שודו - שיעור שישי!

mishel s

New member
שודו - שיעור שישי!

השבוע כולנו איטאדאקימשנו עם מיץ תפוחים טבעי שאחת הסבתות הביאה לשתיה.
חוץ מזה, הודעתי למורה שהמילה שבחרתי היא 挑戦 אלא שהתבשרתי בחזרה השהיא התכוונה לאות אחת!
אז הייתי צריך לחשוב שוב על איזה אות... ובחרתי את 鯖 כמובן!
בינתיים השיעור הזה בכל זאת עשיתי את צ'וסן כי יחסית למה שעשיתי עד עכשיו זה באמת מאתגר.
היה די בסדר, לקחתי לתשומת ליבי את הטיפים של לילך וגיא ואני חושב שזרם לי יותר טוב.
עם זאת, התוצאות לא משהו :)
הזרימה הייתה טובה יותר אבל התוצאות לא בהכרח :)

התנסתי בכל מני גדלים של השדה אורז... לא פשוט לגרום לזה להראות יפה.
הסדר של הדפים הוא די מבולגן, לא ממש שמרתי על סדר אז אין לי מושג מה האחרון שכתבתי וכו, אבל הראשון שכתבתי אפשר לראות בצד ימין למטה, שם המורה כתבה עליו בדיו כתומה תיקונים שצריך לעשות.

קיבלתי מהמורה מסגרת עץ/זהב מרובעת שבה אני אשים את האות 鯖 אחרי שאתאמן עליה ואדע לכתוב אותה יפה יחסית. אלא מה, המסגרת באה עם מן פלקט שנמצא בתוכה והיא אמרה לי לכתוב אותו על הפלקט, אחרי שאתאמן על דפים הרבה. כלומר... על החיים ועל המוות... לכתוב ומה שיהיה יהיה :) קצת מפחיד.
אבל אז היא הרגיעה אותי ואמרה שאפשר לכתוב על הצד השני של הפלקט אם הצד הראשון לא יצא טוב (הצד השני בצבע לא לגמרי מתאים למסגרת אבל מה לעשות).
וחוץ מזה היא הביאה עוד שני פלקטים אחרים דומים לראשון שסך הכל יהיה לי שש נסיונות לכתוב את האות בצורה טובה, זה אחרי שאתאמן על דפים הרבה כמובן.

אני מניח שהמכחול יגיב קצת אחרת לפלקט המחוספס הזה מאשר לדף חלק...
יש משהו שצריך לשים לב אליו לפני שעוזבים את הדפים וכותבים על משהו שהוא לא דף?

 

Tenguy

New member
יפה - רואים שאתה מתקדם


שים לב ששתי הסימניות בשתי השורות העליונות לא מיושרות.....הסימנית התחתונה בכלל לא מיושרת עם העליונה
בהמשך אתה שם לב לזה ... והצמד נראה בהחלט טוב יותר

הדף שהמורה תיקנה לך - הוא באמת הכי טוב .... כי הקווים יותר נקיים, אלגנטיים והכי חשוב הסימניות מיושרות עם תחושה של יציבות .....
אצלי, עקב האימון הממושך - התודעה לדברים הבאים היא אוטומטית :
1) יישור : כל סימנית מיושרת לפי קו האמצע של הסימנית שמעליה - גם שווה טיפה לעצור ולדמיין את הסימנית התחתונה כדי למקם אותה
"באמצע" לפני שכותבים אותה, ואם כותבים טור ארוך אז צריך טיפה להתרחק מן הדף ולוודא שלא עושים ישר באלכסון

2) יציבות : לכל סימנית יש תחתית ("רצפה") - שאותה קובע קצה הקו הראשון שמגיע אל הרצפה בצד השמאלי של הסימנית,
במקרה שלך : קצה הקו האנכי של הרדיקל השמאלי - קובע את קו התחתית/הרצפה של הרכיב הימני (לכן המורה תיקנה לך
בקיצור של הקו האנכי בשורש/רדיקל השמאלי של הסימנית 戦 - כדי שיהיה מיושר לפי הרצפה של הרכיב הימני שהצליח לך ממש יפה
 

mishel s

New member
לגבי התחתית, סבבה.

אבל לגבי קו האמצע, ברור לי שקו האמצע צריך להיות מיושר אצל כולם וכבר נתקלתי אגב גם בשתי סמניות בלבד בתופעה שהקו אמצע יותר באלכסון :)
הבעיה שלי היא שאני לא מודע לאיפה קו האמצע כשאין קו אמצע...
כלומר למשל במילה
先生
יש קו אמצע ברור בשני האותיות וברור שהוא צריך להיות מתואם אחד עם השני.
גם במילים כמו למשל
半身
יש באות אחת קו אמצע ברור והשניה אין קו אמצע אבל די ברור איפה הוא, באמצע התו.
אלא שבמילים שבהם הקו אמצע לא קיים... וגם לא ברור, קשה לי לדעת איפה הוא נמצא מבחינת הבאלאנס של החלקים בתוך האות.
למשל במה שכתבתי פה
挑戦
גם לתו העליון וגם לתו התחתון אין קו אמצע שהוא אחד מהקוים של האות, קו המצע הוא דימיוני ולכן תלוי באיזון של החלקים הפנימיים.
אם למשל שני החלקים הימני והשמאלי של התוים היו לוקחים בדיוק חצי מהמרווח, לא הייתה בעיה, אבל הם לא.
התו הראשון אם הבנתי נכון מתחלק שליש ושני שליש והתו השני? לא ברור לי
הוא אמור להתחלק חצי וחצי כמו שכתוב במחשב? או שליש ושני שליש? לא יודע ולכן פה נוצרת הבעיה של חוסר האיזון.
מה שברור שהתחלת התו וסוף התו (ברוחב) צריכה להיות זהה בשני התוים.
אבל האיזון הפנימי לא ברור לי.
 

Tenguy

New member
אולי בגלל הקושי הזה - המורה כתבה לך שתי הסימניות בדף משובץ

כי בדף שצירפת של הדוגמא של המורה - רואים נפלא איפה האמצע של כל סימנית
 
למעלה