שוב שואלת על מיסוי סחר חליפין

arandiera

New member
שוב שואלת על מיסוי סחר חליפין

שניים השיבו לי ואמרו שאכן קהילת מחרוזת (אשר סוחרת בחרוזים במקום בשקלים) היא קהילה של סחר חליפין אשר מחויבת במס. מה זה אומר בשטח, כיצד מדווחים ולמי, מה זה אומר אם לא מדווחים, האם אתם בטוחים שזה החוק הלכה למעשה? על סמך בדיקה שעשיתי הבנתי שהנושא עדיין בדיון בממשלה (קהילות מחרוזת קיימות בארץ כבר כמה שנים) ושאין עדיין החלטה בנדון. המסחר אינו בחומרים אלא רק בשירותים, כלומר בזמן. באנגליה אני מבינה שהחליטו שזמנו הפרטי של אדם הוא עניינו הפרטי ולכן לא חייב במס. כיצד יכולים למסות עסקאות שלא נעשות בכסף?
 

אמיר72

New member
מה הבעייה למסות עסקה שלא בכסף ?

לכל מוצר יש שווי, ואם אני נותן לך שתי מכוניות תמורת דירה הרי אפשר בקלות לדעת כמה אני הרווחתי וכמה את הפסדת.
 
סחר חליפין

אני שומע על "מחרוזת" פעם שניה הראשונה היית בשאלתך הראשונה, לכן במחילה על בורותי תסבירי לי מה את עושה
 

לימור75

New member
מחרוזות

קבוצת אנשים (קהילה) שמעודדת את חבריה להחליף ביניהם שירותים (ומוצרי יד שניה) תוך שימוש בכסף פנימי של הקהילה שנקרא חרוזים או מחרוזות. אם אני עושה ביביסיטינג אצלך, אתה "משלם" לי ב X חרוזים (כפי שסיכמנו ביננו), חרוזים אלו נגרעים מחשבונך ומועברים לחשבוני, ואז אני יכולה "לשלם" בם תמורת טיפול רייקי. מכיוון שגם בקהילות מסוג זה יש אנשים נדרשים יותר ופחות, יש כאלו שצוברים יותר חרוזים. ואז יש שתי אפשרויות - בעלי החרוזים ממירים אותם לשירותים נוספים, או שמחזירים אותם לקהילה. אגב, בארץ אני לא חברה בקהילה כזו. הייתי בעבר הרחוק - בחו"ל
 

arandiera

New member
תודה לימור, ההסבר מדויק

אנחנו קבוצה של סטודנטים (ארבעים בערך) שמגדירים עצמנו כקהילת מחרוזת. עיקר המטרה של הקהילה היא לשמש בנק מידע וליידע את כל אחד מהחברים אילו שירותים מוכן האחר לתת (החל ממסאז' וכלה בשיעורים פרטיים). מי שרוצה משלם על השירותים בכסף, מי שרוצה נותן שירותים בחינם, מי שרוצה נותן שירות תמורת שירות (סחר חליפין ישיר) ומי שרוצה נותן שירות תמורת חרוזים. כאשר מתבצעת עסקה בחרוזים מדווחים למנהלת החשבונות על ביצוע העסקה והיא מציינת ברישומים שלה שלאחד נגרעו חרוזים ולשני נוספו חרוזים. החרוזים הם כמובן וירטואלים ומהווים בעיקר אינדקציה לעובדה ששירות מסוים ניתן/התקבל. לגבי מי שנתן לי את דוגמת השני רכבים תמורת דירה ואמר שפשוט למסות את זה, מה זאת אומרת? זכותי למכור לך דירה במחצית שוויה, אם ארצה, לא? כלומר, מי יכול להוכיח שדירה שווה שני רכבים או רכב אחד? וכך, כיצד ניתן למסות עסקה כגון שעת מסאג' (ממסג'יסט לא מקצועי) או שיעור פרטי מסטודנט. נב. אף אחד אינו מקצועי ואינו עובד כעצמאי בתחום אותו הוא מציע.
 
שווי

אנסה להסביר שוב כל הכנסה מחויבת במס, לכן אם כדוגמא אני אתן לכן שרותי בייבי סיטר (אני רו"ח) תמורת מסאג' עדיין שנינו הפקנו הכנסה חייבת ואפשר להעריך שווי של התמורה לפי שווי שוק
 

אמיר72

New member
זכותך המלאה לעשות מה שאת רוצה

וזכותו של אגף מס הכנסה ומע"מ למסות את הנישום. אפשר בקלות להוכיח מה שווים של רכבים - הרי יש מחירון גלוי וידוע. גם שווי דירה אפשר להעריך בקלות. ס' 2(1) לפקודת מס הכנסה קובע כי ימוסו כל "השתכרות או ריווח מכל עסק או משלח יד" - גם לשעת מסג' לא מקצועית יש מחיר (כמו שיש מחיר לשעת עו"ד בכיר, עו"ד זוטר ומתמחה), ואם מישהו עוסק בכך באופן קבוע, גם במקביל ללימודים, ומקבל שירותים שונים (היינו שווה כסף) במקום מזומן, זה אינו משנה את העובדות. מאחר ואני מניח כי הבנתך בתחום המיסוי אינה מעמיקה (וזה לגיטימי) הייתי מציע לך להתייעץ עם רואה חשבון בצורה מסודרת ולא באינטרנט.
 
למעלה