שוב: שרת התחבורה רוצה להפחית את האפקטיביות של הנת"צים במטרה "ליעל את התחבורה הציבורית"

מוישי67

Active member
 

Ccyclist

Well-known member

כל העניין הזה קצת מוזר לי כי בבריטניה נת"צים הם לרכבים מורשים בלבד: אוטובוסים, מוניות, רכבי חירום וכו'. אין מצב של אישור רכבים לא מורשים על בסיס מספר נוסעים. הם כלי עירוני, לא בינעירוני.

היה בעבר מקטע בינעירוני על אוטוסטרדת ה M4 במערב לונדון, אך הוא בוטל משום שעיקר התח"צ הבינעירונית היא מסילתית ולא היתה הצדקה לקחת נתיב שלם מתוך 3 לאוטובוסים בינעירוניים. התנועה העירונית באזור מתבססת על כביש ה A4 וצירים אחרים.
 
יש טעות (או בישול) בכתבה.

הבדיקה של פליקס שכמן מתייחסת למעבר מ"אין נת"צ ל-נת"צ+3". שהראה שהפגיעה ברכב הפרטי היא מינורית (3 דקות למיטב זכרוני) בעוד שמהירות ואמינות התח"צ השתפרה פלאים, וזה כי גם היתה אכיפה בתקופת השרה הקודמת.

אני בטוח שיש בדיקה שמראה את ההרעה שנגרמה עם הביצוע של שני המהלכים לתח"צ - א. הכרזה שלא תהיה אכיפה, ב. הורדה מ-3 ל-2. אבל זה כמובן לא מפורסם. מה שבטוח זה שזה לא עזר לרכב הפרטי לנסוע יותר מהר.
 

Ccyclist

Well-known member

איך הזהיר שמואל הנביא?

"ויאמר זה יהיה משפט המלך אשר ימלך עליכם את בניכם יקח ושם לו במרכבתו ובפרשיו ורצו לפני מרכבתו"
 

Harrington

Well-known member
מנהל

שוב: שרת התחבורה רוצה להפחית את האפקטיביות של הנת"צים במטרה "ליעל את התחבורה הציבורית"​

לא מצאתי בדברים כל החלטה על מה שרת התחבורה רוצה או מתכננת. מצאתי שהיא בודקת את העניין ויעילותו/השפעתו. אשריה שהיא נוהגת כך. זה עדיף פי עשרות מונים מסתם להניח שמשהו טוב (או רע), בגלל שזה המצב במדינות אחרות או בגלל שזה נשמע הגיוני.

בהתאם למה שיעלה המחקר, השרה תגבש את עמדתה. לגיטימי למהדרין ובדיוק כמו ששלטון אמור לפעול.
 

laRio

Active member
אנחנו כבר יודעים איך השיטה עובדת - כנראה (ולכאורה) מישהו מחבריה בליכוד התקשר, התלונן שיש לו פקק בדרך לעבודה בבוקר אבל הנת"צ פנוי, אז שהיא תעשה טובה ותתן לאנשים לנסוע שם.

הבעיה הגדולה של הנת"צים זה קודם כל חוסר האכיפה. זוג שוטרים שנותנים דו"ח למישהו חסר מזל ומאות מכוניות ומשאיות נוסעות על הנת"צ לידם ללא הפרעה.
 

Ccyclist

Well-known member
אנחנו כבר יודעים איך השיטה עובדת - כנראה (ולכאורה) מישהו מחבריה בליכוד התקשר, התלונן שיש לו פקק בדרך לעבודה בבוקר אבל הנת"צ פנוי, אז שהיא תעשה טובה ותתן לאנשים לנסוע שם.

הבעיה הגדולה של הנת"צים זה קודם כל חוסר האכיפה. זוג שוטרים שנותנים דו"ח למישהו חסר מזל ומאות מכוניות ומשאיות נוסעות על הנת"צ לידם ללא הפרעה.

שוטרים ? אצלנו אוכפים נת"צים עם מצלמות.

זו הסיבה שלרכב לא מורשה אסור לנסוע בנת"צ בשעות הפעלת הנתיב.

לגבי "הנתיב הפנוי" - הוא כנראה פנוי כי האוטובוסים זזים. זה כמו שרכיבת אופניים היא בפאזה אחרת מנהיגה.

מסכים שהיא פועלת בשיטת "הדוקטור למרכזולוגיה".
 
שוטרים ? אצלנו אוכפים נת"צים עם מצלמות.

זו הסיבה שלרכב לא מורשה אסור לנסוע בנת"צ בשעות הפעלת הנתיב.

לגבי "הנתיב הפנוי" - הוא כנראה פנוי כי האוטובוסים זזים. זה כמו שרכיבת אופניים היא בפאזה אחרת מנהיגה.

מסכים שהיא פועלת בשיטת "הדוקטור למרכזולוגיה".
גם בארץ נתצים רבים נאכפים על ידי מצלמות, בירושלים יש כמה נתצים שאף פרטי לא יסע בהם בגלל הקנס הבטוח
 

Ccyclist

Well-known member
גם בארץ נתצים רבים נאכפים על ידי מצלמות, בירושלים יש כמה נתצים שאף פרטי לא יסע בהם בגלל הקנס הבטוח

אם כבר ירושלים - עם איסור הפנייה לרמז (הכניסה לתחנת החאן)- איך מגיעים מדרך חברון לגן הפעמון ? לא הגיוני שכל דרך חברון ממשיכה דרך הגשר בבריכת הסולטן והכביש שמתחת לחומות.

