שבת שלום

yakov115

New member
שבת שלום

אפשר בבקשה זיהוי לקטע הנ"ל http://www.fileflyer.com/view/10s3KAY איזה סימפוניה ואיזה פרק? או התשיעית של בטהובן "המקהלתית" או מס' 41 של מוצרט "יופיטר" או התשיעית של שוברט "הגדולה". תודה יעקב
 

yakov115

New member
אני לא ממש מבין במוזיקה קלאסית

אפשר לדעת מה קורה שם נגיד מבחינה מוזיקלית?
 

yakov115

New member
תאמת שניסיתי ולא ממש הצלחתי..

אפשר לדעת איזה פרק זה ביופיטר? זה בסדר שאני אבקש את העזרה שלכם בזיהוי עוד קטעים? מהשלוש סימפוניות האלה?
 

dombi7

New member
זה הפרק הראשון

הסימפוניה הזאת קודם כל היא האחרונה מקבוצת שלושת האחרונות, שמוצרט לא קיבל עליהן הזמנות אף פעם, ולכן יש שאלה שמרחפת מעליהן "למה הן נכתבו?" (לדורות הבאים?) הפרק הראשון מדגים סוג של דמות אופראית ש"מפוצלת" אישית אפשר להגיד, ניגודיות ברורה בין הטוטי הריתמי והחזק והגבורתי, לבין הנושא היותר אינטימי, אפילו קצת עם גוון למנטו. העניין הזה של שני ניגודים בדמות אחת התחיל עם גלוק והאופרות שלו ומהפכות שהכניס בהן, דמות עם שני מוטיבים : אחד חזק והשני חלש. (הנושא החלש יותר מתחיל אחרי הפסקה של כל התזמורת) הנושא השני מאוד אלגנטי, נשי אפשר אפילו לומר, לעומת הראשון שהוא הרבה יותר גברי. ואז פתאום יש איזשהוא קרע גדול, אפשר להגיד משבר בין שתי הדמויות ומזה צומחת דמות חדשה לגמרי. משהו חדש שסוגר את התצוגה של הפרק הראשון. יש אומרים שזאת דמות מאופרה בופה, זמר בריטון, וזה מתאים מאוד לתפקיד שהבסון מנגן. (נראה לי שבכלל הנושא הזה לקוח מאופרה כלשהיא) מה שמדהים בעיקר בסימפוניה הזאת הוא לדעתי הפרק האחרון, עם הקודה המופלאה שהיא בית ספר לקונטרפונקט שעושה מוצרט לכולם. הוא משתמש ב5 הנושאים של הפרק הזה ועושה מהם פוגה מחומשת פשוט גאונית. משהו שלא נעשה שוב בהיסטוריית ההלחנה. עוד משהו?
 

yakov115

New member
א. תודה

ותאמת שלעבודה אני ממש לא צריך כל כך הרבה מידע, אבל סתם לידע כללי זה ממש טוב לדעת, אני הקשבתי לשלוש הסימפוניות האלה וכמישהו ששומע אותם פעם ראשונה ובכללי אני לא הייתי מקשיב עד עכשיו למוזיקה קלאסית פשוט הייתי מבולבל ואל ידעתי מה לחשוב..אז שוב תודה.. אם אתה בעיניין של לזהות עוד קטעים.. http://www.fileflyer.com/view/zLMmsB3 http://www.fileflyer.com/view/Za73UCE
 

dombi7

New member
המממ ננסה...

הקטע הראשון זה לקראת הסוף של הפרק השני של הסימפוניה התשיעית של שוברט. הסקוונצת פאכלבל (או שזאת סקוונצה אחרת?) הזאת הסגירה את זה מייד. הקטע השני לקוח מהפרק השלישי של הסימפוניה התשיעית של בטהובן. (זה רק אני או שזה ביצוע ממש מהיר?)
 

dombi7

New member
סליחה לא סוף הפרק

סתם באמצע הפרק, משום מה חשבתי שהסקוונצה הזאת מגיעה רק לקראת הסוף. אבל יש גם קטע כזה די באמצע. בקיצור זה הפרק השני של ה9 של שוברט.
 

yakov115

New member
תודה על הזיהוי המהיר..

