שוב החינוכית בסכנת סגירה

עיתון ישראל היום מתבסס בליגה של הגדולים

הדיח את מעריב מהמקום השני. האמת,אחלה עיתון. בטח אם משווים אותו ל-24 שתשעים אחוז ממנו זה רק תמונות ורק עשרה אחוז מלל והפוסט שחצי ממנו זה פרסומות לסופרמרקט.
 

gadgad0

New member
קצת בעייתי הסקר

"ישראל היום" הוא חינמון שרובו מחולק חינם בתיבות הדואר. לי שמים אותו בכל בוקר בתיבה, ואני לרוב זורק את העיתון לפח מבלי לעיין בו (כמו גם רוב השכנים שלי). אנחנו, מבחינת הסקר, נכללים בין אלו שקראו את העיתון, למרות שלא פתחנו אותו. מאידך - אם מישהו משלם וקונה מעריב בקיוסק, רוב הסיכויים שגם יקרא בו. כך שלמעשה הסקר אומר: הרבה "נחשפים" לישראל היום - מעט יותר ממש "קוראים" בו. הסקר היה יכול ללמד על משהו אם ישראל היום היה נמכר בכסף, או, לחילופין, אם מעריב, ידיעות והארץ היו מחולקים חינם.
 

flymy

New member
אני חושב שחשיפה נמדדת באם קראו את העיתון

מכיוון שמעריב וידיעות לא מוציאים נתונים על כמות מנויים וכמות עיתונים מודפסת ונמכרת בדוכנים (ויש ביניהם הבדלים גדולים) - הסקר הזה הוא הדבר הכי קרוב. הארץ לעומת זאת כן מוציא נתוני מנויים ומכירות אשר מבוקרים על ידי משרד רו"ח חיצוני, ואפשר לראות שיש חפיפה במידה מסוימת בין המגמות (עלייה של הארץ ושל דה מארקר). למה שאתה התייחסת זה מדד הזכירות, ומבחינת עיתונים זה לא כזה קריטי. אני יכול להעיד על הרבה אנשים שעבורם ישראל היום הוא עיתון ככל העיתונים (מעריב וכו'), ומנגד עם 24 דקות או הפוסט אף אחד לא קורא לעומק. מילא שהתוכן שמה ירוד, אבל העיצוב הוא כזה זול וצעקני ובעיקר מלגלג (5 עמודים מתוך אתר וואן).
 

gadgad0

New member
סקר TGI הוא בעיקרון עניין די מגוחך

מצלצלים סוקרים למסעודה משדרות ושואלים אותה אילו עיתונים היא קראה בחודש האחרון. ובכן, מסעודה קראה (בדרך הקצרה מתיבת הדואר לפח) את הכותרת הראשית של ישראל היום, ואילו את העיתון שעליו היא מנויה או קנתה בכסף מלא (הארץ/מעריב/ידיעות) היא קראה בניחותא מהעמוד הראשון עד העמוד האחרון בכורסה שבבית. מבחינת סקר TGI - מסעודה נחשפה גם לידיעות וגם לישראל היום. מבחינת המפרסמים - מדובר בבדיחה. עבור רוב הישראלים - בהגדרה, כל דבר שמחולק חינם נחות בהשוואה למקבילו שנמכר בכסף מלא. מבחינת הכלים בהם נעשה סקר TGI, כנראה שלעלון הסופרפארם וחוברת "הקופון של המדינה" יש חשיפה גדולה הרבה יותר מכל העיתונים גם יחד. כל יחצ"ן רוצה לשים את הלקוח שלו בכל העיתונים, אבל הוא יודע שאין דין עמוד השער של "שבעה ימים" לעמוד 3 בישראל היום. יש כלי מוצלח יותר לבדיקת "חשיפה" (במובן העמוק של קריאה וזכירות, ולא של עיון מרפרף בכותרת הראשית בדרך לפח): אחד ממשווקי התיירות הגדולים (מאלו שמפרסמים בכל יום את הקוביות הקטנות עם "נופשון של הרגע האחרון - אנטליה ב-99 דולר!") עושה בימים אלה פרוייקט די מעניין - הוא מפרסם את הקוביות שלו בידיעות (כל יום), מעריב וישראל היום (שלוש-ארבע פעמים בשבוע). פרסום בידיעות אחרונות מביא מבול טלפונים (סדרי-גודל של מאות), פרסום במעריב - זרזיף טלפונים ופרסום בישראל היום - כמעט אף טלפון. לכל מודעה בכל עיתון מוקצה מספר Call Center שונה, כך שהעניין נבדק באורח סטטיסטי קפדני למהדרין במשך תקופה. אגב, העניין הוא שהחברה עדיין ממשיכה לפרסם בישראל היום את המודעות שלה רק משום המחיר (כעשירית ממה שהיא משלמת למודעה מקבילה בעמוד האחרון של ידיעות) - כך שאם מתקשרים שניים-שלושה לקוחות ביום עקב המודעה - זה כבר הופך את העיסקה למשתלמת...
 

flymy

New member
וזה ההבדל

לכל עיתון יש מנויים וקוראים בעלי אופי שונה. הטענה היא שהקוראים של מעריב, הם סוג של קוראי הארץ, רק ברמת העם כולו. במעריב אומרים שקמפיינים תדמיתיים עובדים חזק הרבה יותר, כי מדובר בפלח אוכלוסיה שלא טס אלנטליה דרך הדקה ה-90 אלא טס לאירופה דרך סוכן נסיעות פרטי (או האינטרנט). מפרסמים לוקחים בחשבון איפה הם מפרסמים. 24 דקות מצריך התייחסות של 24 שניות (פאנץ' עלוב אך דרוש). ישראל היום נותן מענה הולם למעריב וידיעות ברמת התוכן הגבוהה (יחסית) והקוראים כן משקיעים בו התייחסות גבוהה, למרות שהוא רק חינמון.
 

gadgad0

New member
אותה TGI עשתה סקר לפני שנה

שבו בדקה את פרופיל קוראי העיתונים. היא לא מצאה הבדלים מובהקים בפרמטרים של השקפה פוליטית, השכלה והכנסה בין קוראי מעריב וידיעות. הפרמטר היחיד שכן נמצא בו הבדל היה בזה של הגיל (קוראי מעריב מבוגרים יותר).
 

gadgad0

New member
הפוסט מוצא לאור ע"י אלי עזור ודודי וייסמן

כך שטבעי שרוב הפרסומות בו שם של העסקים של וייסמן (הריבוע הכחול, דור אלון, פיצה האט וכו'). את 24 מוציא ידיעות אחרונות, כך שאת נתוני ההפצה שלו צריך לצרף לאלו של ידיעות...
 
המסקנה הבולטת מהאשכול הזה

כל העשירים המניייקים כמו גדגד והשכנים שלו זורקים את "ישראל היום" לפח כי לא בכבוד שלהם לקרוא משהו שקיבלו בחינם.
 

gadgad0

New member
אני עשיר, יא מניוק?!

אף פעם לא זרקתי את "ישראל היום" ישר לפח. תמיד הקפדתי לנקות איתו קודם את החרא של הציפורים מהמרצדס החדשה שלי. .
 
למעלה