רעיונות וקבוצות
שגיאות של הוספה והשמטה חייבים לבדוק שהילד יודע להתאים בין סמל (האות) לצליל, וכן לעבוד על מודעות פונולוגית, כלומר מודעות לצלילי המילה. (אגב המיומנויות הללו הן גם מיומנויות בסיסיות של קריאה).אפשר להעזר בסדרת החוברות "כח לקרוא" המיועדות להקניית הקריאה והכתיבה. בחוברות יש כל פעם קבוצה של מילים להכתבה. הקבוצות מדורגות שם לפי רמות קושי, במדריך למורה יש הנחיות איך לעבוד על פירוק צלילי המילה. בחוברות אלו גם מלמדים כללים בסיסיים של ה בסוף מילה וכדו'. בכל מקרה כאשר קיימות שגיאות מסוג זה (של הוספות או השמטות) מאוד מומלץ להעזר באיש מקצוע. קבוצה נוספת: אנשים עם אלף: בכינויי גוף: אני, אנחנו, את, אתה, אתם, אתן. (זהירות: גוף שלישי ב"ה": הם ,הן, הוא) במשפחה: אני, אח, אחות, אמא, אבא, סבתא, סבא. כללי:איש, אישה, אנשים, אלמוני, אדם, אנושי. איש מקצוע, תוספת אי: חשמלאי, בנאי ולאחרונה האקדמיה קבעה: דבוראי (במקום כוורן).