שגיאות כתיב, ילד מסיים כיתה ג'
שלום רב,
מצב נתון: ילד מסיים כיתה ג' וכותב עם שגיעות כתיב איומות (בעיניי).
לדוגמה, "אסיתי" = "עשיתי", "י" אחרי "מ" באופן קבוע במילים כמו "מתקשה" וכד'. "את קנית ואתה קניתה".
אנחנו, בהיותנו עולים חדשים מלפני 20 שנה שבעצמנו לא למדנו כללי הדקדוק כפי שכנרא נלמדים (צפוי שנלמדים
בבית ספר, לא מסוגלים להסביר לו את הדרך לזכור ולהבחין בהבדלים.
גם כשילד רושם תשובה ומעתיק (צריך להזכיר לו שאפשר להעתיק מילים שהוא לא יודע מגוף השאלה, אחרת כותב איך ששומע) עושה זאת עם שגיאות.
אני כבר נוטה ללכת לכיוון של אבחון פסיכו-דידקטי ובהקשר זה מספר שאלות:
1. אזור מודיעין - מה מומלץ?
2. אם ארצה בקיץ לעבוד עם הילד האם יש חוברות מומלצות שיכולות לסייע? מהן ואיפה מסיגים?
3. הכתבות?
4. מורה מתקנת? המלצות?
יודעת שקריאה מרובה עוזרת אך א) רק בכפיה - לא מצליחה אחרת לגרום לו לקרוא
ב) לא כ"כ רואה שהזיכרון הויזואלי שאמור לעזור לזכור אופן בו כתובות המילים פועל.
בכל אופן, אודה לכל עזרה/המלצה בתחום.
שלום רב,
מצב נתון: ילד מסיים כיתה ג' וכותב עם שגיעות כתיב איומות (בעיניי).
לדוגמה, "אסיתי" = "עשיתי", "י" אחרי "מ" באופן קבוע במילים כמו "מתקשה" וכד'. "את קנית ואתה קניתה".
אנחנו, בהיותנו עולים חדשים מלפני 20 שנה שבעצמנו לא למדנו כללי הדקדוק כפי שכנרא נלמדים (צפוי שנלמדים
![](http://timg.co.il/f/Emo13.gif)
גם כשילד רושם תשובה ומעתיק (צריך להזכיר לו שאפשר להעתיק מילים שהוא לא יודע מגוף השאלה, אחרת כותב איך ששומע) עושה זאת עם שגיאות.
אני כבר נוטה ללכת לכיוון של אבחון פסיכו-דידקטי ובהקשר זה מספר שאלות:
1. אזור מודיעין - מה מומלץ?
2. אם ארצה בקיץ לעבוד עם הילד האם יש חוברות מומלצות שיכולות לסייע? מהן ואיפה מסיגים?
3. הכתבות?
4. מורה מתקנת? המלצות?
יודעת שקריאה מרובה עוזרת אך א) רק בכפיה - לא מצליחה אחרת לגרום לו לקרוא
![](http://timg.co.il/f/Emo10.gif)
ב) לא כ"כ רואה שהזיכרון הויזואלי שאמור לעזור לזכור אופן בו כתובות המילים פועל.
בכל אופן, אודה לכל עזרה/המלצה בתחום.