שווה לקרוא ולחוות דיעה (על מתמטיקה)

עינב1כ

New member
שווה לקרוא ולחוות דיעה (על מתמטיקה)

שלום רב לכולם. אני לא מסכימה עם התלמידה הזאת, כי אני אוהבת מאוד מתמטיקה. אבל נחמד לקרוא, מצאתי זאת באחד הספרים (בגרויות בחיבור) HALFBAKED היקר אני מקווה שזה שייך קצת לפורום. ----------------------------------------------------------------- בעלון למורים הופיע ציטוט מפתק שהשאירה תלמידה במחברת מבחן הבגרות שלה קרא את הציטוט, וכתוב על פי ההנחיות שאחריו. בוחן/בוחנת יקר/ה, את המבחן אני לא יכולה לעשות, כי אין לי שום מושג איך לפתור את הבעיות האלה. יש לי בעיות קצת יותר מהותיות בחיים, שיותר חשוב לי לפתור, ובמקום זה נותנים לי מספרים ונוסחאות, שבסופו של דבר רק יכולים לסבך לי את החיים ולא להועיל לי בכלום. חמש שעות מהחיים שלי, כל שבוע, אני צריכה להקדיש כדי לשנן את הדברים האלה. בשביל מה? אני אהיה בן-אדם טוב יותר אם אדע לחקור פונקציות? המוסר שלי יעלה בעקבות הוכחה באינדוקציה? אני חושבת שלא. לעומת זאת, כל השנה הזאת לא היה לי שיעור אקטואליה אחד, ואף שיחה אחת על בעיות אמיתיות בחברה ה´מתוקנת´ שלנו. יש לי מה להגיד, וזה לא מוצא את ביטויו בהוכחות טריגונומטריות. ברור לי שאת הבגרות הזאת אני אשלים בסופו של דבר, למרות שלא אהיה שלמה עם זה. בשבילי זאת כניעה למוסכמות של חברה מעוותת, שבה מצליח בעיקר מי שהולך בתלם, מוציא ציונים מעולים ואוסף תארים. אדם שהוא ספקן לגבי ערכי החברה - מוקצה מחמת מיאוס. שום ציון לא משקף את הידע או היכולת האמיתיים שלי ושל כל האנשים שיושבים סביבי ושופכים את מה ששיננו חודשים רבים. מה שמשגע אותי זה צרות האופקים והחומרנות, השולטת בכולנו ומקבלות ביטוי גם ובעיקר בחינוך. חוו דעתכם. ===================================
 

Ziv17

New member
סתם אחת שרצתה לעורר רחמים...

גם המורה שלנו הראתה לנו את הטקסט הזה. יש אצלנו הרבה אנשים כאלה בתיכון. היא יכולה להגיד את זה כמעט על כל מקצוע ולדעתי אין בכלל קשר בין מה שהיא כתבה למציאות. מה שבטוח זה שלא היינו מגיעים להישגים גבוהים אם העולם היה מורכב מאנשים כאלה. ועכשיו קצת יותר לעניין. מתמטיקה ומקצועות ריאליים בכלל הם חלק חשוב מההשכלה הבסיסית ומשרד החינוך קבע איזשהו סטנדרט אחיד שכל ילדי ישראל צריכים לעמוד בו. אפשר להגיד על כל מקצוע "מה זה יעזור לי בחיים" (אני אוהב להגיד את זה על ספרות אבל זה משתנה בהתאם לנסיבות:) אבל המציאות היא שחייב להיות לכל אדם רקע כללי בכל התחומים ומתמטיקה ביניהם. מה גם שכל שנה הסטנדרט של משרד החינוך יורד והרבה יותר קל להצליח בבגרויות היום מאשר לפני 15 שנה (תפתחו ספר בגרויות בפיסיקה ותראו שהבגרות של 1998 מאדימה מבושה אל מול בגרויות מ1980+) אני גם די שונא מתמטיקה ובכלל לא נהנה לפתור פה חידות אבל אני יודע שזה הכרחי לעתיד שלי ולכן אני משקיע בזה כמה שיותר.
 

ekampf

New member
הבעייה היא לא המתמטיקה....

אלא החומר ודרך הלימוד שלו בבית הספר... כל הלימוד בביה"ס מתבסס על ללמוד נוסחאות כמו תוכי בלי להבין את החומר או להבין למה הוא משמש או איך הגיעו לפיתוחו.... צורת הלימוד הנ"ל היא הגורם לקושי של אנשים עם הנושא ("מה יעזור לי ללמוד סתם נוסחאות?!")
 

twigy

New member
היא פשוט מאוד צודקת

היא צודקת אבל היא לא חכמה כי את המכתב הזה היה עליה להבהיר לשרת החינוך לא לאיזה מעריך בגרויות אם היא לקחה על עצמה מתמטיקה 5 יחידות היא צריכה לעמוד בזה, כי זאת החלטה שהיא עשתה, ולא לבכות על מר גורלה וגורל החברה. היא אמרה את הדברים הנכונים אבל לא בסיטואציה הנכונה. ואגב, כשמטאוריט בעובי רדיוס של 2 קילומטר ינוע במהירות של 1000 KM/H לעבר כדור הארץ, מי יהיה שם לפתור את הבעיה, מדענים או פילוסופים ? (וזאת כתשובה לזילזול שלה בקשר לשעות לימוד במתמטיקה).
 

GalRatz

New member
לגיטימי לא לאהוב, אך אסור לזלזל

לכל תחום יש חשיבות משלו. לכולנו יש תחומים שאנחנו יותר אוהבים ופחות אוהבים, יותר שולטים בהם או פחות, אבל אנחנו חייבים לתת את הכבוד לכל תחום ותחום, כי סך כל ההישגים של האנושות הם שילוב של כולם. צריך להסביר לתלמידה זו את החשיבות האדירה של המתימטיקה בעולם, המתבטאת בהישגים מדעיים וטכנולוגיים. וחוץ מזה גם אם היא לא אוהבת מתימטיקה, זה לא אומר שאי אפשר לאהוב את זה בכלל. יש אנשים שבהחלט מסוגלים למצוא עניין ואפילו יופי רב במתימטיקה, ולא "צרות אופקים וחומרנות" היא שמניעה אותם.
 

E Chaos

New member
תגובה

לדעתי המכתב הינו המצאה של מורים. אין לי מושג למה אבל הם נהנים להמציא סיפורים שכאלו על בחינות בגרות ועל תגובות של תלמידים/הערות בטופס הבחינה. זכור לי סיפור על מכתב דומה בבגרות בלשון ועוד סיפור אידיוטי על בגרות בחיבור. בנוסף, רציתי רק להגיב על רמת בחינות הבגרות: במרוצת השנים, וזאת כעובדה ידועה לכל, ירדה הרמה של בחינות הבגרות דרסטית בגלל רצון של גורמים במשרד החינוך להעלות את אחוזי הזכאים לתעודות בגרות. כתוצאה מכך הרמה בארץ במדעים ובמתמטיקה אף היא ירדה (אנו במקום 28 !!! במדד העולמי של כישורי במתמטיקה ומדעים - מאוד נמוך למדינה מתועשת) ונוצרה סכנה רצינית לאופן ההתייחסות של האוניברסיטאות לבחינות הבגרות. למי שרוצה לקרוא עוד על כך - "סופשבוע" במעריב - הופיעה כתבה בנדון.
 
למעלה