שגיאות כתיב בהברות שווי צליל

estyb1

New member
שגיאות כתיב בהברות שווי צליל

שלום לכם, יש לי ילדה שאני עובדת איתה והזיכרון השמיעתי והחזותי שלה מתחת לנורמה לגילה. יש לה שגיאות כתיב נוראיות באותיות שווי צליל ודומי צליל, כמו: את המילה קרחון היא כתבה גרחון. מה עושים במקרה כזה, אני מציינת גם ששלחתי אותה לבדיקת שמיעה והכול בסדר.
 
יש הבדל בין איכות השמיעה לבין איכות

התפיסה והעיבוד השמיעתי. האם היא טועה גם באופן שקשה להסביר על ידי החלפת צלילים דומים כגון: צרחון או קרון או רקחון במקום קרחון?
 
המילים נשמעות דומות...

יש הרבה אנשים שאומרים "גביסה" במקום "כביסה", "גבוצה" במקום "קבוצה", "גביש" במקום "כביש". גם בערבית יש ניבים שונים של כאלו שאומרים "קלבי" כשמתכוונים להגיד לב שלי, ואחרים שאומרים "גלבי". ההחלפות בין העיצורים הללו, מוכרות. אי לכך, צריך ללמד לדבר... וצריך ללמד לכתוב לפי זה. מצד אחד ללמד את הצלילים ולהראות איך כותבים אותם, ומצד שני להראות מילים ולהגות אותם, ללמד הגיה, אין ברירה. אפשר ללמד כשהיא רואה ומרגישה בגרון את הצלילים.
 
למעלה