שואלת לגבי רעד באצבעות בעת כתיבה

ללישלו

New member
שואלת לגבי רעד באצבעות בעת כתיבה

לאחרונה הגיעו אלי ילדים לצורך עבודה על כתיבה אשר מה שבלט בתפקודם זה היה רעד באצבעות האוחזות בעפרון. לחלקם האחיזה היתה תקינה (חלקם לאחר שעבדנו על כך) וכן שכ"י היה מיוצב ודינמי כך שלא ניתן להשליך את הרעד על סיבת ייצוב. מה יכולות להיות הסיבות לכך אצל מי שאינם נוטלים תרופות (כמו ריטלין או נגד פירכוסים וכדו')? כ"כ אשמח לשמוע על רעיונות לשיפור תפקוד זה אצל ילדים כנ"ל (פרט למשקולת, בה לעיתים אני נעזרת). הרעד פשוט מפריע לאיכות הקו. תודה לתשובות!
 
הפניה לרופא...

נסיונות ליצוב יצוב דיסטלי כל שהוא... וויתור ... עם המלצות על הקלות... לא מוצאת שום דרך לשפר רעד שמקורו נוירולוגי...
 

עינת77

New member
רעד

ראשית כל הייתי מפנה לנוירולוג על מנת לשלול מקור נוירולוגי. שנית, דברת על יצוב שכ"י, אבל מה עם ייצוב פרוקסימלי??? מה עם חגורת הכתפיים, גו עליון??? חולשה פרוקסימלית עשויה ג"כ להוות מקור לרעד. בדיוק השבוע מטופל שלי חזר מביקור אצל נוירולוג שראה את המקור לכך אך ורק מחולשת גו כפי שתארתי לעצמי.....עבודה אינטנסיבית לחיזוק שפרה את הרעד והרעד פחת!!!
 

ללישלו

New member
רעד

ראשית - תודה לנגה ולעינת. עינת- הייתי מבינה גם עם סימן שאלה אחד! חשתי מעט ננזפת בתגובתך. לעצם התשובה- מקוה שברור שבתור מרב"ע עוד לפני הישיבה ליד שולחן לצורך הכתיבה, עבדנו לא מעט על חיזוק גו עליון ואגן. נשמע די מהיר שתוך שבוע של תרגולי חיזוק הגו אצל המטופל שלך כבר נראתה הפחתה ברעד. אם כן אז יישר כוחך! אשמח בכל זאת לשמוע על רעיונות להתמודדות או עקיפת הבעיה מנסיונכם הטיפולי.
 
רעד תמיד

רעד במנוחה או בפעולה תמיד מחשיד על פתולוגיה במערכת העצבים המרכזית אולם לעתים אין זה רעד אלא תנועה שאינה מהוקצעת או נסיון תיקון בסיום תנועה עדינה לא מדוייקת. כמו כן בילד עם טונוס נמוך יתכן ומדובר בלפיתה חזקה מידי בכדי להתגבר על החולשה.. בלי היסוס כמו קודמי יש ראשית לשלוח לנוירולוג.
 

עינת77

New member
סליחה אבל לא היתה כוונה לנזוף

ואני מתנצלת אם זה מה שהרגשת, זהו סגנון הכתיבה שלי. הכוונה של סימני הקריאה היתה להביע פליאה ולא יותר מזה. כיון שלא היה ברור לי ממה שכתבת שעבדת גם על יציבה הבאתי את הדוגמא שלי, לא תמיד זה מובן מאליו. מה שניסיתי לומר הוא שאצל המטופל שלי ניכר היה רעד מאוד משמעותי שדי היה ברור לי שמדובר על משהו נוירולוגי, (המטופל עם היפוטוניה וגמישות יתר) לא דברתי על טווח של שבוע, הזכרתי במקרה שהשבוע הוא חזר מביקור אצל הנוירולוג, מדובר על ילד שמטופל אצלי כבר כמה חודשים ובנוסף לטיפול אצלי הוא משתתף בחוג התעמלות שהמלצתי לו. אז אני לא נוקפת שום דבר לזכותי, רק ניסיתי להציע עזרה מהכיוון הזה שהיה לי מאוד טרי...
 

ללישלו

New member
זה בסדר,

נראה לי ש"התיישרנו". בכל מקרה הבנתי כעת יותר את דברייך. אצל חלק מהילדים כמעט ברור לי שהמקור נוירולוגי, אבל מנסיון, ביקור אצל נוירולוג כשהילד ממילא במעקב ומקבל תרופה כלשהי שלא יכול להפסיקה, עלינו להתגבר/לעקוף ולסייע בטיפול ברב"ע באופן תפקודי על הרעד הכרוני בפעילויות עדינות מכוונות. אז בכל זאת, לאחר הביקור אצל נוירולוג, שלא מלווה במתן פתרון לרעד, מה תעשו כדי ליעל את פעולת המטופל? (מחשב לא יסייע במקרה עליו דברתי). שוב תודות!
 

רינע

New member
אחיזון

אולי אחיזון שיעבה את העיפרון יעזור להפחית מעט מהרעד. חוץ מזה גם לי יש מטופל, ילד שיש לו גמישות יתר באצבעות ורעד ביד . אני ייחסתי את הרעד לכך שהוא משקיע המון מאמץ באחיזת העיפרון באופן יציב ?! ויש לי שאלה להוסיף - הוא יכול ונהנה להוציא את מפרק האגודל מהמקום. אותי זה מזעזע.אבל יש לזה השלכות פיזיות חוץ מזה? תודה
 

ימימה5

New member
מנסיוני

היו לי שני מטופלים שסבלו מרעד,הפניתי לנוירולוג ובשני המקרים לא היתה לו תשובה משמעותית, כלומר-מקור לא ידוע,אין טיפול, להיות במעקב. מה שכן ראיתי שככל שהמטופל התקדם בטיפול והביצוע השתפר, הרעד נחלש.
 
למעלה