שדה תעופה נייד?

פיספסתא

New member
נו? אז?

אז זה בטח לא שייך לתותחנים
 
פשוט נורא

זה לא של חיל האוויר ידידיי, זוהי נושאת מטוסים (ולא שדה נייד :) אשר לוקח עליו מטוסים, של חיל הים האמריקאי ושל המארינס. בדר"כ F-18, F-14, הראייר, מסוקים, E-2 וכו'. השיגור נעשה בעזרת קטפולה שמעיפה את המטוס במהירות מן הספינה. הנחיתה מתבצעת באמצעות 4 כבלים, המטרה היא לתפוס את ה-3, זוהי נחיתה מדוייקת, הכבל עוצר את המטוס במהירות מטורפת וכך כולם נשארים על הנושאת הנחמדה והכבדה, יש לומר :) מקווה שהחכמתם. לילה טוב.
 

eagle701

New member
קטפולה זה כזה מכשיר שנמצא על סיפון

נושאת המטוסים הוא מתחבר לגלגל האף של המטוס הוא פועל על זרם קיוטר הוא זז קדימה ואחורה הוא תופס את גלגל האף של המטוס לוחצים על כפתור שמשחרר את זרם הקיטור שמעיך את הקטפולה קדימה ויחד איתו את המטוס יש לזה עוד שם פשוט שחכתי אותו:\
 
הסברתי, אני אנמק

קודם כל - טעות שלי, אומרים קטפולטה - Catapult. זהו מתקן, אשר למטה יש לו מערכת גדולה שלא אסביר עליה כעת, ולמעלה יש מתקן שמתחבר לגלגל הקדמי של המטוס ובעזרת המערכת שנמצאת בתחתית הסיפון הוא מעיף את המטוס מהספינה. מצורפות תמונות להסבר.
 

ny22

New member
מנהל
יפה, תודה.

בטח זה לא נעים לשים את הרגל על המסילה כשהיא נוסעת.... דרך-אגב, מה המטוס עושה באותו הזמן?
 

eagle701

New member
למה אתה מתכוון בידיוק?

הטייס נשען לאחורה ומחכה שקטפולטה תפעל אתה מתכוון כאילו על מצב המצערת? מהירות המטוס? אם אני לא טועה המצערת על סרק וברגע שהקטפולטה עושה את עבודתה וזורקת את המטוס הטייס מעביר מהר את המצערת למקסימום או שהוא עושה את זה במהלך העבודה של הקטפולטה כשהוא עדין על המסלול והיא מתחילה להעיף אותו
 

אמיר72

New member
אתה טועה

כל הריצה של הקטפולטה היא משהו כמו 2 שניות. אין זמן להכניס מצערת עד הסוף ולקוות שהמבער יתפוש. כאשר מוכנים להמראה, מרימים לוחות הדף ענקיים מאחורי המטוס (למנוע פגיעה של זרם הפליטה והמבער בחיילים על הסיפון), פותחים מצערת למקסימום, ואז המשגר מאיץ את המטוס. בסדרה JAG המשודרת בכל מוצ"ש בערב יש הרבה תמונות מנושאות מטוסים, תוכלו לראות שם המראות ונחיתות עליהן.
 

eagle701

New member
כן אני באמת צופה קבוע של JAG

ואני ניסיתי להיזכר באמת איך רואים את זה שם כנראה שלא זכרתי כמו שצריך:) נו טוב כל יום לומדים משהו חדש:)
 
למעלה