שדה התעופה באילת

siviva

New member
שדה התעופה באילת

שלום וברכה רציתי לשמוע מהי דעתך לגבי מרחבי חציצה בין שטחים עירוניים. עלתה טענה כי שדה התעופה האילתי במיקומו הנוכחי (ואני מניחה כי רובכם מכירים) משרת את העיר על ידי חציצה בין אזור התיירות לאזור המגורים וכי חציצה כזו לא רק ראויה אלא אף נדרשת. טענתי היא כי חציצה (חברתית) מתקיימת בין אזורים שונים בכל אופן - עם חוצץ פיזי או בלי. המרחב יוגדר על ידי התיירים כעיר או כאזור תיירות בצורה זו או אחרת. האם תוכלי לעזור לי בהבנת הגישות השונות בנושא ובכלל? תודה ושבת שלום פורום צלילה וסביבה (306) פורום מקומי לאזור אילת
 
חציצה ע"י מטוסים נוחתים ? מה שיש באילת זה היסטוריה. איש לא חשב על זה בכיוון שאת מעלה. ולמה צריך לחצוץ בין תיירות למגורים ? בת"א זה לא קורה , ואין שום בעיה עם החפיפה דווקא.
 

siviva

New member
הבהרה קלה

דעתי האישית בדיון היא בעד העברת שדה התעופה או הרחבתו מעבר לאזור המלונות. בצורה כזאת אזור התיירות יתמזג טוב יותר עם חלק העיר התחתון שגם הוא מכיל קניונים ואזורי בילוי. ככה אולי יורחב מה שמוגדר היום כאזור תיירות. זו כמובן לא הסיבה העיקרית בגללה אני חושבת שהשדה צריך לזוז. רציתי לדעת רק אם יש איזה טרנד עיצובי שאומר שזה כן נכון להשאיר את השדה במקומו? פורום צלילה וסביבה (306) פורום מקומי לאזור אילת
 

מתלהב

New member
מיקום שדה התעופה, שהוא מינימלי,

קטן היקף ומצומצם פעילות מטבעו, במקום כמו אילת, באמת משמעותי לדעתך בתרומתו להתפתחות אזורים שונים בעיר? בין כה וכה, למיטב הבנתי, תייר נזקק לשדה התעופה לכל היותר פעם או פעמיים במהלך שהייה ממוצעת בת 4 ימים (הערכה גסה, אופטימית מדי, לדעתי) בעיר. האם כוונתך היא לחשיפת אזוריה השונים של העיר בדרך זו? אין דרכים פשוטות ואולי גם יעילות יותר? ולגבי הרחבתו - האם יש בכך צורך?!
 
לפי דעתי...

שדה התעופה באילת נוסדה, בלי לחשוב יותר מדי לעומק...שדה תעופה באמצע העיר לא מומלץ בשום צורה...זהום וסכנה לסביבה. להפריד בין חלק המלונות לבין העיר טיפשי למדי....
 
שדה התעופה באילת ../images/Emo160.gif

קודם כל רציתי לומר משהו לגביי האזור שאתה מדבר עליו כרגע . 1 . דבר ראשון - שדה התעופה ביחד עם האזור של הבתי מלון ( אזור התיירות ) נימצאים על שטח שהוא מאוד בעייתי לגביי רעידות אדמה כי זה שטח של שבר גיאולוגי שבו עובר השבר הסורי אפריקאי ולדעת מומחים ססמולגים אסור ליבנות שמה גורדי שחקים . 2 . דבר שני - שדה התעופה של אילת היה אמור מיזמן להיתפנות מהמקום שכיום הוא נימצא שמה ובימקומו השטח מיועד להקמת תחנת רכבת כאשר המסילה תעבור בדיוק על השטח של המסלול המראה . היו כבר כמה תוכניות להעביר מישמה את שדה התעופה ל-עקבה בעקבות הסכם השלום עם ירדן והצעתו של המלך חוסיין להישתמש בנמל התעופה הבינלאומי שמה שיכול לתת שירותים יותר נירחבים , בגלל חשש של ראש העיר לשעבר גבי קדוש לגביי פיגוע אוירי מעל אילת . או להעביר אותו לשדה התעופה הצבאי ב-עובדה . או לאזור עין-עברונה קרוב ליוטבתה . לפניי חודש נחתם הסכם שלפיו יעבור שדה התעופה לאזור חדש שנימצא 10 קילומטר צפונית ל-אילת . במקביל אמור להיבנות עוד שדה תעופה ב-מיצפה רמון שיעביר יותר מטוסים אל העיר אילת .
 
קחי עוד דוגמאות

זה לא בריא ש-שדה תעופה או נמל תעופה יעבור בתוך עיר . אבל אם תיקחי דוגמא מ-חיפה או למשל ניו-יורק שיש שמה שדות תעופה שנימצאים ממש בתוך עיר אלא שמסביב ישנם רק אזורי תעשיה ולא שטחי מגורים .
 

siviva

New member
תודה על התמיכה

אווה - תודה על התמיכה, אכן ציפיתי שתסכימי עם דעתי. חוץ מההיבט הסביבתי של מיקומו והכיעור של השדה - השדה היום כבר די קטן מלהכיל את כל הפעילות בו שהיא לא כ"כ מצומצמת. בראייה עתידית - השדה יצטרך לעבור שינוי , בטח אם אנחנו רוצים לראות עוד תיירים מגיעים.כבר היום צפוף ולא מאורגן בו, בעיקר בתקופות העמוסות. פסח מגיע ושוב הפקקים והעומס בכניסה לעיר יפריעו לכולנו. אילו חלק מהשיקולים להעברתו.
 
השדה ייצטרך לעבור בכל מיקרה !

לפניי שנה הרחיבו כביש של הבתי מלון שהיה ממש צמוד לגדר של השדה תעופה וצימצמו את השטח שלו בעוד 200 מטר . ככה שגם ככה הוא היצטמצם ויימשיך עוד להיצטמצם עד שלא יפעל שמה יותר אלא ימשיך להיתפתח במקום אחר .
 
למעלה