האם יש מפה מסודרת של הצירים העיקריים שאפשר לנהוג בהם ?
 
אם כבר ירושלים - עם איסור הפנייה לרמז (הכניסה לתחנת החאן)- איך מגיעים מדרך חברון לגן הפעמון ? לא הגיוני שכל דרך חברון ממשיכה דרך הגשר בבריכת הסולטן והכביש שמתחת לחומות.

האם יש מפה מסודרת של הצירים העיקריים שאפשר לנהוג בהם ?
פונים קודם לדרך בית לחם המקבילה ומשם מגיעים לגן הפעמון'

אגב דרך החאן לא מגיעים לגן הפעמון הכביש עובר ממזרח ואין פנייה שמאלה בצומת של עמק רפאים\סינמטק
 

Ccyclist

Well-known member
פונים קודם לדרך בית לחם המקבילה ומשם מגיעים לגן הפעמון'

אגב דרך החאן לא מגיעים לגן הפעמון הכביש עובר ממזרח ואין פנייה שמאלה בצומת של עמק רפאים\סינמטק

הרחובות הצרים האלו לא מתאימים להעברת התנועה מציר ראשי כמו דרך חברון לציר קרן היסוד. דרך בית לחם במושבה היא אזור מגורים של בתים היסטוריים (ביקרתי פעם באחד ממש על קרן הרחוב עם עמק רפאים - בית קומותיים פרברי, וודאי בנייה טמפלרית).

מבחינתי הכביש שבין הקצה הצפוני של מתחם התחנה לצומת המלונות בפיצול של המלך דוד, קרן היסוד וז'בוטינסקי זה לנסוע במקביל לגן הפעמון, גם אם זו לא הגישה לחניון הגן שבקצה הדרומי שלו.

אני חושב שקטיעת החיבור לרכב הפרטי בין דרך חברון למקטע של דוד המלך (כך לפי Govmap הרשמית) שמול גן הפעמון זו טעות. יש גבול לכמה שאפשר לתעדף תח"צ שאינה פעילה 7 ימים בשבוע.

היעדר פניה שמאלית מסודרת מדרך חברון לחניון מתחם התחנה גם היא מוזרה בעיניי.

בגלל שיש לי אלרגיה למלונות כשרים (בחו"ל לא עושים עניין כשאני מביא אי אילו מוצרים ללא גלוטן לבופה, במלון כשר אסור להכניס אוכל מבחוץ לחדר האוכל) אני שוקל את אימק"א כאופציה לעתיד. זה אומר שהאזור מעניין אותי במקרה שאחליט לנהוג לעיר, במיוחד בזמנים שאין תח"צ.
 

מוישי67

Active member
הבעיה היא שיותר קשה להראות לבחון מספר נוסעים עם מצלמה. לוחית רישוי זה יותר פשוט.
הציבו עכשיו בנר"ת בכביש 1 מצלמות לבדיקת מספר הנוסעים ברכב.
נסיון לבחינת האמינות של המצלמות.
אם בית המשפט ייתן אישור לאמינות המצלמות, האכיפה בנר"ת תהיה באמצעות מצלמות ולא שוטרים, ואז זה יהיה אפקטיבי
 

fishgad

Active member
הציבו עכשיו בנר"ת בכביש 1 מצלמות לבדיקת מספר הנוסעים ברכב.
נסיון לבחינת האמינות של המצלמות.
אם בית המשפט ייתן אישור לאמינות המצלמות, האכיפה בנר"ת תהיה באמצעות מצלמות ולא שוטרים, ואז זה יהיה אפקטיבי
אמיתי?
מאיפה המידע?
 

מוישי67

Active member
אמיתי?
מאיפה המידע?
 

laRio

Active member
דווקא עם מצב התחבורה בארץ והאופק שלו, ה+2 זו דרך מצוינת לעודד carpool ולהוריד את הגודש בכבישים. ולא כזה קשה לזהות את כמות האנשים ברכב, הטכנולוגיה של שנת 2024 יכולה לספק פתרונות לבעיות הרבה יותר מסובכות.
 
דווקא עם מצב התחבורה בארץ והאופק שלו, ה+2 זו דרך מצוינת לעודד carpool ולהוריד את הגודש בכבישים. ולא כזה קשה לזהות את כמות האנשים ברכב, הטכנולוגיה של שנת 2024 יכולה לספק פתרונות לבעיות הרבה יותר מסובכות.
רק אם רוכשים את הטכנולוגיה הזו. אתה יכול לשכנע "יהלום" להפוך ליבואן של מצלמות כאלה?
 

laRio

Active member
מצלמות המהירות הנוכחיות (שעוד מעט יורדות משימוש) עלו 300,000 ש"ח ליחידה, אני בטוח שימצאו ספק לטכנולוגיות מודרניות בכסף כזה
 

Shayjack

Member
ראש אגף תכנון מערכתי במשרד התחבורה מתנגד למהלך:

 
למעלה