שוב יגידו, האיש חולה? או פוטושופ?

SupermanZW

Well-known member
אפשר להתווכח איתו, אבל זה לא יעזור. שנאה זה רגש טבעי. הסברה יכולה להילחם בשנאה אם היא מבוצעת כראוי, אבל האם יש אדם בעולם כולו שמעולם לא שנא אדם אחר? אין! מסקנה: מותר לשנוא, ולו רק בגלל שכולם (או כמעט כולם) עוברים את זה,כמושא לשנאה או כשונאים. זה חלק עצוב מהמציאות והתכחשות לכך רק תחמיר את הבעיה.
 

חורזת באהבה

Well-known member
מנהל
אין ספר שרגש השנאה הינו רגש טבעי.
האם לזה חותרים המפגינים להפיץ את הרגש שנאה? מותר לשנוא?
 

SupermanZW

Well-known member
נצל"ש שאלה:
יהודים רבים מחרימים את גרמניה ומוצרים גרמנים בגלל השואה, כמו כן מבין המחרימים, הרוב אפילו לא מוכנים לשוחח עם גרמנים בני זמננו, אפילו אם מדובר על גרמנים שלא יכלו להיות מעורבים במלה"ע השנייה מהסיבה הפשוטה שהם צעירים מדי בשביל זה, אפילו אם לא היה להם סבא רבא נאצי, האין זו שנאה? ואם תאמרי שאסור לשנוא לא תהיה עוד שנאה? שנאה יכולה להיות רציונלית ויכולה להיות לא רציונלית. למשל, לשנוא את מי שעשה לך רע זה מאוד רציונלי, אבל לשנוא את מי שלא עשה לך רע זה לא רציונלי, ואפילו אם מדובר בנין של נאצי, מה הנין אשם?
פרט מעניין: מייסדי מרצדס, דיימלר גוטליב וקארל בנץ היו יהודים. היטלר נסע במרצדס, יש יהודים שמחרימים את מרצדס כי היטלר נסע במרצדס, אין הם יודעים שהם מחרימים חברה שיוסדה ע"י שני יהודים.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מה לא נכון בדברי האיש? התרופה לשנאה היא הידברות, חינוך, הסברה וכיו"ב. אבל לא ניתן לאסור זאת בחוק (גם אם זה היה רעיון טוב ובעיני זה לא, זה לא מציאותי לאסור על רגש).
 
למעלה