שוב אני עם 2 שאלות חדשות

שוב אני עם 2 שאלות חדשות

הפעם בקשר לבן שלי.
בני בן 8 חודשים עוד כמה ימים. בביקור האחורן בטיפת חלב, האחות אמרה לי שהוא צריך להתחיל להגיד עיצורים כמו ב', ג' וכו'. לפני כחודש הוא התחיל להניע את השפתיים כמו דג ומידי פעם אמר בבבבבב. זה נמשך כיומיים ומאז פסק. מאז הוא מביע הכל בקול, באינטונציות שונות, אבל ללא אף עיצור, ממש בלי שום עיצור. האם זה בסדר? (חוץ מזה הוא ילד מקסים ושמח).
בגיל 5 ימים הוא אושפז עם צהבת בספירה של 26 בילירובין. המליצו לנו על בדיקת BERA בגיל 3 חודשים. עד עצם היום הזה הבדיקה כל הזמן נדחתה. האם כדאי בכל זאת לערוך אותה? האם לא מאוחר מידי? תודה חגית
 
חגית שלום,

בגיל כזה קשה לי להתייחס למה שאת מציינת כאיחור, כל עוד הילד מתקשר אפילו באופן לא מילולי- ע"י חיוכים, קולות שונים ומשחק/תשומת לב משותפת עם הסביבה- זה נשמע בסדר.אל תדאגו יותר מדי והמשיכו להנות ממנו- אני מניחה שהקולות והמילים יגיעו במוקדם או במאוחר... יש לזכור שהאחיות בטיפת חלב שואלות על מה שחלק, או רוב הילדים באותו גיל עושים, ואין זה אומר שאם בנכם עדיין לא... אז משהו איתו לא בסדר. לגבי השאלה השנייה- מומלץ לבצע את בדיקת ה-BERA אפילו עכשיו, אבל אולי כדאי להתחיל מבדיקת שמיעה רגילה לתינוקות, אולי כבר אז יהיה ניתן לוודא שהשמיעה תקינה על-סמך תגובותיו ולא יהיה צורך בבדיקת ה-BERA. בכל אופן אל תוותרו על בדיקת שמיעה, ואיני מתכוונת לבדיקת-סינון שמיעה שעושים בטיפת חלב...זה לא מספיק. בהצלחה.
 
למעלה