שדרוג כביש החוף או סלילת איילון צפון?

Bus Nerd

Active member
למה בכלל צריך את זה?

יש את כביש 4 שאושרה תוכנית לשדרגו ולהפוך אותו לכביש מהיר (אם כי אני לא יודע אם התוכנית מדברת על כל אורכו של הכביש), והוא מקביל לכביש החוף.
&nbsp
בנוסף אני חושב שהיה עדיף אם במקום זאת היו משקיעים בתחבורה ציבורית נאותה, כדי שבמקום שנרחיב את הכביש ועוד 5 שנים שוב יהיה פקק כי יהיו עוד מכוניות על הכביש, נשקיע בפתרון שהוא sustainable לאורך זמן... למשל הכפלת מסילת החוף (בשביל שיהיה אפשר להגדיל את תדירות הרכבות) ושדרוג שלה למהירות מקסימלית של 230 קמ"ש.
 
צריך להרחיב את כביש החוף עד מחלף זכרון או לסלול כביש חדש

צמוד למסילות החוף שיתחבר באזור אולגה חזרה לכביש החוף, בגלל התעבורה העתידית הצפויה מכיוון החלק הצפוני של כביש 6 ומכיוון הזרוע המזרחית של כביש 6 (77+65+85) שיתחברו לכביש 70 וממנו לכביש 2.
כביש 4 באזור עמק חפר וחדרה, שלא לדבר על צפונה יותר, לא יכול לתת מענה לכך.
 

dctgdctg

Member
זו תכנית שעולה לכותרות מדי פעם כבר שנים

אך עושה רושם שמרבית ההחלטות בה נגועות בשיקולים זרים (כנראה NYMBI של בעלי השפעה הסמוכים לתוואי החלופי).
אחרת - קשה להבין מדוע פעם אחר פעם מתקבל החלטה המנוגדת לקונצנזוס של כל בעלי המקצוע - כי החלופה העדיפה היא התוואי החדש, בצמוד למסילת הרכבת.
 

amit1270

New member
Not Yn My Back Iard


 

oshlick1

New member
לפי דעתי אין טעם לפֹתוח תוואי נוסף

צריך להרחיב את כביש החוף במיידי לפחות עד אולגה ל-3 נתיבים
 

DanielOne

New member
המצב הנתון הוא שזה לא מספיק

הרחבה של כביש החוף לא תיתן מענה לביקוש ולכן זו השקעה של טלאי על טלאי שרק תדחה את הפתרון בכמה שנים.
&nbsp
המצב הוא שיש צורך בכביש רוחב נוסף שיתחבר מאולגה עד פולג ומשם יתחבר בהמשך לאיילון דרומה.
 

oshlick1

New member
התוואי הידוע וה"ישר" של איילון מתל אביב לחדרה

הוא אסון סביבתי
הוא חוצה את שמורת הפולג ואת שמורת אלכסנדר.
דווקא במקומות שהכביש עובר סמוך לים הוא פוגע פחות.
לפי דעתי צריך להרחיב את כביש החוף במתכונתו הקיימת ל-3
נתיבים עד אולגה, שם גם ככה הרבה נכנסים לחדרה,
אולי עד קיסריה.. ולהשקיע יותר במסילת החוף - הגברת תדירות
ו"ויתור" על תחנות קטנות כמו ספיר/בית יהושע/פרדס חנה וכו'
צריך רכבת מחיפה דרך חדרה נתניה והרצליה לתל אביב
ועוד קו שיאסף את התחנות הקטנות יותר.
 

ש מים

New member
הכל בעייתי

צריך להבחין בין "תיאוריה" למעשה, בין "הרצוי" לאפשרי.
ולכן, כל תכנון צריך גם לבחון לאור היבטים כלכליים רחבים. למשל: ביטול תוואי כביש החוף הנוכחי יחייב סלילת כביש (+נתיבים) חדש, אבל יכלול גם תביעות פיצויים חדשות וגבוהות, וזאת בנוסף לאין-סוף תביעות משפטיות, שיתקעו את הביצוע לשנים רבות...
 

ש מים

New member
ועוד לא דיברנו על הפגיעה הכפולה

שכן סלילת כביש חדש לא תבטל את הקיים (שנסלל "שלא משיקולי תכנון נקי", לפי המידע שבידי), אלא תתווסף אליו, וכך יותר ישובים ויותר תושבים ויותר שטחים פתוחים ייפגעו.
 

shershku

New member
אולי צריך לתכנן מנקודת מבט אחרת

נקודת מבט שלא קיימת במשרדי התחבורה והאוצר הישראליים:
להוריד את כמות הרכבים שבכבישים.
 
למעלה