רוצה רעיונות? הנה לך אחד:
מנצל"ש הזדמנות לספר עוד פרק מסיפרי... פסטה אורגזמית - שילוב מהמם של פסטה ויין מה כבר נותר לאחר כל הניסיונות בשילוב כל הטעמים של הרטבים השונים ומשונים (אותם אלה הנמכרים ב"סופר" – ולא ממש "עושים לך את זה")? – נותר לאלתר או לנסות לשחזר סיפור הצלחה בדוק. הרתחת חבילת ספגטי במים רותחים עד שיתרככו, שפיכת המים והוספת תוכנה של קופסת רסק עגבניות – הייתה פעולת הבישול הראשונה שלי. לא, לא רציתי כל כך להרטיב ידי "במעשי מטבח" הנעשים בידי נשים, אך לפני עשרים וחמש שנים – אפילו לומר זאת בגלוי לא היה נחשב כמעשה לא Politically Correct. הייתה זו פעם ראשונה בה התנסיתי בבישול בחיי, זאת לאחר שבמקרה ראיתי את עמי, עושה זאת יום קודם – וזה "הצליח לו". ולמחרת כאשר הוא פנה לעסקיו והותיר אותי בדירתו לבדי, לא נותרה לי אלא ברירה אחת: לעשות זאת או לרעוב. בשנת 1973 עם שחרורי מצה"ל ולאחר לימודי באונ' ת"א (ביולוגיה – לא נורא נכון?) החלטתי לבצע שינוי קיצוני במהלך חיי. בעצם לקחתי על עצמי את האחריות לעתידי ובמקום להמשיך וללמוד ולאסוף תארים שאולי יעשוני מורה בתיכון או עוזר מחקר במעבדת קוליפורמים – נעניתי למודעת דרושים בעיתון ומצאתי את עצמי מתחיל הכל מחדש בתחום טכנולוגי מרתק – מדעי. ניצלתי את הכנסת האורחים של בן דודי (עמי דלעיל) שהתגורר לו בדירת חמד של "עמידר" בשכונת ה"פטיו" בערד, בעצם התנחלתי אצלו למשך חודש עד ששכרתי דירה. אבל לאכול צריך? צריך. ארוחות הבוקר והצוהריים היו באחריות מקום העבודה (בשנה הראשונה הייתי סתם סטודנט שם וקבלתי משכורת – אלק "עבדתי"). ארוחת הערב כבר הייתה עניין אחר. עם 100 לירות שהיו בכיסי (אימי חשבה שאולי אצטרך מעט כסף…) והלכו ודעכו עד לאפס בזמן קצר – לא יכולתי להרשות לעצמי לאכול כל יום ארוחת ערב. אז למדתי להכין ספגטי. נו, אז היום הכל נראה אחרת. גם צרכי השתנו וגם טעמי השתבח בזכות אי אלו ארוחות טובות אותן אזכור תמיד. והנה היום מצאתי את עצמי חוכך בדעתי אולי ניתן לשלב את נ' בתהליך הכנת הפסטה במהלך ביקורו השבועי (נ' בן השנתיים וחצי נהנה מהפסטה שלי ואפילו סרב לאכול את זו של אמו בטענה ש"אבא עושה ספגטי מעולה"). כבר בדרכי לאסוף אותו מהגן פינטזתי הכל: זו תהיה פסטה "מורחבת" לא עוד רוטב סתמי, אף לא זה שאני טורח להכין בצוק העיתים הכולל טיגון (בשמן זית) של בצל (סגול), שום, פטריות טריות פרוסות ורוטב "פסטו" זה או אחר. המצרכים שלוקטו מבעוד מועד: חבילת ספגטי טובה (כגון Barilla) עשויה מסמולינה של חיטת דורום פטריות טריות גדולות (מיועדות למילוי, טיגון וכד') שמנת מתוקה בצל סגול, שלוש שיני שום חבילת שרימפס קטנים שמן זית, מלח בעוד המים רותחים בסיר בינוני (חציו מלא מים ובתוספת שתי כפות שמן זית וכף מלח), קלף ופרוס את הבצל, כתוש את השום. תוך כדי בחישת הספגטי (יש כלי מיוחד לכך) וודא שהם לא יתרככו יותר מדי – הם צריכים להיות Al-Dente כלומר עד למצב קטיעה באמצעות השיניים. המנע מבישול יתר וריכוכם יתר על המידה. בערך באותו הזמן של הגעת הפסטה למצב Al-Dente עליך להגיע למצב בו הבצל ימצא במחבת כשהוא כבר מטוגן, שקוף למדי ועשוי היטב. הוסף את הפטריות והשום הכתוש. ניחוח השום יעשה את שלו, ריר מבלוטות הטעם יישטף היטב כבר בשלב זה באמצעות יין טוב. הפעם ניסיתי את המלצתו של חבר מתקופת ערד: "טושקו הבלתי אפשרי" (ספור נפרד בפני עצמו) שמצא כי יש יין המשלב את טעמו הנפלא של "מרלו" עם "קברנה סוביניון" ובעצם נמצא כי היין הזה מיוצר לא רק ביקבי כרמל מזרחי אלא יש לו אח צ'יליאני והיבוא הזה אפילו עוד זול יותר מבן המקום. שמור לעצמך את בקבוק היין לארוחה, אל תתפתה ללגום את כולו כבר בעת הבישול. ביין הזה עוד ידובר להלן. ובכן, בעוד הפסטה "כמעט מוכנה" הרוטב גם הוא בשלבים כמעט סופיים, צוק אל תוך המחבת את השרימפסים הקטנים והחמודים, בחש קלות לקבלת גוון "שזוף קלות" ותוך המשך בחישה הוסף את תוכן גביע השמנת אל הרוטב הזה. הזהר לא לקלקל הכל בבת אחת, כאן המקום להזכיר כי השמנת היא בעצם תחנה לפני האחרונה לקראת הפיכת החלב לגבינה. אז נא לקצר את הזמן בו שוהה המחבת עם השמנת למינימום ולבחוש. אי אפשר לפספס, הרוטב סמיך דיו כל שנותר הוא לסנן את הספגטי מהמים (לא לשטוף – רק לסנן את המים) ולאותו סיר לשפוך את הרוטב לעוד שלוש שניות וחצי (לבחוש, לבחוש) ולכבות את הגז. בין לבין, ערוך את השולחן, מזוג את היין ואם בסיום הארוחה הזו לא תרגיש כי הייתה זו "פסטה אורגזמית" הרי התרשלת במילוי ההוראות (או אני פישלתי בתיעוד הארוחה הזו). ניצלתי את ההזדמנות הזו ללמד את נ' לגלגל את הספגטי על מזלג – התוצאה מדהימה. היות וכל אלתור טוב מתחיל בהקפדה על פרטים מראש – נעזרתי עוד בתחילת השבוע בעצת אימו שזכורה לטובה ברוטב השמנת הנ"ל. לשם הקרדיט ולאות תודה, גם היא התכבדה במנה ואף צלצלה לספר כי היה טעים.