אם אתה בעיניין של עוד זיהויים http://www.fileflyer.com/view/hY27LA8 זה בטהובן אם אני לא טועה.. http://www.fileflyer.com/view/k3RkpAO http://www.fileflyer.com/view/Ovaq3AN לפי ההבנה שלי זה אמור להיות פרק אחרון נכון? לפי הדרמטיות?
 

dombi7

New member
תגיד אתה בכלל הקשבת ליצירות?

הראשון זה לא בטהובן, זה הפרק האחרון של סימפוניית יופיטר של מוצרט, אם אני לא טועה מה שנתת זה הקודה של הסוף עם הפוגה בחמש נושאים. השני לקוח מהפק השני של התשיעית של בטהובן. זה חלק הטריו אם אפשר לומר. הסקרצו הוא מינורי, הטריו מז'ורי. האחרון נשמע לי כמו הפרק האחרון של התשיעית של שוברט. אם תזההה פרק אחרון רק לפי הדרמטיות, כדאי שתיזהר, יש הרבה סימפוניות עם הרבה פרקים הרבה יותר דרמטיים מהחמישית ראשונה שיש בקטע הזה והם בהחלט לא פרקים אחרונים של סימפוניה. אני לא מבין למה אתה צריך לשאול אותנו כל הזמן מה זה מה. תקשיב ליצירות, מה קרה לא כתוב לך בדיסק איזה יצירות זה? תתחיל להקשיב קצת...
 

yakov115

New member
תשמע, תודה על העזרה והכל.

אבל אתה לא חייב לעזור לי אם אתה לא רוצה, אתה לא צריך להתרגז, לא כתוב לי על הדיסק איזה יצירות זה ובגלל זה אני שואל פה. אני דיי חדש בתחום ולכן הרבה דברים נשמעים לי אותו דבר ובכלל אין לי שמיעה מוזיקאלית של נגן. באמת שאם הייתי מבין יותר בתחום ויכלתי לזהות יצירות רק ע"י הקשבה לחלק קטןן מהן הייתי בצד שעונה בפורם ולא בצד השואל.. יעקב
 

dombi7

New member
סליחה על הטון הקשה, זאת לא הייתה הכוונה

אני הבנתי משרשור קודם שפתחת, שאתה עושה את זה במסגרת עבודה באוניברסיטה, איזשהוא קורס כללי שאתה עובר. הקורס הכללי הזה קשור למוזיקה כן? (או שלא...?) אז אני לא מבין: לא הכינו אותך לפני זה לעבודה הזאת? אין לך אולי איזשהוא מנחה לעבודה הזאת שיכול לעזור לך לסדר את כל היצירות לפי פרקים? תאמין לי שאין דבר שאני אוהב יותר מחידוני האזנה, ותכלס אשמח לסדר לך את שאר הפרקים שלא שמת עדיין כאן, אבל פשוט תמוה לי מאוד שאין אף אחד שיעזור לך בשביל זה באוניברסיטה שלך. מורה או משהו. סתם זרקו אותך למים בלי שום נסיון מוזיקלי? זה פשוט אכזרי... במיוחד עם סימפוניות המאוד עמוקות הללו. סליחה אם לקחת את זה קשה, אני פשוט הנחתי שבתור מישהו שעושה את זה באוניברסיטה, יש לו בעיקר עזרה משם ולא שתצטרך לפנות לפורומים (שעם כל הכבוד אי אפשר לדלות מהם חומר עד אין סוף בשביל עבודה באונ') אז שוב סליחה... ואתה מוזמן מבחינתי לשים עוד קטעים לזיהוי, אני פשוט תוהה למה אין עזרה מהכיוון ההגיוני. גדיאל.
 
למעלה