שדרוג canon 70d

gil1908

New member
שדרוג canon 70d

הרבה זמן לא הייתי כאן. שמח לראות שהפורום עדיין חי וקיים! יש לי קנון 70 כבר כמה שנים ורוצה להתקדם לפול פריים. שוקל אפילו לשנות מקנון למשהו אחר אפילו שיש לי עדשות ופלש, אולי למכור אותם כחלק מהתהליך אבל עדיפות לקנון, זה יעשה את התהליך פשוט הרבה יותר. שמעתי על הR החדשה, זאת אופציה מעניינת, הייתי רוצה לשמוע מה יש לכם לומר על המצלמה הזאת ועל עוד אפשרויות בתקציבים סבירים (לא יודע מה התקציב, אבל מה שבטוח אני לא הולך לעלות למצלמות שהם טופ אוף דה ליין)
 
מחשבות

הייתי בנעליך לפני 3 שנים, רק ששדרגתי מ-20D ולא מ-70D...
1. רוב עדשות בעלות אורכי מוקד מתחת ל-50 מ"מ לא יתאימו.
2. קח בחשבון שעבור מצלמת FF תרצה עדשות יותר איכותיות (בקנון זו סדרת ה-L).
3. תשלם מחיר במשקל ובעלות העדשות.
בהצלחה
 

steiff

New member
שדרוג ל-FF או שדרוג למירורלס או שדרוג למירורלס-FF

יש כמה אפשרויות:

שדרוג לקנון FF זו אפשרות אבל תצטרך לבחון אילו מן העדשות שיש ברשותך תוכל להעביר לשימוש במצלמה שכזו. עדשות שיועדו במקור למצלמות ״קרופ״ כמו 70D (מסומנות EF-S) לא יעברו למצלמה החדשה (אי אפשר להרכיב אותן על המצלמה). עדשות שיועדו במקור למצלמת FF (מסומנות EF) יעבדו (ואפשר יהיה להרכיבן) גם על מצלמות ״קרופ״. דגם מומלץ? הכי טוב שנכנס לתקציב שאתה מייעד לעניין (כלול בזה גם אופטיקה).

שדרוג למירורלס ״קרופ״ זו אופציה מעניינת בפני עצמה. יש לקנון כמה דגמים ויש גם מערכות m43 של פנסוניק/אולימפוס ומערכות ״קרופ״ של סוני ופוג׳י. זו לא אופציה זולה במיוחד. אתה נשאר בפורמט ״קרופ״ אבל מקבל רזולוציה גבוהה יותר ומערכת קטנה וקלה יותר באופן משמעותי.
מערכות m43 הן הכי קטנות פיזית אבל סובלות מרעש גבוה יחסית בתנאי תאורה בעייתיים. תלוי מה מפריע לך יותר - מימדים ומשקל או רעש דיגיטלי. האופטיקה היא mixed-bag אבל בהחלט אפשר למצוא אופטיקה איכותית במחירים הגיוניים.
סוני ״קרופ״ (יש גם מערכות FF) סובלות ממבחר מצומצם יחסית של אופטיקה איכותית. סוני מכוונת בעיקר לשוק של ה-FF. גם איכות תוצר ה-JPEG ישירות מהמצלמה לא ״משהו״. עם קצת עיבוד תמונה חיצוני של קבצי raw שהמצלמה מייצרת - אפשר להגיע לתוצאות מצויינות.
פוג׳י מערכת בעיצוב די ״רטרו״ אבל מצלמות דווקא מתקדמות מאד ומבחר גדול ונאה של אופטיקה. תוצר JPEG מצויין ישירות מהמצלמה. זו מערכת המירורלס היחידה בה היצוב מבוצע בעדשה ולא בגוף המצלמה (מלבד דגם אחד). מדובר כבר בדור החמישי של מצלמות ובמערכות יציבות מאד עם יכולות מרשימות מאד ואופטיקה מעולה.

