שדה התעופה כפרויקט לאומי

  • פותח הנושא poza
  • פורסם בתאריך

poza

New member
שדה התעופה כפרויקט לאומי ../images/Emo160.gif

ועדת השרים לכלכלה קיבלה את הצעת שר התחבורה - אפרים סנה ("האהוב" על כולנו באילת) להכיר בפרוייקט פיתוח שדה התעופה בחיפה כפרוייקט לאומי.
בשלב הראשון המדינה תשקיע 280 מיליון דולר (כסף קטן) ויזם פרטי 150 מיליון דולר.
אז עכשיו בואו ונשאל ביחד מה עם שדה התעופה המצומק שלנו באילת
עד מתי עד מתי יחלפו מטוסים מעל ראשינו
מעל המול מעל מלון מרידיאן בסמוך לבסטות (איזה כיף להם) עד מתי מטרד הרעש הזה (יותר גרוע ומסוכן מהרעש שבמרכז התיירות) עד מתי הצפיפות הזו עד מתי הפפקים בכביש ובככר (שאפילו שם קדוש שכח לתת לה או עיצוב)
(אולי "ישראייר" ו"ארקיע" יתרמו כל אחד דגם של מטוס ונהפוך אותה לככר המטוסים.
למה בשדה תעופה כל כך עמוס יש מסלול אחד ולמה הוא עדין פה - כמו סיפור הרכבת. למישהו יש תשובות שאוכל לישון בלילה יותר טוב
 
באמת תשאלו אתץ ראש העיר הוא יודע

אתר באר אורה, הממוקם באיזור תמנע, הוא החלופה המתאימה ביותר להעתקת שדה התעופה הבינלאומי של אילת. כך סיכמו לאחרונה רשות שדות התעופה, עיריית אילת, מינהל התעופה האזרחית והארגונים הירוקים. נושא הקמת שדה תעופה בינלאומי חדש לאילת נדון במשך שנים בין כל הרשויות הממשלתיות הנוגעות בדבר. זאת, בשל מצבו הפיזי הקשה של הנמל הקיים ובשל הגידול במספר התיירים מחו"ל. בשנים האחרונות החלופה העיקרית להעתקת השדה היתה בעין עברונה. אולם, הגופים הירוקים התנגדו, ומנעו את מימוש התוכנית. זאת, בטענה כי בכך תהיה פגיעה קשה בערכי טבע ובשמורת טבע גדולה הקיימת באזור. כן נפסלה חלופת שחורת, אתר הממוקם מדרום לבריכות המלח באילת, בשל בעיות ניקוז הקיימות בו.
 
אפילו לא חשבו על שדה התעופה באילת

שר התחבורה, אפרים סנה, כינס ליום עיון את מנכ"לי החברות והתאגידים שבאחריות משרד התחבורה לדיון בדרכים לייעל את ניהול הפרויקטים המרכזיים שמנהל המשרד בתחומי האוויר, היבשה והים. צמרת המשרד חושבת, כי פרויקטים מתעכבים בעקבות חסמים שניתן להסירם. בין המיזמים שמתעכבים - בניית הטרמינל העתידי נתב"ג 2000; כביש חוצה ישראל; הקמת מערכות להסעת המונים במטרופולינים ועוד. יום העיון נערך במלון רמדה רנסנס בתל-אביב. נדונו בו סוגיות הסטטוס של כל אחד מהפרויקטים, במטרה להביא לסינכרון ביניהם, כדי שיתבצעו באותה עת. משרד התחבורה מעוניין לשים דגש על קידום הפרויקטים הבאים: פיתוח כביש חוצה ישראל וכבישי הרוחב שיתחברו אליו; הקמת מערכים מסילתיים ברחבי הארץ, לרבות מסילות ברזל לדימונה, לרמת-חובב ולבאר-שבע; פיתוח מערכות הסעת ההמונים והפרויקטים העירוניים במטרופולינים של ירושלים, תל-אביב וחיפה. סנה הבהיר, כי יש לזרז גם את הקמת שדות תעופה חדשים באילת ובחיפה, וכן את פיתוח הנמלים באשדוד (נמל היובל), נמל חיפה ונמל אילת. ראשי התאגידים והחברות, הקשורים במיזמים אלה, ביניהם אל-על, רשות שדות התעופה, מע"צ, רכבת ישראל, כביש חוצה ישראל, נתיבי איילון, נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), חברת יפה נוף, חברת מוריה, רשות הנמלים והרכבות ואוצר מפעלי ים, דיווחו על מצב הפרויקטים שתחת אחריותם. המשרד ציין, כי בין הפרויקטים שיזורזו יהיו - מיזמי תחבורה בכביש 531 באיזור כפר-סבא; פרויקטים בכביש 431 ובכביש 20 בנתיבי איילון דרום באיזורי ראשון-לציון-תל-אביב; כביש חוצה ישראל ומחלפיו; חיבורי תחבורה יבשתיים לנתב"ג 2000, לרבות כבישים ומסילות רכבת; מספר מיזמים במרחב דרום. עוד יקודמו כבישים בינעירוניים במרחב הצפון, לרבות תוכנית חדשה לאיזור קו העימות; פרויקטים במטרופולין חיפה, ביניהם מנהרות הכרמל, דרך קישון וכביש עוקף קריות. באיזור המרכז - יקודמו כביש הטבעת המזרחית בירושלים; שדרוג קו הרכבת ירושלים-ת"א; הרחבת כביש גהה; בניית מסילת רכבת שלישית לאורך כביש איילון, והשבחת שדה תעופה דב בצפון ת"א. בכירי המשרד, סנה, והמנכ"ל בן-ציון סלמן, הציגו קווים מנחים ליישום תוכניות העבודה לשנת 2002. הם אמרו, כי רמת הבטיחות בדרכים ושיפורה הוצבו כיעד מרכזי בתוכניות העבודה של המשרד. הם ביקשו מראשי תאגידים וחברות לשפר את רמת השירות לציבור, ולהציבה כיעד מרכזי בתוכנית העבודה שלהם.
 
ומי בכלל ידע שיש שם שדה תעופה

כ-30 מיליון שקל יושקעו בהקמת שדה תעופה איזורי במצפה רמון, שעיקר שימושו יהיה לתיירות ולתיירות פנים. ראש הממשלה, הניח לפני ימים אחדים את אבן הפינה לפרוייקט. מנחת המטוסים מוקם במסגרת תוכנית "אופק", לפיתוח נקודתי כלכלי-חברתי של 11 יישובים חלשים, אותה יזמה הממשלה, ובה שותפה קרן קיימת לישראל. את תשתית המנחת, שמסלולו יהיה באורך של 1,300 מטרים, יבנו קרן קיימת לישראל, בהשקעה של 8.3 מיליון שקל, ומע"ץ, בהשקעה של 4.7 מיליון שקל.
 
למעלה