שווה לקרוא ולחוות דיעה (על מתמטיקה)
שלום רב לכולם. אני לא מסכימה עם התלמידה הזאת, כי אני אוהבת מאוד מתמטיקה. אבל נחמד לקרוא, מצאתי זאת באחד הספרים (בגרויות בחיבור) HALFBAKED היקר אני מקווה שזה שייך קצת לפורום. ----------------------------------------------------------------- בעלון למורים הופיע ציטוט מפתק שהשאירה תלמידה במחברת מבחן הבגרות שלה קרא את הציטוט, וכתוב על פי ההנחיות שאחריו. בוחן/בוחנת יקר/ה, את המבחן אני לא יכולה לעשות, כי אין לי שום מושג איך לפתור את הבעיות האלה. יש לי בעיות קצת יותר מהותיות בחיים, שיותר חשוב לי לפתור, ובמקום זה נותנים לי מספרים ונוסחאות, שבסופו של דבר רק יכולים לסבך לי את החיים ולא להועיל לי בכלום. חמש שעות מהחיים שלי, כל שבוע, אני צריכה להקדיש כדי לשנן את הדברים האלה. בשביל מה? אני אהיה בן-אדם טוב יותר אם אדע לחקור פונקציות? המוסר שלי יעלה בעקבות הוכחה באינדוקציה? אני חושבת שלא. לעומת זאת, כל השנה הזאת לא היה לי שיעור אקטואליה אחד, ואף שיחה אחת על בעיות אמיתיות בחברה ה´מתוקנת´ שלנו. יש לי מה להגיד, וזה לא מוצא את ביטויו בהוכחות טריגונומטריות. ברור לי שאת הבגרות הזאת אני אשלים בסופו של דבר, למרות שלא אהיה שלמה עם זה. בשבילי זאת כניעה למוסכמות של חברה מעוותת, שבה מצליח בעיקר מי שהולך בתלם, מוציא ציונים מעולים ואוסף תארים. אדם שהוא ספקן לגבי ערכי החברה - מוקצה מחמת מיאוס. שום ציון לא משקף את הידע או היכולת האמיתיים שלי ושל כל האנשים שיושבים סביבי ושופכים את מה ששיננו חודשים רבים. מה שמשגע אותי זה צרות האופקים והחומרנות, השולטת בכולנו ומקבלות ביטוי גם ובעיקר בחינוך. חוו דעתכם. ===================================
שלום רב לכולם. אני לא מסכימה עם התלמידה הזאת, כי אני אוהבת מאוד מתמטיקה. אבל נחמד לקרוא, מצאתי זאת באחד הספרים (בגרויות בחיבור) HALFBAKED היקר אני מקווה שזה שייך קצת לפורום. ----------------------------------------------------------------- בעלון למורים הופיע ציטוט מפתק שהשאירה תלמידה במחברת מבחן הבגרות שלה קרא את הציטוט, וכתוב על פי ההנחיות שאחריו. בוחן/בוחנת יקר/ה, את המבחן אני לא יכולה לעשות, כי אין לי שום מושג איך לפתור את הבעיות האלה. יש לי בעיות קצת יותר מהותיות בחיים, שיותר חשוב לי לפתור, ובמקום זה נותנים לי מספרים ונוסחאות, שבסופו של דבר רק יכולים לסבך לי את החיים ולא להועיל לי בכלום. חמש שעות מהחיים שלי, כל שבוע, אני צריכה להקדיש כדי לשנן את הדברים האלה. בשביל מה? אני אהיה בן-אדם טוב יותר אם אדע לחקור פונקציות? המוסר שלי יעלה בעקבות הוכחה באינדוקציה? אני חושבת שלא. לעומת זאת, כל השנה הזאת לא היה לי שיעור אקטואליה אחד, ואף שיחה אחת על בעיות אמיתיות בחברה ה´מתוקנת´ שלנו. יש לי מה להגיד, וזה לא מוצא את ביטויו בהוכחות טריגונומטריות. ברור לי שאת הבגרות הזאת אני אשלים בסופו של דבר, למרות שלא אהיה שלמה עם זה. בשבילי זאת כניעה למוסכמות של חברה מעוותת, שבה מצליח בעיקר מי שהולך בתלם, מוציא ציונים מעולים ואוסף תארים. אדם שהוא ספקן לגבי ערכי החברה - מוקצה מחמת מיאוס. שום ציון לא משקף את הידע או היכולת האמיתיים שלי ושל כל האנשים שיושבים סביבי ושופכים את מה ששיננו חודשים רבים. מה שמשגע אותי זה צרות האופקים והחומרנות, השולטת בכולנו ומקבלות ביטוי גם ובעיקר בחינוך. חוו דעתכם. ===================================