מערכות מירורלס FF המלכה הבלתי מעורערת בתחום הזה היא סוני עם מבחר נאה של דגמים ואופטיקה. המחירים - נו... FF... למה ציפית? סוני נמצאים בשוק הזה כבר כמה שנים טובות והמצלמות שלהם משתכללות ומשתפרות מדור לדור.
ניקון וקנון נכנסו לתחום לפני כשנה עם שני דגמי מצלמה כ׳א ומספר מצומצם של עדשות, וגם מתאמים שמאפשרים להשתמש ברוב דגמי העדשות הקודמים בעלות ביונט F ו-EF בהתאמה. שני הענקים נזכרו באיחור להיכנס לתחום המירורלס ומדובר בדגמים ראשונים עם לא מעט מחלות ילדות. אם אתה שוקל את הכיוון הזה אני ממליץ להמתין עד ליציאת הדור הבא של מצלמות המירורלס FF של שני היצרנים.
FF זה יקר... אבל אם נבהלת מהמחיר חכה עד שתראה את סדרת GFX של פוג׳י שהיא לא רק FF אלא פורמט בינוני. מספר מצומצם של דגמים ושל עדשות.

נקודה שחשוב לזכור בנוגע למערכות מירורלס, והיא עוברת כחוט השני בכל הדגמים של כל היצרנים: חיי סוללה. זה ממש לא מה שהתרגלת לו במצלמות רפלקס. סדר גודל של 200-300 תמונות לסוללה טעונה. בסוף לומדים להסתדר עם כל המגבלות, אבל זו אחת הבולטות שבהן.
 

EyesToSee

New member
מה עם Leica Q2


 

steiff

New member
כן... לא צינתי את לייקה

שבעצם הפכה להיות יצרנית מירורלס FF או בעצם מעולם לא חדלה להיות כזו, משום שמערכת הריינג׳פיינדר ייתרה את העדשה מלכתחילה. אפילו בעידן הפילם.
אבל עיינית דיגיטלית זה דבר חדש אפילו אצל לייקה.
ועוד עניין קטן ושולי - המחיר והתפעול הידני...
 

gil1908

New member
מחלות ילדות

זה הדבר שהכי מפחיד אותי עם הקנון R .אבל אני נוטה לכיוון הזה בגלל שיש אדפטרים לעדשות הקיימות שלי
 

dudi4321

Active member
FF ממש לא יקדם אותך

זה מסורבל ודורש יותר עדשות לאותן משימות.
אני התרגלתי לסחוב נטל על הגב אבל זה לא מעשי בסיצואציות דינמיות כי אז העדשה נמצאת בתיק הגב ואחרי שניה הסיטואציה נעלמה והתפשרת בעדשה שכבר על הגוף המצלמה.
אלא אם אתה בסטייל סטודיו, להשתדרג לאיכות חוברת.
&nbsp
 
"FF ... זה מסורבל ודורש יותר עדשות לאותן משימות" ???

.
איך אפשר לומר דבר כזה מבלי שהשואל פרט את המשימות להן הוא מייעד את המצלמה (או שמא ציין, והחמצתי)?
*
אני, על כל פנים, יוצא לצלם עם עדשה אחת בלבד - לא כבדה - על המצלמה.
המצלמה על הכתף, ללא תיק, וכרטיסי הזכרון והסוללה הרזרביים בכיס או בפאוץ' קטן - וזהו ...
זה הכל.


.
 
חולק על כך

כאשר מצלמים, יש בד"כ תכנית לצילום. למשל, אם הולכים לאירוע ספורט או לגן חיות או לטיול ספארי וכו'. מצטיידים בציוד ומגיעים מוכנים. גם במחשבה מה יהיה המצב צילום האידאלי, כיוון המצלמה (זמן, צמצם, AF, צילום רציף וכו'). אם אני מטייל ברחוב ופתאום מופיע מטוס שעושה פעלולים במהירות של 250 קמ"ש, אין מצב שאהיה מוכן באותו רגע! לא עם ASPC ולא עם FF.

אני מצלם עם FF. יש לי את ה-Canon 5DmkIV ועדשות:
קיט: 24-105 F4 L-II
רחבה: 16-35 F4 L
טלה: 70-300 F4.5-5.6
סיגמה: 50mm F1.4 Art
סיגמה מקרו: 105mm F2.8

בתי מצלמת עם 80D חדשה (בת שנה).
עדשת קיט: 17-85
רחבה: 10-20 של סיגמה
ו-50mm F1.8.
נסענו לבודפשט ביחד. צילמנו ביחד. אני עם הקיט והיא עם הקיט רוב הזמן. לקחנו גם את הרחבה. היא החליפה עדשות כאשר היה צורך, וגם אני.
לא רואה שוני בקטע הזה בין ה-ASPC וה-FF.

