שווי נקודות מס

leeloo

New member
שווי נקודות מס

מעצם היותי חדשה בכל תחום האזרחות (השתחררתי לא מזמן משירות קבע של שנה וחודשיים) הייתי מעוניינת לדעת (כי קשה לקבל תשובה ישירה וברורה ממישהו מקצועי ו/או לא מקצועי) כיצד זה עובד בדיוק. ובכן, אינני "מיוחדת". כלומר, לא מגיעות לי שום הקלות בגלל מצב כלכלי, או שנת עלייה או אזרחות זרה וכד'... הדבר היחידה שכן מגיע לי זה 4 ומשהו נקודות זיכוי מעצם היותי חיילת משוחררת וזה הכל. במידה והסכום אותו ארוויח בעבודה במסגרת היותי אזרחית מן המניין יעבור את ה-7 אלף לחודש - כמה מס הכנסה אמור בעצם לרדת? (בהתחשב בנקודות זיכוי כמובן..). אני יודעת שעד סכום מסוים אני לא מחויבת, אבל מאיזה סכום מתחילים לחשב את המס שאמור לרדת וכמה בדיוק יורד (אני רוצה לדעת לעשות את החישוב לבד גם בהזדמנות..) אשמח לתשובה מבהירה לאחת שבטח לאחת שבטח לא תהיה לא הראשונה ולא האחרונה שתצא מבולבלת לגמרי מכל התקנות האלה (ובסוף גם תפסיד כסף "סתם"). לילו
 

redzone

New member
כמה שיותר פשוט

אנסה להסביר כמה שיותר פשוט: כל נק' זיכוי שווה בערך קצת יותר מ2000 ש"ח לשנה כלומר 4.75 (2.75 נק' זיכוי בסיסיות + 2 נק' לחייל משוחרר) שוות בערך כ 9500 ש"ח (אולי קצת יותר) לשנה. עכשיו נניח לדוג' שבשנה 2006 השתכרת סה"כ 90000 ועל הסכום הזה צריכים לשלם מס בסך 15000 ש"ח, בגלל שיש לך נק' זיכוי את תשלמי רק 5500 מס (15000-9500=5500). נניח שהשתכרת סה"כ 50000 ועל הסכום הזה צריכים לשלם מס בסך 5000, בגלל שיש לך נק' זיכוי לא תשלמי בכלל מס, וישאר לך עודף נק' זיכוי שאותו תוכלי לנצל כנגד מס ששילמת על פקונות בבנק שהיו לך לדוג' ואז למעשה לא תשלמי מס לא על המשכורות שקיבלתי ולא על הפקדונות שהיו לך בבנק.
 

שיר ורד

New member
הסבר פשוט יותר

כל סכום של הכנסה חייב במס בהתאם למדרגות המס. לאחר שחושב המס על אותה הכנסה, מפחיתים ממנו את שווי נקודות הזיכוי ואם היתרה עדיין חיובית יש לשלם סכום זה כמס הכנסה. ישנם פוליטיקאים ופקידים באוצר שמנסים לגלגל רעיון של מס הכנסה שלילי, הכוונה ברעיון זה, אם ייושם, שאם על פי החישוב שציינתי לעיל, יצאה יתרה שלילית, מס הכנסה ישלם לעובד את היתרה. את יכולה לחשב בעצמך את המס בהתאם לטבלת מדרגות המס המפורסמת באתר של מס הכנסה ולהפחית את שווים של נקודות הזיכוי, או לחילופין להעזר במחשבונים שנמצאים במספר אתרים, אשר יחשבו עבורך את גובה המס בו את חייבת.
 
למעלה