שדרוג משכנתא כן או לא ?

שדרוג משכנתא כן או לא ?

מי יודעת איך אפשר לחשב האם כדאי שדרוג משכנתא או לא??? לקחנו משכנתא למספר מועט יחסית של שנים אבל עם השנים אנחנו מבינים שזה לא כ"כ ראלי השאלה אם שווה לשדר אותה או לא זכור לי שפעם היו חברות שבודקות היום אין לי מושג איך להגיע אליהם או לחשב לבד
 

goldy

New member
מה זאת אומרת לשדרג?

להוריד ריבית בתמורה לפריסה ארוכה יותר?
 

ariri

New member
שדרוג משכנתא

בכדי שנייעץ חסרים המון פרטים 1. פרטי המשכנתא2. כמה 3. באיזה ריבית 4.מתי נילקחה 5. מתי מסתיים 6. סוג המשכנתא 7. ההחזר החודשי וכדומה. פרטים יותר חשובים הם ההתנהלות הכלכלית שלכם וכמה אתם יכולים להעמיד לצורך החזר חודשי. השדרוג נועד ב 2 מיקרים עיקריים: המקרה הרע בו לא עומדים בהחזרים ורוצים לפרוס מחדש את החוב על גבי מס' שנים רב יותר לטובת החזרים חודשיים מוקטנים. המקרה הטוב שבו היכולת שלנו להחזר גדלה ואז מקצרים את משך המשכנתא ע"י החזרים חודשיים גבוהים יותר או מחזירים בפעם אחת חלק ניכר מהמשכנתא (מעל 10% מהחוב).
 
מעל 10 % מהחוב ?

זה לא הכיוון אומנם אבל בשביל ללמוד ולהבין אם יש לי 10 אחוזים מהחוב אז זה ראלי לסגור אפילו רק 10 אחוז ? ז"א לאחר הכנסות אני מתארת לעצמי (סתם מנסה להבין למה 10% ) טוב....ואם הפרטים יעזרו אז בכייף לקחנו משכנתא ל 15 שנה לפי 4.75 צמוד למדד נכון להיום נשאר לנו להחזיר 300,000 ש"ח ב 10 שנים ז"א שההחזר היום הוא כ 3100 ש"ח אולי טיפה יותר וזה המון! חשבנו לפרוס אותה למספר גדול יותר של שנים אנחנו עומדים בהחזר הזה רק כי הדירה שכורה אבל חולמים על למכור אותה ולקנות דירה במקום בו אנחנו באמת גרים .... ומזוית נוספץ לחכות עד מכירת הדירה יכול להיות גם לרעתנו אם הריביות יעלו.....
 

goldy

New member
תשובות

"ז"א שההחזר היום הוא כ 3100 ש"ח אולי טיפה יותר" __אני מקווה שכשאת עושה את החישוב לעצמך הוא מדוייק. "אנחנו עומדים בהחזר" __אים את יכולהחזיר יותר מההחזר המינימאלי כדאי מאוד שתעשי זאת: אים בחודש מסויים את יכולה, מסיבה כלשהיא, להחזיר 3200 אז החזירי 3200 ולא את המינימום 3100. כך המשכנתא תיסגר מהר יותר. לא לחכות: הזמן ליפעול הוא עכשיו! עד 10% לא מרגישים. 15% כבר מורגש ו20% הוא שינוי משמעותי. נכון להיום את מיתמקדת בהוצאות וחבל: נסי לחסוך לפחות 10% מהכנסותייך.
 

ariri

New member
לעולם ומלואו

לגבי החזרים טרם זמנם הבנק מסכים להתעסק רק עם סכום הגבוה מ 10% כדי שלא יתעסקו עם סכומים קטנים. כך שאם קיימת אפשרות לחסוך אז ברגע שמצטבר בחיסכון סכום הגבוה מ10% מומלץ להחזיר ובכך לצמצם את ההחזר החודשי. לגבייך, היום המצב כי מקבלים משכנתאות בתנאים טובים יותר ובריבית נמוכה יותר, מכיוון שעברו כבר 5 שנים אני ממליץ לך לגשת לבנק בבקשה למיחזור המשכנתא. תכנני מראש כמה את רוצה להחזיר כל חודש, או לכמה שנים את רוצה להתחייב על היתרה (ניגזרת מההתנהלות הכלכלית שלך. אינני ממליץ להאריך את תקופת ההחזר כי זה ייקר את המשכנתא. קחי בחשבון כי תצטרכי לשלם עמלת פרעון מוקדם (מעיין קנס על פתיחת התיק ומיחזור) אבל ניראה לי כי בסכום תרויחו. שוב, גשי לבנק לקבל הצעה מיספרית, את זה תקבלי בחינם.
 

goldy

New member
הבנק לא מסכים להיתעסק עים החזרים קטנים?!

מה קרה, אנשים לא מפחדים יותר מ"עמלת פרעון מוקדם"? אים אני רוצה לשלם יותר מהחזר מינימאלי ופחות מ10% הבנק 'פשוט' לא יסכים לקבל את הכסף? איך זה?!
 

ariri

New member
לגולדי

לקיחת משכנתא היא הסכם מחייב ל 2 הצדדים, אחד מסעיפי ההסכם מדבר על 10%. החזר קטן יותר אפשרי רק בצורת מיחזור משכנתא וכל העלויות שהיא גוררת ובד"כ אינה כידאית.
 
תודה על התגובות

עכשיו אכן אנחנו עושים בדיקת כדאיות למחזור המשכנתא העניין יותר ממורכב כי בגדול אנחנו מאוד רוצים למכור את הדירה ולקנות אחרת ומצד שני הריביות- לא מובטח שישארו נמוכות כמו היום
 
למעלה