כאשר הלכנו לצלם בנגריה שלהם, באנו עם 50mm. עבורה זה כמו 80mm. גם במהלך הצילום, כאשר החלפנו ביננו עגשות (היא צלמה עם ה-סיגמה: 50mm F1.4 Art, התקבלו אותן תמונות (אורך מוקד, מסגרת וכו') רק עם עדשה יותר איכותית.
צר לי...דעותינו חלוקות פה.
 

steiff

New member
חושבני שהרוב המכריע בהחלט ער להבדלים

עדשות על ״קרום״ מתנהלות באופן אקוויוולנטי לעדשה ארוכה ב-50% או 60% או 100% (תלוי במידת ה״קרופ״) יחסית לעדשות על חיישן FF ובנוסף עומק השדה מתנהג באופן אקוויוולנטי לצמצם סגור ב״סטופ״ אחד (ל״קרום״ 1.5) או שניים (לקרופ 2).

יש מי שעומק השדה הרדוד בעבורו הוא האלמנט החשוב ביותר והוא מוכן להשקיע בהשגתו ממון רב ונשיאה של משקל ונפח ציוד.
ויש מי שעומק שדה רדוד עד כדי כך, בעבורו, אינו אלמנט משמעותי דיו כדי להשקיע בו כל כך הרבה כסף ולשאת משקל גדול.

כל אחד עושה מה שנכון עבורו.

אין בכך להפחית מחשיבותו של עומק השדה ליצירת קומפוזיציה מוצלחת, אבל מאידך - גם אין להפריז בכך. ראיתי די תמונות בימי חלדי שהאפקט של עומק שדה רדוד היה מוגזם ומציק לעין.

אם היתה מערכת FF ״קומפקטית״ במחיר הגיוני - הייתי שמח לאמץ אותה לחיקי. לא בטוח שהייתי משתמש בצמצם הפתוח ביותר, אבל הידיעה שהאופציה קיימת תמיד מניחה את הדעת. אבל... נכון להיום המערכת היחידה הקומפקטית היא לייקה, ועם כל הכבוד המגיע - תפעול ידני זה לא בשבילי. (וזה לא שלא ניסיתי). והמחיר... בלתי הגיוני בעליל... קנוניקון וגם סוני הן מערכותְ גדולות. בעיקר האופטיקה.
 

gil1908

New member
עדכון

רציתי לעדכן: בסוף עברתי לקנון R. מכרתי את המצלמה ואת העדשה 24-105 שהיתה לי וקניתי את הR עם הגרסה המתאימה של אותה עדשה. קניתי גם מתאם פשוט לעדשות האחרות שלי.
אין ספק שהממשק שונה, ואפילו טיפה מציק בהתחלה ויש כמה דברים שהייתי מעדיף שקנון היו בונים אחרת אבל בסה״כ מצלמה מצויינת ואני מאוד מרוצה מהתוצאות. זה כמעט כמו לצלם עם מצלמות הרבה יותר יקרות מבחינת האיכות. חיי הסוללה, כמו שאמרו פה, הרבה יותר קצרים ממה שאני רגיל אבל קניתי סוללה נוספת וזה עונה לי על הדרישות. לדעתי אחד השיפורים שחייבים להכניס דחוף זה gps, אני לא מבין איך בכל טלפון ומצלמת כיס יש את זה ודווקא פה לא. גם נושא הוויפי עדיין מסובך והגיע הזמן שקנון יעשו משהו פשוט ונוח לתפעול בעניין הזה, למה דבר כמו וויפי צריך להיות כל כך מסובך? אז בקיצור יש הרבה דברים שאפשר לשפר ואני מאמין שקנון יעשו שינוי בדגם הבא של הR אבל אני מאוד מרוצה. תודה לכולם על העזרה. צירפתי גם תמונה בשביל ה״בונוס״ :)

 
למעלה