איזה כיף כל תגובה לצאת ולהיכנס.....
זה היה סופר יוצא מהכלל שכמובן לא מעיד על הכלל.
הבעיה היא שרוב הנהגים לא יודע לנהוג (מה יש היום לעשות חוץ מלסובב את ההגה וללחוץ על בלם או תאוצה ולשלוח מסרון ???).
היה לך מזל שהנהג לא מיד חזר לנתיבו, כי אז זה היה נגמר בתאונה קטלנית (קטלנית = עם הרוגים)
הבעיה היא שרוב הנהגים (כמוך) פועלים על פי אינסטינקט ולא על פי מה שנכון.
במקרה כזה של כביש צר שאיננו מאפשר ללחוץ על דוושת הגז ולטוס קדימה, הפתרון הוא כמובן העברה תיבת ההילוכים לאחור ונסיעה מהירה אחורה תוך כדי צפירה להעיר את הנהג שממול שיחזור לנתיבו.
(היתה קצינת משטרה שבקושי ידעה לסובב את ההגה אבל בגלל התפקיד היה לה רכב צמוד. באחד הימים ראיתי בחניה של המשטרה שהיא מבקשת ממישהו להכניס את הרכב שלה לחניה כי היא לא יודעת לנסוע רוורס (!!!).
דרשתי מיד לשלול לה את רשיון הנהיגה כדי לא להביא למצב שהמשטרה תשלם מליונים פיצויים בגלל מישהי שמחזיקה ברכב ולא יודעת לנהוג.
אז, מישהו הבין זאת ורשיונה בוטל גם במשרד הרישוי (למשטרה יש רישוי משלה ת"פ משרד הרישוי), לשאלה איך תגיע לעבודה או לביקור ביחידות שונות, היא קיבלה תשובה:
.....
אז כן, תמיד צריך לפעול נכון ולא לסמוך על המזל.
מזמן כבר המשטרה המליצה לחייב נהגים להשתתף בהשתלמויות לנהיגה זהירה והיחלצות מבעיות, כמובן ברמה סבירה ולא ברמה של נהגי מרדפים או נהגי אישים כי אי אפשר ללמד כל נהג לבצע נסיעה על שני גלגלים או לסובב בעת נסיעה מהירה את הרכב 180 מעלות ולנסוע מהר בכיוון ההפוך או לנסוע במהירות רבה אחורה תוך חציית צמתים.....
חובה לנהגים להכיר את כל דרכי ההיחלצות הסבירים, והשתלמויות כאלו היו צריכות להיות תנאי לחידוש רשיון, לפחות יום השתלמות בשנתיים.
אבל את הממשלה זה ממש לא מענין.
עלתה גם הצעה להחזיר את "סיירת התפוז" כדי להחמיר את הפיקוח על שימוש בטלפונים תוך כדי נהיגה, שזה פשע בפני עצמו.
גם זה נדחה.
זה שממציאים חוקים שונים זה חסר ערך באופן מוחלט אם אין אכיפה , שנהגים ילמדו שאם הם מזלזלים בחיי אחרים, התשלום ביוקר, גם בכסף וגם בהתארחות בבתי הסוהר של המדינה לתקופות קצרות, חוץ מעבירות חמורות שמצריכות עונשים כבדים.
אבל כמו שאמרתי את הממשלה זה לא מענין.