שגיאות כתיב

שגיאות כתיב../images/Emo63.gif

האם יש למישהו עניין נוסף בלימוד חוקים נגד שגיאות כתיב... או בעד תיקון שלהם ? אם יש עניין אחר ??? קדימה, לשם כך אנחנו כאן.
 

papylove

New member
כן יש איך מבדילים

בין א' ע' ה' במיוחד שתי הראשונות.זה הקטע שעדיין לא הצלחנו ליישם אותו על הבן שלי אשמח לקבל רעיונות השגיעות שלו פשוט אם ה-א' וה-ע' איומות
 

papylove

New member
שמתי לב כי הסברת זאת

בפעם הקודמת אבל בכל זאת אפשר לקבל הסבר נוסף על אותיות אלו. יש לנו בעיה קטנה עם להטות את המילים אולי יש עוד שיטה?
 
אענה על כך בימים הקרובים

או קיי ? כי... אני צריכה לכתוב את הדברים וכרגע ממהרת.. אבל שתדעי שלא הזנחתי אותך :)
 

papylove

New member
כן יש איך מבדילים

בין א' ע' ה' במיוחד שתי הראשונות.זה הקטע שעדיין לא הצלחנו ליישם אותו על הבן שלי אשמח לקבל רעיונות השגיעות שלו פשוט אם ה-א' וה-ע' איומות
 
שגיאות כתיב - קבוצות מילים לפי נושא

יש קבוצות שהתוכן שלהן עוזר לדעת איזה אות כותבים במילה. לדוגמא: במילות השלילה יש א. (לא, אל , אי אפשר, אין, אסור, אצילו...) מילים מרטיבות: טיפה, ממטרה, מטר, מטריה, טל. סימן חזותי: האות ט בכתב דומה לטיפה. אגב, אם יש מורים בכיתות רגילות בבי"ס יסודי שמעוניינים ברעיונות לפעילות חוויתית להקניית חוקים אלו אשמח לתרום רעיונות שניסיתי בפועל.
 
שגיעות כתיב נורעיוט?

שגיאות כתיב אפשר לחלק בגדול לשלושה סוגים: 1. שגיאות כתי המתבטאות בכך שלא כותבים את כל הצלילים ששומעים במילה. או שהאות שנכתבה אינה מתאימה כרל לצליל ששומעים. - זה סוג השגיאות החמור ביותר. 2.שגיאות כתיב ... שלא כותבים לפי כללים ידועים: כגון שלא מוסיפים ה בסוף מיל. וקצת פחות חמור שכותבים אלף אידיעה וכדו'. 3.שגיעות כטיב שנובעות מקך שצלילי האותיות זהים (ס-ש) או דומים. יאללה, תחזרו לדבר ב כ' ו אין. מקווה שהצלחתם לקר ולכייכ.
 
גם אני אשמח לכל רעיון,

גם לשגיאות של הוספה והשמטה של אותיות ואם אפשר הרחבה של עוד קבוצות כמו שהדגמתה כאן- תודה.
 
רעיונות וקבוצות

שגיאות של הוספה והשמטה חייבים לבדוק שהילד יודע להתאים בין סמל (האות) לצליל, וכן לעבוד על מודעות פונולוגית, כלומר מודעות לצלילי המילה. (אגב המיומנויות הללו הן גם מיומנויות בסיסיות של קריאה).אפשר להעזר בסדרת החוברות "כח לקרוא" המיועדות להקניית הקריאה והכתיבה. בחוברות יש כל פעם קבוצה של מילים להכתבה. הקבוצות מדורגות שם לפי רמות קושי, במדריך למורה יש הנחיות איך לעבוד על פירוק צלילי המילה. בחוברות אלו גם מלמדים כללים בסיסיים של ה בסוף מילה וכדו'. בכל מקרה כאשר קיימות שגיאות מסוג זה (של הוספות או השמטות) מאוד מומלץ להעזר באיש מקצוע. קבוצה נוספת: אנשים עם אלף: בכינויי גוף: אני, אנחנו, את, אתה, אתם, אתן. (זהירות: גוף שלישי ב"ה": הם ,הן, הוא) במשפחה: אני, אח, אחות, אמא, אבא, סבתא, סבא. כללי:איש, אישה, אנשים, אלמוני, אדם, אנושי. איש מקצוע, תוספת אי: חשמלאי, בנאי ולאחרונה האקדמיה קבעה: דבוראי (במקום כוורן).
 
למעלה