שוויון זכויות בין המינים

נעמה333

New member
שוויון זכויות בין המינים

שלום רצינו לקבל מידע על הפסוק "ברוך אתה שלא עשני אישה", פירושו והתגובות האופיניות על פסוק זה
 
בפשטות.......

ההסבר הוא: מאחר והגבר חייב בכל המצוות, ואילו האשה פטורה ממצוות עשה שהזמן גרמן, מברך הגבר על כך שיש לו עוד מצוות לקיים לעשות רצון הבורא.
 

נעמה333

New member
תוכל להסביר

יותר בפשטות? עוד שאלה: האם הפסוק הזה נחשב לאמירה שוביניסטית?
 
קצת על "ברוך שלא עשני אשה"

היה פעם דיון קצר על זה בפורום "חוזרים בתשובה". כדאי לך לקרוא את הלינק הזה, אולי זה יעניין אותך.
 

asaf2000

New member
זה הכי פשוט שיש.

האשה פטורה מהרבה מצות שהגבר חייב בהן (ציצית, תפילין וכו'...), ולכן הגבר מברך בכל בוקר "ברוך שלא עשני אשה", הוא מודה לקדוש ברוך הוא שלא עשה אותו אשה וככה הוא זוכה לקיים יותר מצוות ובכך להתקרב יותר לבורא עולם מאשר אשה או עבד. "רצה הקב"ה לזכות את ישראל לפיכך הרבה להם תורה ומצוות" 'לזכות' מלשון זיכוך, ע"י המצוות הקב"ה משפיע על האדם שפע של קדושה וטהרה וזה מזכך את הנשמה.
 

מרגוט

New member
יש שני הסברים

1. האשה נתפסת ביהדות כמרכז הבית, תפקידה המרכזי הוא רעיה ואם. ההסבר הוא שמצוות עשה שהזמן גרמן יתנגשו עם תפקידיה האחרים ויפריעו לה במלאכתה. 2. הנשים נחשבות כקרובות יותר לעבודת הבורא, ולכן הן כאילו לא צריכות "לעבוד" יותר קשה במצוות עשה שהזמן גרמן כמו הגברים, שזקוקים למצוות הללו כדי להתקרב.
 

לאונידס

Active member
ביהדות אין שוויון בין המינים

יכול להיות ויכוח אם זה שוני או אפליה אבל שוויון בטוח שאין. אם את רוצה תשובה רצינית כדאי שתתעמקי קצת יותר ולא תסתפקי בחצי פסוק שהוא תלוש מהקשרו.
 

לאונידס

Active member
כנסי לאתר של סנונית

יש שם הסברים של הרמב"ם על הנשים קל מאוד להכין עבודה חד צדדית שלוקחת כמה ציטוטים כמו "ברוך שלא עשאני אישה, ברוך שלא עשאני עבד", להוסיף לזה את הדיבר של "לא תחמוד" שם אסור לחמוד לא אישה של האחר וגם לא את שורו וחמורו ולעשות מזה מטעמים. תנסי לתת כמה גישות
 

נעמה333

New member
אני חושבת שלא הבנת

אותי נכון אני וחברות עשות עבודה שאנחנו מפיעלות את הכיתה ואנחנות נותנים להם את המשפט ושאלות ולאחר מכן נקח נציג מהבנים ונציגה מהבנות והיה וכח כבר קבלתי חמור מרבנית שהסברה לי את דעתה
 

ELI105

New member
ראיתי בטלויזיה אחת דתייה שפירשה

בתחכום רב יש לציין: שעשני כרצונו=שהבורא ברא את האשה מושלמת,מתחילת בריאתה,כלומר כרצונו בדיוק והגברלמרות שלא נברא מושלם מברך את בוראו: שלא עשני אשה,למרות זאת ברוך חחחחח אגב,עולה בדעתי כי זה מסתדר באופן מושלם עם ההסבר המסורתי לשלא עשני אשה היות ויש לגבר יותר מצוות המזככות אותו לפי"ז נאמר: הגבר מברך על עבודת המצוות הרבות שקיבל על מנת לזככו ולעשותו "שלם" כרצון הבורא(שהגבר,אם לא יקיים כל המצוות ,לא יגיע לשלמות הנרצית) ואילו האשה מברכת על כך שנבראה "שלמה" "כרצונו",ואינה זקוקה לכל המצוות שהגבר זקוק להו על מנת להגיע לאותה שלמות נרצית ועתה ששחקתי אותה בכזאת פנינה עוברת לסוחר,הראוייה שתאמר בטיש מלכים ,מאן מלכי רבנן",אולי יועיל בטובו מר "נאמן",להפגין רצון טוב ולהגיב לשאלתי בקשר לכהן הנושא גיורת או שלא
 

asaf2000

New member
ברוך שלא עשני אשה

ראי באתר הזה החל מהפסקה התשיעית ("איש ואשה"). ובעיקר בפסקה העשירית.
 
למעלה