוהי השמים. אנחנו לא צריכים ולא יכולים למעשה לעשות דבר, שיגרום לנו להיות יותר צדיקים בעיניו. אין מעשה שיכול להושיע אותנו. רק האמונה בישוע המשיח ובמה שהוא השיג עבורנו על הצלב, מצדיקה אותנו לפני אלוהים, וכך אנו יכולים לשבות מכל מלאכתנו ולשבת לרגליו של ישוע המשיח במלכות האלוהים. כאן ועכשיו. ואין כל מעשה שעלינו לעשות שיצדיק אותנו לפני אלוהים, לא הנחת תפילין, לא נתינת מעשרות ותרומות וגם לא שמירת שבת. ועם זאת - כיוון שיום השבת הוא יום זיכרון למעשה בראשית, ומכיוון שאנחנו עובדים ולומדים במהלך כל ימות השבוע, אנחנו זקוקים כולנו ליום אחד בשבוע, בו אנו שובתים מכל מלאכתנו, ומתרפקים על אלוהים. שבת שלום.